Gå til innhold

Hva har dere kjøpt til barna til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her var det mye galskap ja.  6 åringen får en stor pakke lego friends kjøpt på tilbud, og rullesko,  også kjøpt på tilbud.  3 åringen får paw patrol utkikkstårn og en ekstra figur til det. 

Anonymkode: 763a3...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De postene over håper jeg er en spøk? Eller ramser dere opp gavene barna deres får fra hele slekta? Hvis det kun er fra dere foreldre, håper jeg virkelig dere ender opp med de bortskjemte, utakknemlige drittungene dere fortjener. Jeg har aldri hørt på makan til sinnsyke gavehauger til småunger. 

HI, for å svare på spørsmålet ditt: Mine får en bok hver og en liten ting ved siden av (ikke kjøpt ennå, men noe til rundt 200-300 kroner). De får gave fra faren sin også, vi er skilt. 

Anonymkode: c5442...cf7

Slapp av, menneske! Man får ikke utakknemlige drittunger av å kjøpe mye til jul. 

Jeg vokste opp med at det nærmest flommet over av gaver under treet, men jeg er verken utakknemlig eller «drittunge». Min får også mye av oss alle, men det er kun jul én gang i året. Resten av året er det ikke gavedryss, og barnet får heller ikke alt det peker på. Tvert i mot!

 

Anonymkode: 4b00b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

7 og 9 åring som ikke leker, så trist

Anonymkode: 6582e...bee

Nei nei.. ikke sånn. De leker så klart. Ute i gatene med andre barn.,bygger hytter, gjemsel osv. Masse kreativitet. Jeg mente med leker. Lego er forbi, dukker er forbi osv, 😂

Anonymkode: 36f0b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske forsiktige med julegaver, MEN de som påstår at barn blir utakknemlige og bortskjemte av å få mange gaver den ene dagen i året tar grundig feil. Det er jammen meg de resterende 364 dagene i året som former barnet; om de lærer å være takknemlige, ta ansvar, få oppgaver og lærer å vise omsorg og empati. Å sette likhetstegn mellom mye gaver en dag i året med bortskjemte utakknemlige unger er helt på jorde

Anonymkode: 63525...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler jeg har kjøpt alt for mye, men samtidig har vi på en måte avventet noen innkjøp slik at vi skulle få det billigere på salg nå før jul. 

Feks har vi kjøpt spillkonsoll, er det da greit å lage en pakkeløsning som inkluderer et par spill, ekstra kontroll og annet tilbehør? De kommer vel da til å se på det som en pakke/ting? For de får jo nye leker og nye møbler til rommet også. Noe av dette trenger kanskje ikke være gaver, møblene feks? Blir liksom så mye nå til jul siden alt ble kjøpt nå. Men føles likevel bedre å pøse på nå enn å spre det utover med nye ting til stadighet? Hva tenker dere?

Hva har dere kjøpt til barna deres? 

Anonymkode: b6468...a67

Jeg synes det høres vilt mye ut, men så lenge de skal få det uansett og det er ting de ønsker seg, så ville jeg heller gitt alt til jul enn å spre det utover. Men kanskje gjøre oppmerksom på at det ble ekstra mye akkurat i år, hvis dette ikke er en standard du ønsker å opprettholde i årene fremover.

Mitt barn får et nytt spill til spillkonsollen sin, et brettspill og en pakke med slim.

Anonymkode: aa2a6...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke kjøpt noe enda.

Hvorfor har du kjøpt alt selv. Det smarte hadde jo vært å fordele tingene litt ut på alle som gir gaver.spillkonsoll fra dere, møbel fra besteforeldre, spill fra tante, sengeteppe fra onkel osv.

Anonymkode: b2357...ba8

Vi bl.a har ingen familie. Alle gaver er fra oss.

Anonymkode: cb38e...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei.. ikke sånn. De leker så klart. Ute i gatene med andre barn.,bygger hytter, gjemsel osv. Masse kreativitet. Jeg mente med leker. Lego er forbi, dukker er forbi osv, 😂

Anonymkode: 36f0b...19c

7 og 9 også liker de ikke lego og dukker lengre? Seriøst? 

Anonymkode: b6468...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 og 9 også liker de ikke lego og dukker lengre? Seriøst? 

Anonymkode: b6468...a67

Det gjør ikke min gutt på 7 heller. Får han ikke lov å spille så vil han heller være ute. Men det er vel ikke noe dårligere å leke ute enn å bygge lego?

Anonymkode: aa2a6...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 og 9 også liker de ikke lego og dukker lengre? Seriøst? 

Anonymkode: b6468...a67

Jeg har ei på 10 som ikke har lekt med dukker eller andre ting i alle fall de siste 3 årene. Hun tegner, leser, lager ting og er ute med venner i stedet. Det er ikke uvanlig det. Har en på 8 som snart er ferdig med lego også. Han er mer interessert i fotball og å spille sjakk eller andre brettspill. Det er heller ikke uvanlig

Anonymkode: dfec5...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør ikke min gutt på 7 heller. Får han ikke lov å spille så vil han heller være ute. Men det er vel ikke noe dårligere å leke ute enn å bygge lego?

Anonymkode: aa2a6...078

Takk 😃 føler barna mine er veldig normale. Når han har kompiser med hjem fra klassen leker ikke noen av de heller med lego. Noen av de. Inkludert min sønn samler på noen bestemte lego som han bygger når han får de, men så står de jo der. Leker man med de blir de ødelagt og mangler deler osv. Har merket siste året at det ikke er noe stor trend lengre. De vil spille eller være ute. Leker mye med nerf gun om sommeren. Jenten på 9 har gitt alle dukkene sine til sin fire år gamle kusine. Er lenge siden jeg så henne eller venniner leke med dukker altså. Guttene er mye flinkere å leke. Jentene vil bare sitte på roblox eller snakke om gutter og med gutter. De tegner litt 😃. Jeg var ikke sånn når jeg var ni år. 

Anonymkode: 36f0b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei på 10 som ikke har lekt med dukker eller andre ting i alle fall de siste 3 årene. Hun tegner, leser, lager ting og er ute med venner i stedet. Det er ikke uvanlig det. Har en på 8 som snart er ferdig med lego også. Han er mer interessert i fotball og å spille sjakk eller andre brettspill. Det er heller ikke uvanlig

Anonymkode: dfec5...23a

Ja der nevnte du typiske ting mine gjør og. Jenten lager mye ting, leker litt slim og tegner. Gutten leker mye mer. Men er mye brettspill her og. Mye uteleker. Jenten er mer i ro og er litt for mye fan av paden med you tube og roblox 😂🙊

Anonymkode: 36f0b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør ikke min gutt på 7 heller. Får han ikke lov å spille så vil han heller være ute. Men det er vel ikke noe dårligere å leke ute enn å bygge lego?

Anonymkode: aa2a6...078

Enig.. Legoen har blitt litt sånn bygg og still ut opplegg. Han ønsker seg jo litt sånne modeller å bygge på nå da. Som jeg skrev titanic som han får, triumf buen osv. Men de limes jo når de bygges og så er de til pynt. 😂😃. Brettspill og dominobrikker har blitt litt mer populært den siste tiden. 👍

Anonymkode: 36f0b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig.. Legoen har blitt litt sånn bygg og still ut opplegg. Han ønsker seg jo litt sånne modeller å bygge på nå da. Som jeg skrev titanic som han får, triumf buen osv. Men de limes jo når de bygges og så er de til pynt. 😂😃. Brettspill og dominobrikker har blitt litt mer populært den siste tiden. 👍

Anonymkode: 36f0b...19c

Hei. Hvor har dere funnet titanic i lego? Det har jeg sett etter en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er galskap sånn som enkelte foreldre gir. Var med på en sånn feiring en gang med pappa og nye kjæresten hans, samt familien hennes. Pappa har alltid hatt dårlig råd og hadde spart for å få råd til en fin klokke til meg. Jeg ble kjempeglad , men pappa ble bare mer og mer lei seg utover kvelden. De 4 andre barna som var der dro frem ting etter ting. Vi snakker mobiler , snowboard , iPad, PlayStation, Xbox , osv osv. 

Anonymkode: 26ef5...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 åringen får ribbevegg, 5 åringen får spikkekniv og 8 åringen får lego. Tror alle blir fornøyde jeg :)

Anonymkode: ec4af...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke enda... Minste ønsker seg TY-bamser, Lego og nye bøker. Eldste er litt usikker, noen bøker vet jeg og muligens ting og tang fra Outland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Myggene skrev:

Hei. Hvor har dere funnet titanic i lego? Det har jeg sett etter en stund...

Hei.,skrev jeg det? Da har jeg skrevet feil. Vi har letet lenge og fant noe på nett,men det så litt merkelig ut. Vi fant titanic byggesett istedenfor. Sånn modell bygge sett 👍😃

Anonymkode: 36f0b...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg føler jeg har kjøpt alt for mye, men samtidig har vi på en måte avventet noen innkjøp slik at vi skulle få det billigere på salg nå før jul. 

Feks har vi kjøpt spillkonsoll, er det da greit å lage en pakkeløsning som inkluderer et par spill, ekstra kontroll og annet tilbehør? De kommer vel da til å se på det som en pakke/ting? For de får jo nye leker og nye møbler til rommet også. Noe av dette trenger kanskje ikke være gaver, møblene feks? Blir liksom så mye nå til jul siden alt ble kjøpt nå. Men føles likevel bedre å pøse på nå enn å spre det utover med nye ting til stadighet? Hva tenker dere?

Hva har dere kjøpt til barna deres? 

Anonymkode: b6468...a67

han blir 6 i februar, fått :

2 brettspil

skateboard

sengetøy

paw control bussen

fargestifter

fotball spill

blir sikkert litt klær også

Anonymkode: a2f95...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er galskap sånn som enkelte foreldre gir. Var med på en sånn feiring en gang med pappa og nye kjæresten hans, samt familien hennes. Pappa har alltid hatt dårlig råd og hadde spart for å få råd til en fin klokke til meg. Jeg ble kjempeglad , men pappa ble bare mer og mer lei seg utover kvelden. De 4 andre barna som var der dro frem ting etter ting. Vi snakker mobiler , snowboard , iPad, PlayStation, Xbox , osv osv. 

Anonymkode: 26ef5...10e

Så vanvittig kvalmt. Tror faktisk jeg hadde droppet julefeiring med dem flere ganger. 

Anonymkode: 2c5c7...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får begge barna det de ønsket seg aller mest.

Datter 2,5 år: Dukke som kan lukke øyenen,gråte og snakke.

Sønn 5,5 år: Stor Radiostyrt bil som kan brukes ute i terrenget.

Anonymkode: 3ce2e...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, menneske! Man får ikke utakknemlige drittunger av å kjøpe mye til jul. 

Jeg vokste opp med at det nærmest flommet over av gaver under treet, men jeg er verken utakknemlig eller «drittunge». Min får også mye av oss alle, men det er kun jul én gang i året. Resten av året er det ikke gavedryss, og barnet får heller ikke alt det peker på. Tvert i mot!

 

Anonymkode: 4b00b...5b2

Det er ikke snakk om å kjøpe "mye" - fire, fem gaver fra foreldrene hadde vært "mye" - det er snakk om gaver til titusenvis av kroner, til små barn! Det er sinnssykt. 

Anonymkode: c5442...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er galskap sånn som enkelte foreldre gir. Var med på en sånn feiring en gang med pappa og nye kjæresten hans, samt familien hennes. Pappa har alltid hatt dårlig råd og hadde spart for å få råd til en fin klokke til meg. Jeg ble kjempeglad , men pappa ble bare mer og mer lei seg utover kvelden. De 4 andre barna som var der dro frem ting etter ting. Vi snakker mobiler , snowboard , iPad, PlayStation, Xbox , osv osv. 

Anonymkode: 26ef5...10e

Åh, nå fikk jeg lyst å gi pappaen din en god klem og fortelle ham at han er mer enn god nok❤️❤️

Anonymkode: 4b00b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke snakk om å kjøpe "mye" - fire, fem gaver fra foreldrene hadde vært "mye" - det er snakk om gaver til titusenvis av kroner, til små barn! Det er sinnssykt. 

Anonymkode: c5442...cf7

Det behøver det ikke nødvendigvis å være, nei.

Anonymkode: 4b00b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det behøver det ikke nødvendigvis å være, nei.

Anonymkode: 4b00b...5b2

De som skriver her og som jeg reagerte på, jo. Utenlandsturer, jakker, spillkonsoller, teaterbilletter, jeg husker ikke alt, til EN unge - da er vi oppe i titusenvis av kroner. Og det synes jeg er helt vanvittig. 

Anonymkode: c5442...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her gjør vi motsatt; får mer til bursdag enn til jul. Da bursdag er deres dag, mens julaften er alles dag.

Anonymkode: 77492...3d2

Det er sånn jeg tenker også. Men jeg havner nokså likt på begge dagene, men i prinsippet så gir jeg litt mindre til jul siden de får av så mange andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...