Gå til innhold

Kan NAV endre på vedtak ang. permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte og fikk vedtatt permisjon en god stund før fødsel. Vi hadde termin 02.07.18 og jeg søkte etter gamle regler. Dvs. jeg gikk utifra de gamle kvotene med bl.a. fedrekvote på kun 10 uker.

Jeg fikk godkjent permisjon frem til 08.03.19, altså mødrekvoten og hele fellesperioden.

Jeg har ei venninne som søkte på omtrent samme tid som meg, men med termindato 4 uker senere. Hun la inn datoer med tanke på at den nye reglene for fedrekvote på 15 uker kom til å komme. Så hun har også fått innvilget permisjon til 08.03.19 (dersom hun hadde søkt uten å tenke på at endringene med fedrekvoten kunne komme, ville hun hatt permisjon til 05.04.19)

Det jeg hovedsaklig lurer på er om jeg har søkt feil!? Kan NAV komme i ettertid og si at jeg har opprunnelig fått innvilget for mange uker permisjon?

Jeg er litt redd for å spøre NAV direkte. Da jeg kanskje har et håp om at hvis jeg sier noe så får vi heller litt ekstra lang permisjon, og frykter samtidig at hvis jeg ikke sier noe så blir det kluss med fedrekvoten/søknad om den.

Anonymkode: 4385e...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...