Gå til innhold

Kjører rundt med "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Byggmester Ole–Petter Madland (55) hevder han har brukt humor da firmabilen ble dekorert med bilde av en hottentott, og slagordet "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!". Nå sier lederen for politiets forebyggingsenhet at han vil anmelde byggmesteren for rasisme. 

Riktig bruk av politiressurser? Det kan man lure på.

https://www.smaalenene.no/askim/trogstad/byggmester/kjorer-rundt-med-vi-hjelper-alle-utforer-alt-i-negerarbe-jeg-er-ingen-rasist/s/5-38-588691

Anonymkode: a469d...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er riktig bruk av ressursser. Hvem skal avgjøre hvor spøken ender og den bevisste rasismen begynner? 

Han måtte seriøst skjønne st det slagordet ville tråkke mange på tærne. Jeg hadde aldri benyttet meg av et så åpent useriøst firma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kontinuum skrev:

Ja, det er riktig bruk av ressursser. Hvem skal avgjøre hvor spøken ender og den bevisste rasismen begynner? 

Han måtte seriøst skjønne st det slagordet ville tråkke mange på tærne. Jeg hadde aldri benyttet meg av et så åpent useriøst firma. 

Enig med deg

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG er det riktig bruk av politiets ressurser!!! Dette er jo helt sykt!!! Håper han blir skikkelig straffet! 

Anonymkode: d8e51...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er en artikkel som ikke er betalingsartikkel

https://resett.no/2018/11/18/politisjef-vil-anmelde-byggmester-for-bruk-av-ordet-negeraerbe-i-reklame/

Anonymkode: d85f3...3cd

Resett klikker man seg ikke inn på! 

Men denne kan man lese: https://www.smaalenene.no/lokale-nyheter/politi/byggmester/leder-for-politiets-forebyggingsenhet-vil-anmelde-mannen-bak-neger-reklame/s/5-38-590056?key=2018-11-18T21%3A11%3A05.000Z%2Fretriever%2F5060b3c984a3bc4f59e5cbbc9bc82344fa5471c8

 

For en kronidiot av en rasist! 

Anonymkode: d8e51...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: d85f3...3cd

Fordi de ikke har de riktige meningene.

Anonymkode: 2be69...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Ingen rasisme her.

Anonymkode: 2be69...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de ikke har de riktige meningene.

Anonymkode: 2be69...290

Å. Men artikkelen de har, sier i hvertfall det samme som den anonym 879 linket til

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er bare humor, folk må SLUTTE å føle seg tråkket på for absolutt alt!! 

Anonymkode: eb15b...2ad

Ja, de bruker tid på dette fremfor å finne riktige gjerningspersoner på drap. Noen er veldig sarte og da blir jo selvfølgelig ressursene feilprioritert. De som tenker med magen fremfor huet ender opp med dette ja. 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de bruker tid på dette fremfor å finne riktige gjerningspersoner på drap. Noen er veldig sarte og da blir jo selvfølgelig ressursene feilprioritert. De som tenker med magen fremfor huet ender opp med dette ja. 

Anonymkode: 69973...6b8

Denne. 

Anonymkode: aaaff...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det riktig bruk av ressurser. 

Når det er sagt regner jeg med at han raskt vil merke at et slikt 'slagord' gjør han uaktuell for mange kunder. 

Jeg hadde aldri hyrt et så useriøst firma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Selvsagt er det riktig bruk av ressurser. 

Når det er sagt regner jeg med at han raskt vil merke at et slikt 'slagord' gjør han uaktuell for mange kunder. 

Jeg hadde aldri hyrt et så useriøst firma. 

Useriøst? Jeg synes helt ærlig at det er seriøst og jeg ville veldig gjerne ha benyttet meg av et firma som er villig til å påta seg drittjobber! Vil du kun benytte deg av rørleggere som er redde for å brekke neglen? Velbekomme, slutt å vær så hårsår! 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Useriøst? Jeg synes helt ærlig at det er seriøst og jeg ville veldig gjerne ha benyttet meg av et firma som er villig til å påta seg drittjobber! Vil du kun benytte deg av rørleggere som er redde for å brekke neglen? Velbekomme, slutt å vær så hårsår! 

Anonymkode: 69973...6b8

Oida, snakk om å ikke ta poenget til Miss Marple

Anonymkode: d85f3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oida, snakk om å ikke ta poenget til Miss Marple

Anonymkode: d85f3...3cd

Å trekke slutninger om å ikke ta poenget når man er uenig sier mer om deg og hersketeknikk enn det faktum at jeg er uenig med Miss Marple.

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Byggmester Ole–Petter Madland (55) hevder han har brukt humor da firmabilen ble dekorert med bilde av en hottentott, og slagordet "Vi hjelper ælle. Utfører ælt i negerærbe!". Nå sier lederen for politiets forebyggingsenhet at han vil anmelde byggmesteren for rasisme. 

Riktig bruk av politiressurser? Det kan man lure på.

https://www.smaalenene.no/askim/trogstad/byggmester/kjorer-rundt-med-vi-hjelper-alle-utforer-alt-i-negerarbe-jeg-er-ingen-rasist/s/5-38-588691

Anonymkode: a469d...c2e

Overhodet ikke noe å lure på. Helt riktig!

Anonymkode: 51342...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Useriøst? Jeg synes helt ærlig at det er seriøst og jeg ville veldig gjerne ha benyttet meg av et firma som er villig til å påta seg drittjobber! Vil du kun benytte deg av rørleggere som er redde for å brekke neglen? Velbekomme, slutt å vær så hårsår! 

Anonymkode: 69973...6b8

Når du tenker på hårsårhet, tenker du også på hvordan det vil være for en f.eks. 5 år gammel gutt fra Eritrea å lese at det er noe som heter «negerarbeid»? Hva tenker du denne 5-åringen skal mene om det? Og hva tenker du om hvordan det påvirker identiteten hans og selvbildet hans? 

Jeg prøver ikke være krass eller stille deg til veggs her, jeg er oppriktig interessert i hva du tenker ☺️

Anonymkode: 047c5...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du tenker på hårsårhet, tenker du også på hvordan det vil være for en f.eks. 5 år gammel gutt fra Eritrea å lese at det er noe som heter «negerarbeid»? Hva tenker du denne 5-åringen skal mene om det? Og hva tenker du om hvordan det påvirker identiteten hans og selvbildet hans? 

Jeg prøver ikke være krass eller stille deg til veggs her, jeg er oppriktig interessert i hva du tenker ☺️

Anonymkode: 047c5...547

Ja, jeg tenker at denne gutten godt kan lære at slike begrep finnes, og at hvite mennesker også kan være slaver og at det ikke er noe negativt å kalle seg for dette. 

Anonymkode: 69973...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg tenker at denne gutten godt kan lære at slike begrep finnes, og at hvite mennesker også kan være slaver og at det ikke er noe negativt å kalle seg for dette. 

Anonymkode: 69973...6b8

"Neger" og "slave" er ikke synonymt. Og jo, det er negativt å være slave. Nå er det jo heller ikke snakk om hva man kaller "seg", men hva noen kaller andre mennesker. 

Anonymkode: 51342...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...