Gå til innhold

Kan jeg ta meg noen glass alkohol på julebordet? Eller kommer jeg til å være gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spontanabortert tidligere i forrige uke, dagen etter at testen min viste gravid. Vi skal ha julebord med jobb i dlutten av nov og julebord med jentene dagen etter. Jeg skal ha eggløsning i dagene før julebordene og vi prøver å bli gravide. Jeg vet at man helst ikke skal drikke alkohol mens man prøver. Vi har prøvd nå i 2 mnd men har likevel ikke drukket alkohol siden tidlig i sommer da jeg ikke er den største drikkeren.

For å unngå spekulasjoner og rykter på jobb ønsker jeg å ta meg et glass eller to. Kan noen se om jeg kommer til å bli gravid og ikke bør ta disse glassene? Eller om jeg bare kan gjøre det?

Anonymkode: ad4bf...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke «se» noe på deg, men mitt råd er at du lever som før, men viktig at du tar folat. Hostesaft og grapefrukt jus kan hjelpe el slimet til å bli mer «befruktningsvennlig». 

Anonymkode: 411f8...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så lenge du ikke vet at du er gravid, tenker jeg at det er helt innafor å ta et glass. Det er ikke dokumentert at det er skadelig å gjøre det én enkelt gang, selv om du skulle være gravid. Det er derimot god evidens for at et høyere/regelmessig alkoholkonsum skader fosteret. Selv har jeg alltid kuttet betydelig ned på alkoholkonsumet når det er en mulighet for å være gravid. Jeg hadde ikke hatt det lett med meg selv om jeg hadde drukket mye en kveld og så oppdaget at jeg var gravid. Men et til to glass (som et absolutt maksimum) blir noe litt annet. Sjansen er jo også størst for at du ikke er gravid.

Anonymkode: cdf03...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke «se» noe på deg, men mitt råd er at du lever som før, men viktig at du tar folat. Hostesaft og grapefrukt jus kan hjelpe el slimet til å bli mer «befruktningsvennlig». 

Anonymkode: 411f8...5f1

Hei, og tusen takk for svar❤️ Betyr det at du ikke kan se noe på meg at du «ser» at jeg ikke blir gravid? Eller mener du at du ikke klarer å se hverken eller? Jeg tar folat daglig men har ikke drukket hostesaft eller grapefrukt-juice. Kanskje jeg skal begynne med det siste😊 

Anonymkode: ad4bf...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, så lenge du ikke vet at du er gravid, tenker jeg at det er helt innafor å ta et glass. Det er ikke dokumentert at det er skadelig å gjøre det én enkelt gang, selv om du skulle være gravid. Det er derimot god evidens for at et høyere/regelmessig alkoholkonsum skader fosteret. Selv har jeg alltid kuttet betydelig ned på alkoholkonsumet når det er en mulighet for å være gravid. Jeg hadde ikke hatt det lett med meg selv om jeg hadde drukket mye en kveld og så oppdaget at jeg var gravid. Men et til to glass (som et absolutt maksimum) blir noe litt annet. Sjansen er jo også størst for at du ikke er gravid.

Anonymkode: cdf03...989

Hei, og tusen takk for svar❤️ Jeg tenker akkurat det samme som deg. Synes det er litt kjipt å skape unødvendige spekulasjoner blant kolleger da jeg allerede gjennomgår nok ettersom de tror jeg er gravid hele tiden og maser mye rundt det. Vi har 2 drikkebonger inkludert og det er kun det jeg kommer til å innta.

Anonymkode: ad4bf...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 16.08, Anonym bruker skrev:

Hei, og tusen takk for svar❤️ Betyr det at du ikke kan se noe på meg at du «ser» at jeg ikke blir gravid? Eller mener du at du ikke klarer å se hverken eller? Jeg tar folat daglig men har ikke drukket hostesaft eller grapefrukt-juice. Kanskje jeg skal begynne med det siste😊 

Anonymkode: ad4bf...964

Ser ingenting generelt da jeg ikke har lært meg å bruke min «evne» enda. 

https://www.bli-gravid.no/12-kjerringrad-for-a-bli-gravid/

Anonymkode: 411f8...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...