Gå til innhold

Juli 2019💚


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Babyloveee skrev:

Jeg har termin 20. Juli❤️ Er 8+3 😍

Så koselig, gratulerer 😍 Er det første barnet?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, MammaentilMini skrev:

Så koselig, gratulerer 😍 Er det første barnet?☺️

Ja ♥️ tusen takk!  Er veldig engstelig i dag... kanskje noen her kan roe meg ned:( 

 

 

Jeg fikk en hemoroide utvendig for ett par dager siden. Jeg hadde scheriproct salve her i huset fra før av. Så jeg sendte legekontoret en melding om jeg kunne bruke dette legemidlet. De sa JA. Så da har jeg brukt dette i hele dag... smørt 3 ganger. Og når jeg skal legge meg nå, begynner jeg å google.... da viser det seg at jeg ikke kan bruke dette forbaskadet legemiddlet før etter 3. Trimester!!! Nå er jeg sååå redd for at fosteret har tatt skikkelig skade :( Jeg stolte jo så klart på legen min. Er det noen her som har gjort det samme? Gikk det bra? Huff, jeg er så redd og får hvertfall ikke sove. Dette barnet er så ønsket :-( 

 

Anonymkode: db84c...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 18.08, Lillens skrev:

Er det noen av dere andre som har fått blødninger og har skikkelig murringer i magen? Har fått skikkelig murringer siste 2 dagene, når jeg skal ligge meg til å sove. Gjør vondt liksom, når jeg tørket meg i dag kom det litt brunlig utflod på papiret😱 

 

snakket med jordmor og hun mente at det var normalt men🙄

Jaa, jeg hadde det sånn! Jeg fikk UL da var jeg 7+4. Viste jeg at det var to stk inni der, men den ene hadde dødd. Så derfor jeg hadde brun utflod. Mens den andre lever og vokser ❤️ men mange sånne utflod og blødninger er jo normale. Men jeg ville sjekke, så jeg ringte fastlegen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Babyloveee skrev:

Jaa, jeg hadde det sånn! Jeg fikk UL da var jeg 7+4. Viste jeg at det var to stk inni der, men den ene hadde dødd. Så derfor jeg hadde brun utflod. Mens den andre lever og vokser ❤️ men mange sånne utflod og blødninger er jo normale. Men jeg ville sjekke, så jeg ringte fastlegen min. 

Ja jeg fikk ultralyd og fikk de babyen sitt hjerte slo♥️😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja ♥️ tusen takk!  Er veldig engstelig i dag... kanskje noen her kan roe meg ned:( 

 

 

Jeg fikk en hemoroide utvendig for ett par dager siden. Jeg hadde scheriproct salve her i huset fra før av. Så jeg sendte legekontoret en melding om jeg kunne bruke dette legemidlet. De sa JA. Så da har jeg brukt dette i hele dag... smørt 3 ganger. Og når jeg skal legge meg nå, begynner jeg å google.... da viser det seg at jeg ikke kan bruke dette forbaskadet legemiddlet før etter 3. Trimester!!! Nå er jeg sååå redd for at fosteret har tatt skikkelig skade :( Jeg stolte jo så klart på legen min. Er det noen her som har gjort det samme? Gikk det bra? Huff, jeg er så redd og får hvertfall ikke sove. Dette barnet er så ønsket :-( 

 

Anonymkode: db84c...336

Ville ringt legevakt å spurt dem var jeg deg. Det er ikke noe ålreit å gå å være bekymra og usikker! Selv om de som regel sier at det skal mye til før et foster tar skade. Kanskje de har noen beroligende ord til deg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MammaentilMini skrev:

Ville ringt legevakt å spurt dem var jeg deg. Det er ikke noe ålreit å gå å være bekymra og usikker! Selv om de som regel sier at det skal mye til før et foster tar skade. Kanskje de har noen beroligende ord til deg 💛

Tusen takk for svar ❤️ ja, skal ringe dem i morgen. Men de får jo liksom ikke gjort noe heller.. men er litt roligere nå.. selvom jeg er litt redd fortsatt😩

Anonymkode: db84c...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar ❤️ ja, skal ringe dem i morgen. Men de får jo liksom ikke gjort noe heller.. men er litt roligere nå.. selvom jeg er litt redd fortsatt😩

Anonymkode: db84c...336

Nei gjort er gjort, så det får man ikke gjort noe med, men de hsr helt sikkert mye erfaring innenfor diverse medikamenter som er brukt - og det fortsatt har gått bra, og da hjelper det kanskje litt å få litt trygge ord. Jeg har selv spist Ibux i dette svangerskapet uten å tenke meg om, det er også skadelig, men må bare håpe at mengden har vært så liten at det likevel går bra. Du har jo smurt deg «bare» 3 ganger, så sannsynligheten for at det går bra er helt sikkert stor ☺️ (Uten at jeg har noe som helst peiling på medikamentet).

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, MammaentilMini skrev:

Nei gjort er gjort, så det får man ikke gjort noe med, men de hsr helt sikkert mye erfaring innenfor diverse medikamenter som er brukt - og det fortsatt har gått bra, og da hjelper det kanskje litt å få litt trygge ord. Jeg har selv spist Ibux i dette svangerskapet uten å tenke meg om, det er også skadelig, men må bare håpe at mengden har vært så liten at det likevel går bra. Du har jo smurt deg «bare» 3 ganger, så sannsynligheten for at det går bra er helt sikkert stor ☺️ (Uten at jeg har noe som helst peiling på medikamentet).

❤️

Ja det er sant :) Sendte tilbakemelding til fastlegen i dag, så regner med hun svarer meg i morra. Det er så mye man må passe på når man er gravid🤭 Blir litt skremt! Men er vel mest sårbar de første mnd 😄 Vi får krysse fingerne på at det går bra for oss begge ❤️❤️

Anonymkode: db84c...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant :) Sendte tilbakemelding til fastlegen i dag, så regner med hun svarer meg i morra. Det er så mye man må passe på når man er gravid🤭 Blir litt skremt! Men er vel mest sårbar de første mnd 😄 Vi får krysse fingerne på at det går bra for oss begge ❤️❤️

Anonymkode: db84c...336

Ja det er mye, men spesielt som førstegangsgravid🤭 Jeg kjenner meg mye mindre stressa i denne graviditeten enn med førstemann, heldigvis. Nå går egentlig ting bare av seg selv, og man er mye mindre bekymra fordi man har opplevd alt før og vet litt mer hva man går til, og vet hva som er normale smerter osv.. men jeg skjønner deg veldig godt, var litt sånn panikk-måneder de tre første i første graviditet synes jeg, hva er normalt og ikke 😅 Men nå er det ikke lenge til vi er over de mest usikre ukene, og kanskje kan nyte graviditeten mer og mer😍 gleder meg veldig til å kjenne liv💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 6.23, MammaentilMini skrev:

Så koselig, gratulerer 😍 Er det første barnet?☺️

Ja, det er det 😍😍 hva med deg? Er i uke 10 nå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Babyloveee skrev:

Ja, det er det 😍😍 hva med deg? Er i uke 10 nå😄

Dette er min nr 2, og jeg er 9+1 i dag☺️💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MammaentilMini skrev:

Dette er min nr 2, og jeg er 9+1 i dag☺️💛

Da er vi jo nesten helt likt, for jeg er på 9+0 i dag:) hehe! Når har du termin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Babyloveee skrev:

Da er vi jo nesten helt likt, for jeg er på 9+0 i dag:) hehe! Når har du termin?:)

Jeg har termin 15 juli i følge legen ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Babyloveee skrev:

Jeg har 20. Juli😊

Disse legene regner forskjellig 🤪 Jrg hsr oppfølging på sykehuset og der regner de 40 uker + 1 dag siden første dag i siste mens.. så da er det 9+1.. 

mens kalkulatorer på nett regner helt annerledes 😅 vi får se hvordan det blir på OUL ☺️🙌🏻 Er vel den terminen som skal gjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MammaentilMini skrev:

Disse legene regner forskjellig 🤪 Jrg hsr oppfølging på sykehuset og der regner de 40 uker + 1 dag siden første dag i siste mens.. så da er det 9+1.. 

mens kalkulatorer på nett regner helt annerledes 😅 vi får se hvordan det blir på OUL ☺️🙌🏻 Er vel den terminen som skal gjelde

Ja 😂 Blir spennende å se :) Hva slags tegn har du nå? Jeg har ikke så ømme pupper lenger, men er sinnsykt kvalm og trøtt.. brekker meg hele tiden.. skikkelig slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Babyloveee skrev:

Ja 😂 Blir spennende å se :) Hva slags tegn har du nå? Jeg har ikke så ømme pupper lenger, men er sinnsykt kvalm og trøtt.. brekker meg hele tiden.. skikkelig slitsomt. 

Det kommer og går veldig hos meg. Har ømme bryster nå og da, men ikke i like stor grad som tidligere. Men blir kvalm av utrolig mye mat og lukter - orker nesten ikke spise noe om dagen🤭 bortsett fra søtt da, herlighet, spiser søtt hele tiden! Og det spiser jeg aldri til vanlig..

trøttheten begynner å gå over, så egentlig føler jeg formen er veldig bra om dagen ☺️

Gleder meg til å fortelle det til folk nå😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere andre som har opplevd at «mensmurringene» forsvinner ?🤔 lenge siden jeg har hatt det nå, det skal jo være ett tegn på at livmoren vokser da babyen vokser når man kjennes litt strekninger/murringer i magen/livmor. Hadde mye aktivitet før, men siste uken har det vært grådig lite 😱 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lillens skrev:

Noen av dere andre som har opplevd at «mensmurringene» forsvinner ?🤔 lenge siden jeg har hatt det nå, det skal jo være ett tegn på at livmoren vokser da babyen vokser når man kjennes litt strekninger/murringer i magen/livmor. Hadde mye aktivitet før, men siste uken har det vært grådig lite 😱 

 

Jeg har ikke kjent like mye murringer de siste to ukene nei☺️ Hadde ikke konstante murringer forrige svangerskap heller, så jeg tenker at det er normalt at det kommer og går 🤷🏼‍♀️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillens skrev:

Noen flere av dere som sliter med tett nese?😅 saltvannspray funker ikke litt engang🙄

Legen min sa at jeg trygt kunne bruke otrivin, så jeg gjør det. Er skikkelig forkjøla og tett😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2018 den 12.43, Lillens skrev:

Noen flere av dere som sliter med tett nese?😅 saltvannspray funker ikke litt engang🙄

Jeg bruker otrivin for barn når jeg er som tettest. Men er ikke Velsig plaget med det. KVALME der i mot, fy søren- den har plutselig kommet. det går bra til midt på dagen, og så vrenger magen seg av alle lukter og smaker.  På kvelden er jeg konstant kvalm og det eneste jeg får ned er eplejuice og isbiter, og ritz kjeks🥴

flere med plutselig kvalme her?  Var ikke plaget med kvalme sist svangerskap, så dette var nytt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaentilMini skrev:

Jeg bruker otrivin for barn når jeg er som tettest. Men er ikke Velsig plaget med det. KVALME der i mot, fy søren- den har plutselig kommet. det går bra til midt på dagen, og så vrenger magen seg av alle lukter og smaker.  På kvelden er jeg konstant kvalm og det eneste jeg får ned er eplejuice og isbiter, og ritz kjeks🥴

flere med plutselig kvalme her?  Var ikke plaget med kvalme sist svangerskap, så dette var nytt 😅

Jaaa! Det ble helt forverret i uke 9, enda verre uke 10, nå i uke 11 like ille... kaster opp og brekker meg av ingenting. Lukter er helt grusomt. Grusomt å ikke kunne åpne kjøleskapet, eller gå på offentlig toalett som bare lukter såpe 😅 og midt i julegaveshoppinga, er det jo ekstra fælt. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaentilMini skrev:

Jeg bruker otrivin for barn når jeg er som tettest. Men er ikke Velsig plaget med det. KVALME der i mot, fy søren- den har plutselig kommet. det går bra til midt på dagen, og så vrenger magen seg av alle lukter og smaker.  På kvelden er jeg konstant kvalm og det eneste jeg får ned er eplejuice og isbiter, og ritz kjeks🥴

flere med plutselig kvalme her?  Var ikke plaget med kvalme sist svangerskap, så dette var nytt 😅

Blir kvalm innimellom, får ikke til å spise🙈 er sulten men er kvalm så får nesten ikke i meg noenting. Men klarer å trykke litt i meg da, for jeg vil jo babyen skal vokse🙈 

ritzkjeks er gull🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillens skrev:

Blir kvalm innimellom, får ikke til å spise🙈 er sulten men er kvalm så får nesten ikke i meg noenting. Men klarer å trykke litt i meg da, for jeg vil jo babyen skal vokse🙈 

ritzkjeks er gull🤩

 

Babyen vokser uansett, så ikke bekymre deg for det, den tar det den skal ha uansett lærte jeg med førstemann☺️

Men det er så grusomt altså. Spiser godt på dagtid jeg, for på ettermiddag og kveld er det bare sorgen med mat 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...