Gå til innhold

Juli 2019💚


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, MammaentilMini skrev:

Sporadisk kvalm og trøtt 😴 merker at livmora er større og har fått litt mage. Svigermor tittet litt ekstra på julekjolen min i går 😂 Må vel tenke på å fortelle det snart..

Har dere fortalt mange? 😊

Jaa, magen også! Den glemte jeg jo😅 

 

Jeg fortalte det til familien og venner i går. Alle har jo skjønt det, siden jeg ikke rører alkohol (noe jeg gjorde mye i helgene før svangerskapet) 😅 har liksom sagt nei til alle festligheter i 3 mnd nå, og jeg bruker liksom å være med på alt. Så nå regner jeg egt med at alle veit det 😅 synes det er litt tidlig og ekkelt. Men får bare satse på det går bra, har jo vært på ul som viser at det skal gå bra, men man vet jo aldri. Men det gjør man jo heller ikke før man har ungen i hendene heller 🤭 begynner på 12 uker i morra, 11+0. Så synes det liksom var 2 uker for tidlig å fortelle det, men hadde vært annerledes om det ikke var jul :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, MammaentilMini skrev:

Sporadisk kvalm og trøtt 😴 merker at livmora er større og har fått litt mage. Svigermor tittet litt ekstra på julekjolen min i går 😂 Må vel tenke på å fortelle det snart..

Har dere fortalt mange? 😊

Har fortsatt ganske vondt i brystene🙈 veldig oppblåst/mye luft i magen, hard mage, sliten, følsom og sporadisk kvalm😅 har komt seg litt i dag i forhold til de 3 andre ukene som har vært så kanskje det avtar med symptomene. Sies jo at 2 del av trimesteret skal være den fineste tiden😇

har fortalt nærmeste familie, eller min mor og far, mamma har fortalt det til halve verden siden hun ble så glad 🙄🙈 så har jeg fortalt mine nærmeste veninner😇 og samboer! Tenkte å dele det litt mer når vi har passert uke 12 og kanskje fått vite kjønnet :) er 10+0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet fra ultralyd, og sett en liten herlig bebis som var i god aktivitet ❤️

Ny utregning i dag, er 11+4 med termin 17. Juli, men den blir nok endret på OUL, samt at jeg skal ha planlagt keisersnitt så den kommer før det uansett☺️ Fosteret ble målt til 11+6, så det er i hvertfall rundt 12 uker, og siden den så frisk og fin ut tror jeg dette vil gå bra nå, og gleder meg til å fortelle alle! Spesielt storebroren 😍🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaentilMini skrev:

Nettopp kommet fra ultralyd, og sett en liten herlig bebis som var i god aktivitet ❤️

Ny utregning i dag, er 11+4 med termin 17. Juli, men den blir nok endret på OUL, samt at jeg skal ha planlagt keisersnitt så den kommer før det uansett☺️ Fosteret ble målt til 11+6, så det er i hvertfall rundt 12 uker, og siden den så frisk og fin ut tror jeg dette vil gå bra nå, og gleder meg til å fortelle alle! Spesielt storebroren 😍🙌🏻

Ååå så koselig å høre!! Finnes ikke noe bedre enn det 😍😍 Da kan du vel trygt si det nå😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaentilMini skrev:

Nettopp kommet fra ultralyd, og sett en liten herlig bebis som var i god aktivitet ❤️

Ny utregning i dag, er 11+4 med termin 17. Juli, men den blir nok endret på OUL, samt at jeg skal ha planlagt keisersnitt så den kommer før det uansett☺️ Fosteret ble målt til 11+6, så det er i hvertfall rundt 12 uker, og siden den så frisk og fin ut tror jeg dette vil gå bra nå, og gleder meg til å fortelle alle! Spesielt storebroren 😍🙌🏻

Herlig 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er uttørka jeg. Har ikke fått i meg noe væske eller mat omtrent de to siste dagene. Bare kaster opp, og ligger rett ut. Er svimmel, får nesten ikke tisse og det som kommer lukter sterkt... hva er liksom grensa for å ringe sykehuset? Huden min er kjempe tørr og leppene mine sprekker hele tiden.. hmf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Babyloveee skrev:

Jeg tror jeg er uttørka jeg. Har ikke fått i meg noe væske eller mat omtrent de to siste dagene. Bare kaster opp, og ligger rett ut. Er svimmel, får nesten ikke tisse og det som kommer lukter sterkt... hva er liksom grensa for å ringe sykehuset? Huden min er kjempe tørr og leppene mine sprekker hele tiden.. hmf

Tror jeg ville ringt legevakten ? Og bare forklart og hørt. Er en tørr tid nå, veldig mange sliter med tørr hud/hår og hender. 

Mye vann burde du drikke. Har du prøvd cola? Det funker for meg når jeg er skikkelig dårlig🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillens skrev:

Tror jeg ville ringt legevakten ? Og bare forklart og hørt. Er en tørr tid nå, veldig mange sliter med tørr hud/hår og hender. 

Mye vann burde du drikke. Har du prøvd cola? Det funker for meg når jeg er skikkelig dårlig🙈

Har vært på sykehuset nå. Tok blodprøver og urinprøve. Var ikke så ille så jeg trengte væske, men fikk kvalmstillende. Det hjelper!! Omg, føler meg myeeee bedre😅 fikk også UL og nurket vokser og er frisk❤️ Så det var godt å se, når jeg er så dårlig 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babyloveee skrev:

Har vært på sykehuset nå. Tok blodprøver og urinprøve. Var ikke så ille så jeg trengte væske, men fikk kvalmstillende. Det hjelper!! Omg, føler meg myeeee bedre😅 fikk også UL og nurket vokser og er frisk❤️ Så det var godt å se, når jeg er så dårlig 😋

Godt å høre at du har fått hjelp og er bedre 💛 ikke godt p ha det slik! Håper det gpr over!

Her har kvalmen avtatt og alt (spes søtt!) går ned på høykant🙄🥴😅 Bukser ble byttet ut med gravidbukser i går, det var en befrielse å ikke holde inn magen lenger 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har sett på vogn? 

Føler det er litt tidlig men så har jeg funnet vognen jeg vil ha med farge og understell🙄🙈 føler det er litt tidlig å kjøpe nå, men likevel får jeg den til halv pris og er nesten ikke brukt 😅 emmaljunga mondail deluxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillens skrev:

Noen av dere som har sett på vogn? 

Føler det er litt tidlig men så har jeg funnet vognen jeg vil ha med farge og understell🙄🙈 føler det er litt tidlig å kjøpe nå, men likevel får jeg den til halv pris og er nesten ikke brukt 😅 emmaljunga mondail deluxe

Da hadde jeg kjøpt den var jeg deg☺️ Eneste jeg hadde vurdert nøye er understell. Vi har Emmaljunga med fire faste hjul, og jeg har alltid angra. Svinghjul er mye lettere 🙄

Vi har tre vogner vi, så her blir det ingen kjøpt tror jeg 😅 2 Emmaljunga og 1 babyjogger, som bare er 4 år gamle ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som tenker på kanskje om barnet vil ha spesielle behov? Som downsyndom osv? Jeg tenker ufattelig mye på det🤭 skal på ul 9 januar for å sjekke om barnet er friskt. 

Vi har ingen barn med spesielle behov i verken min familie eller samboer sin, men man vet aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, MammaentilMini skrev:

Godt å høre at du har fått hjelp og er bedre 💛 ikke godt p ha det slik! Håper det gpr over!

Her har kvalmen avtatt og alt (spes søtt!) går ned på høykant🙄🥴😅 Bukser ble byttet ut med gravidbukser i går, det var en befrielse å ikke holde inn magen lenger 😅

 

Tusen takk :) Fikk jo så innmari diare av de tablettene jeg fikk..... noen råd? Vil heller spy enn å tisse ut av rumpe for å si det sånn😝 helt grusomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Lillens skrev:

Er det forresten noen av dere som tenker på kanskje om barnet vil ha spesielle behov? Som downsyndom osv? Jeg tenker ufattelig mye på det🤭 skal på ul 9 januar for å sjekke om barnet er friskt. 

Vi har ingen barn med spesielle behov i verken min familie eller samboer sin, men man vet aldri

Sykehuset sjekket alt når vi var på UL nå 11+4, og mente at de ikke kunne se noe som tydet på annet enn at barnet er friskt, derfor tenker jeg ikke på det.

men skjønner jo godt at du gjør det, jeg gjorde det veldig med førstemann og hadde også tidlig UL da for å sjekke ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Babyloveee skrev:

Tusen takk :) Fikk jo så innmari diare av de tablettene jeg fikk..... noen råd? Vil heller spy enn å tisse ut av rumpe for å si det sånn😝 helt grusomt

Oohnoo, dritkjedelig!! Mat med mye salt og stivelse skal være bra, men jeg tror nesten jeg hadde droppet de tabelettene og sett hvordan det går uten, kanskje det roer seg?  Ja det måvre grusomt ja- god bedring!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, MammaentilMini skrev:

Sykehuset sjekket alt når vi var på UL nå 11+4, og mente at de ikke kunne se noe som tydet på annet enn at barnet er friskt, derfor tenker jeg ikke på det.

men skjønner jo godt at du gjør det, jeg gjorde det veldig med førstemann og hadde også tidlig UL da for å sjekke ☺️

Okei da er det sikkert helt normalt å overtenke🙈 gleder meg masse til UL 9 januar, spurte samboer om vi kunne gå i dag istedenfor da de hadde ledig senere men han mente vi fint klarte å vente🙄🙈

Endret av Lillens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillens skrev:

Okei da er det sikkert helt normalt å overtenke🙈 gleder meg masse til UL 9 januar, spurte samboer om vi kunne gå i dag istedenfor da de hadde ledig senere men han mente vi fint klarte å vente🙄🙈

Venter du er det kanskje større sjanse for å se kjønn også 😁 jeg har OUL i midten/slutten av februar, og jeg vet ikke helt om jeg kan vente til da med å finne ut kjønn😆 er så mye fint barnetøy jeg vil handle 😅👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MammaentilMini skrev:

Venter du er det kanskje større sjanse for å se kjønn også 😁 jeg har OUL i midten/slutten av februar, og jeg vet ikke helt om jeg kan vente til da med å finne ut kjønn😆 er så mye fint barnetøy jeg vil handle 😅👶🏼

Ja er utrolig masse fint😍 veldig mye på tilbud også nå. 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lillens skrev:

Ja er utrolig masse fint😍 veldig mye på tilbud også nå. 🙄 

Oh Yes, har allerede handla litt nøytralt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere neste UL?:) jeg har 8.januar. Håper egt vi kan se kjønn da, men synes UL på sykehuset er så dårlig i forhold til volvat sin... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Babyloveee skrev:

Når har dere neste UL?:) jeg har 8.januar. Håper egt vi kan se kjønn da, men synes UL på sykehuset er så dårlig i forhold til volvat sin... :) 

9 januar! Gleder meg så mye! Krysser alt jeg har for at vi får se kjønnet🙈 

vi skal på privat, de hadde det nyeste utstyret så får bare håpe!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillens skrev:

9 januar! Gleder meg så mye! Krysser alt jeg har for at vi får se kjønnet🙈 

vi skal på privat, de hadde det nyeste utstyret så får bare håpe!🙈

Jaa, vurderer å bestille en dagen etter om de ikke ser kjønnet den 08😅 haha. For de private er best! Der ser man jo alt.. blir spennende 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 14.22, Lillens skrev:

Jeg å🙈🙈🙈

Dere er heldige som er i form til det! Jeg klarer ikke å dra på butikken engang :( ligger rett ut på sofaen og er HELT I KOMA. Er skikkelig lei, håper virkelig det blir bedre nå.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Babyloveee skrev:

Dere er heldige som er i form til det! Jeg klarer ikke å dra på butikken engang :( ligger rett ut på sofaen og er HELT I KOMA. Er skikkelig lei, håper virkelig det blir bedre nå.. 😅

Stakkars deg 😕 håper der avtar snart! Sies jo at det skal bli bedre etter uke 12. Jeg har vært ganske kvalm selv, så ble jeg litt bedre her for noen dager siden og tenkte jippi men kvalmen kom igjen etter få dager🙈🤭 

håper de klarer å se noe den 8 då😍 er så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...