Gå til innhold

Usikker på SA eller om jeg har vært gravid


Løvinnens

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har aldri før vært gravid eller prøvd å bli det. Jeg sluttet på p-pillen i september fordi vi bestemte oss for å prøve å få barn. Første måned etter slutt på p-piller ble mensen forsinket med 1 uke. Jeg tok da en test som viste negativ og jeg fikk mensen litt forsinket. 

2. Mnd ble mensen forsinket igjen med ytterligere 1 uke. Jeg tok en Clearblue test som viste Gravid 1-2. Jeg fikk sjokk over hvor fort det hadde gått og begynte å venne meg til tanken. Allerede om natten etter å ha tatt testen på dagen våknet jeg av skikkelig intense magesmerter. Utoverdagen på jobb ser jeg at jeg har fått brunlig farge på trusa. På kvelden kom det klart blod og mengden blod ble større de neste dagene, men som en vanlig menstruasjon med mensensmerter. Ingen klumper. Dro til legen og tok en blodprøve som viste HCG-nivå 1, altså negativ. Er det noen som har opplevd det samme? Jeg er fryktelig forvirret og usikker på om jeg egentlig har vært gravid i det hele tatt eller om det er en spontanabort. Samtidig skal jo clearblue være en ganske sikker test, er den ikke? Og hvorfor ble det i det hele tatt påvist HCG i blodet mitt selvom kun 1? Alt har skjedd ila 5 dager og jeg sitter igjen forvirret. Beregnet det ut til at jeg skulle være mellom 4-5 uker, hvis jeg i det hele tatt var gravid🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hm. Funnet ut noe mer? 

Veldig rart om cb testen skal gi ett utslag om det ikke har vært noe der. Men igjen så er blodprøvene de som viser det mest korrekte svar. 🤔🤔🤔

Anonymkode: 72808...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk som spør❤️ 

Fastlegen min sa at vi måtte gå utifra CB testen som viste positiv og symptomene jeg hadde både på graviditet og symptomene jeg hadde på SA. Jeg har derfor slått meg til ro med at jeg har spontanabortert og prøver igjen😊 Blodprøven kunne visst rase i nivå på noen etter en SA, mens hos noen forble den noe høy selv etter SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, VBG skrev:

Hei, takk som spør❤️ 

Fastlegen min sa at vi måtte gå utifra CB testen som viste positiv og symptomene jeg hadde både på graviditet og symptomene jeg hadde på SA. Jeg har derfor slått meg til ro med at jeg har spontanabortert og prøver igjen😊 Blodprøven kunne visst rase i nivå på noen etter en SA, mens hos noen forble den noe høy selv etter SA. 

Okei.. så synd 😨❤️ 

Masse lykke til med å prøve igjen, håper virkelig det går for deg neste gang🤩

Anonymkode: 72808...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...