Gå til innhold

Hadde dere tatt hensyn til far her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 8åring har null kontroll på hva ting koster. Blir like glad for en lipsyl til 40,- som hun blir glad for en dyr leke. Hun hadde aldri sammenlignet og satt gaver opp mot pris. Barn er barn😊 

Kjøp det du vil. Og så kjøper far det han vil

Anonymkode: 96946...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du egentlig kjøpe PlayStation i julegave til sønnen din når han allerede har en som står hos faren sin?

Trodde også at du ville unngå for mye tv-spilling.

Anonymkode: 6cd34...f87

Som sagt så hadde det vært gøy å spille selv også. Har ikke noe imot at sønnen min spiller heller,men kommer til å ha strengere regler på hvor mye han får spille.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min 8åring har null kontroll på hva ting koster. Blir like glad for en lipsyl til 40,- som hun blir glad for en dyr leke. Hun hadde aldri sammenlignet og satt gaver opp mot pris. Barn er barn😊 

Kjøp det du vil. Og så kjøper far det han vil

Anonymkode: 96946...4b2

Nei det tror jeg ikke sønnen vår gjør heller,det er kun oppe i hodet til faren at det er ett problem.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt så hadde det vært gøy å spille selv også. Har ikke noe imot at sønnen min spiller heller,men kommer til å ha strengere regler på hvor mye han får spille.

Anonymkode: fdd5d...c13

Men da er det jo egentlig en gave til deg selv? Siden han allerede har, men du har lyst å spille selv.

Anonymkode: 6cd34...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Anonym bruker said:

Men da er det jo egentlig en gave til deg selv? Siden han allerede har, men du har lyst å spille selv.

Anonymkode: 6cd34...f87

Herregud, hva i alle dager gjør det at mor også kan bruke spillet etter sønnens leggetid?? Bruker jo ikke opp Playstation akkurat. Gaver kan også deles.. 

I ditt hus bør ikke de voksne få noe elektronikk i gave. "HEY, ikke drikk av min kaffetrakter! Har du kjøpt gave til meg, eller til deg selv??"

Anonymkode: cab73...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva i alle dager gjør det at mor også kan bruke spillet etter sønnens leggetid?? Bruker jo ikke opp Playstation akkurat. Gaver kan også deles.. 

I ditt hus bør ikke de voksne få noe elektronikk i gave. "HEY, ikke drikk av min kaffetrakter! Har du kjøpt gave til meg, eller til deg selv??"

Anonymkode: cab73...eed

Poenget er jo at sønnen allerede har en PlayStation, men mor vil kjøpe en til til han fordi hun også vil spille.

Anonymkode: 6cd34...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo at sønnen allerede har en PlayStation, men mor vil kjøpe en til til han fordi hun også vil spille.

Anonymkode: 6cd34...f87

Jeg synes det er helt ok at han har en hos mor og en hos far. Jeg ser ikke bort fra at far spiller litt på PS når sønnen er borte, også. 

Å gi gaver man selv kan bruke, er heller ikke uvanlig. Barn elsker å spille sammen med de voksne, også.

Jeg synes innleggene dine minner litt om de stakkars-mann-svarene som ofte kommer, der det alltid er dama som må gi seg, og ta hensyn til mannens ønsker, hvor enn urimelig de måtte være.

Anonymkode: 39d27...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo at sønnen allerede har en PlayStation, men mor vil kjøpe en til til han fordi hun også vil spille.

Anonymkode: 6cd34...f87

Det er ganske fasinerende at du klarer å få det til at mor vil kjøpe et til fordi hun vil spille, og så overser du glatt at gutten har spillkonsoll kun hos sin far (han tar den ikke med til sin mor) og at far liker at han har noe gutten liker å drive med bare hos far. Hvordan klarer du å overse den ubalansen, og fortsatt kritisere mor?

Anonymkode: 7fe57...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo egentlig en gave til deg selv? Siden han allerede har, men du har lyst å spille selv.

Anonymkode: 6cd34...f87

Nei det er det ikke! Har ønsker seg veldig en playstation å her siden han er mest her.Hos faren er han bare annenhver helg.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er jo at sønnen allerede har en PlayStation, men mor vil kjøpe en til til han fordi hun også vil spille.

Anonymkode: 6cd34...f87

Nei fordi han har snakket mye om at det han ønsker seg mest er en playstation til å ha hos mamma

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to hensyn du KAN ta. 

1. Tilby far å spleise på gaven med deg 

2. Tipse far om hvilke spill han kan kjøpe i julegave

Ellers ville jeg ikke brudd meg om sutringen hans. Han kan ikke bestemme over hva du gir i gave til andre.

Anonymkode: 74158...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har to hensyn du KAN ta. 

1. Tilby far å spleise på gaven med deg 

2. Tipse far om hvilke spill han kan kjøpe i julegave

Ellers ville jeg ikke brudd meg om sutringen hans. Han kan ikke bestemme over hva du gir i gave til andre.

Anonymkode: 74158...c19

Har allerede tipset han om hvilke spill han ønsker seg men fikk ikke noe respons på det.Kan tilby at vi spleiser på gaven å høre hva han sier,men vet han kommer til å nekte å kjøpe brukt gave til sønnen sin.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har allerede tipset han om hvilke spill han ønsker seg men fikk ikke noe respons på det.Kan tilby at vi spleiser på gaven å høre hva han sier,men vet han kommer til å nekte å kjøpe brukt gave til sønnen sin.

Anonymkode: fdd5d...c13

Men da har han fått tilbud, og han får ta valget selv. Gi det du vil med god samvittighet 😊

Anonymkode: 74158...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har allerede tipset han om hvilke spill han ønsker seg men fikk ikke noe respons på det.Kan tilby at vi spleiser på gaven å høre hva han sier,men vet han kommer til å nekte å kjøpe brukt gave til sønnen sin.

Anonymkode: fdd5d...c13

Det er vel ikke naturlig at far kjøper spill til å bruke hos mor, når han har en konsoll hos får også eller at han skal betale for en konsoll som uansett skal stå hos mor og som mor skal bruke på kvelden? Sykkel, klær, telefon og andre ting som gutten kan bruke begge steder kan det være fornuftig å spleise på, men når det dreier seg om ting som er til hele den ene husstanden og ikke bare til gutten, blir det rart.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke naturlig at far kjøper spill til å bruke hos mor, når han har en konsoll hos får også eller at han skal betale for en konsoll som uansett skal stå hos mor og som mor skal bruke på kvelden? Sykkel, klær, telefon og andre ting som gutten kan bruke begge steder kan det være fornuftig å spleise på, men når det dreier seg om ting som er til hele den ene husstanden og ikke bare til gutten, blir det rart.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Det er jo et tilbud, fordi far er redd for at mors gave skal være bedre enn hans. Det er ikke mor som har behov for å spleise.

Anonymkode: 28eaf...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo et tilbud, fordi far er redd for at mors gave skal være bedre enn hans. Det er ikke mor som har behov for å spleise.

Anonymkode: 28eaf...389

Jeg synes ikke det er noe alt i å komme med forslaget, men jeg forstår veldig godt at far ikke synes det er noen god idee.

Jeg vil tro at noe av problemet her er at mor og far har en litt ulik oppfatning av hva en gave er. Det virker som om far tenker at den som får en gave eier den fult og helt og kan gjøre med den som man vil, mens mor tenker mer at gaven er muligheten til å bruke tingen, men at alt strengt tatt hører til hele husholdningen sammen.

Begge deler kan være greie standpunkt, men det å ikke oppfatte det likt kan føre til problemer.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du egentlig kjøpe PlayStation i julegave til sønnen din når han allerede har en som står hos faren sin?

Trodde også at du ville unngå for mye tv-spilling.

Anonymkode: 6cd34...f87

Vi bruker Playstation til å se på DVD og blu ray filmer vi. 

Anonymkode: ad7f8...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe alt i å komme med forslaget, men jeg forstår veldig godt at far ikke synes det er noen god idee.

Jeg vil tro at noe av problemet her er at mor og far har en litt ulik oppfatning av hva en gave er. Det virker som om far tenker at den som får en gave eier den fult og helt og kan gjøre med den som man vil, mens mor tenker mer at gaven er muligheten til å bruke tingen, men at alt strengt tatt hører til hele husholdningen sammen.

Begge deler kan være greie standpunkt, men det å ikke oppfatte det likt kan føre til problemer.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Hvorfor tenker du at far tenker det? Playstationen som står hos far står jo bare hos far?

Anonymkode: 28eaf...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tenker du at far tenker det? Playstationen som står hos far står jo bare hos far?

Anonymkode: 28eaf...389

Jeg tenker det fordi får i utgangspunktet ser ut til å ønske gaver med en litt lavere verneverdi, fordi han har Playstation som barnet ikke har fått i gave og fordi han ønsker å høre med mor om gaver. Hadde han tenkt på gaven som noe til husholdningen ville det vært mer naturlig at han kjøpte noe som de kunne ha glede av hos ham, og som han kunne bruke når barnet var hos mor. Da hadde det vært uinteressant hva barnet fikk av mor.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, virkelig ikke. Jeg tror aldri barna mine har tenkt over hvor stor gave jeg eller faren har gitt, og sammenlignet det. Noen ganger gir jeg den beste gaven, noen ganger gir pappaen den beste gaven. Ingen misunnelse, sure miner eller favorittforelder av den grunnen. 

Anonymkode: 47061...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker Playstation til å se på DVD og blu ray filmer vi. 

Anonymkode: ad7f8...058


Ja det kommer vi også til å gjøre ettersom dvdspilleren våres synger på siste vers her.

 

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder andre ting jeg kjøper i gave til småen så får han selvsagt lov å bestemme om han vil ha det hos meg eller hos far,men akkurat en spillkonsoll til flere tusen kroner får han ikke ta med seg andre steder.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke naturlig at far kjøper spill til å bruke hos mor, når han har en konsoll hos får også eller at han skal betale for en konsoll som uansett skal stå hos mor og som mor skal bruke på kvelden? Sykkel, klær, telefon og andre ting som gutten kan bruke begge steder kan det være fornuftig å spleise på, men når det dreier seg om ting som er til hele den ene husstanden og ikke bare til gutten, blir det rart.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Jeg kjøper gjerne spillkonsollen alene jeg,grunnen til at jeg tenkte å tilby at vi kunne spleise på den var fordi far ikke liker at jeg kjøper en "bedre" gave enn han.Så hvis det betyr så mye for han å gi en "like bra" gave så kunne jo gaven vært fra begge to.Men han er sterkt imot å kjøpe brukt gave.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så unaturlig å kjøpe spill til sønnen sin bare fordi jeg kjøper selve playstation,den/de spillene kan han jo ta med seg de gangene han skal til far om han vil det. Vi har også spleiset på dyrere gaver før som han bare har hatt her hjemme,å faren har ikke sagt noe på det.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...