Gå til innhold

Hadde dere tatt hensyn til far her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å kjøpe en brukt julegave til sønnen min til 2000 kr men nå begynner barnefaren å blande seg inn å mener at jeg ikke kan gi en så storslått gave for da vil hans gave virke så lite.Jeg pleier aldri å gi gave til mer enn 800 kr så vi pleier å gi for ca lik sum,men i år ønsker jeg å kjøpe en playstation som meg og småen kan ha sammen.Har ikke verdens beste råd så skal kjøpe gaven brukt å ønsker å gi den i julegave.Har ikke råd til å kjøpe den før jul bare for at barnefaren og jeg skal gi for ca samme sum til jul.Han vil garantert ikke være med på gaven heller siden han nekter å kjøpe brukt gave selv om sønnen vår ikke hadde brydd seg om det. Far tjener minst 500.000 kr i året så er ikke noe problem for han å matche samme sum om han synes det er viktig,men jeg gir en spillkonsoll å det er vel noe han synes er vanskelig å overgå på en måte.Altså det er ikke noe konkurranse mellom å kjøpe flottest mulig gave,er bare at vi pleier å kjøpe for samme sum å har gavene fra begge vært ganske likestillt mens i år føler han vel at jeg prøver å kjøpe den beste gaven.Hadde dere tatt hensyn til far her?

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei man må virkelig få gi for det man vil altså. Å ha en sånn avtale på beløp er tullete. Bryt den du med god samvittighet 😊

Anonymkode: 6d47b...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei man må virkelig få gi for det man vil altså. Å ha en sånn avtale på beløp er tullete. Bryt den du med god samvittighet 😊

Anonymkode: 6d47b...f96

Vi har ikke egentlig en sånn regel men han spør alltid hva jeg har kjøpt å tipper det er pga han lurer ca på hvor mye jeg kjøper for,også legger han seg på ca samme sum. For han er litt sånn at min gave må jo ikke være mye bedre enn hans gave.Til bursdagen ga jeg metalldektor til 400 kr og en film til 150 kr så er ikke sånn at min gave må være best eller dyrest. Men ønsker meg denne spillkonsollen selv også så da hadde det vært greit å kombinere det med julegave til sønnen min :) 

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har forresten samme spillkonsoll hos faren å virker som han liker at han har den fordelen med å  noe sønnen min elsker,som han ikke har hos meg. I sommer så mente også far at jeg ikke kunne dra på flere ferier med sønnen for da ble den ene ferieturen med faren så lite.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gaven egentlig er like mye til deg selv er det litt dumt å liksom gi den til gutten. Da kan jo han sette den på remmet eller ta den med til far der du ikke har glede av den.

Er det ikke bedre å bare kjøpe selve konsollen utenom gavene og så gi gutten noen passende spill? Resultatet blir det samme med unntak av at du har råderett over konsollen og får ikke blir sur. Vinn, vinn.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis gaven egentlig er like mye til deg selv er det litt dumt å liksom gi den til gutten. Da kan jo han sette den på remmet eller ta den med til far der du ikke har glede av den.

Er det ikke bedre å bare kjøpe selve konsollen utenom gavene og så gi gutten noen passende spill? Resultatet blir det samme med unntak av at du har råderett over konsollen og får ikke blir sur. Vinn, vinn.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Det blir jo hans spillkonsoll men kommer nok til å spille en del når han er lagt seg.Han er bare 7 år så hadde uansett vært uaktuelt å ta med seg spillkonsollen andre steder. Er han hos venner så vil jeg at han skal leke ikke spille.Heldigvis er det ingen av vennene hans de spiller hos uansett,når de er sammen med andre barn så er det leke de gjør. Far har samme spillkonsoll så å ta den med der er jo ikke noe vits.Kommer uansett til å ha en regel om at den selvsagt skal være her i hjemmet,det er ikke noe han skal ta med seg på besøk.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo hans spillkonsoll men kommer nok til å spille en del når han er lagt seg.Han er bare 7 år så hadde uansett vært uaktuelt å ta med seg spillkonsollen andre steder. Er han hos venner så vil jeg at han skal leke ikke spille.Heldigvis er det ingen av vennene hans de spiller hos uansett,når de er sammen med andre barn så er det leke de gjør. Far har samme spillkonsoll så å ta den med der er jo ikke noe vits.Kommer uansett til å ha en regel om at den selvsagt skal være her i hjemmet,det er ikke noe han skal ta med seg på besøk.

Anonymkode: fdd5d...c13

Du gjør jo som du vil, men slik du beskriver det er det like mye din konsoll som hans. Du bestemmer når og hvor han får bruke den og du bruker den selv. Da er det etter min mening mer realt å si at den er deres felles, på linje med TV, sofa ol.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør jo som du vil, men slik du beskriver det er det like mye din konsoll som hans. Du bestemmer når og hvor han får bruke den og du bruker den selv. Da er det etter min mening mer realt å si at den er deres felles, på linje med TV, sofa ol.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Ehh han er 7 år! Selv om jeg hadde hatt null interesse for spille selv så hadde jeg hatt de samme klare reglene nettopp fordi han bare er 7 år. Selvsagt må en voksen bestemme når og hvor mye han får spille. Å det er da virkelig ikke vanlig å ta med seg en spillkonsoll på besøk til venner/familie! Er vi på besøk så er det jo for å være sosiale. En spillkonsoll til en verdi av 3000 kr får han selvsagt ikke lov å ta med seg ut av huset på en del år enda.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei overhode ikke. Tenk på hvor glad sønnen din blir.

Anonymkode: 416cc...19b

Ja vet han kommer til å bli overlykkelig om han får den :)

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør jo som du vil, men slik du beskriver det er det like mye din konsoll som hans. Du bestemmer når og hvor han får bruke den og du bruker den selv. Da er det etter min mening mer realt å si at den er deres felles, på linje med TV, sofa ol.

Anonymkode: 2a49b...fe9

Selvsagt bestemmer mor over konsollen!?! En syvåring har jo ikke forutsetning for å styre dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han fått bestemme selv så hadde han spillet hele natten :P Men hos meg blir det nok strenge regler på hvor mye han får spille ja,å har han besøk så kan de godt finne på noe annet som å leke i stedet.Heldigvis er det ikke noe problem enda hvertfall for nå ønsker de å leke istedenfor å spille.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke latt være å kjøpe konsollen av hensyn til far. Men jeg hadde tilbydt far at begge gavene i år kom med begges navn.  Altså, at jeg kjøpte konsollen, han kjøpte det han ville til den prisen som passer ham, og at begge gavene var fra oss begge. Hvis han ikke ønsker å være med på den ordningen tenker jeg at han kan takke seg selv for at hans gave er billigere.

Anonymkode: 78831...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man skal trenge å diskutere hva man skal kjøpe med den andre forelderen. Snakker aldri med min eksmann når det kommer til gaver. Kjøper det jeg vil og har lyst til og det samme gjør han.

Anonymkode: 707cf...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor man skal trenge å diskutere hva man skal kjøpe med den andre forelderen. Snakker aldri med min eksmann når det kommer til gaver. Kjøper det jeg vil og har lyst til og det samme gjør han.

Anonymkode: 707cf...a9c

Jeg bryr meg heller ikke om hva faren kjøper,men når han spør hvert år hva jeg har kjøpt i julegave eller bursdagsgave så vil jjeg ikke lage en konflikt med å si at det har ikke du noe med :P Greit å kunne ha en hyggelig tone mellom oss.

Anonymkode: fdd5d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg heller ikke om hva faren kjøper,men når han spør hvert år hva jeg har kjøpt i julegave eller bursdagsgave så vil jjeg ikke lage en konflikt med å si at det har ikke du noe med :P Greit å kunne ha en hyggelig tone mellom oss.

Anonymkode: fdd5d...c13

Da hadde jeg bare sagt «brukt PlayStation regner jeg med, hva skal du kjøpe?» som om det var verdens mest naturlige ting

Anonymkode: 707cf...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du egentlig kjøpe PlayStation i julegave til sønnen din når han allerede har en som står hos faren sin?

Trodde også at du ville unngå for mye tv-spilling.

Anonymkode: 6cd34...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med gutten da? Er han en fyr som tenker mye og tar mye hensyn? Selv syntes jeg det var kjempevanskelig å få gaver som helt klart var dyrere av den ene. Prøvde å dekke over, skjule og "downplay" betydningen for at den andre ikke skulle føle seg dårligere enn den som gav den "flotteste" gaven.

Anonymkode: 6126b...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...