Gå til innhold

Brennpunkt igår, om barnevernet og alle barna som ble sviktet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sett den, og jeg jobber innen feltet. Det er ingen overdrivelse at mange av de som nå er voksne ikke fikk hjelpen de burde fått som barn. Heldigvis har det skjedd mye med systemet fra den gang til i dag. Men fremdeles er bemanningen for lav og mange tiltak mangelfulle, så vi vil helt sikkert ha noen barn som 10-20 år frem i tid vil ha lignende (men ikke like ekstreme) opplevelser av å ikke ha fått hjelpen de trengte i fremtiden også. 

Anonymkode: 62f99...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg synd på deg som jobber innen feltet. Det er også synd på dagens barnevernsjef i Sandnes kommune som i senere år har blitt kåret til en av landets beste kommuner innen barnevern. Hun beklager, sammen med Stanley Wirak på vegne av kommunen for saker som skjedde før hun feks ble barnevernssjef. Landet vårt virker dessverre til å ha en "hoppende" politikk som gjør at det mangler en rød tråd. Det er denne røde tråden jeg savner i politi og barnevern. Finnes det noen ideer der ute som gjør at man kan få en kontinuitet som står seg? Jeg er skremt av "systemet", men jeg har vært "skremt" lenge, dessverre. Vi bor i verdens beste land?

Anonymkode: f1a80...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...