Gå til innhold

Hadde dere gjennomført handelen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har annonse på finn.no om at jeg ønsker å kjøpe en vare som koster ca 2900 kr ny. Blir kontaktet av en hyggelig person som sier at hun skal selge sønnen sin å at jeg kan få den til 1300 kr innkludert frakt. Allerede der virker det litt for godt til å være sant når alle andre selger den til 2000 kr.Men etter å ha snakket litt med henne på mail så hadde jeg tenkt å overføre pengene. Hun sa jeg kunne vippse pengene men når jeg søker opp nummeret hun ga meg så er det en mann. Søkte opp adressen å hennes navn er ikke oppført der. Hadde dere valgt å stole på henne å overføre likevel? Eller hadde du sagt at du ikke er intressert likevel?

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sagt at jeg hadde familie som bodde i nærheten av vedkommende, så derfor vil ditt familiemedlem komme å se varen og betale om varen er i tilfredsstillende stand. Om dette er en svindler vil nok vedkommende snart trekke seg/bryte all kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare spørre om det er riktig person fordi du får opp at det er en mann? Det er sikkert mannens vipps?

Anonymkode: 59adc...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bare spørre om det er riktig person fordi du får opp at det er en mann? Det er sikkert mannens vipps?

Anonymkode: 59adc...d22

Ja tenkte med en gang at det sikkert er mannen,men rart at hennes navn ikke står på den adressen. Kan selvsagt spørre henne men hvis målet bare er å svindle så har hun sikkert en god forklaring på hvorfor det ikke står i hennes navn.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 3 i april skrev:

Hadde sagt at jeg hadde familie som bodde i nærheten av vedkommende, så derfor vil ditt familiemedlem komme å se varen og betale om varen er i tilfredsstillende stand. Om dette er en svindler vil nok vedkommende snart trekke seg/bryte all kontakt. 

Takk! Det var lurt! Skal prøve den :)

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen bor i nærheten kan du be henne sende varen med postoppkrav. Da betaler du når du mottar varen, og hun får pengene inn på sin konto. 

Anonymkode: cf103...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ingen bor i nærheten kan du be henne sende varen med postoppkrav. Da betaler du når du mottar varen, og hun får pengene inn på sin konto. 

Anonymkode: cf103...0b9

Det ville hun ikke pga hun hadde opplevd at folk ikke henter ut varen. Sa at jeg kunne forskuddsbetale for frakten + oppkravsavgiften å det sa hun var greit. Men hun påstår at oppkravsavgiften er på 385 kr 😮 Det hørtes rart ut at det var SÅ dyrt.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ingen som bor i nærheten men har prøvd nå å si nå at jeg har en vennine som bor i nærheten å at jeg ønsker at hun skal teste å se om den virker før jeg overfører penger.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner dessverre ingen som bor i nærheten men har prøvd nå å si nå at jeg har en vennine som bor i nærheten å at jeg ønsker at hun skal teste å se om den virker før jeg overfører penger.

Anonymkode: ba9c5...543

Det er dumt å si om det ikke stemmer. Hvordan skal du forklare at ingen dukker opp?

Anonymkode: cf103...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ville hun ikke pga hun hadde opplevd at folk ikke henter ut varen. Sa at jeg kunne forskuddsbetale for frakten + oppkravsavgiften å det sa hun var greit. Men hun påstår at oppkravsavgiften er på 385 kr 😮 Det hørtes rart ut at det var SÅ dyrt.

Anonymkode: ba9c5...543

Sjekk prisene på posten selv, og send henne link til hva oppkrav koster. Det varierer med vekt og størrelse på varen. 

Anonymkode: cf103...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dumt å si om det ikke stemmer. Hvordan skal du forklare at ingen dukker opp?

Anonymkode: cf103...0b9

Det lurer jeg på og

Anonymkode: 6986c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er dumt å si om det ikke stemmer. Hvordan skal du forklare at ingen dukker opp?

Anonymkode: cf103...0b9

Nå er det vel ikke så kjempe stor sannsynlig for at hun er ett ærlig menneske da. Andre selger samme ting for 2000 kr + frakt. Å hun selger den til 1300 innkludert frakt. Jeg kan si at venninen min er blitt syk,visste ikke at hun hadde flyttet siden sist,hun er i syden i 3 uker osv.. Finnes nok av dumme forklaringer om selger skulle være ærlig.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel ikke så kjempe stor sannsynlig for at hun er ett ærlig menneske da. Andre selger samme ting for 2000 kr + frakt. Å hun selger den til 1300 innkludert frakt. Jeg kan si at venninen min er blitt syk,visste ikke at hun hadde flyttet siden sist,hun er i syden i 3 uker osv.. Finnes nok av dumme forklaringer om selger skulle være ærlig.

Anonymkode: ba9c5...543

Men hvis selger er ærlig, og man kommer med så tomme unnskyldninger, så vil kanskje selger tenke at kjøer er useriøs. Det hadde jeg tenkt

Anonymkode: 6986c...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Det ville hun ikke pga hun hadde opplevd at folk ikke henter ut varen. Sa at jeg kunne forskuddsbetale for frakten + oppkravsavgiften å det sa hun var greit. Men hun påstår at oppkravsavgiften er på 385 kr 😮 Det hørtes rart ut at det var SÅ dyrt.

Anonymkode: ba9c5...543

Inkluderer vel returporto hvis pakken ikke blir hentet.

Anonymkode: 21966...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ingen bor i nærheten kan du be henne sende varen med postoppkrav. Da betaler du når du mottar varen, og hun får pengene inn på sin konto. 

Anonymkode: cf103...0b9

Hun må jo betale før hun åpnet esken, så det er virkelig en falsk trygghet. 

Anonymkode: 102e4...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun må jo betale før hun åpnet esken, så det er virkelig en falsk trygghet. 

Anonymkode: 102e4...730

Å det kan vise seg å være tom eske,har hørt om lignende før.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint åpne pakken og se på innholdet mens du står ved disken hos posten, og be dem om å ikke betale, eventuelt ikke betale ut noe til selger, før du har undersøkt pakken. 

Anonymkode: cf103...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan fint åpne pakken og se på innholdet mens du står ved disken hos posten, og be dem om å ikke betale, eventuelt ikke betale ut noe til selger, før du har undersøkt pakken. 

Anonymkode: cf103...0b9

Takk for tipset det var lurt :)

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun må jo betale før hun åpnet esken, så det er virkelig en falsk trygghet. 

Anonymkode: 102e4...730

Vet folk som har blitt svindelt på denne måten, bestilt en brukt telefon og fått tilsendt en bok mais o.l. De åpner pakken på posten før de betaler, det går fint.

Anonymkode: 4c9c6...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor sliten her, måtte lese tre ganger før jeg skjønte hva det var snakk om 😂 hang meg opp i:

«Blir kontaktet av en hyggelig person som sier at hun skal selge sønnen sin» 🙈😂

Anonymkode: a8225...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en her jeg bor istedet til 2000 kr å den kunne jeg prøve før jeg kjøper den. Går nok for den selv om den var litt dyr med tanke på min elendige lønn hehe.. Men er bare jul engang i året.

Anonymkode: ba9c5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...