Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

27 minutter siden, Myliten skrev:

Nå tror jeg rett og slett det har bikka litt over for samtlige brukere her inne....

For alle brukere? Det var ikke litt voldsomt føler du?

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er den dummeste og mest fordømmende jeg har lest her inne noensinne. Alle er mest opptatt av å fortelle om hvor lenge de prøvde å amme og hvor god tilknytning de skapte med barnet sitt. Hi kalles umoden og ikke av stand til å ta vare på en familie. Men hun skal faktisk ta vare på barnet sitt alene i 4 uker. Ingen berømmer henne for det. Navlebeskuende hønsehjerner hele flokken.

Anonymkode: 01d10...c84

Berømme en mor for ar hun tar seg av barnet sitt?

Det kunne da virkelig ikke falt meg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For alle brukere? Det var ikke litt voldsomt føler du?

Anonymkode: a0a3b...b56

Nå skrev jeg samtlige, ikke alle. Så du bør nok ta morgenkaffen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Myliten skrev:

Nå skrev jeg samtlige, ikke alle. Så du bør nok ta morgenkaffen;)

Forklar meg forskjellen på begrepet samtlige konta alle, er du grei?

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Myliten skrev:

Nå skrev jeg samtlige, ikke alle. Så du bør nok ta morgenkaffen;)

😂

Anonymkode: 65d3a...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Berømme en mor for ar hun tar seg av barnet sitt?

Det kunne da virkelig ikke falt meg inn. 

Nei du er heller typen til å kritisere og devaluere du?

Anonymkode: 01d10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min reaksjon kommer hverken av manglende amming eller konsertbesøket. Den kommer av måten hi ordlegger seg på, hvordan hun reagerer på råd og generelt hvordan hun fremstår i tråden. Svært umoden og egoistisk. Altså en lite voksen oppførsel. 

Anonymkode: a0a3b...b56

HI påberoper seg å være 32 år. 

Den går jeg ikke på. Ikke bare vises det i holdninger at dette er skrevet av en helt ung og umoden person, det er også helt tydelig i språket. Svært umodent språk, ord og fraser som de aller fleste vokser fra i løpet av videregående. 

Ergo er dette enten skrevet av en 18-19 åring som prøver å juge på alderen, av en svært umoden 32 åring, eller helst et troll. 

Jeg antar det siste. 

Anonymkode: dab45...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste er utstyrt med morsinstinkter, og da er hverken ønske, behov eller vilje til å dra fra en nyfødt der altså. Så kommer jo kunnskap oppå dette igjen, som forsterker det instinktene prøver fortelle en. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Morsinstinkt handler ikke om å sitte oppå babyen sin 24/7. Det handler om trygghet og god vurdering og det å ivareta barnet. HI vurderte at det var helt trygt å la barnet sove mens oldemor passet på og skulle barnet våkne, så har det mat og en trygg person barnet kjenner i umiddelbar nærhet. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min reaksjon kommer hverken av manglende amming eller konsertbesøket. Den kommer av måten hi ordlegger seg på, hvordan hun reagerer på råd og generelt hvordan hun fremstår i tråden. Svært umoden og egoistisk. Altså en lite voksen oppførsel. 

Anonymkode: a0a3b...b56

HI spurte om det er mulig å bytte helsesøster. Svært få har besvart det hun faktisk lurer på og heller kommet med «råd» (les hets) fordi hun dro på en konsert og pleiet samlivet med mannen som snart skal reise bort og la henne ha ansvaret alene i 4 uker. Hun hadde tatt avgjørelsen før innlegget ble laget og ville bytte helsesøster fordi hun følte at hun var ute etter å kritisere henne i stedet for å se hennes side av saken. Hun spurte aldri om noen synes hun skulle dra eller ikke. Hun ba ikke om noen råd om amming, konsert eller det å ta en øl. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI påberoper seg å være 32 år. 

Den går jeg ikke på. Ikke bare vises det i holdninger at dette er skrevet av en helt ung og umoden person, det er også helt tydelig i språket. Svært umodent språk, ord og fraser som de aller fleste vokser fra i løpet av videregående. 

Ergo er dette enten skrevet av en 18-19 åring som prøver å juge på alderen, av en svært umoden 32 åring, eller helst et troll. 

Jeg antar det siste. 

Anonymkode: dab45...b68

Jeg kunne tenke meg at du klipper og limer litt. Eksempler på disse frasene, ordene og det umodne språket. Det er daglige eksempler her inne som viser at enkelte tror at det å presse inn mest mulig fremmedord i en setning er tegn på intelligens. HI kan virke totalt uinteressert i enkelte innlegg, det skal jeg være med på, men jeg kan ikke se at hun virker umoden.

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei du er heller typen til å kritisere og devaluere du?

Anonymkode: 01d10...c84

I motsetning til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Morsinstinkt handler ikke om å sitte oppå babyen sin 24/7. Det handler om trygghet og god vurdering og det å ivareta barnet. HI vurderte at det var helt trygt å la barnet sove mens oldemor passet på og skulle barnet våkne, så har det mat og en trygg person barnet kjenner i umiddelbar nærhet. 

HI spurte om det er mulig å bytte helsesøster. Svært få har besvart det hun faktisk lurer på og heller kommet med «råd» (les hets) fordi hun dro på en konsert og pleiet samlivet med mannen som snart skal reise bort og la henne ha ansvaret alene i 4 uker. Hun hadde tatt avgjørelsen før innlegget ble laget og ville bytte helsesøster fordi hun følte at hun var ute etter å kritisere henne i stedet for å se hennes side av saken. Hun spurte aldri om noen synes hun skulle dra eller ikke. Hun ba ikke om noen råd om amming, konsert eller det å ta en øl. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Poenget er at en baby på tre uker hverken «kjenner» eller føler trygghet til oldemor. Det er egentlig kun mor som teller så tidlig for babyen. Og om det så er slik at babyen kjenner oldemor så godt betyr jo det bare at mor har brukt lite tid generelt med babyen. Vi snakker en baby på tre uker her... 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI. 

Jeg synes ikke det du skriver om her er nok til å nødvendigvis bytte helsesøster, fordi det er litt raskt å slutte med amming etter 7 døgn og jeg tror de fleste helsesøstre ville reagert på å reise fra en baby på 3 uker i så mange timer, MEN du skriver at hun har vært «ute etter deg» fra dag 1. Kan jeg da spørre hva annet hun har vært ute etter deg for? 

Mest sannsynlig kan du bytte, men du bør også være klar over at helsesøstre som jobber på samme sted også snakker sammen. 

Anonymkode: 77f34...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne tenke meg at du klipper og limer litt. Eksempler på disse frasene, ordene og det umodne språket. Det er daglige eksempler her inne som viser at enkelte tror at det å presse inn mest mulig fremmedord i en setning er tegn på intelligens. HI kan virke totalt uinteressert i enkelte innlegg, det skal jeg være med på, men jeg kan ikke se at hun virker umoden.

Anonymkode: 85dc6...cf3

Orker ikke å gå igjennom tråden en gang til.  Det meste av det hun skriver, bærer preg av umoden språkbruk. Umoden språkbruk vitner om umoden språkbruker. 

Anonymkode: dab45...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han skal jo være borte i 4 uker, mmen HIs 5 timer grenser til omsorgssvikt visstnok...

Anonymkode: 01d10...c84

Men hvis barnet har en far som er mye borte er det da desto viktigere at mor er tilstedeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at en baby på tre uker hverken «kjenner» eller føler trygghet til oldemor. Det er egentlig kun mor som teller så tidlig for babyen. Og om det så er slik at babyen kjenner oldemor så godt betyr jo det bare at mor har brukt lite tid generelt med babyen. Vi snakker en baby på tre uker her... 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Et annet poeng er at en baby på 3 uker kan kjenne en person som har vært innom ofte uten at mor har overlatt babyen til noen andre. Så små barn handler på instinker og ikke på tankegang resonnerende tenking. De gråter om de trenger mat for det meste. Det er ikke kun mor som teller for babyen? Hvordan vet fu alt dette? Husker du ditt første leveår og om du ble forlatt av moren din et par timer? Jeg husker ikke, barna mine husker ikke. 

Det er veldig mange her som synes at mor fint kunne reist ut i 5 timer, men de reagerte på konserten. Det var hva hun skulle gjøre i de 5 timene som var problemet. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Orker ikke å gå igjennom tråden en gang til.  Det meste av det hun skriver, bærer preg av umoden språkbruk. Umoden språkbruk vitner om umoden språkbruker. 

Anonymkode: dab45...b68

Da kan du altså ikke vise til en eneste ting som du har bitt deg merke i. Bare språket generelt. Jeg synes ikke det er spesielt umodent

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen sov jo! Sitter dere og niholder på deres tre uker gamle baby, sånn i tilfelle den skulle våkne og risikere å måtte være uten mor noen sekunder? 

Dere raller i vei om babyers behov, sannheten er vel at det er deres egne behov dere dekker. 

Å overlate en baby til ansvarlige andre i fem timer er ikke skadelig, det fører ikke til tilknytningsskader og det skaper ingen underbevisste redsler som ungen drar med seg videre i livet.

Hvis dere mener at kvinner skal ha valgfrihet i sine liv, så må dere faktisk akseptere at de tar valg.

Slik dere holder på, så regner jeg med at dere også bifaller andre kulturers sosiale kontroll av kvinner, dette er nemlig ikke et hår bedre..

Anonymkode: d733e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 23.06, Anonym bruker skrev:

Oi. For det første. Øvelser i fire uker er helt normalt når man jobber i Forsvaret, det vet du sikkert. Og det innebærer ikke tid ute på byen verken før eller etter for de fleste av oss. Det innebærer å prioritere tid til familien. Ta igjen det tapte for mor og far. 
Hadde min mann dratt på konsert rett etter øvelsen hadde jeg blitt veldig overrasket over hans valg. Men han savner heldigvis barna sine så mye at han gjør alt han kan for å være sammen med dem. Det medfører nok at vi ofrer noen av våre egne behov/ønsker noen år. Og det føles helt riktig.

Jeg ammet til tross for at blodet sprutet i syv uker, fordi jeg ville det beste for babyen.Det var ikke nødvendigvis riktig, men jeg angrer ikke.
Jeg ble kritisert fordi jeg dro fra babyen i to døgn (da var han hos besteforeldre som hadde sett han nesten hver dag siden fødsel) da barnet var ett år og fem måneder. Frem til da hadde vi to vært sammen, og pappaen var der når han ikke var på jobb (i Forsvaret).  Og så hadde han gått i barnehage noen måneder så klart. 

Jeg synes du virker svært egoistisk og uten evne til å sette et barns behov først. 

Jeg leste overskriften og tenkte, dette var merkelig, for her hvor vi bor ønsker helsesøster (alle sammen) at alle skal føle seg vellykket. Det medfører lite svar på konkrete spørsmål, men de fleste som går ut derfra føler seg som gode mødre. Men så har jeg ikke hørt om noen, og i alle fall ikke på 32 år.... som har presentert noe sånt som du gjorde for helsesøster heller. Det har stort sett gått i bekymringer om babyen.......

Anonymkode: ff1b2...ec7

For et dømmende og nedlatende innlegg, som kun er skrevet for å påføre hi så mye skam som mulig. Skam deg anonym ec7 som klarer å komme opp med alt dette oppgulpet

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

Nå har diskusjonen virkelig nådd bunnpunktet. Tror du babyen skiller mellom mellom at mor var vekk pga øldrikking eler pga hun tok utdannelse? Sier du virkelig her at barnet med en mor som tok utdannelse ikke får tilknytningsskader fordi utdannelse er et bedre valg, men at babyen til hi får det fordi det er fy fy pg drikke alkohol?

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Et annet poeng er at en baby på 3 uker kan kjenne en person som har vært innom ofte uten at mor har overlatt babyen til noen andre. Så små barn handler på instinker og ikke på tankegang resonnerende tenking. De gråter om de trenger mat for det meste. Det er ikke kun mor som teller for babyen? Hvordan vet fu alt dette? Husker du ditt første leveår og om du ble forlatt av moren din et par timer? Jeg husker ikke, barna mine husker ikke. 

Det er veldig mange her som synes at mor fint kunne reist ut i 5 timer, men de reagerte på konserten. Det var hva hun skulle gjøre i de 5 timene som var problemet. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Har vært innom ofte, hvor mange ganger tror du noen gamlinger på 80 år er på besøk på 3 uker? Ikke sikkert de hører babyen skrike en gang😔 

Anonymkode: b2739...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...