Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er bra at de aldri kommer til å gå fra sin egen baby da. Spørs om ikke en slik baby som aldri får se andre mennesker, ikke får det verre faktisk, enn HI s baby. Min baby var 3 uker gammel da han ble overlatt til mormor hver dag til han var 6 mndr og frem til jeg var ferdig med VGS. Vi snakker om 7 timer hver dag. INGEN reagerte på det. Idag er han voksen og har slettes ingen tilknytningsproblemer. Jeg tenker at det var de 2 ølene som utløste dette her. Herregud for en gjeng med onnaser. 

Anonymkode: c4b14...50e

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

ølet er problemet ja. 2 stk. øl? Jeg hater øl selv men jeg skjønner jo ikke at dette er "veltende" for hele tråden.

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

Men hvis baby får tilknytningsforstyrrelse av at mor er borte, får den jo det uavhengig av hva som er årsaken til fraværet? 

Er det ikke heller bra at babyen gradvis lærer seg at også andre mennesker enn bare mor er til å stole på? Skjønner ikke helt logikken. Greit at mor og baby er i en symbiose rett etter fødsel og også umiddelbart etter, men hva er den magiske grensen for å overlate ungen en stund til andre?

Siden det er så mange som sier at hi i tråden gjør dette helt feil, tar jeg det som en selvfølge at noen har dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 17.17, Anonym bruker skrev:

Vi skal være borte i 5 timer. Jeg skrev ta oss en øl eller to. Klarer fortsatt ikke se problemet her?

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Du har jo bare rett og slett ikke skjønt at du har blitt mamma. Var det en tøff fødsel? Opplever du det vanskelig å knytte deg til barnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 18.51, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe; ville en mann fått samme svar for å være borte fra barnet sitt i fem timer?

Anonymkode: 66bc7...745

Nei, det ville han ikke naturlig nok. Baby har  levd inni mor i ni mnd, og har så vidt begynt å venne seg til livet utenfor. Og det er en overdrivelse. Den er fortsatt umoden og totalt avhengig av mors nærvær. Ikke bare pgs puppen, men pga tryggheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PartyOfFour skrev:

Du har jo bare rett og slett ikke skjønt at du har blitt mamma. Var det en tøff fødsel? Opplever du det vanskelig å knytte deg til barnet? 

Opplever ingen vansker med å knytte meg til barnet mitt overhodet:) 

Mye merkelig man skal lese fordi man var 5 timer utenfor huset. 

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din manglende refleksjon er jo det som er fascinerende her. Du skriver og argumenterer som et barn. 

Helsesøster er dum, jeg likte ikke å amme, jeg vil ut med kjæresten min... ikke rart at mange tror at du er svært ung. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din manglende refleksjon er jo det som er fascinerende her. Du skriver og argumenterer som et barn. 

Helsesøster er dum, jeg likte ikke å amme, jeg vil ut med kjæresten min... ikke rart at mange tror at du er svært ung. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Mangler vel litt refleksjon du også når du tror det bare er unge mødre som tenker slik?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mangler vel litt refleksjon du også når du tror det bare er unge mødre som tenker slik?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Joda, det kan godt være. Men så er det nå sånn at de fleste modner med alderen og evner å se en sak fra flere sider enn kun sitt eget behov. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det kan godt være. Men så er det nå sånn at de fleste modner med alderen og evner å se en sak fra flere sider enn kun sitt eget behov. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Og noen unge mødre tør ikke ha barnevakt før barnet er 15 år pga holdninger som dine

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og noen unge mødre tør ikke ha barnevakt før barnet er 15 år pga holdninger som dine

Anonymkode: 85dc6...cf3

Om de lar holdningene til anonyme på nett styre livet sitt så beviser de hvor umodne de er. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp ammingen etter to uker. Jeg prøvde, men fikk det ikke til. Jeg ville, men dømmer ikke Hs av den grunn allikevel. Det blir mennesker av flaskebarna også!

og om besteforeldre eller oldreforelfre som kjenner babyen godt passer den noen timer gjør ignenting. Babyen tar ikke skade av 5 timer hos dem!

Anonymkode: 61acb...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en forutsettning at mor har det godt, for at barnet skal få det godt. Det er noe alle burde vite etter hvert.

Anonymkode: 023f8...14a

Pisspreik. Det er den dårligste unnskyldningen som noen gang har fått sosialt fotfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om de lar holdningene til anonyme på nett styre livet sitt så beviser de hvor umodne de er. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Det er vel mer holdningene generelt jeg sikter til. Man er ikke mer moden om man så er 70 år om man tror at det kun er unge mødre som gir opp amming tidlig og går på konsert og tar en øl når barnet er 3 uker. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ga opp ammingen etter to uker. Jeg prøvde, men fikk det ikke til. Jeg ville, men dømmer ikke Hs av den grunn allikevel. Det blir mennesker av flaskebarna også!

og om besteforeldre eller oldreforelfre som kjenner babyen godt passer den noen timer gjør ignenting. Babyen tar ikke skade av 5 timer hos dem!

Anonymkode: 61acb...e20

Ingen andre enn mor kjenner vel babyen godt etter tre uker? Er en grunn til at de fire første ukene etter fødsel omtales som fjerde trimester. 

De som ikke forstår kritikken forstår jo ikke poenget her. Det er ikke ammeslutt, barnevakt eller øl som er problemet her. Det er prioriteringen og mangelen på forståelse. Og dette blir neppe bedre senere, om det ikke er der så kort tid etter fødsel. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Pisspreik. Det er den dårligste unnskyldningen som noen gang har fått sosialt fotfeste.

Like bra unnskyldning som argumentet «det gjør man bare ikke»

Hvilke senskader tror du dette vil ha for barnet?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble heller ikke motivert til å amme min førstefødte. Årsaken til det var at min søster var veldig belærende. Hun forklarte meg ikke viktigheten, hun var bare dømmende. Jeg er av den oppfatning at det ikke nytter med dommer og dommedag. Motivasjon kommer av andre årsaker, ikke dømming. 

Anonymkode: c4b14...50e

Og du var for ung og dum til å ha egne kunnskaper og standpunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel mer holdningene generelt jeg sikter til. Man er ikke mer moden om man så er 70 år om man tror at det kun er unge mødre som gir opp amming tidlig og går på konsert og tar en øl når barnet er 3 uker. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Men om det er en ung mor er det i det minste håp. Hun kan jo da bli voksen. Hvis man allerede er voksen og likevel prioriterer og ikke skjønner mer, da er det lite håp altså...

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men om det er en ung mor er det i det minste håp. Hun kan jo da bli voksen. Hvis man allerede er voksen og likevel prioriterer og ikke skjønner mer, da er det lite håp altså...

Anonymkode: 6cf23...bd7

Jeg vil driste meg til å si at det ikke viser særlig modenhet i de som dømmer foreldre etter alder og 5 timer på konsert. Forutsetningene for å kjenne en person som forelder er vel basert på mer enn et innlegg på nett?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil driste meg til å si at det ikke viser særlig modenhet i de som dømmer foreldre etter alder og 5 timer på konsert. Forutsetningene for å kjenne en person som forelder er vel basert på mer enn et innlegg på nett?

Anonymkode: 85dc6...cf3

De fleste er utstyrt med morsinstinkter, og da er hverken ønske, behov eller vilje til å dra fra en nyfødt der altså. Så kommer jo kunnskap oppå dette igjen, som forsterker det instinktene prøver fortelle en. 

Anonymkode: 6cf23...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 18.51, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe; ville en mann fått samme svar for å være borte fra barnet sitt i fem timer?

Anonymkode: 66bc7...745

Nei, han skal jo være borte i 4 uker, mmen HIs 5 timer grenser til omsorgssvikt visstnok...

Anonymkode: 01d10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel mer holdningene generelt jeg sikter til. Man er ikke mer moden om man så er 70 år om man tror at det kun er unge mødre som gir opp amming tidlig og går på konsert og tar en øl når barnet er 3 uker. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Min reaksjon kommer hverken av manglende amming eller konsertbesøket. Den kommer av måten hi ordlegger seg på, hvordan hun reagerer på råd og generelt hvordan hun fremstår i tråden. Svært umoden og egoistisk. Altså en lite voksen oppførsel. 

Anonymkode: a0a3b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den dummeste og mest fordømmende jeg har lest her inne noensinne. Alle er mest opptatt av å fortelle om hvor lenge de prøvde å amme og hvor god tilknytning de skapte med barnet sitt. Hi kalles umoden og ikke av stand til å ta vare på en familie. Men hun skal faktisk ta vare på barnet sitt alene i 4 uker. Ingen berømmer henne for det. Navlebeskuende hønsehjerner hele flokken.

Anonymkode: 01d10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på utdannelse og øldrikking! 

Anonymkode: 66e3c...87b

Tror du babyen merker forskjell på om mor lærer matte eller drar på konsert?

Babyen er hjemme med trygge barnepassere. Den tar ingen skade. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Babyen til HI har 1. prioritet, men det lot seg gjøre å gi barnet god omsorg samtidig som HI fikk ladet batteriene til 4 uker alene.

HI velger 5 av 1176 timer (= 7 uker) til konsert og dere har allerede konklusjonen på egnethet. Dere er så fantastisk innsiktsfulle!

Anonymkode: 88ece...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du babyen merker forskjell på om mor lærer matte eller drar på konsert?

Babyen er hjemme med trygge barnepassere. Den tar ingen skade. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Babyen til HI har 1. prioritet, men det lot seg gjøre å gi barnet god omsorg samtidig som HI fikk ladet batteriene til 4 uker alene.

HI velger 5 av 1176 timer (= 7 uker) til konsert og dere har allerede konklusjonen på egnethet. Dere er så fantastisk innsiktsfulle!

Anonymkode: 88ece...adb

Brødhuer heter det! Og så skal de trekke massevis av konklusjoner utifra måten hun argumenterer på...på et anonymforum..under angrep fra mange hønsehuer...det er slik man vurderer skikkethet ift å være mor

Anonymkode: 01d10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...