Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her får du unødig mye tyn, HI. Jeg orket ikke lese alt.

Gå ut og nyt siste timene med samboer. Så bra at babyen får et nært forhold til besteforeldrene. Det er nødvendig for alle parter om far er borte lenge av gangen. Og så bra at det endelig også fokuseres å ta vare på forholdet til foreldrene til barnet, det er mange forhold som kunne vært reddet om det ble satt av litt tid til hverandre også. Blant annet her. Noe som gagner barnet i lengden. Det er snakk om noen timer... 

Og er du ikke fornøyd med helsesøster så bytter du :) 

Anonymkode: 83197...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2018 den 19.02, Anonym bruker skrev:

Før jeg leste noen av svarene her reagerte jeg på at du virker veldig distansert og overfladisk. Får en merkelig følelse over måten du beskriver ting på og forsvarer deg på. Å skrive at man ga opp ammingen fordi man ikke liker det er svært spesielt. Det handler om morsfølelse og at man tvinger seg til å prøve i det lengste laget for at babyen skal få morsmelk, men også kunne få en sterk tilknytning til deg som mor. 

Du er garantert ikke over 20. Hvis du har oldeforeldre som skal være barnevakt, hvor gamle er de hvis du er 32? 

 

Anonymkode: bb62c...615

Jeg er 37 og mine barns oldeforeldre er 80 og kan fint passe en  baby noen timer.

Anonymkode: 3ce25...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge to prioriterte øl og konsert denne kvelden. Babyen tar ikke skade av det, den blir passet av nære omsorgspersoner. Tror at alle dere andre som er så dømmende, heller bør bruke tiden deres på familiene deres, fremfor å sitte foran en skjerm! At det er mulig å være så, unnskyld meg, jeg kommer til å bruke ordet "snever" igjen. Ingen dynamikk her inn, kun dømming, og når jeg leser, tror jeg nesten at vi er tilbake på 1900 tallet. Barnet får morsmelkserstatning og stell! Hva er problemet?

Anonymkode: c4b14...50e

Så i stedet for å ta til deg at dette kanskje ikke var det smarteste å gjøre, så prøver du å slenge dritt til alle oss andre som ikke er enig med deg? Jeg er hverken dømmende, snever og jeg hører ikke til på 1900 tallet. Men jeg hadde ikke reist fra en baby på 3 uker!

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så i stedet for å ta til deg at dette kanskje ikke var det smarteste å gjøre, så prøver du å slenge dritt til alle oss andre som ikke er enig med deg? Jeg er hverken dømmende, snever og jeg hører ikke til på 1900 tallet. Men jeg hadde ikke reist fra en baby på 3 uker!

Anonymkode: 66e3c...87b

Jeg er ikke Hi!

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er for det meste en gjeng dumme høns😂 

hvilken skade vil dette påføre babyen?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Det tror jeg neppe de kan svare på. Her er så mange fordommer at det er nesten litt for vanskelig å forstå. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg neppe de kan svare på. Her er så mange fordommer at det er nesten litt for vanskelig å forstå. 

Anonymkode: c4b14...50e

De kan ikke svare på det. Men det å øa babyen være uten foreldre i 5 timer i en alder av 3 uker vil ikke babyen huske, få traumer eller andre skader av. Slik de snakker skulle man tro en baby på 3 uker får store traumer og blir en belastning for samfunnet og får tilknytningsproblemer og blir en varig psykiatrisk pasient i fremtiden fordi den er hos barnevakt i 5 timer

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De kan ikke svare på det. Men det å øa babyen være uten foreldre i 5 timer i en alder av 3 uker vil ikke babyen huske, få traumer eller andre skader av. Slik de snakker skulle man tro en baby på 3 uker får store traumer og blir en belastning for samfunnet og får tilknytningsproblemer og blir en varig psykiatrisk pasient i fremtiden fordi den er hos barnevakt i 5 timer

Anonymkode: 85dc6...cf3

Ja, det er bra at de aldri kommer til å gå fra sin egen baby da. Spørs om ikke en slik baby som aldri får se andre mennesker, ikke får det verre faktisk, enn HI s baby. Min baby var 3 uker gammel da han ble overlatt til mormor hver dag til han var 6 mndr og frem til jeg var ferdig med VGS. Vi snakker om 7 timer hver dag. INGEN reagerte på det. Idag er han voksen og har slettes ingen tilknytningsproblemer. Jeg tenker at det var de 2 ølene som utløste dette her. Herregud for en gjeng med onnaser. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er bra at de aldri kommer til å gå fra sin egen baby da. Spørs om ikke en slik baby som aldri får se andre mennesker, ikke får det verre faktisk, enn HI s baby. Min baby var 3 uker gammel da han ble overlatt til mormor hver dag til han var 6 mndr og frem til jeg var ferdig med VGS. Vi snakker om 7 timer hver dag. INGEN reagerte på det. Idag er han voksen og har slettes ingen tilknytningsproblemer. Jeg tenker at det var de 2 ølene som utløste dette her. Herregud for en gjeng med onnaser. 

Anonymkode: c4b14...50e

Tror ikke det var ølen heller. Tror det er ammingen som er problemet. Hun ville ikke amme. HVOR ER BARNEVERNET!?

Men dette er jo et ekte DIB-Kinderegg! 3 ting i en tråd! Amming, barnevakt og alkohol. #dømttildårligmor

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det var ølen heller. Tror det er ammingen som er problemet. Hun ville ikke amme. HVOR ER BARNEVERNET!?

Men dette er jo et ekte DIB-Kinderegg! 3 ting i en tråd! Amming, barnevakt og alkohol. #dømttildårligmor

Anonymkode: 85dc6...cf3

Ok, jeg gikk nok klar siden jeg ikke liker øl. Dette er for dumt.

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Selv ikke første levemåned prioriterer hi barnet. Det er ikke rart folk reagerer.

 Herregud for en sipping som er ute av dimensjoner. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Selv ikke første levemåned prioriterer hi barnet. Det er ikke rart folk reagerer.

Hvordan vet du det? Hun prioriterte seg selv i 5 timer av 3 uker. Det er alt vi vet. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du det? Hun prioriterte seg selv i 5 timer av 3 uker. Det er alt vi vet. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Sug Lut tror alltid hun har fasiten. Men hun er dømmende og mangler vilje til å se saken fra flere sider, dessverre, samt har hun dårlig dømmekraft. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sug Lut tror alltid hun har fasiten. Men hun er dømmende og mangler vilje til å se saken fra flere sider, dessverre, samt har hun dårlig dømmekraft. 

Anonymkode: c4b14...50e

Mulig det, men lurer på hvor hun har funnet denne fasiten. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster har jo helt rett her,  jeg slet veldig med amming nesten 2 mnd,men ga aldri opp ,da morsmelk er veldig viktig for barnet. nå er barnet snart 2 og vi kutter gradevis ut nå.

Du kan ikke bare gi opp etter en uke, det er altfor tidlig.

Men at babyen kan ta flaske den lille tiden dere er ute, mener jeg er helt greit

Anonymkode: fc864...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster har jo helt rett her,  jeg slet veldig med amming nesten 2 mnd,men ga aldri opp ,da morsmelk er veldig viktig for barnet. nå er barnet snart 2 og vi kutter gradevis ut nå.

Du kan ikke bare gi opp etter en uke, det er altfor tidlig.

Men at babyen kan ta flaske den lille tiden dere er ute, mener jeg er helt greit

Anonymkode: fc864...a97

du skriver at hun ikke kan gi opp etter en uke. Hun har jo gitt opp, så dermed blir jo utsagnet ditt helt feil. Hun kunne gi opp og hun ga opp. Ikke alle som får til å amme. 

 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

du skriver at hun ikke kan gi opp etter en uke. Hun har jo gitt opp, så dermed blir jo utsagnet ditt helt feil. Hun kunne gi opp og hun ga opp. Ikke alle som får til å amme. 

 

Anonymkode: c4b14...50e

men gi opp bare etter en uke, blir for dumt

Anonymkode: fc864...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men gi opp bare etter en uke, blir for dumt

Anonymkode: fc864...a97

det er for dumt i dine øyne. Men vi kjenner ikke til omstendighetene og selv skriver hun at hun synes det er mer koselig at andre og hele familien får delta. Det er et valg hun har tatt og som hun står fritt til å ta. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 16.55, Anonym bruker skrev:

Jeg likte ikke å amme. Det passet ikke for meg.

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Egoist.

Anonymkode: c9389...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 16.28, Anonym bruker skrev:

Har ei jente på 21 dager som får flaske da ammingen gikk skeis. Forsøkte en uke men likte det ikke. Gikk derfor over til flaske og alt er bedre nå. Er veldig koselig da alle i familien får ta del i mat og kos ❤

Samboeren min er i Forsvaret og reiser på øvelse i 4 uker imorgen og idag kommer favorittbandet vårt til byen. Han overraska meg med billetter igår. Oldemor og oldefar skal sitte barnevakt så vi skal ha en etterlengtet helaften med et par øl og dans, ikkeno fyll.

Var på veiing med jenta idag, og fortalte hs dette fordi jeg var så glad. Da begynte hun å rakke ned på meg, si at dette ikke var bra for babyen osv. Hun sa at det var merkelig å gi opp ammingen så fort, for så å gå hen å få barnevakt . føler alltid  hun er sånn

 

Hun har ødelagt kvelden min i alle fall. Kan jeg bytte hs?

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Selvsagt kan du bytte. Jeg byttet av samme grunn. Hun nye viste forståelse og var enig i vårt valg. Ved neste barn fikk vi første HS igjen. Denne gangen prøvde jeg ikke en gang å amme. Men skal si hun viste forståelse 2. Gangen. Tydligvis ikke så stas å bli byttet ut. Spesielt ikke her i vår lille bygd. Så ikke bruk krefter på det. Bare bytt.

Anonymkode: 023f8...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sug lut skrev:

Selv ikke første levemåned prioriterer hi barnet. Det er ikke rart folk reagerer.

Det er en forutsettning at mor har det godt, for at barnet skal få det godt. Det er noe alle burde vite etter hvert.

Anonymkode: 023f8...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller ikke motivert til å amme min førstefødte. Årsaken til det var at min søster var veldig belærende. Hun forklarte meg ikke viktigheten, hun var bare dømmende. Jeg er av den oppfatning at det ikke nytter med dommer og dommedag. Motivasjon kommer av andre årsaker, ikke dømming. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...