Gå til innhold

Helsesøster er BARE ute etter å kritisere meg!!! Kan jeg bytte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man kan ta et års permisjon fra skole med fullt stipend også. Da setter man skolen litt på vent for å ta seg av barnet sitt. Det er ikke en nødvendighet å gå på skole fra barnet er 3 uker

Anonymkode: 85dc6...cf3

Uansett var det greit å bli ferdig med VGS, fremfor å tape 1 1/2 år med skole. Fordommene er flere nå enn de var på 90 tallet da mange av dere her inne ble født, merker jeg. Mødrene deres forlot babyen siin langt mer enn dere lyder til å gjøre, slik jeg ser i denne tråden. 

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uansett var det greit å bli ferdig med VGS, fremfor å tape 1 1/2 år med skole. Fordommene er flere nå enn de var på 90 tallet da mange av dere her inne ble født, merker jeg. Mødrene deres forlot babyen siin langt mer enn dere lyder til å gjøre, slik jeg ser i denne tråden. 

Anonymkode: c4b14...50e

Det var et svar som viste til at utdanningen da barnet var 3 uker ikke var nødvendig på samme måte som at konserten ikke var nødvendig. Jeg håper HI koste seg på konsert jeg. 

Jeg er forøvrig født på tidlig 80-tall, ble kun ammet i 2 mnd fordi mamma ikke kunne produsere nok melk, fikk noe skvip av mme laget på helmelk og sukker. Mamma måtte reise på sykehuset med broren min da jeg var 5 uker gammel, pappa jobbet kveldsskift på den lokale fabrikken og fikk ikke fri, så jeg ble passet av min mormor som hadde psykose og min psykisk friske, men gammeldagse morfar. 

Jeg tok ikke skade av det og er både utdannet og i jobb. 

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. For noen dramatiske reaksjoner! Dra ut og nyt dine fem timer. Det gjør ingen skade, hverken for baby eller båndet mellom dere. Nyt mannen din i timene dere har til rådighet, og ikke la mammapolitiet her komme i veien for det! 

Anonymkode: 08fda...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 9.19, Myliten skrev:

Nå skrev jeg samtlige, ikke alle. Så du bør nok ta morgenkaffen;)

Eh... 🙄🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hannasbananas skrev:

Eh... 🙄🤦🏻‍♀️

Ikke alle vet at samtlige = alle

Personen som skreiv det har ikke bare gått glipp av morgenkaffen som hun selv anbefaler, men kanskje hele grunnskolen. Hun vet kanskje heller ikke hva kaffe er?

Anonymkode: c4b14...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 14.34, LillaGorilla♥♥ skrev:

Men hvis barnet har en far som er mye borte er det da desto viktigere at mor er tilstedeværende.

Men hun var borte i 5(!) timer! Når mitt barn var 3 uker sov han 7 timer i strekk, og han lå til og med i sengen sin på soverommet vårt til tider i stedet for å sove på meg. Ikke satt jeg der å holdt han i hånden mens han sov heller. Da er jeg en dårlig mor fordi jeg var «borte» i 7 timer mens sønnen min sov?  Hva slags skader mener du han fikk av dette?

 

At mor er borte fra et sovende barn i 5 timer en eneste gang, betyr da vitterlig ikke at hun ikke er tilstedeværende. Alvorlig talt!

Anonymkode: dae79...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2018 den 16.28, Anonym bruker skrev:

Har ei jente på 21 dager som får flaske da ammingen gikk skeis. Forsøkte en uke men likte det ikke. Gikk derfor over til flaske og alt er bedre nå. Er veldig koselig da alle i familien får ta del i mat og kos ❤

Samboeren min er i Forsvaret og reiser på øvelse i 4 uker imorgen og idag kommer favorittbandet vårt til byen. Han overraska meg med billetter igår. Oldemor og oldefar skal sitte barnevakt så vi skal ha en etterlengtet helaften med et par øl og dans, ikkeno fyll.

Var på veiing med jenta idag, og fortalte hs dette fordi jeg var så glad. Da begynte hun å rakke ned på meg, si at dette ikke var bra for babyen osv. Hun sa at det var merkelig å gi opp ammingen så fort, for så å gå hen å få barnevakt . føler alltid  hun er sånn

 

Hun har ødelagt kvelden min i alle fall. Kan jeg bytte hs?

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Tenker du skal tenke på hva du sier. Selvfølgelig kritiserer helsesøster deg. Dette er totalt uakseptabelt. Man drar ikke fra en 3 uker gammel baby for å drikke og man slutter ikke å amme etter 1 uke . Melkeproduksjonen er ikke kommet i gang ordentlig enda man prøver,prøver og prøver igjen inntil det ikke går lenger. Det virker som om du er 18 og ikke voksen nok til å ta vare på ett barn. Egentlig bør helsesøster sende bekymringsmelding til barnevernet slik at du kan få veiledning. En god mamma oppfører seg ikke slik. Du trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toneelise skrev:

Tenker du skal tenke på hva du sier. Selvfølgelig kritiserer helsesøster deg. Dette er totalt uakseptabelt. Man drar ikke fra en 3 uker gammel baby for å drikke og man slutter ikke å amme etter 1 uke . Melkeproduksjonen er ikke kommet i gang ordentlig enda man prøver,prøver og prøver igjen inntil det ikke går lenger. Det virker som om du er 18 og ikke voksen nok til å ta vare på ett barn. Egentlig bør helsesøster sende bekymringsmelding til barnevernet slik at du kan få veiledning. En god mamma oppfører seg ikke slik. Du trenger hjelp.

Jammen ikke rart barnevernet er overarbeida dersom de skal få bekymringsmelding for sånne bagateller. Snakk om å misbruke ressurser. 

Anonymkode: 0ea17...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 17.17, Anonym bruker skrev:

Vi skal være borte i 5 timer. Jeg skrev ta oss en øl eller to. Klarer fortsatt ikke se problemet her?

Anonymkode: 7b3e1...b3b

Det ER ikke noe problem. I det hele tatt. Da min baby var 3 uker gammel lå jeg mest på sykehus. Babyen ble mye tatt hånd om av bestemoren. Gikk helt strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pub er ikke en nødvendighet, det er ei heller konsert. Mye i livet er ikke en nødvendighet men jeg regner da med at du unner deg goder som ikke er en nødvendighet?

Anonymkode: c4b14...50e

Jo det gjør jeg, men ikke hvis jeg hadde hatt en 3 ukeer gammel baby.

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer fremdeles på dette anonym 87b?

Anonymkode: eb210...035

Jeg har aldri nevnt noe som helst angående varige skader av dette, jeg har ikke noen utdannelse eller noe annet som tilsier at jeg kan uttale meg om dette. Jeg sier bare at jeg ikke ville ha reist fra min baby på 3 uker for konsert og øl. Men jeg har samtidig forståelse for at må man, så må man. Så tar man utdannelse for å bedre sin egen og barnets fremtid så har jeg forståelse for det. 

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet hadde fått tilknytningsproblemer ved å være borte fra mor, så hadde det ikke hjulpet at det var pga utdannelse. Du er en hykler av værste sort, som har hengt deg fullstendig opp i ølen.

Anonymkode: eb210...035

Igjen, jeg har aldri skrevet noe om tilknytningsproblemer eller varige skader. Jeg påpeker bare at det er forskjell på å velge å gå på konsert for moro skyld enn det er å ta en utdannelse. Hadde baby vært 3 måneder, så hadde jeg også sagt kjør på. 

Anonymkode: 66e3c...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på 3 uker får ikke tilknytningsproblemer av at mor er borte i fem timer.

Dersom du ikke ammer er det helt problemfritt å ta en øl eller to.

At du sluttet å amme "fordi du ikke likte det" finner jeg hårreisende, men det kan jo selvsagt være andre grunner her som du ikke oppgir.

Hver for seg er ingen av disse tingene egentlig et problem, men jeg vil tro at helsesøster reagerer på summen av faktorene. Det du de facto sier er jo at du selv ikke føler det ansvaret som de fleste andre i denne tråden kjenner på. De fleste av mødrene her inne ville ikke ha klart å reise fra sitt tre uker gamle barn for å gå på konsert. Ikke fordi babyen på noen måte ville ta skade av det, men fordi man ikke selv kan tenke seg å være borte fra barnet.

Det er nok litt biologi ute å går her, og litt instinkt.

DU kan sikkert bytte helsesøster, men det endrer nok ikke det faktum at helsesøster finner prioriteringene dine noe underlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Toneelise skrev:

Tenker du skal tenke på hva du sier. Selvfølgelig kritiserer helsesøster deg. Dette er totalt uakseptabelt. Man drar ikke fra en 3 uker gammel baby for å drikke og man slutter ikke å amme etter 1 uke . Melkeproduksjonen er ikke kommet i gang ordentlig enda man prøver,prøver og prøver igjen inntil det ikke går lenger. Det virker som om du er 18 og ikke voksen nok til å ta vare på ett barn. Egentlig bør helsesøster sende bekymringsmelding til barnevernet slik at du kan få veiledning. En god mamma oppfører seg ikke slik. Du trenger hjelp.

Det er da voldsomt som folk henger seg opp i den ene ølen. HI dro ikke ut for å drikke. Hun dro på konsert og der tok hun EN øl. 

Anonymkode: 79fa0...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da voldsomt som folk henger seg opp i den ene ølen. HI dro ikke ut for å drikke. Hun dro på konsert og der tok hun EN øl. 

Anonymkode: 79fa0...fb8

Som hun drakk!

Anonymkode: b2739...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som hun drakk!

Anonymkode: b2739...8c7

Hva så??????????????????????????????????????????????????????? Det er snakk om 1 øl, ikke en kasse øl

Anonymkode: eb210...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Toneelise skrev:

Tenker du skal tenke på hva du sier. Selvfølgelig kritiserer helsesøster deg. Dette er totalt uakseptabelt. Man drar ikke fra en 3 uker gammel baby for å drikke og man slutter ikke å amme etter 1 uke . Melkeproduksjonen er ikke kommet i gang ordentlig enda man prøver,prøver og prøver igjen inntil det ikke går lenger. Det virker som om du er 18 og ikke voksen nok til å ta vare på ett barn. Egentlig bør helsesøster sende bekymringsmelding til barnevernet slik at du kan få veiledning. En god mamma oppfører seg ikke slik. Du trenger hjelp.

Hvorfor et dette uakseptabelt? Og hvorfor kan man ikke dra fra en baby på 3 uker i 5 timer? Og hvorfor skal helsesøster melde om dette til barnevernet? Hvilken skade tar barnet av dette?

Anonymkode: 85dc6...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som hun drakk!

Anonymkode: b2739...8c7

Herregud.

Gi meg styrke. 

Hun drakk en øl. 

 

Anonymkode: 79fa0...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...