Gå til innhold

Bli eller gå for flere barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har et barn sammen, og han  vil ikke ha flere.

Jeg trodde egentlig det var greit for meg, men jeg merker nå at jeg ønsker meg flere barn og ser gleden søsken har med hverandre. Jeg vil heller ikke at barnet vårt skal stå igjen "alene" den dagen vi er borte. 

Valgets kval. Bli hos mannen så barnet vårt ikke får delt familie. Eller gå fra han for flere barn? Redd jeg skal angre på at jeg blir og velger bort flere barn. Dessuten har forholdet vært vanskelig etter vi fikk barn og jeg vet at vi to ikke burde ha flere sammen. Ikke at han vil ha det heller da. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: dfe43...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Og hvor gammel er barnet? Jeg vet at jeg ikke hadde vært fornøyd med kun 1 barn dersom det ikke var noen åpenbare grunner til at vi ikke kunne få flere barn. 

Anonymkode: 39c7b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du? Og hvor gammel er barnet? Jeg vet at jeg ikke hadde vært fornøyd med kun 1 barn dersom det ikke var noen åpenbare grunner til at vi ikke kunne få flere barn. 

Anonymkode: 39c7b...547

Jeg er 33, han 37 barnet vårt 3,5.  Det er ingen åpenbare grunner.

Anonymkode: dfe43...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Barn er dealbreaker for meg. Jeg hdde gått. 

Selvom du hadde 1 barn med han?

Anonymkode: dfe43...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samboer og jeg har et barn sammen, og han  vil ikke ha flere.

Jeg trodde egentlig det var greit for meg, men jeg merker nå at jeg ønsker meg flere barn og ser gleden søsken har med hverandre. Jeg vil heller ikke at barnet vårt skal stå igjen "alene" den dagen vi er borte. 

Valgets kval. Bli hos mannen så barnet vårt ikke får delt familie. Eller gå fra han for flere barn? Redd jeg skal angre på at jeg blir og velger bort flere barn. Dessuten har forholdet vært vanskelig etter vi fikk barn og jeg vet at vi to ikke burde ha flere sammen. Ikke at han vil ha det heller da. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: dfe43...5cd

For meg ville det vært uaktuelt. Samboer kunne klart seg med ett barn, men han skjønte fort at hvis det skulle bli oss så måtte han gå med på ett barn til. Vi har en datter på 4 år og venter barn nummer to i juni. Jeg flyttet fra nord til sør pga han skal studere,så jeg tenker i ett forhold må man gi og ta.

Hvis barn betyr mye for deg, så går du fra samboeren. 

Anonymkode: 50961...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg ville det vært uaktuelt. Samboer kunne klart seg med ett barn, men han skjønte fort at hvis det skulle bli oss så måtte han gå med på ett barn til. Vi har en datter på 4 år og venter barn nummer to i juni. Jeg flyttet fra nord til sør pga han skal studere,så jeg tenker i ett forhold må man gi og ta.

Hvis barn betyr mye for deg, så går du fra samboeren. 

Anonymkode: 50961...7d3

De har jo ett barn!

Anonymkode: 39c30...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ønsket er så stort som til deg så må jo noe skje. Ville vel kanskje stilt ham litt ultimatum ettersom forholdet ikke er så veldig bra fra før. Tapet er ikke så stort liksom om han da flytter ut. 

Anonymkode: c20a2...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samboer og jeg har et barn sammen, og han  vil ikke ha flere.

Jeg trodde egentlig det var greit for meg, men jeg merker nå at jeg ønsker meg flere barn og ser gleden søsken har med hverandre. Jeg vil heller ikke at barnet vårt skal stå igjen "alene" den dagen vi er borte. 

Valgets kval. Bli hos mannen så barnet vårt ikke får delt familie. Eller gå fra han for flere barn? Redd jeg skal angre på at jeg blir og velger bort flere barn. Dessuten har forholdet vært vanskelig etter vi fikk barn og jeg vet at vi to ikke burde ha flere sammen. Ikke at han vil ha det heller da. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: dfe43...5cd

Du kan ikke gi barnet søsken fordi du ikke vil at han ikke skal være alene når dere er borte. Det er jo ingen garanti for at søsken kommer til å ha omgang når de blir voksne, ikke sikkert de liker hverandre engang.

Anonymkode: c5dfe...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen garanti for at du finner noen som vil ha deg før du går ut på dato. 

Du har jo bagasje i form av et barn og forholde seg til x ol... 

Anonymkode: 31db9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har jo ett barn!

Anonymkode: 39c30...b2a

Ja, men hun vil ha flere barn 

Anonymkode: 50961...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen garanti for at du finner noen som vil ha deg før du går ut på dato. 

Du har jo bagasje i form av et barn og forholde seg til x ol... 

Anonymkode: 31db9...e0f

Ingen garanti? Neivel,men da vet hun i alle fall at hun har prøvd 

Anonymkode: 50961...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke gi barnet søsken fordi du ikke vil at han ikke skal være alene når dere er borte. Det er jo ingen garanti for at søsken kommer til å ha omgang når de blir voksne, ikke sikkert de liker hverandre engang.

Anonymkode: c5dfe...8c2

Ja, det hørtes veldig feil ut. Jeg ønsker meg et barn til;) Det virker koselig med en liten flokk.

Anonymkode: dfe43...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen garanti for at du finner noen som vil ha deg før du går ut på dato. 

Du har jo bagasje i form av et barn og forholde seg til x ol... 

Anonymkode: 31db9...e0f

Ikke for å høres høy på pæra ut, men det tror jeg skal en del til. De fleste møter noen. Og gjør jeg ikke det så gjør jeg ikke det. Alle har bagasje og barn i min alder. Mange som går fra hverandre fordi man er for forskjellig.

Anonymkode: dfe43...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når ønsket er så stort som til deg så må jo noe skje. Ville vel kanskje stilt ham litt ultimatum ettersom forholdet ikke er så veldig bra fra før. Tapet er ikke så stort liksom om han da flytter ut. 

Anonymkode: c20a2...672

Men hva med parterapi? Er det ikke naturlig å prøve det før man legger hele forholdet i potten, gambler og stiller et ultimatum? Om det ikke er noe tap å miste mannen vil de fleste synes at det er utrolig trist å se barnet sitt annenhver uke. 

Anonymkode: d5720...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker ham og tenker at han er den rette for deg, ville jeg blitt, særlig siden dere har et barn sammen. Hvis du derimot tenker at dere ikke passer sammen, og at det uansett er risiko for at det blir slutt, ville jeg gått nå. Mens du fortsatt kan få flere barn. Du har ikke all tid i verden.

Anonymkode: c92a4...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er svært egostisk over for det barnet du allerede har i alle fall, og bryte opp bare pga du vil ha flere barn.

tenkte sånn en gang i tiden selv, men takk gud for jeg ble, var en periode han ikke ville ha flere,men så ville ha ha, og vi fikk 2 til.

ikke gi opp så lett

Anonymkode: b9300...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...