Gå til innhold

Bigender og det å kalle "henne" "them", det er rart for meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i Storbritannia og vi har en sak på skolen hvor en elev ikke identifiserer seg som noe kjønn, hverken mann eller kvinne. Personen er født jente, har ikke tatt noen operasjoner eller hormonbehandling. Vi har nå fått en mail fra universitetet hvor det står denne personens standpunkt og at denne personen har klaget over å ha blitt omtalt som "her" eller "she", og at tingene til personen er "hers". 

Dette har personen tatt veldig alvorlig, noen har vissnok blitt kalt inn til "Disiplinary meetings". For denne personen skal tilkalles som "them" eller "they". Tingene er "theirs". Jeg støtter det meste, men her føler jeg at det går over alle økseskaft!  

Anonymkode: 807ad...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg studerer i Storbritannia og vi har en sak på skolen hvor en elev ikke identifiserer seg som noe kjønn, hverken mann eller kvinne. Personen er født jente, har ikke tatt noen operasjoner eller hormonbehandling. Vi har nå fått en mail fra universitetet hvor det står denne personens standpunkt og at denne personen har klaget over å ha blitt omtalt som "her" eller "she", og at tingene til personen er "hers". 

Dette har personen tatt veldig alvorlig, noen har vissnok blitt kalt inn til "Disiplinary meetings". For denne personen skal tilkalles som "them" eller "they". Tingene er "theirs". Jeg støtter det meste, men her føler jeg at det går over alle økseskaft!  

Anonymkode: 807ad...791

Enig med deg, det går for langt. Personen er helt åpenbart psykisk syk, og må få hjelp slik at hun greier å forholde seg til samfunnet og det faktum at hun faktisk er jente. Hvis hun ikke greier det, må hun isolere seg fra andre mennesker - ikke forvente at alle husker på å ta hensyn til hennes psykiske lidelse og tvangsmessige adferd.