Gå til innhold

8 åring som svarer frekt og ikke hører,hva gjør jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du gi deg. Et par klaps på baken tar ingen skade av.

Anonymkode: 7bc7a...e71

Hva du mener er helt irrelevant. Å bruke vold mot barn, inkl klaps og klyp, er forbudt og vil medføre akutt omsorgsovertakelse om barnevernet får melding om det. 

Anonymkode: bda76...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Anonym bruker said:

Å risikere å miste omsorgen for barnet fordi du bryter norsk lov ja,kjempe lurt tips!

Anonymkode: 220c1...fe9

Tull, da skulle jeg bli tatt fra foreldrene mine, de slo ofte når jeg var liten , ris på rumpa

Anonymkode: 9f129...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull, da skulle jeg bli tatt fra foreldrene mine, de slo ofte når jeg var liten , ris på rumpa

Anonymkode: 9f129...da6

Heldigvis så er ikke det akseptert lenger

Anonymkode: 75747...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull, da skulle jeg bli tatt fra foreldrene mine, de slo ofte når jeg var liten , ris på rumpa

Anonymkode: 9f129...da6

Hvis barnet forteller det på skolen at hun blir slått av moren sin så kontakter de selvsagt barnevernet! Å du må ikke tro at barnevernet tar lett på at foreldre bruker vold mot barna sine! I verste tilfelle så mister foreldrene omsorgen for barnet jo!

Anonymkode: 220c1...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får helt noia av folk som deg som alltid skal bortforklare barns dårlige oppførsel med at det er synd på dem og de vil jo bare være snille hele tiden. Det er søren meg ikke merkelig at det fins så mange barn som tror hele verden snurrer rundt dem, og aldri har tatt hensyn til og tilpasset seg andre mennesker. Barn må bli satt krav til og bli korrigert når de har en dårlig oppførsel, og de har ingen rett til å løpe rundt og være frekke mot andre mennesker.

Anonymkode: 1c64b...570

Veldig enig i dette! Dårlig oppførsel må konsekvens,ikke bortforklares!

Anonymkode: 220c1...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull, da skulle jeg bli tatt fra foreldrene mine, de slo ofte når jeg var liten , ris på rumpa

Anonymkode: 9f129...da6

Men herregud da! Før var det jo til og med akseptert å disiplinere barna ved å slå de med belter, betyr ikke at det var riktig! Vold mot barn, til og med knipsing, har faktisk blitt ulovlig. Du kan gjerne Google det, eller så kan du fortsette å spille dum. Ditt valg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får helt noia av folk som deg som alltid skal bortforklare barns dårlige oppførsel med at det er synd på dem og de vil jo bare være snille hele tiden. Det er søren meg ikke merkelig at det fins så mange barn som tror hele verden snurrer rundt dem, og aldri har tatt hensyn til og tilpasset seg andre mennesker. Barn må bli satt krav til og bli korrigert når de har en dårlig oppførsel, og de har ingen rett til å løpe rundt og være frekke mot andre mennesker.

Anonymkode: 1c64b...570

Selvfølgelig er det ikke greit å svare frekt. Men barnet er fortvila da vel. 

Jeg får noia av slike som deg som ikke kommer til bunns i saken. Bare kjefter og gnåler . Blir sikkert fine unger ut av det.

Anonymkode: e8cd2...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Hva du mener er helt irrelevant. Å bruke vold mot barn, inkl klaps og klyp, er forbudt og vil medføre akutt omsorgsovertakelse om barnevernet får melding om det. 

Anonymkode: bda76...fd9

Begynner å forstå hvorfor Barnevernet er så forhatt i utlandet.

Anonymkode: 7bc7a...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da var du tydeligvis en ufordragelig 18 åring uten oppdragelse.

Anonymkode: 75747...bc9

Fordi det var tøft at foreldrene mine skilte seg og pappa fant seg et kvinnfolk som ingen i familien likte? At papoa ikke hadde tid til oss mer ? 

Du er jo helt på jordet. 

Anonymkode: e8cd2...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull, da skulle jeg bli tatt fra foreldrene mine, de slo ofte når jeg var liten , ris på rumpa

Anonymkode: 9f129...da6

Godtar du som voksen å bli slått av andre? 

Det er straffbart å slå som voksen og det er det hvis du slår barn også. Barn skal ikke godta at voksne/foreldre slår/riser de!

Anonymkode: b4bbf...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gi konsekvenser... 

Ipad, tv-tid og vennebesøk kan fint skrenkes inn ved dårlig oppførsel. La han gi konsekvensene, og støtt han i det. Kommer hun og klager til deg, er det viktig at du støtter han og sier «Kåre har sagt at du ikke får spille mer i dag, da blir det sånn» (ordlyden blir selvfølgelig din egen). 

Sett dere ned og lag noen husregler som alle skal følge. Fortell hvilke konsekvenser det får om de ikke følger husreglene og følg opp. 

Vurder belønningsskjema for god oppførsel. Start med oppgaver hjemme for å tjene litt ukepenger. Utagerende oppførsel kan gi trekk i ukepenger. 

Jeg ville kanskje tatt en prat med helsesøster eller fvk for å få gode tips og råd. Kanskje barnet trenger å snakke med f.eks helsesøster alene, kan jo være noe som plager henne.

Anonymkode: 03df6...fbb

Er du dum som et brød? Dette med å inndra goder og gi konsekvenser har man for lengst funnet ut at ikke funker. 

Anonymkode: d18b5...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere er for slappe i grensesettingen og måten dere reagerer på tenker jeg. Frekke svar får umiddelbart konsekvenser i dette huset. Vi har en 7- åring som av og til prøver seg, svarer han frekt, tar vi tak i det med en gang og irettesetter han med GANSKE streng tone, samt at jeg ikke slipper han med blikket mitt før han sier unnskyld og virkelig mener det. Det blir noen ganger diskusjoner, men vi får siste ordet. Forklarer også til han hvorfor han ikke kan si det og det..... Det er en måte å teste dere på helt klart, men dere må begge sette dere i mere respekt. Vær tydelige, bestemte, og ikke gi dere før hun beklager seg og prøver å rette opp atferden. Da kan hun få ros. 

Anonymkode: 1718b...a93

Er du helt lost? Behandle barn som hunder? 

Anonymkode: d18b5...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Anonym bruker said:

Er du helt lost? Behandle barn som hunder? 

Anonymkode: d18b5...081

Hva mener du man skal gjøre da? Dulle litt?

Anonymkode: 7bc7a...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du man skal gjøre da? Dulle litt?

Anonymkode: 7bc7a...e71

Nei, finne ut hva som ligger bak. Ingen barn er små djevler som går rundt og lager faenskap. Adferd er følelsene språk og vi mennesker består av følelser, selv om de hos deg kanskje er avstengt. Når vi har mange vonde følelser inni oss, kommer de til uttrykk gjennom hvordan vi oppfører oss. Dette gjelder spesielt hos barn, fordi barn ER følelsene sine. De har ikke lært å regulere seg så godt som mange voksne kan. Hvis man da bare kjører på med straff, konsekvenser, inndragning av goder osv går man jo glipp av selve årsaken til problemet og barnet lukker seg enda mer inne. Kritikk har aldri brakt noen nærmere hverandre. Enkel menneskekunnskap dette. Fatter ikke at noen fortsatt driver med den slags oppdragelse. 

Anonymkode: d18b5...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum som et brød? Dette med å inndra goder og gi konsekvenser har man for lengst funnet ut at ikke funker. 

Anonymkode: d18b5...081

Nei er du som er dum som ikke skjønner at drittunge oppførsel må få en konsekvens! Å inndra ipad;tvtid eller ukepenger kan være lurt for å lære barnet at sånn oppførsel tolererer vi ikke!

Anonymkode: 220c1...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje snakke litt med henne om fordelen ved god oppførsel. Om hvor mye enklere det er med mennesker som bidrar til å gjøre det trivelig rundt seg og alle fordelene man oppnår med det. Legg gjerne til at det er slik det fungerer langt uten for familiens grenser og. Vis gjerne til eksempler og la henne gjerne få noen fordeler når hun gjør det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei er du som er dum som ikke skjønner at drittunge oppførsel må få en konsekvens! Å inndra ipad;tvtid eller ukepenger kan være lurt for å lære barnet at sånn oppførsel tolererer vi ikke!

Anonymkode: 220c1...fe9

Og hvor har du det fra? Ingen nye kilder fastsetter dette. 

Anonymkode: d18b5...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 21.38, Anonym bruker skrev:

Er du helt lost? Behandle barn som hunder? 

Anonymkode: d18b5...081

Tror du vet svært lite om barneoppdragelse! 😂😂😂 

Anonymkode: 1718b...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2018 den 9.14, Anonym bruker skrev:

Og hvor har du det fra? Ingen nye kilder fastsetter dette. 

Anonymkode: d18b5...081

Du trenger ikke lese om det for å skjønne at det kan fungere, det er bare å prøve det ut i teorien! 

Anonymkode: 1718b...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...