Gå til innhold

For dere som sier nei til 19 uker pappaperm. Signere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ulenissen skrev:

🤣 Jo, fordi denne likestillingen ikke handler om deg som et individ, men for kvinner generelt i et samfunnsperspektiv!

Men der putter du alle under samme kam. Vi deler alt likt, men mange grunner gjør at vi ikke kan dele permisjonen likt 👍 du lager et problem som ikke er et problem 

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller mindre?? Fordi det finnes menn som tjener mindre enn mor, og kanskje ikke har opparbeidet seg nok til å kunne klare 3 mnd hjemme. Kanskje han bare klarer 1, men da mister jo barnet de to mnd fordi familien ikke fikk velge selv. Det handler om å kunne gjøre det som er best for sin familie. Kanskje fikk han til 1 mnd,men hvorfor skal barnet straffes for det!! Se hver enkelt familie. Det gjør man ikke med denne ordningen. Man drar alle under samme kam. Dere lager standard familie. Sånn og sånn er det, men livet blir ikke alltid sånn man vil, og noen ganger handler det om å sette barnet først 

Anonymkode: 5a149...a31

Hva snakker du om egentlig? Far får jo lønn i sin permisjon på lik linje med mor!?

Anonymkode: 1c2c2...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gid diskusjon er jo gøy. Men i og med at min motdebattant har litt lite allmennkunnskap så kaster jeg inn årene Og finner sengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ulenissen skrev:

Men kjære deg... Her ser det ut som om du må lese deg litt opp på permisjonsordningen før vi fortsetter diskusjonen 😊

Men kjære deg, jeg er i permisjon nå👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de foreslått 12 mnd til mor og 5 til far hadde det vært feil og. Det eneste folk er misfornøyd med er jo at de ikke får betalt for å være hjemme. For hjemme må dere jo gjerne være, kontantstøtteordningen er latterlig høy likevel. Dra nytte av den, da vel 

Anonymkode: 54e71...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men der putter du alle under samme kam. Vi deler alt likt, men mange grunner gjør at vi ikke kan dele permisjonen likt 👍 du lager et problem som ikke er et problem 

Anonymkode: 5a149...a31

Skjønner du ikke hva jeg skriver? Likestilling i forhold til permisjonen handler ikke om deg og din familie, men om at kvinner i Norge skal stille likt med menn i blant annet arbeidsmarkedet!

og ingen sier dere skal dele permisjonen likt! Les deg opp på permisjonsreglene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, jeg er i permisjon nå👍

Anonymkode: 5a149...a31

Da børr du vertfall lese deg opp! For da har du tydeligvis ikke lest godt nok/forstått innholdet!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, jeg er i permisjon nå👍

Anonymkode: 5a149...a31

Men hva mener du med at far ikke har råd til å ta permisjon? Han har da rett på hhvs 80 eller 100 % lønn på lik linje med mor? 

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, jeg er i permisjon nå👍

Anonymkode: 5a149...a31

Men hva mener du med at far ikke har råd til å ta permisjon? Han har da rett på hhvs 80 eller 100 % lønn på lik linje med mor? 

Anonymkode: 1c2c2...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva snakker du om egentlig? Far får jo lønn i sin permisjon på lik linje med mor!?

Anonymkode: 1c2c2...66a

Ja men om mor er uføretrygdet så er det ikke sikkert man har råd til at begge får den lønnen 👍 Nei la familier få bestemme selv hva som er best for de

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt ja 👍 Håper familier en dag får bestemme selv. Dette er min 5, og siste unge 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammefri er selvfølgelig en fantastisk gode, men det er ikke alle det passer for, noen har lang reisevei, noe som kompliserer dette ytterligere. Andre har arbeidsplasser hvor dette rett og slett ikke går, enten pga reising i jobben, alene med brukere som ikke kan kombineres med en baby eller at det faktisk går utover andre dersom du blir borte i 1-2 timer iløpet av arbeidsdagen. På den arbeidsplassen jeg jobbet på når jeg fikk eldste kunne jeg faktisk korte inn arbeidsdagen med 1 time, men da var jeg lærling, og var ikke en del av grunnbemanningen.
På den arbeidsplassen jeg jobbet når jeg fikk nr 2 vekslet jeg på å komme en time senere, dra hjem en time i arbeidstiden, eller rett og slett bare ta med meg brukere hjem. Men dette passer ikke på den arbeidsplassen jeg jobber nå, så når jeg får babyen nå og skal etter hvert ha ammefri er jeg usikker på hvordan det kan gjøres. Har et par kollegaer som er ute i permisjon nå, så de får tråkke vei.

Anonymkode: 21eb0...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men om mor er uføretrygdet så er det ikke sikkert man har råd til at begge får den lønnen 👍 Nei la familier få bestemme selv hva som er best for de

Anonymkode: 5a149...a31

Far får jo sin egen lønn uavhengig av hva mor tjener, så lenge hun har en inntekt  

Er det virkelig mulig å være så kunnskapsløs, spesielt når du er midt i målgruppen?

Anonymkode: 1c2c2...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

nei for mor skal vel ha alt helst?

Anonymkode: 4e7c1...804

På dette området er ikke kvinnene å opptatt av likestilling. Det er gjerne slik når det går ut over en selv.

Anonymkode: 4f1f1...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og som alltid er det mor som går gravid, mor som føder og mor som ammer

Anonymkode: 901f8...d8e

Hvis kroppen din er så ødelagt at du trenger utallige måneder på å komme til hektene igjen, da er det noe galt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far får jo sin egen lønn uavhengig av hva mor tjener, så lenge hun har en inntekt  

Er det virkelig mulig å være så kunnskapsløs, spesielt når du er midt i målgruppen?

Anonymkode: 1c2c2...66a

Så da stemte det første jeg sa👍 nå må dere bestemme dere for hvordan reglene er. Får far samme lønn som mor eller får han sin egen lønn?

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er valgfritt å få barn. Har man ikke råd basert på de gode permisjonen vi har i Norge så må man heller la være å få barn Evt spare opp litt penger før man får barn.

 

permsjonen er bestemt og skal man spille spillet (få barn) er reglene satt og man kan lese de før man begynner.

 

at far ikke klarer å ta fri er tull, mor klarer jo alltid. Vil ikke far delta i familielivet men heller jobbe så mister man de ukene. Det finnes mange ulike løsninger å få det til på.

Anonymkode: 852b0...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t kommer ikke automatisk selv om mor har fått innvilget foreldrepenger. Dette fordi fars utbetaling beregnes av hans inntekt

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk anbefalt å amme til barnet er 2 år. Så du mener at det er greit å dytte en 9mnd gammelt barn inn i en barnehage. Ingen rolig start, bare dytt inn i en barnehage uten noen form for overgang, og i tilegg røsk fra h*n puppen, sånn håper du forstår hvorfor mamma og pappa måtte gjøre dette mot deg, jo fordi en dust mener at sånn skal det være. La oss få bestemme selv for vår familie!!! Ikke ta beslutninger på vegne av meg, takk 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Du fremstår jo mildt sagt som en som burde hatt oppnevnt verge, så generelt, og i ditt tilfelle spesielt, er det absolutt på sin plass at noen som vet bedre, tar avgjørelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Du fremstår jo mildt sagt som en som burde hatt oppnevnt verge, så generelt, og i ditt tilfelle spesielt, er det absolutt på sin plass at noen som vet bedre, tar avgjørelsene.

Så hva med det 14500 andre som har underskrevet denne kampanjen? Har noen i ryggen👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så hva med det 14500 andre som har underskrevet denne kampanjen? Har noen i ryggen👍

Anonymkode: 5a149...a31

Er du hi?

Anonymkode: 0048d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ammefri er selvfølgelig en fantastisk gode, men det er ikke alle det passer for, noen har lang reisevei, noe som kompliserer dette ytterligere. Andre har arbeidsplasser hvor dette rett og slett ikke går, enten pga reising i jobben, alene med brukere som ikke kan kombineres med en baby eller at det faktisk går utover andre dersom du blir borte i 1-2 timer iløpet av arbeidsdagen. På den arbeidsplassen jeg jobbet på når jeg fikk eldste kunne jeg faktisk korte inn arbeidsdagen med 1 time, men da var jeg lærling, og var ikke en del av grunnbemanningen.
På den arbeidsplassen jeg jobbet når jeg fikk nr 2 vekslet jeg på å komme en time senere, dra hjem en time i arbeidstiden, eller rett og slett bare ta med meg brukere hjem. Men dette passer ikke på den arbeidsplassen jeg jobber nå, så når jeg får babyen nå og skal etter hvert ha ammefri er jeg usikker på hvordan det kan gjøres. Har et par kollegaer som er ute i permisjon nå, så de får tråkke vei.

Anonymkode: 21eb0...624

Nå er det faktisk slik at leder plikter å tilrettelegge for ammefri uansett arbeidets art. Og dersom leder ikke klarer dette må den enkelte ta kontakt med sin tillitsvalgte, som igjen må løfte det dersom de ikke kommer noen vei. Dersom bemanningen blir for dårlig, må man ta inn vikar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en skam at man med verdens beste ordning for foreldrepermisjon i det hele tatt klarer å få seg til å syte. Jeg blir rett og slett flau over alle de latterlige argumentene flere av dere klarer å hoste opp. 

Ta permisjon akkurat hvor lenge dere bare orker, men forvent ikke at staten skal betale  for at dere skal gå hjemme og slenge. Permisjonstiden er faktisk opp mot et helt år, og med ferie i tillegg, fem uker til hver av foreldrene, så snakker vi om totalt langt over et år! Behov for enda mere fri? Helt greit, spar penger og betal sjøl. Ærlig talt. 

Anonymkode: 679d8...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ulenissen skrev:

Ammefri. Står om det i blant annet arbeidsmiljøloven..

Og det er flott i teorien, men fakta er at det i praksis rett og slett ikke er mulig å gjennomføre for enkelte. Da blir dessverre resultatet at man rett og slett blir nødt til å slutte ammingen tidligere enn ønsket.

Anonymkode: 95648...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...