Gå til innhold

Fødselsforberedende kurs


Lillejente18

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om dere har erfaring eller har deltatt på noen type fødselsforberedende kurs? Har dere opplevd som nødvendig og nyttig? Jeg er i Trondheim og fant to type kurs jeg synes kan være nyttig, men litt usikker om det verdt å bruker penger for noe sånn. Får man tips og råd og nok informasjon fra lege/jordmor om fødsel, barseltid ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi deltok kun på informasjonskurs i regi av sykehuset, hvor de gikk gjennom fødselens stadier og fordeler og ulemper med forskjellige typer smertestillende osv. Syntes ikke dette var spesielt nyttig, siden jeg hadde lest om dette selv. 

Hvis du skal gå et kurs synes jeg det skal være noe som lærer deg mer om å takle fødselen, ikke bare et som lærer deg hva en fødsel er lissom. 

F eks er det en yogainstruktør i byen min som også er doula og holder kurs om forskjellige stillinger man kan bruke under fødsel for naturlig smertelindring, hvilken rolle partneren har, osv. Noe slikt vil jeg tro er nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempenyttig da en av de to kursene er en sånn type info-kurs mens den andre er akkurat det du skrive om på slutten og det holdes av en doula. Jeg liker den bedre, men det er vel mye dyrere også. Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...