Gå til innhold

Svigermor sjekker info på min helsenorge 😱😱😱😱😱😱😱


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er helsesekretær. Jeg har vært gjennom en operasjon av livmor hvor svært private detaljer om mitt underliv, rifter i anus osv er brettet ut i flere skeiv i forkant, i og etter operasjonen. Private detaljer som som at «pasienter er deprimert over situasjonen, føler skam og er redd for å dø under narkose» står i journalen. Denne har jo kun legene og dem som arbeider med min sak som har innsyn. Føden, legen etc. Og Nå har jeg sjekket «pasientjournal» og «tilgangslogg» og svigermor har faen meg lest seg gjennom alt!!!! Jeg er sint og krenket. Dette er da straffbart?!!! Kan ikke anmelde henne heller, da mister hun vel jobben og vi får et elendig forhold resten av livet (liker henne ikke veldig godt i utgangspunktet da). 

 

Hva faen?!

 

😳😳😳😳😳 

Anonymkode: 36865...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Svigermor er helsesekretær. Jeg har vært gjennom en operasjon av livmor hvor svært private detaljer om mitt underliv, rifter i anus osv er brettet ut i flere skeiv i forkant, i og etter operasjonen. Private detaljer som som at «pasienter er deprimert over situasjonen, føler skam og er redd for å dø under narkose» står i journalen. Denne har jo kun legene og dem som arbeider med min sak som har innsyn. Føden, legen etc. Og Nå har jeg sjekket «pasientjournal» og «tilgangslogg» og svigermor har faen meg lest seg gjennom alt!!!! Jeg er sint og krenket. Dette er da straffbart?!!! Kan ikke anmelde henne heller, da mister hun vel jobben og vi får et elendig forhold resten av livet (liker henne ikke veldig godt i utgangspunktet da). 

 

Hva faen?!

 

😳😳😳😳😳 

Anonymkode: 36865...9a9

Hun er helsesekretær, og vet ikke at det finnes en logg der hun kan bli avslørt? Da er hun enten dum, eller så driter hun fullstendig i hva du måtte føle. Kan du ta det opp med henne da? Mest sannsynlig er hun bare nysgjerrig. (Og litt dum/uvitende.)

Anonymkode: dd39e...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ingen grunn til at hun har lest? Hun har ingenting med deg å gjøre som pasient?  Da hadde jeg anmeldt.  Rett og slett. Hun har brutt loven. Jeg hadde hvertfall gitt henne klar beskjed om at du vet og at du ikke er fornøyd. 

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart meldt fra, bare meldt fra at "noen" har sjekket din journal og dette bør de sjekke opp i, men at du ikke vil være en del av det så de får fremstille det som en tilfeldig sjekk ovenfor henne.

Hun kan ikke vite når de evt tar kontroller på dette, så det kan være helt tilfeldig at hun ble tatt, men tatt bør hun bli.

Høres ut som "fru Hansen bak gardinen" som kan finne på å sjekke alt av naboer, venninner og familie fordi hun er så nysgjerrig, det SKAL HUN IKKE GJØRE i den jobben hun har!

Anonymkode: 6745a...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt henne hva jeg vet og spurt hvorfor i alle dager hun har gjort det. Og så ville jeg nok anmeldt det, uavhengig av svaret hennes. 

Anonymkode: 68712...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anmeldt og latt det forholdet gå til helvette OM hun finner ut at det var deg. Slike logger kan oppleve at det blir tatt stikkprøver av ved mistanke om noe så hun kan ikke vite 100% at du meldte hun inn.

Anonymkode: 0fa6e...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal melde det, for hda har hun nok ikke mye grenser for hvem andre hun og leser om. Men som helsepersonell så burde hun jo vite at det setter spor.

Anonymkode: aed14...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heller ikke et lovbrudd à la " litt for fort i 80-sonen", det er ganske alvorlig. 

Anonymkode: 7ffdd...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette er et stort overtramp. Hvis du melder dette mister hun garantert jobben. 

Hadde dette vært meg tror jeg ikke jeg hadde meldt det. Svigermor er tross alt familie, og hvis bestemor mister jobben går det helt klart ut over alle sammen. 

Men jeg hadde tatt det opp med henne, tror jeg hadde gitt skikkelig kjeft og gjort henne oppmerksom på at hun legger igjen spor når hun logger seg inn for å sjekke helseopplysninger hun ikke har noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var lei! Vanskelig situasjon, om du melder henne mister hun jobben, men samtidig er det et stort overtramp. Har du fortalt det til mannen din? Klarer du å ta det opp med henne? Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, men jeg hadde aldri stolt på henne igjen. Mulig hun da er inne og sjekker andre kjente? Er hun en som forteller videre, altså sladrer om folk?

Anonymkode: ba2b3...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette VET hun godt som helsesekretær at slikt innsyn er strengt ulovlig OM hun ikke jobber på den poliklinikk /avd som har med dette inngrepet å gjøre. Det er skjerpet godt inn på innsyn og dette er anmeldelseforhold. Samme om det er svigermor eller ikke!

Endret av Pæddan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo ikke greit. Dette tror jeg faktisk at jeg hadde anmeldt selv om det var familie. Snoker hun på deg snoker hun gjerne på andre. 

Anonymkode: 0b209...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hjertefru skrev:

Oi, dette er et stort overtramp. Hvis du melder dette mister hun garantert jobben. 

Hadde dette vært meg tror jeg ikke jeg hadde meldt det. Svigermor er tross alt familie, og hvis bestemor mister jobben går det helt klart ut over alle sammen. 

Men jeg hadde tatt det opp med henne, tror jeg hadde gitt skikkelig kjeft og gjort henne oppmerksom på at hun legger igjen spor når hun logger seg inn for å sjekke helseopplysninger hun ikke har noe med!

Men om bestemor mister jobben så er det jo helt og holdent hennes egen feil og må stå i det selv.
Det er hun som har gjort et grovt overtramp her. Eneste riktige er å anmelde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ved nærmere ettertanke at jeg hadde holdt kjeft overfor svigermor og deretter varslet via fastlegen eller liknende slik at mitt navn ikke var synlig. Så hadde jeg bare latt som ingenting og unngått konflikt direkte med svigermor.  Jeg hadde selvfølgelig aldri betrodd meg til henne om noe som helst mer, og jeg hadde sett frem til at hun fikk straffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde anmeldt det.

Hva om det ikke bare det er deg hun har sjekket.
Naboer, andre familiemedlemmer, deres barn +++

Anonymkode: 1597e...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville helt klart anmeldt ved å fortelle fastlege og be han ta det anonymt videre. 

Anonymkode: 36865...9a9

Hvorfor svarer du deg selv, hi??

Anonymkode: 71eac...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du deg selv, hi??

Anonymkode: 71eac...752

Busted 🤣

Anonymkode: aed14...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, huff så fælt! vi har ikke fått tilgang til elektronisk journal der hvor jeg bor, men hvor langt tilbake i tid kan du se at noen har lest i journalen din? Kan jeg lese tilbake 5 6 år om noen har vær inne i min journal da jeg fødte feks? Hvordan fungere det?

Anonymkode: 78b8f...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...