Gå til innhold

Erfaring som bøssebærer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir kun til de formål jeg gir til hver måned uansett. At det plukkes ut én organisasjon som er "verdig" liker jeg ikke og gir derfor ikke. Det blir dårlig mottatt, noe som irriterer meg. Er da mitt valg hvem jeg vil støtte? Ja selvfølgelig har vi en 50 lapp til, men den går da til mine faste trekk.

Anonymkode: 0742b...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er strålende hvis de som har mye penger gir mye også. Jeg hadde jo forventet det. Det var derfor det var så overaskende at det ikke var slik i går.

Anonymkode: 1768c...704

Du skaper moralsk press på at alle må støtte ditt formål. Slutt med det.

Anonymkode: 0742b...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Står du å ser på hvor mye folk gir? 

Jeg var bøssebærer men utenom at de ga mynt eller sedler (pga man hørte hva de puttet oppi) la jeg ikke merke til om folk puttet 50 eller 500kr i bøssa.

Anonymkode: 99370...962

Sprekken pengene skal ned gjennom i bøssen er så trang at det er litt klønete å få puttet dem ned. Det er nesten umulig å ikke se hvor mye folk gir. Hvordan du har klart å unngå å se det fatter jeg ikke.

Anonymkode: 1768c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du skaper moralsk press på at alle må støtte ditt formål. Slutt med det.

Anonymkode: 0742b...db0

Hæ? 

Hvis du synes det er ubehagelig eller plagsomt at jeg er glad for at folk med mye penger er gavmilde så får du bare synes det.

Anonymkode: 1768c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt på bærtur, OJ. Det at folk velger å ikke putte penger i DIN bøsse betyr ikke at de er gjerrige. Det betyr bare at de av en eller annen grunn ikke valgte å ikke putte penger i din bøsse. 

Vi, feks gav bare noen få mynter som vi fant i en skål da bøssebærerne kom på vår dør i går, slik at fireåringen kunne få lov å putte dem oppi. Fordi det synes hun er gøy. MEN vi vippset i tillegg 2500 kr til aksjonen, uten at vi sa noe om det til de som kom på døren... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er helt på bærtur, OJ. Det at folk velger å ikke putte penger i DIN bøsse betyr ikke at de er gjerrige. Det betyr bare at de av en eller annen grunn ikke valgte å ikke putte penger i din bøsse. 

Vi, feks gav bare noen få mynter som vi fant i en skål da bøssebærerne kom på vår dør i går, slik at fireåringen kunne få lov å putte dem oppi. Fordi det synes hun er gøy. MEN vi vippset i tillegg 2500 kr til aksjonen, uten at vi sa noe om det til de som kom på døren... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Jeg har ikke påstått at noen er gjerrige. Da jeg gikk i går ble jeg veldig overasket over tendensen. Det er noe helt annet.

Anonymkode: 1768c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sprekken pengene skal ned gjennom i bøssen er så trang at det er litt klønete å få puttet dem ned. Det er nesten umulig å ikke se hvor mye folk gir. Hvordan du har klart å unngå å se det fatter jeg ikke.

Anonymkode: 1768c...704

Fordi jeg snakker med folk istedenfor å stirre på hva de putter oppi.

Anonymkode: 99370...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg snakker med folk istedenfor å stirre på hva de putter oppi.

Anonymkode: 99370...962

Da er vi nok litt ulike. For meg er det enklere å holde bøssa stødig slik at et blir enkelt å legge på, hvis jeg ser på den. Jeg skulle jobbet mye med å unngå å se hva de gå. Et par stykker ga meg til og med pengene i hånda for at jeg skulle legge dem på.

Anonymkode: 1768c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke påstått at noen er gjerrige. Da jeg gikk i går ble jeg veldig overasket over tendensen. Det er noe helt annet.

Anonymkode: 1768c...704

Man kan si ting uten å uttale det i rene ord også, vet du... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er vi nok litt ulike. For meg er det enklere å holde bøssa stødig slik at et blir enkelt å legge på, hvis jeg ser på den. Jeg skulle jobbet mye med å unngå å se hva de gå. Et par stykker ga meg til og med pengene i hånda for at jeg skulle legge dem på.

Anonymkode: 1768c...704

Du (og slike som deg) er grunnen til at jeg slukker lyset og later som jeg ikke er hjemme når bøssebærerne går. Eller jeg velger å faktisk dra hjemmefra de timene det pågår... 

Anonymkode: cfd63...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan si ting uten å uttale det i rene ord også, vet du... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Ja, det kan man, 

 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du (og slike som deg) er grunnen til at jeg slukker lyset og later som jeg ikke er hjemme når bøssebærerne går. Eller jeg velger å faktisk dra hjemmefra de timene det pågår... 

Anonymkode: cfd63...ba2

Hvorfor det? Fordi jeg legger merke til hva som skjer 40cm forran meg med noe jeg holder i hånden?

Jeg har ikke fordømt eller tenkt ille  om noen av dem jeg traff (eller de som eventuelt gjemte seg). Jeg har bare blitt overasket over tendensen jeg så. Hvorfor skulle det plage deg?

Anonymkode: 1768c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan man, 

 

Hvorfor det? Fordi jeg legger merke til hva som skjer 40cm forran meg med noe jeg holder i hånden?

Jeg har ikke fordømt eller tenkt ille  om noen av dem jeg traff (eller de som eventuelt gjemte seg). Jeg har bare blitt overasket over tendensen jeg så. Hvorfor skulle det plage deg?

Anonymkode: 1768c...704

Fordi jeg ikke ønsker at du (eller andre) skal vite hvor mye jeg gir. Det går fint an å rette blikket ditt et annet sted. Jeg vippser istedet, så slipper jeg at noen tror jeg er gjerrig. 

Anonymkode: cfd63...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk med bøsse for TV aksjonen i går i et av landets dyreste nabolag. Det slår meg hvor utrolig lite de gå. Ved tidligere aksjoner har eg gitt andre steder og alltid fått mye mer.  På hele ruten var det faktisk bare 3 personer som ga mer enn 200 og ingen av de 3 bodde der. Det våt folk som så meg på langs veien.

Er det andres erfaring også at folk i de virkelig dyre husene stort sett gir ingenting eller u der 100 kr fra en familie?

Anonymkode: 1768c...704

Her var det omvendt, var overrasket over hvor MYE folk ga... 

Anonymkode: 1d489...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de er sånn som meg? Som vipser et betydelig beløp, men som putter noe kronestykker (det lille vi har av mynt) i bøssa når de kommer på døra. Vi synes det er risikabelt å putte 5-10 tusenlapper i bøssa til en tilfeldig bøssebærer. Da er det tryggere med vips/konto.

Anonymkode: 0a8a4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke påstått at noen er gjerrige. Da jeg gikk i går ble jeg veldig overasket over tendensen. Det er noe helt annet.

Anonymkode: 1768c...704

Jeg er helt enig med deg, HI. Har vært bøssebærer gjennom utallige år, også som barn, og min erfaring er akkurat som din: I de største og dyreste husene gis det minst. 

Anonymkode: db73b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med deg, HI. Har vært bøssebærer gjennom utallige år, også som barn, og min erfaring er akkurat som din: I de største og dyreste husene gis det minst. 

Anonymkode: db73b...e10

Så vidt du vet... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vidt du vet... 

Anonymkode: 340cc...1c8

Ja, derfor: I min erfaring. 

Anonymkode: db73b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...