Gå til innhold

Feire 11-års dagen til min datter på en beauty-salong?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du behersker ironi usedvanlig dårlig ;) 

Anonymkode: 37cf7...696

Hvordan ville du ha formulert deg, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Skjønte dere ikke at det var tøys??? 

Med de holdningene du har vist gjennom år her inne, så nei. Da var det mer sansynlig at du faktisk mente det.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 10.16, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at du tuller.

Om min datter hadde fått en slik invitasjon hadde jeg tenkt at du var en overfladisk pyntedukke som oppstår ungene dine med helt gale verdier. Jeg er usikker på om jeg hadde sakt at datteren min ikke fikk lov, eller om jeg bare hadde arrangert noe annet den dagen slik at hun ikke kunne komme. I fremtiden hadde jeg ikke ønsket at min datter var for mye hos dere.

Anonymkode: 0e32c...972

Hun kan ihvertfall skrive riktig på norsk. Hva er din styrke? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 11.15, gale damen skrev:

Jeg ville ha latt min 11-åring få dra dersom hun selv hadde lyst. Men helt ærlig så ville jeg ha begrenset samværet med din datter i etterkant, ettersom dere og vi som foreldre åpenbart har himmelvide forskjeller i verdier og hva vi ønsker at barna skal oppdras til å mene er viktige. De neste årene hadde det nok dessverre konsekvent kommet noe i veien ved spørsmål om å finne på noe/leke/dra noe sted etc.

Datteren din er sikker en kjempehyggelig unge, men med en mor som synes det er fint å dra på salong for å lære å nappe bryn i elleveårsalderen, så tenker jeg at jeg hadde satt en grei strek for dèt vennskapet.

Du hadde straffet ungene for at du ikke liker mora? I så fall er det noe galt med deg. Hva skjedde med mangfold og inkludering? Skal alle være like hele tiden? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 12.49, Anonym bruker skrev:

Neglelakk er helt OK, men hadde min datter kommet hjem fra et selskap med brynene nappet hadde jeg kommet rasende på døra hos dere og lurt på hva f🤬 du holder på med. Ingen skal lære min datter at hun ikke er god nok slik hun er, det kommer tidsnok om ikke en mor fra klassen skal fortelle og bestemme hvordan han bør se ut.

 

min datter hadde ikke fått være med din senere, siden man ikke aner hvilke andre ideer som dukker opp hjemme hos dere.

Anonymkode: 89e1a...3b1

Så det er helt greit å fly på andre folk og utestenge uskyldige barn. Er du sår for at du ikke ser bra ut? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan ihvertfall skrive riktig på norsk. Hva er din styrke? 

Anonymkode: 6554d...0a0

 

Jeg er god til mye, selv om stavingen min ofte er gal. Stavefeedigheter har uansett svært lite med dette å gjøre.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du hadde straffet ungene for at du ikke liker mora? I så fall er det noe galt med deg. Hva skjedde med mangfold og inkludering? Skal alle være like hele tiden? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Det dreier seg ikke om å straffe ungene men å beskytte egne barn måt veldig uheldig påvirkning.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg er god til mye, selv om stavingen min ofte er gal. Stavefeedigheter har uansett svært lite med dette å gjøre.

Anonymkode: 0e32c...972

Joda, du kan ikke hjelpe datteren din skrive riktig norsk hvis du selv ikke greier det. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det dreier seg ikke om å straffe ungene men å beskytte egne barn måt veldig uheldig påvirkning.

Anonymkode: 0e32c...972

Fra et annet barn? Får barnet ditt kun omgås barna som tenker akkurat som dere? Hva med barn av Jehovas vitner? Veganere? Muslimer? Får hun ikke omgås dem heller? Og hvis ditt barn av seg selv finner ut at hun ønsker å sminke seg, slår du hardt ned på det og forbyr det til hun har flyttet ut av huset? Regner med at du ikke lar henne surfe på nett, lese blader eller se på tv, for påvirkning fra skjønnhetsindustrien er overalt. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fra et annet barn? Får barnet ditt kun omgås barna som tenker akkurat som dere? Hva med barn av Jehovas vitner? Veganere? Muslimer? Får hun ikke omgås dem heller? Og hvis ditt barn av seg selv finner ut at hun ønsker å sminke seg, slår du hardt ned på det og forbyr det til hun har flyttet ut av huset? Regner med at du ikke lar henne surfe på nett, lese blader eller se på tv, for påvirkning fra skjønnhetsindustrien er overalt. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Nei, ikke i utgangspunktet fra et annet barn, men fra voksne som vil fortelle henne at hun bør gjøre noe med utseendet sitt.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, du kan ikke hjelpe datteren din skrive riktig norsk hvis du selv ikke greier det. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Staving overlater vi stort sett til faren å hjelpe til med. Der er han mye flinkere enn meg, men jeg forstår fortsatt ikke hvilken betydning det skulle ha for om vi tillater henne å gå i en bursdag på en salong for å nappe bryn og sminke seg.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke i utgangspunktet fra et annet barn, men fra voksne som vil fortelle henne at hun bør gjøre noe med utseendet sitt.

Anonymkode: 0e32c...972

Men det barnet trenger jo virkelig andre barn og voksne rundt seg som har et normalt syn på kropp. Å straffe en 11 åring for mammas dumskap synes jeg er horribelt

Anonymkode: 77cc3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det barnet trenger jo virkelig andre barn og voksne rundt seg som har et normalt syn på kropp. Å straffe en 11 åring for mammas dumskap synes jeg er horribelt

Anonymkode: 77cc3...ee2

Barnet kunne nok få kommet til oss, men mine barn skulle ikke trenge å forholde seg til  voksne må så horrible verdier.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke i utgangspunktet fra et annet barn, men fra voksne som vil fortelle henne at hun bør gjøre noe med utseendet sitt.

Anonymkode: 0e32c...972

Hva er problemet at denne jenta er på besøk hos dere uten foreldre da? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Staving overlater vi stort sett til faren å hjelpe til med. Der er han mye flinkere enn meg, men jeg forstår fortsatt ikke hvilken betydning det skulle ha for om vi tillater henne å gå i en bursdag på en salong for å nappe bryn og sminke seg.

Anonymkode: 0e32c...972

Du fremstiller deg selv som så mye bedre forelder enn hi. Da må du svare til dine egne skyhøye standard. Noe du ikke gjør. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke i utgangspunktet fra et annet barn, men fra voksne som vil fortelle henne at hun bør gjøre noe med utseendet sitt.

Anonymkode: 0e32c...972

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor ditt barn skal kunne ha tilgang til tv, Internett og blader. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er problemet at denne jenta er på besøk hos dere uten foreldre da? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Det er da heller ikke det jeg vil nekte. Jeg ville bare ikke ønske at mitt barn skulle omgås denne moren eller være med på ting som bursdag på skjønnhetssalong.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor ditt barn skal kunne ha tilgang til tv, Internett og blader. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Du klarer deg sikkert selv om du ikke forstår alt.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor ditt barn skal kunne ha tilgang til tv, Internett og blader. 

Anonymkode: 6554d...0a0

Er du virkelig så dum, eller later du bare som? 

Anonymkode: cf98a...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du virkelig så dum, eller later du bare som? 

Anonymkode: cf98a...2f9

Akkurat. Det jeg tenkte. Den typen mødre som latterliggjør og kommer med personangrep. Hva lærer barna deres av det? 

Anonymkode: 6554d...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...