Gå til innhold

Feire 11-års dagen til min datter på en beauty-salong?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjør salong hjemme, barna tar med seg badekåpe og går igjennom stasjoner med fotbad, ansiktsmaske, neglelakk og div.

Min datter hadde selvsagt fått dratt i din datters bursdag, men jeg hadde ikke likt om hun kom hjem med nappede bryn. 

Anonymkode: 48d48...fc5

Dette! :)

Og ligg unna brynene! 

Anonymkode: 4118b...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff nei dette var ett tragisk påfunn.heler kjøp inn så de kan lage sin egen pomade og lakke negler hjemme.små barn skal ikke nappe bryn og sminke seg😢

Anonymkode: 13273...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo garantert trolling. Ingen salong som tilbyr napping av bryn på 11-åringer vel! 🤣

Håper jeg ...

Anonymkode: d296d...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være sant! Sikker på du er et troll!  Usikker på om min datter hadde fått gå i det hele tatt. Hadde tengt mitt om deg som mor (mildt sagt) og mest sannsynlig fortalt deg hva jeg synes om dette også. Og hadde Hun kommet hjem med nappede bryn eller lignede, hadde jeg klikket på deg! Hadde også sendt bekymringsmelding til barnevernet, da noe slikt tyder på at du har et stort behov for veiledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi jeg håper ikke de andre mammaene reagerer på samme måte som herinne. For dette er noe hun har kjempelyst til. og som jeg har sagt ja til. Men jeg har ikke sendt ut noen innbydelser ennå. Kanskje jeg skal skrinlegge alt sammen 😞

Anonymkode: 1d010...494

Det bør du. Jentene er alt for unge til dere. Jeg hadde blitt forbannet hvis min jente kom hjem med nappede bryn og sminke og hun ville ikke fått lov å være med jenta di mer. Ta heller datteren din med alene og la hun å venninnene ha bursdagsfest hjemme eller gå på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nissefest vi, med risengrynsgrøt nissekake og julefilm. Har desemberbarn og det var en stor suksess som 11-års bursdag. 

Anonymkode: 4c61c...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straks Halloween, lag Halloweenbursdag.

Jeg kunne akseptert neglelakk og litt øyenskygge, men hadde blitt rasende om ungen kom hjem med nappede bryn.

Anonymkode: 6f546...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pynt og stas. Fikk min første leppestift som treåring (!) og synes det er viktig å se bra ut. Småjenter skal få lov til å pynte seg, MEN Skjønnhetssalong-bursdag for ti/elve-åringer er totalt upassende.

Det er utrolig mange faktorer som spiller inn her: kroppspress, jenter som bygger identitet rundt eget utseende, konservering av etablerte kjønnsstrukturer, seksualisering av barn ... i det hele tatt. Dårlig plan, med andre ord ...

Om min datter var blitt invitert på noe slikt, ville hun selvsagt fått liv til å gå.

Jeg, for min del, ville ha satt et stort spørsmålstegn ved foresattes manglende dømmekraft og evne til refleksjon ... ville vel egentlig tenkt at de var litt korka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo garantert trolling. Ingen salong som tilbyr napping av bryn på 11-åringer vel! 🤣

Håper jeg ...

Anonymkode: d296d...c4c

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Hva så om du ikke synes det er pent? Du liker jo uansett ikke ting som er naturlig eller ikke har de rette merkene på seg. Personlig skulle jeg gjerne tegnet på meg "unibrow" bare for å irritere deg.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Men at DU ikke synes det er flatterende er virkelig ingen grunn til at de skal få beskjed om at de må nappe brynene sine for å være akseptable..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 10.34, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill. Jeg hadde ikke ventet en slik reaksjon egentlig..De skal bare lære å nappe og forme bryn, og lære litt om sminke og sånt. Og med fiksing av negler så er det kun neglelakk. 

Anonymkode: 1d010...494

Hjelpe meg! Forme øyebryn og sminke når de er 11 år? Datteren min er en perfekt unge og det skal hun få lov til å være i noen år til!

Anonymkode: 2c3e3...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Too much med å ta det på salong..... og nappe og forme bryn..... mine jenter har feiret jentebursdager hjemme med "homeparty" variant - i praksis dro jeg på HM, Vita og Loco og fylte opp et par tre handleposer med ass neglelakk, ansiktsmasker, glittergreier, sånne leke tattiser osv så kosa de seg i timesvis med det. Vår erfaring da var - det var et par stykker som ikke var interessert i det hele tatt - de falt litt ut av "det gode selskap", også var det faktisk et par stykker som reagerte allergisk på ansiktsmaskene - det ble jo litt ugreit. Ellers stor suksess. Jeg tror det er et bedre valg, og langt mer sosialt akseptert enn det du legger opp til - og ikke minst, kanskje et godt kompromiss for jenta du har lovet selskap i salongen? En annen bekjent kjørte samme varianten, men med små goodibags til gjestene og. Hun hadde vært på en outlet å handlet litt forskjellig greier å puttet i posene til de. Det hørtes jo og fint ut?

 

Lykke til!

Anonymkode: c101e...2da

Dette hadde jeg synes var gøy - HI sin versjon er uaktuelt!

Anonymkode: 2c3e3...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Kjære vene ... Du er altså ikke sann. Hva skjedde med det du skrev i forrige innlegg? Snakk om å være selvmotsigende.

Anonymkode: d296d...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Wow, snakk om å være overfladisk når man havner ned på et nivå der man ikke syns barn skal få være seg selv, men faktisk fikse på ting?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Dette er en utrolig forkastelig holdning, ingen barn trenger noensinne å rydde øyenbrynene sine. Jeg håper ikke at du lærer sønnen din å være så overfladisk? Glemte du helt det første innlegget du skrev?

Anonymkode: 77cc3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 11.13, Anonym bruker skrev:

Oi jeg håper ikke de andre mammaene reagerer på samme måte som herinne. For dette er noe hun har kjempelyst til. og som jeg har sagt ja til. Men jeg har ikke sendt ut noen innbydelser ennå. Kanskje jeg skal skrinlegge alt sammen 😞

Anonymkode: 1d010...494

👍 Tror du gjør veldig smart i det Ja👍

Anonymkode: 9ffc3...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, MammantilNurket skrev:

Det er faktisk noen småjenter (og gutter)  som helt klart kunne tålt en opprydding i brynene sine. Det er faktisk ikke veldig flatterende med unibrow. 

Joda, det er søtt!

Anonymkode: 38aa6...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en utrolig forkastelig holdning, ingen barn trenger noensinne å rydde øyenbrynene sine. Jeg håper ikke at du lærer sønnen din å være så overfladisk? Glemte du helt det første innlegget du skrev?

Anonymkode: 77cc3...ee2

https://snl.no/ironi

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene ... Du er altså ikke sann. Hva skjedde med det du skrev i forrige innlegg? Snakk om å være selvmotsigende.

Anonymkode: d296d...c4c

Skjønte dere ikke at det var tøys??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo???? Seriøst?? Skjønte dere ikke at det var tull? Hvem i alle dager napper øyenbryn på barn? (au!)

Har forøvrig til gode å støte på en unge med unibrow ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hallo???? Seriøst?? Skjønte dere ikke at det var tull? Hvem i alle dager napper øyenbryn på barn? (au!)

Har forøvrig til gode å støte på en unge med unibrow ...

Da skulle du det sønnen min og kusina hans😀 Men napping har vi ikke begynt med på dem, verken jeg eller søsteren min🙂

Anonymkode: 1f4ed...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...