Gå til innhold

Feire 11-års dagen til min datter på en beauty-salong?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill. Jeg hadde ikke ventet en slik reaksjon egentlig..De skal bare lære å nappe og forme bryn, og lære litt om sminke og sånt. Og med fiksing av negler så er det kun neglelakk. 

Anonymkode: 1d010...494

Nei nei nei, ingen 11 åring trenger å lære å nappe og forme bryn

Anonymkode: 77cc3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neglelakk er helt OK, men hadde min datter kommet hjem fra et selskap med brynene nappet hadde jeg kommet rasende på døra hos dere og lurt på hva f🤬 du holder på med. Ingen skal lære min datter at hun ikke er god nok slik hun er, det kommer tidsnok om ikke en mor fra klassen skal fortelle og bestemme hvordan han bør se ut.

 

min datter hadde ikke fått være med din senere, siden man ikke aner hvilke andre ideer som dukker opp hjemme hos dere.

Anonymkode: 89e1a...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gutter, men jeg synes dette høres alt for tidlig ut. Passer bedre for 15-16 åringer. Og er det virkelig salonger som tilbyr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du tuller? Kanskje har datteren din kommet hjem fra et selskap hvor de sminket hverandre og du vil ha rettferdighet for ditt sinne og din reaksjon?

Jeg har selv jenter i 4. og 6.klasse, og begge har kommet hjem fra bursdagsselskap hvor de har fått glittersminke på øynene eller ny neglelakk, og det ser jeg på som ganske uskyldig.

Men hadde en av dem blitt invitert i selskap på en beautysalong hadde jeg seriøst begynt å lure på hva slags foreldre det var snakk om, det er virkelig altfor tidlig altså. Å lære om napping av bryn osv kan fint vente til ihvertfall ungdomsskolen. Jeg ville nok ikke nektet noen av dem å gå, men jeg hadde tatt en prat med dem om hvor overfladisk slike ting er og jeg hadde som sagt virkelig begynt å lure på deg som mamma.

Anonymkode: 31c31...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt. Spar datteren din for skuffelsen når vennene må takke nei til innbydelsen, trekk tilbake løftet! Det er bedre at hun er skuffet og sint på deg en stund, enn at det skal gå ut over hennes feiring. La dem få ha salong hjemme med neglelakk og ansiktsmaske. 

Hadde min datter kommet fra bursdagsselskap med nappede øyenbryn på oppfordring av en annen mor, hadde jeg blitt rasende! Jeg kan heller ikke forstå at noen salong vil være med å arrangere noe slikt. 

Anonymkode: cb44c...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som driver med dette og i utgangspunktet var jeg helt i mot. Men så ser jeg at det er fokus på sminke som passer til unge jenter og jentene blir lært å sminke seg slik unge bør sminke seg, ikke slik de lærer av videoer på youtube. Ser daglig unge jenter som hadde trengt litt kunnskap om det, der de kommer med overdreven sminke og med bryn av samme farge og fasong som svarte hagesniler. De driver ikke med forming av bryn tror jeg. 

Anonymkode: 90349...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en som driver med dette og i utgangspunktet var jeg helt i mot. Men så ser jeg at det er fokus på sminke som passer til unge jenter og jentene blir lært å sminke seg slik unge bør sminke seg, ikke slik de lærer av videoer på youtube. Ser daglig unge jenter som hadde trengt litt kunnskap om det, der de kommer med overdreven sminke og med bryn av samme farge og fasong som svarte hagesniler. De driver ikke med forming av bryn tror jeg. 

Anonymkode: 90349...e4d

Nei. Jenter på elleve år bør ikke sminke seg overhodet.

Endret av gale damen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gale damen skrev:

Nei. Jenter på elleve år bør ikke sminke seg overhodet.

Det er jeg enig i, men saken er det at de gjør det likevel, ofte med grelt resultat

Anonymkode: 90349...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde klart å synes at dette var noe positivt for 10-11åringer! Hadde hevet øyenbrynene og tenkt mitt. Det er altfor tidlig å begynne med sånt i den alderen!

Min som blir 13, har hatt bursdagen sin på bowling eller trampolinepark de siste årene, og det blir det nå til 13års dagen også. Noe sånt som du foreslår hadde jeg aldri klart å komme på en gang. 

Anonymkode: 913bc...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, men saken er det at de gjør det likevel, ofte med grelt resultat

Anonymkode: 90349...e4d

Da får det bare være grelt, de vokser fra det også, og får mer øvelse.

Min 11-åring sminker seg ikke, og ingen av vennene hennes heller. Sikkert noen i klassen som prøver seg litt, men ingen trenger bursdag i beautysalong....

Anonymkode: 31c31...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en som driver med dette og i utgangspunktet var jeg helt i mot. Men så ser jeg at det er fokus på sminke som passer til unge jenter og jentene blir lært å sminke seg slik unge bør sminke seg, ikke slik de lærer av videoer på youtube. Ser daglig unge jenter som hadde trengt litt kunnskap om det, der de kommer med overdreven sminke og med bryn av samme farge og fasong som svarte hagesniler. De driver ikke med forming av bryn tror jeg. 

Anonymkode: 90349...e4d

Jenter og gutter også for den del, bør få se ut som de gjør uten at noen skal fortelle dem at det er forventet at de må male seg for å bli "pene" og at om de vil male seg må de passe på å følge moten og gjøre det på en måte andre mener "passer seg". Det er en så hårreisende gal lærdom å gi barna at jeg har vanskelig for å fatte at noen tilnærmet oppegående voksne mener det er greit.

Anonymkode: 0e32c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis en veldig sindig person som ikke reagerer på mye, men dette her synes jeg virkelig ikke noe om! Jeg tror jeg sterkt hadde vurdert å droppe bursdagen (noe vi aldri gjør!) eller i tilfelle sendt datteren min med en gedigen klump i magen. Neglelakk og litt øyenskygge - OK, men om hun hadde kommet hjem med nappes bryn hadde jeg blitt kjempesint! Synes det hele gir veldig negative signaler til unge jenter, og jeg synes ikke man skal fyre opp under skjønnhetspresset uansett hvor mye barna selv ønsker å sminke seg. En 11-åring trenger overhodet ikke sminke!

Anonymkode: 76e9f...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle damer. Min datter fyller 11 år neste måned. Tidligere har vi feiret i badeland og lekeland. Men nå føler hun det er litt barnslig. Hun vil gjerne feire dagen med sine venninner på en beauty-salong. Der de kan lære å sminke seg og fikse litt negler og sånt. Men så er jeg litt spent på hva de andre mammaene vil si til det? 

Hva ville dere tenke dersom deres datter fikk en slik invitasjon? Hyggelig eller litt for tidlig sånn aldersmessig?

Anonymkode: 1d010...494

Too much med å ta det på salong..... og nappe og forme bryn..... mine jenter har feiret jentebursdager hjemme med "homeparty" variant - i praksis dro jeg på HM, Vita og Loco og fylte opp et par tre handleposer med ass neglelakk, ansiktsmasker, glittergreier, sånne leke tattiser osv så kosa de seg i timesvis med det. Vår erfaring da var - det var et par stykker som ikke var interessert i det hele tatt - de falt litt ut av "det gode selskap", også var det faktisk et par stykker som reagerte allergisk på ansiktsmaskene - det ble jo litt ugreit. Ellers stor suksess. Jeg tror det er et bedre valg, og langt mer sosialt akseptert enn det du legger opp til - og ikke minst, kanskje et godt kompromiss for jenta du har lovet selskap i salongen? En annen bekjent kjørte samme varianten, men med små goodibags til gjestene og. Hun hadde vært på en outlet å handlet litt forskjellig greier å puttet i posene til de. Det hørtes jo og fint ut?

 

Lykke til!

Anonymkode: c101e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke ha en spa bursdag hjemme? Sette frem neglelakk og hudkremer osv så kan de drive på der. Be alle ta med morgenkåpe osv. 

Anonymkode: 2266d...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en som driver med dette og i utgangspunktet var jeg helt i mot. Men så ser jeg at det er fokus på sminke som passer til unge jenter og jentene blir lært å sminke seg slik unge bør sminke seg, ikke slik de lærer av videoer på youtube. Ser daglig unge jenter som hadde trengt litt kunnskap om det, der de kommer med overdreven sminke og med bryn av samme farge og fasong som svarte hagesniler. De driver ikke med forming av bryn tror jeg. 

Anonymkode: 90349...e4d

Barn bør ikke sminke seg! Punktum!

Anonymkode: 04894...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Too much med å ta det på salong..... og nappe og forme bryn..... mine jenter har feiret jentebursdager hjemme med "homeparty" variant - i praksis dro jeg på HM, Vita og Loco og fylte opp et par tre handleposer med ass neglelakk, ansiktsmasker, glittergreier, sånne leke tattiser osv så kosa de seg i timesvis med det. Vår erfaring da var - det var et par stykker som ikke var interessert i det hele tatt - de falt litt ut av "det gode selskap", også var det faktisk et par stykker som reagerte allergisk på ansiktsmaskene - det ble jo litt ugreit. Ellers stor suksess. Jeg tror det er et bedre valg, og langt mer sosialt akseptert enn det du legger opp til - og ikke minst, kanskje et godt kompromiss for jenta du har lovet selskap i salongen? En annen bekjent kjørte samme varianten, men med små goodibags til gjestene og. Hun hadde vært på en outlet å handlet litt forskjellig greier å puttet i posene til de. Det hørtes jo og fint ut?

 

Lykke til!

Anonymkode: c101e...2da

HVORFOR skal jenter overhodet lære at de ikke er bra nok som de er?! Sminke og masker og dill på småunger er en uting, og jålete, uintelligente mødre som tror de skal dytte sitt overflatiske utseendefokus over på ungene er enda verre. Jeg hadde takket nei glatt. 

Anonymkode: 2a699...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner en som driver med dette og i utgangspunktet var jeg helt i mot. Men så ser jeg at det er fokus på sminke som passer til unge jenter og jentene blir lært å sminke seg slik unge bør sminke seg, ikke slik de lærer av videoer på youtube. Ser daglig unge jenter som hadde trengt litt kunnskap om det, der de kommer med overdreven sminke og med bryn av samme farge og fasong som svarte hagesniler. De driver ikke med forming av bryn tror jeg. 

Anonymkode: 90349...e4d

11-år gamle jenter bør IKKE sminke seg, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi jeg håper ikke de andre mammaene reagerer på samme måte som herinne. For dette er noe hun har kjempelyst til. og som jeg har sagt ja til. Men jeg har ikke sendt ut noen innbydelser ennå. Kanskje jeg skal skrinlegge alt sammen 😞

Anonymkode: 1d010...494

Hvis min 10-11 år gamle datter hadde kommet hjem med nappede bryn hadde jeg blitt fly forbanna. 

Hun hadde nok fått gå i selskapet for å være grei med en klassevenninne på tross av at jeg ville tenkt at dere var helt ute og kjøre på en del felt. 

Men hadde hun kommet hjem nappet og polert og fargelagt, opplært i at slik må der være for å være pen, ja da hadde jeg blitt forbanna på godt gammeldags vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dette er tull. 11 år gamle jenter skal ikke bruke sminke, ingen bruker det her i 6. klasse, og nappe bryn er det flere år til de skal lære seg. Synes det er alt for tidlig med sånt utseende fokus. Nå har jeg en 17 år gammel datter, og da hun var mindre, kunne hun ikke brydd seg mindre om sminke og sånt, det kom ikke før hun var rundt 15 år. Hun hadde faktisk ikke gått i sånn bursdag. Og som en annen mor skrev her, noen av barna faller utenfor, andre fikk allergisk reaksjon. Høres jo virkelig ut som flott selskap. Her sliter vi både med allergi og eksem, så ingen får putte noe dritt i ansiktet på mine barn. Og de billige ansiktsmaskene man kjøper, er det mye dritt i. 

Anonymkode: dda58...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo ikke være seriøst? 😂 Sjelden man har en så samstemt tråd her inne! Hvis det ikke er bare tull HI, så håper jeg inderlig at du evner å ta til deg tilbakemeldingene du har fått her... 

Anonymkode: cf98a...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HVORFOR skal jenter overhodet lære at de ikke er bra nok som de er?! Sminke og masker og dill på småunger er en uting, og jålete, uintelligente mødre som tror de skal dytte sitt overflatiske utseendefokus over på ungene er enda verre. Jeg hadde takket nei glatt. 

Anonymkode: 2a699...9f5

Altså..... først av alt- glemte å nevne at mine bare litt eldre, det var nok siste året på barneskolen- mye skjedde før neste bursdag for å si det sånn. Og - når vi hadde det hjemme med stæsj tilpasset deres alder, de sminket hverandre osv så var det mer et nivå av lek over det enn «lære at de ikke er gode nok som de er».  Her vi bor utforsker jentene sminke og glitter og stas med opptrinnet til ungdomsskolen, og jeg foretrekker at de gjør det hjemme foran ute..... ingen negative reaksjoner fra foreldrene hos oss. 

 

Og for ordens skyld- jeg er hverken jålete eller uintelligent, og har mitt daglige virke i arbeid med og for barn og unge..

 

 

Anonymkode: c101e...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør salong hjemme, barna tar med seg badekåpe og går igjennom stasjoner med fotbad, ansiktsmaske, neglelakk og div.

Min datter hadde selvsagt fått dratt i din datters bursdag, men jeg hadde ikke likt om hun kom hjem med nappede bryn. 

Anonymkode: 48d48...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at dette er tull, og så lurer jeg på hva slags salong det er som driver med napping av bryn på 11-åringer. 

Og så om de ser forferdelig ut når de begynner å sminke seg? Det har vel de fleste av oss gjort, og det er en del av læreprosessen eller prøve og feile prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi jeg håper ikke de andre mammaene reagerer på samme måte som herinne. For dette er noe hun har kjempelyst til. og som jeg har sagt ja til. Men jeg har ikke sendt ut noen innbydelser ennå. Kanskje jeg skal skrinlegge alt sammen 😞

Anonymkode: 1d010...494

Det ville eg verkeleg ha gjort. Skrinlagt ly sammen altså. Film og pizza er ikkje barnsleg. Dei får tidsnok lære at dei ikkje er pene nok uten å måtte bruke tid og krefter på å forandre på seg sjølve. 

Endret av Syngensang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill. Jeg hadde ikke ventet en slik reaksjon egentlig..De skal bare lære å nappe og forme bryn, og lære litt om sminke og sånt. Og med fiksing av negler så er det kun neglelakk. 

Anonymkode: 1d010...494

Nei nei nei. Dette var egentlig verre enn jeg trodde ut fra hovedinnlegget ditt. 

Nope! 

Anonymkode: 4118b...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...