Gå til innhold

Inspirert! Kan fastlege bli tiltrukket av pasient?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det leger som har blitt betatt av pasient? I og med at det også blir endel kroppskontakt med pasienter man møter på gang på gang. Men det er jo klart det skal hysjes om. Fantasier er vel uansett lov det. 

Anonymkode: 3470d...29e

Det vil jeg tro. Hadde vært litt rart om det ikke kunne skjer, at legen ble betatt av en pasient. 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.11.2018 den 10.33, Anonym bruker skrev:

Finnes det leger som har blitt betatt av pasient? I og med at det også blir endel kroppskontakt med pasienter man møter på gang på gang. Men det er jo klart det skal hysjes om. Fantasier er vel uansett lov det. 

Anonymkode: 3470d...29e

🤗🤗

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 12.18, Anonym bruker skrev:

Er det ingen som har blitt sammen med en lege man har hatt? 

Anonymkode: 3470d...29e

Det tror jeg, men ikke i denne tråden. 🙂

 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 14.24, Anonym bruker skrev:

Er det galt galt for en lege å merke at jeg som pasient likte det? Følte han så det på meg.🤪

Anonymkode: 3470d...29e

Er vel bare hyggelig det da. 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg, men ikke i denne tråden. 🙂

 

Anonymkode: 874f2...b56

Det blir vel hysjet om tenker jeg🤫 

Leger har full rett til å syntes pasienten hans/hennes er fin. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir vel hysjet om tenker jeg🤫 

Leger har full rett til å syntes pasienten hans/hennes er fin. 

Anonymkode: 3470d...29e

Ja, det er sant. Hehe!😅

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.10.2018 den 22.23, Anonym bruker skrev:

Har jobba med en lege som var det, ja. Men man kan jo ikke gjøre noe med det 

Anonymkode: 3bdd7...ec7

Gjøre noe med hva? 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjøre noe med hva? 

Anonymkode: 874f2...b56

Gjøre noe med at legen var tiltrukket, antar jeg . 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 29.11.2018 den 0.23, Anonym bruker skrev:

Gjøre noe med at legen var tiltrukket, antar jeg . 

Anonymkode: 3470d...29e

Ah! Men hvis han selv ønske det, kan han. Da må de avslutte forholdet først. Lege - pasient. 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah! Men hvis han selv ønske det, kan han. Da må de avslutte forholdet først. Lege - pasient. 

Anonymkode: 874f2...b56

Jeg du dette helt sikkert? 

Jeg tror alltid min tidligere lege vil føle det noe spesielt å ha kontakt med meg som hans tidligere pasient. Er det ikke strenge regler rundt det da? 

Den legen jeg hadde var fantastisk kjekk. Jeg ble veldig betatt av han 😏

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg du dette helt sikkert? 

Jeg tror alltid min tidligere lege vil føle det noe spesielt å ha kontakt med meg som hans tidligere pasient. Er det ikke strenge regler rundt det da? 

Den legen jeg hadde var fantastisk kjekk. Jeg ble veldig betatt av han 😏

Anonymkode: 3470d...29e

Ja, også kommer det til an på hvorfor du har vært der da?! Er litt annerledes om du har gått dit hvis du har slitt psykisk, å du er avhengig av han på den måten. 

 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, også kommer det til an på hvorfor du har vært der da?! Er litt annerledes om du har gått dit hvis du har slitt psykisk, å du er avhengig av han på den måten. 

 

Anonymkode: 874f2...b56

Var bare ei venninne som sa til meg at de alltid vil ha en sperre for å date en tidligere pasient. Han her har hatt en gynekologisk undersøkelse på meg tillegg. Aner ikke om det er noen regler rundt det. Gøy å høre om noen er i en situasjonen;) 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var bare ei venninne som sa til meg at de alltid vil ha en sperre for å date en tidligere pasient. Han her har hatt en gynekologisk undersøkelse på meg tillegg. Aner ikke om det er noen regler rundt det. Gøy å høre om noen er i en situasjonen;) 

Anonymkode: 3470d...29e

Skjønner, men tror det er fra person til person også da. 

Han har bare hatt èn gynekologisk undersøkelse på deg da, så da er det bare å kjøre på... 😅😉

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner, men tror det er fra person til person også da. 

Han har bare hatt èn gynekologisk undersøkelse på deg da, så da er det bare å kjøre på... 😅😉

Anonymkode: 874f2...b56

Haha😉 Kleint var det. Ikke akkurat en herlig setting å være i. 

Han har byttet fylke nå, men var noe helt spes med han. 😏

 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 21.12.2018 den 12.44, Anonym bruker skrev:

Haha😉 Kleint var det. Ikke akkurat en herlig setting å være i. 

Han har byttet fylke nå, men var noe helt spes med han. 😏

 

Anonymkode: 3470d...29e

Skjønner! 

Noen ganger kunne jeg ønske man bare kunne gjøre det man ville.😉

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner! 

Noen ganger kunne jeg ønske man bare kunne gjøre det man ville.😉

Anonymkode: 874f2...b56

Jeg vet iallefall at han har gjort noe ved meg, ble helt betatt. Skulle gjerne sett han igjen, men må nok innse at jeg aldri gjør det😏

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens helsetilsyn har skrevet artikler om dette. Det er misbruk av legens stillling og kan medføre reaksjoner mot legen selv en god stund etter endt pasientkontakt. Google det. 

Anonymkode: 6d773...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Statens helsetilsyn har skrevet artikler om dette. Det er misbruk av legens stillling og kan medføre reaksjoner mot legen selv en god stund etter endt pasientkontakt. Google det. 

Anonymkode: 6d773...d67

Hva er en god stund etter? 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Statens helsetilsyn har skrevet artikler om dette. Det er misbruk av legens stillling og kan medføre reaksjoner mot legen selv en god stund etter endt pasientkontakt. Google det. 

Anonymkode: 6d773...d67

Hvis du kun har vært der for blodprøve to ganger, er det vel "litt" annet... 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du kun har vært der for blodprøve to ganger, er det vel "litt" annet... 

Anonymkode: 874f2...b56

Aner ikke hvor grensa går. Legen min hadde forskjellige undersøkelse rettet til graviditeten. Han fulgte meg opp gjennom svangerskapet. Vet ikke om det er nok til at det kommer innforbi de etiske reglene? Tror han uansett ville sett på det som feil å involvere seg med meg (sier ikke at jeg hadde trodd det), men for å sette det litt på spissen. Han har også tatt en GU på meg. 

Hvis det var legetimer som var basert på medisiner ift til psyken og oppfølging via det, hadde deg vært en helt annen sak. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke hvor grensa går. Legen min hadde forskjellige undersøkelse rettet til graviditeten. Han fulgte meg opp gjennom svangerskapet. Vet ikke om det er nok til at det kommer innforbi de etiske reglene? Tror han uansett ville sett på det som feil å involvere seg med meg (sier ikke at jeg hadde trodd det), men for å sette det litt på spissen. Han har også tatt en GU på meg. 

Hvis det var legetimer som var basert på medisiner ift til psyken og oppfølging via det, hadde deg vært en helt annen sak. 

Anonymkode: 3470d...29e

Enig! I tillegg til at det hadde gått en stund da, etter at behandlingen var ferdig. 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er en god stund etter? 

Anonymkode: 3470d...29e

Konkret vurdering i hvert tilfelle, der det essensielle er hvordan maktbalansen er. Legen må vurdere dette siden det er han/hun som eventuelt får svi. Man har også sett at helsepersonell har gått inn i forhold med en tidligere pasient, så har det blitt slutt etter en stund og pasienten har meldt det inn til tilsynsmyndigheten. Hadde jeg vært lege hadde jeg holdt meg lang unna alle nåværende og tidligere pasienter. 

Anonymkode: 6d773...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 31.12.2018 den 21.05, Anonym bruker skrev:

Konkret vurdering i hvert tilfelle, der det essensielle er hvordan maktbalansen er. Legen må vurdere dette siden det er han/hun som eventuelt får svi. Man har også sett at helsepersonell har gått inn i forhold med en tidligere pasient, så har det blitt slutt etter en stund og pasienten har meldt det inn til tilsynsmyndigheten. Hadde jeg vært lege hadde jeg holdt meg lang unna alle nåværende og tidligere pasienter. 

Anonymkode: 6d773...d67

I mitt tilfelle der jeg hadde han som fastlege for 3år siden, er det ubetydelig ift om jeg skulle møtt han om et par år igjen vel? Det er jo aldri sikkert min tidligere lege vil huske meg, om han hadde flyttet tilbake her igjen. 

Han har flyttet på andre siden av Norge, flere døgn unna omtrent. Merker jeg fortsatt savner hele han. Vi fikk en spesiell, god kjemi. Det er vel lov å si? 

Håper fortsatt på at han flytter tilbake igjen. Han har tross alt hele slekta her, men det skal vel noe til. Drømmen er å se han igjen. Helt utrolig hvor betatt det går an å bli i personer, uavhengig lege eller ei. Aldri hatt denne følelsen før. 

 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 21.05, Anonym bruker skrev:

Konkret vurdering i hvert tilfelle, der det essensielle er hvordan maktbalansen er. Legen må vurdere dette siden det er han/hun som eventuelt får svi. Man har også sett at helsepersonell har gått inn i forhold med en tidligere pasient, så har det blitt slutt etter en stund og pasienten har meldt det inn til tilsynsmyndigheten. Hadde jeg vært lege hadde jeg holdt meg lang unna alle nåværende og tidligere pasienter. 

Anonymkode: 6d773...d67

Hva mener du med maktbalansen? 

Han fulgte meg opp gjennom et svangerskap, ikke annet. De etiske reglene går under alt, inkludert et svangerskaps relatere grunne også? 

Det er strengt forbudt rundt psykiske tilstander. Også langvarige lege-pasient forhold. Jeg leverte urinprøve, thats it. Blodprøver, glukosetest og. Hadde bare vært gøy å høre om det har hendt noen at de har blitt sammen med sin tidligere lege. Vi er jo alle helt normale mennesker som kan finne kjærligheten hvor som helst. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...