Gå til innhold

Hvorfor er det så få som ammer nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett utallige tilfeller med underernærte babyer som er grovt dehydrerte i min avdeling, jeg vet hva jeg snakker om. Mødrene har oppsøkt hjelp, men ikke blitt trodd, når de sier de ikke har nok melk eller ikke klarer å gi babyen nok morsmelk. 

Terskelen for å gi flaske (de får høre at det ødelegger ammingen, at melken blir borte, at babyen blir sugeforvirret) er så høy at det nesten koster livet til de små. 

Morsmelk er bra, absolutt! Men holdningene til enkelte her i tråden understreker bare mitt poeng; man blir sett på som en taper hvis man ikke får til ammingen. Og det er forkastelig!! 

Anonymkode: 1765c...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett utallige tilfeller med underernærte babyer som er grovt dehydrerte i min avdeling, jeg vet hva jeg snakker om. Mødrene har oppsøkt hjelp, men ikke blitt trodd, når de sier de ikke har nok melk eller ikke klarer å gi babyen nok morsmelk. 

Terskelen for å gi flaske (de får høre at det ødelegger ammingen, at melken blir borte, at babyen blir sugeforvirret) er så høy at det nesten koster livet til de små. 

Morsmelk er bra, absolutt! Men holdningene til enkelte her i tråden understreker bare mitt poeng; man blir sett på som en taper hvis man ikke får til ammingen. Og det er forkastelig!! 

Anonymkode: 1765c...018

Men det er jo åpenbart at barna har ikke fått nok morsmelk. Spørsmålet er jo hvorfor. 95% av mødre produserer melk for sine barn. 

Anonymkode: 0af45...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har det gått for langt om man satt og ammet og ikke løste det aktuelle problemet slik at babyen fikk ammet. Da har ikke mor søkt løsningen hos helsepersonellet. Da sliter man seg ut unødvendig. Og satt babyen i fare.

Amming er en del av enhver kultur. Så langt mennesker finnes så ble de ammet. I alle verdens deler.

Det faktum at enkelte land "tåler ikke" nakenhet er tåpelig. Hvordan ble til babyen da? Med truser på? 

Alt med MME er noen tiår nytt. I fattige land er et stort press for å få mødre over til MME. De som er fattig blir enda fattigere.

Barn vokser opp under mange forskjellige forhold, gode og dårlig. Det blir mennesker ut av dem. 

Spørsmålet er ikke hvor dårlig det går an å vokse opp men hva er bedre. Da er amming selvsagt bedre både for mor og barn. Fordeler er så store at det er tåpelig å diskutere om det.

Grunner til å ikke amme er så mange. 

Anonymkode: 0af45...0c5

👍😊

Anonymkode: 0a54e...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo åpenbart at barna har ikke fått nok morsmelk. Spørsmålet er jo hvorfor. 95% av mødre produserer melk for sine barn. 

Anonymkode: 0af45...0c5

Det kan være nok så åpenbart, men svaret når man oppsøker hjelp er stadig prøv litt til, skift stilling, am ofte, ikke gi opp osv. Det er blitt en "sannhet" at "alle kan amme". Men vi er fryktelig mange som av diverse grunner har slitt og som i tillegg har hatt vanskelig for å bli trodd.

Anonymkode: de2ae...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pobie skrev:

Du mener da ikke seriøst kvinner skal tvinges til å amme?

Var det seriøst det du fikk ut av innlegget mitt?

Du er med på å bekrefte det jeg sier. Man blir ikke tvunget til noe som er helt naturlig, men er det helt fremmedgjort kan man fort få slike tanker som deg. At kvinnen "tvinges" til å mate barnet sitt.

Anonymkode: 78527...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være nok så åpenbart, men svaret når man oppsøker hjelp er stadig prøv litt til, skift stilling, am ofte, ikke gi opp osv. Det er blitt en "sannhet" at "alle kan amme". Men vi er fryktelig mange som av diverse grunner har slitt og som i tillegg har hatt vanskelig for å bli trodd.

Anonymkode: de2ae...027

Ja, og disse mødrene er helt utslitte og i oppløsning av frustrasjon og skyldfølelse når babyene innlegges,alvorlig og livstruende syke. De har prøvd og prøvd og oppsøkt hjelp mange mangler før de havner hos oss. Men de får ofte beskjeder som du skriver over her.. 

Det burde absolutt være større fokus på å ernære babyene, framfor å tvære og tvinge dråper ut av tørre pupper. Og flaske er helt ok! Det er definitivt bedre enn at babyer dør og at mødre kollapser totalt! 

Anonymkode: 1765c...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.10.2018 den 21.05, Anonym bruker skrev:

Samme her! Fikk beskjed at hadde jeg kommet noen dager senare så hadde nok han mest sannsynlig sovnet inn :( Her sa jeg flere ganger ifra til sykepleierene på sykehuset at jeg følte han fikk altfor lite melk,men fikk hele tiden beskjed om at det går seg til. Vi ble utskrevet fredag å skulle å veie han på mandag å da ble det slått full alarm å vi ble innlagt umiddelbart på barneklinikken. Etter det ble jeg hysterisk på at jeg måtte ha kontroll hvor mye melk han fikk i seg til en hver tid å gikk dermed over til flaske.

Anonymkode: 201d0...c9e

Bra det gikk bra! Stakkars dere begge! 

Anonymkode: 1765c...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være nok så åpenbart, men svaret når man oppsøker hjelp er stadig prøv litt til, skift stilling, am ofte, ikke gi opp osv. Det er blitt en "sannhet" at "alle kan amme". Men vi er fryktelig mange som av diverse grunner har slitt og som i tillegg har hatt vanskelig for å bli trodd.

Anonymkode: de2ae...027

Da hadde du for høye forventninger  til amming og det har du ennå om du mener at det er bare noen (de som til slutt gikk over til mme) som har slitt med amming. Alle hadde diverse problemer med amming. Det er akkurat det jeg prøver å si. Jeg har ammet 3 barn,alle minst ett år. Tror du virkelig jeg har aldri møtt problemer gjennom 3 år? Feil. Brystbetennelse, dårlig sugetak, alt for mye melk, liten baby, gulsott, tette melkeganger, 40 i feber flere ganger, enda barnet ammet bra og lenge, ragader, sopp, dårlig oppfølging på sykehuset, og på hs etc. 

Du kan bli oppslukt i det at noen tror på deg eller ikke, men du skal ikke løse problemet med det. Du trenger en løsning fort når det gjelder amming.p

Anonymkode: 0af45...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde du for høye forventninger  til amming og det har du ennå om du mener at det er bare noen (de som til slutt gikk over til mme) som har slitt med amming. Alle hadde diverse problemer med amming. Det er akkurat det jeg prøver å si. Jeg har ammet 3 barn,alle minst ett år. Tror du virkelig jeg har aldri møtt problemer gjennom 3 år? Feil. Brystbetennelse, dårlig sugetak, alt for mye melk, liten baby, gulsott, tette melkeganger, 40 i feber flere ganger, enda barnet ammet bra og lenge, ragader, sopp, dårlig oppfølging på sykehuset, og på hs etc. 

Du kan bli oppslukt i det at noen tror på deg eller ikke, men du skal ikke løse problemet med det. Du trenger en løsning fort når det gjelder amming.p

Anonymkode: 0af45...0c5

Hva mener du nå?

Hvorfor har jeg for høye forventninger til amming?

Dette dreier seg ikke om forventninger, og du har null ide om hvilke problemer jeg har vært igjennom/ikke vært igjennom og hvordan jeg ble møtt på helsestasjonen. 

Mitt innlegg dreide seg om hvordan selv helsepersonell ser seg blind på "alle kan amme" og dermed ikke griper inn/er åpen for å se de tilfellene hvor det ikke er fornuftig å fortsette. For de finnes. Det er ikke så ekstremt usedvanlig. 

Anonymkode: de2ae...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pobie skrev:

Så flere ammer i fattige land enn i rike land, likevel dør det mange barn i fattige land mens nesten ingen barn i rike land dør til tross for at de får mindre morsmelk. Det beviser jo bare at det er god hygiene, tilgang til rent vann, og gratis helsetjenester som er avgjørende, ikke amming. 

Ja, amming et ekstremt viktig i fattige land hvor de har begrenset tilgang til rent vann, for alternativet til amming er å tilberede mme med urent vann. 

I rike land har amming tilnærmet ingenting å si for barns fremtidig helse. 

Der må jeg arrestere deg. I morsmelk har man en type protein som babyen ikke klarer å fordøye. Man spekulerte på hvorfor dette var i morsmelk og startet forskning. Viste seg at dette proteinet livnærer en bakterie i tarmen, denne bakterien smører innsiden av tarmen, holder den frisk, hjelper babyen å fordøye andre næringsstoffer og hjelper til å bedre immunforsvaret. Dette proteinet finnes ikke i mme. Barn som kun får mme plages med mage, tarm, fordøyelse og avføringsproblemer i varierende grad fordi de har for lite av disse fantastiske tarmbakteriene. 

Anonymkode: 8b37a...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der må jeg arrestere deg. I morsmelk har man en type protein som babyen ikke klarer å fordøye. Man spekulerte på hvorfor dette var i morsmelk og startet forskning. Viste seg at dette proteinet livnærer en bakterie i tarmen, denne bakterien smører innsiden av tarmen, holder den frisk, hjelper babyen å fordøye andre næringsstoffer og hjelper til å bedre immunforsvaret. Dette proteinet finnes ikke i mme. Barn som kun får mme plages med mage, tarm, fordøyelse og avføringsproblemer i varierende grad fordi de har for lite av disse fantastiske tarmbakteriene. 

Anonymkode: 8b37a...f3f

Hvis dette stemmer vil du kunne linke til mangfoldige studier som viser at barn som har fått mme har problemer. Så link ivei. For de studiene jeg har sett sier at det ikke er noen forskjell på de som får morsmelk vs de som får mme. Har linket til disse studiene tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde du for høye forventninger  til amming og det har du ennå om du mener at det er bare noen (de som til slutt gikk over til mme) som har slitt med amming. Alle hadde diverse problemer med amming. Det er akkurat det jeg prøver å si. Jeg har ammet 3 barn,alle minst ett år. Tror du virkelig jeg har aldri møtt problemer gjennom 3 år? Feil. Brystbetennelse, dårlig sugetak, alt for mye melk, liten baby, gulsott, tette melkeganger, 40 i feber flere ganger, enda barnet ammet bra og lenge, ragader, sopp, dårlig oppfølging på sykehuset, og på hs etc. 

Du kan bli oppslukt i det at noen tror på deg eller ikke, men du skal ikke løse problemet med det. Du trenger en løsning fort når det gjelder amming.p

Anonymkode: 0af45...0c5

Det var ditt valg å slite deg gjennom amming fordi du ønsket og amme og for DEG var det verdt det. For andre er det ikke verdt smerte, sykdom og slit. Når det ikke utgjør noen forskjell for babyen om man ammer eller ikke, og man selv ikke ønsker å slite med ammingen, er det for mange riktig valg å gi opp ammingen.

Man får ikke bonuspoeng som mor fordi man lider seg gjennom noe som er frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det seriøst det du fikk ut av innlegget mitt?

Du er med på å bekrefte det jeg sier. Man blir ikke tvunget til noe som er helt naturlig, men er det helt fremmedgjort kan man fort få slike tanker som deg. At kvinnen "tvinges" til å mate barnet sitt.

Anonymkode: 78527...9df

Men det er jo ikke naturlig for alle. Og det er ikke alle som ønsker å amme bare fordi det er naturlig. Kreft er "naturlig". Og det er noe slikt som 15-20% av kvinner som ikke produserer nok melk. Så det at det er naturlig å amme er faktisk ikke et argument for amming. Vi er ikke huleboere, vi bor i et sivilsert, priviligiert, rikt samfunn hvor kvinner kan velge hva de vil og ikke vil gjøre med sin egen kropp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så nøye hva andre mener, da? Det vil alltid være noen som tror de har hele sannheten. Drit i dem, og gjør det som er best for akkurat deg og ditt barn! Amming/ikke amming er bare en liten, kortvarig del av det å være mor, det er ikke det som avgjør om ungen blir et vettugt menneske.

Anonymkode: 5f187...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

Hvis dette stemmer vil du kunne linke til mangfoldige studier som viser at barn som har fått mme har problemer. Så link ivei. For de studiene jeg har sett sier at det ikke er noen forskjell på de som får morsmelk vs de som får mme. Har linket til disse studiene tidligere i tråden.

Vel, akkurat det at babyer som får mme har mer problemer med fordøyelsen og oftere blir forstoppet er ganske velkjent. Morsmelk er mye lettere fordøyelig, og brysternærte barn får i praksis ikke forstoppelse (dersom tarmen ellers er frisk og uten misdannelser eller innsnevringer) 

Det er ikke dermed sagt at det er skadelig å ikke bli ammet. Barn i vår rike del av verden klarer seg godt på mme, det er mange mødre som ikke har nok melk eller av andre grunner ikke kan amme. Infeksjoner feks. Men de fleste som kan ammer, er mitt inntrykk, og det er jo både det mest praktiske og det beste for babyen. 

Men de som ikke får til amming bør ikke få tilleggsbelastningen med å bli sett ned på slik mange gir uttrykk for her. 

Jeg har ammet mine helt uten problemer og har hatt masse melk, og håper det blir slik med neste også. Men jeg vet at mange sliter. Og det finnes gode alternativer for de som ikke får det til. Det viktigste er at ungen får mat. 

Anonymkode: 4f620...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, akkurat det at babyer som får mme har mer problemer med fordøyelsen og oftere blir forstoppet er ganske velkjent. Morsmelk er mye lettere fordøyelig, og brysternærte barn får i praksis ikke forstoppelse (dersom tarmen ellers er frisk og uten misdannelser eller innsnevringer) 

Det er ikke dermed sagt at det er skadelig å ikke bli ammet. Barn i vår rike del av verden klarer seg godt på mme, det er mange mødre som ikke har nok melk eller av andre grunner ikke kan amme. Infeksjoner feks. Men de fleste som kan ammer, er mitt inntrykk, og det er jo både det mest praktiske og det beste for babyen. 

Men de som ikke får til amming bør ikke få tilleggsbelastningen med å bli sett ned på slik mange gir uttrykk for her. 

Jeg har ammet mine helt uten problemer og har hatt masse melk, og håper det blir slik med neste også. Men jeg vet at mange sliter. Og det finnes gode alternativer for de som ikke får det til. Det viktigste er at ungen får mat. 

Anonymkode: 4f620...76d

Jeg svarte noen som påstod at mm "holder tarmen frisk", hjelper med å fordøye næringsstoffer m.m. At enkelte babyer får forstoppelse av enkelte typer mme er jo greit nok, da kan man finne en annen type som fungerer bedre for den babyen. Men babyer som får mme har jo ikke syke tarmer eller problemer med å fordøye næringsstoffer. Babyer som får mm kan også ha problemer med tarmene, og det finnes babyer som er allergiske mot morsmelk. Å amme er ikke en universell kur mot alt altså.

Begge mine barn har fått mormelk til å begynne med og deretter mme. De er begge friske og har ikke hatt noe problemer med verken tarmene eller fordøyelsen. Det var én type mme som ga min yngste litt hardere avføring enn jeg likte, så vi byttet til en annen type som nå fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pobie skrev:

Men det er jo ikke naturlig for alle. Og det er ikke alle som ønsker å amme bare fordi det er naturlig. Kreft er "naturlig". Og det er noe slikt som 15-20% av kvinner som ikke produserer nok melk. Så det at det er naturlig å amme er faktisk ikke et argument for amming. Vi er ikke huleboere, vi bor i et sivilsert, priviligiert, rikt samfunn hvor kvinner kan velge hva de vil og ikke vil gjøre med sin egen kropp.

 

Når du sammenligner amming og kreft; tror jeg ikke lenger du har noe særlig å komme med. Og du bekrefter igjen det jeg sier med fremmedgjøring når du skriver " naturlig" - som om det er et skjellsord å bruke om amming. Heldigvis er vi rike og priviligerte slik at vi gjør som vi vil med egen kropp? Det var bare huleboere som drev med denne dumme ammingen fordi de ikke skjønte bedre og ikke hadde mulighet til å velge det bort?

Du representerer for meg en svært skremmende utvikling i samfunnet. 

Anonymkode: 78527...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Statistisk er morsmelkernærte barn friskere enn barn som får MME

Anonymkode: 0a54e...518

Nei, det er de ikke. Det er ingen statistikk som viser dette (utover de første levemånedene). 

Anonymkode: 85f46...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er utrolig skremmende at flere her tror på at 95% kan amme, og at de som ikke gjør det ikke prøver hardt nok.

Min HS sa at 95% kan amme under optimale forhold. Det er bare det at 95% ikke har en barsel og babytid under optimale forhold. Jeg regnes  som en av de 95%, men ble syk, sykdommen demper melkeproduksjonen. Babyen bodde i et annet hus enn meg i fire uker og senere erfaring viser at jeg må ha kontinuerlig stimulering for å opparbeide og beholde produksjonen. Da yngste avviste puppen som ettåring hadde jeg ikke antydning melkespreng en gang.

 

Forresten hadde mm-barnet mitt problemer med treg mage. Mm-barn får ikke forstoppelse, og det er normalt at det går opp til to uker uten avføring. Det var kanskje ikke forstoppelse, men babyen var tydelig ukomfortabel de siste dagene før bæsjing, hver eneste gang.

Og en siste ting; mamming ER viktigere enn amming. Det er ikke forkastelig, det er noe man sier for å vise at det er bedre for babyen med en mor som er i stand til å dekke alle behov, enn en som bruker all tid å energi på å få til å dekke det eneste som paradolsalt nok kan erstattes med mme. 

 

Anonymkode: 6daf1...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er utrolig skremmende at flere her tror på at 95% kan amme, og at de som ikke gjør det ikke prøver hardt nok.

Min HS sa at 95% kan amme under optimale forhold. Det er bare det at 95% ikke har en barsel og babytid under optimale forhold. Jeg regnes  som en av de 95%, men ble syk, sykdommen demper melkeproduksjonen. Babyen bodde i et annet hus enn meg i fire uker og senere erfaring viser at jeg må ha kontinuerlig stimulering for å opparbeide og beholde produksjonen. Da yngste avviste puppen som ettåring hadde jeg ikke antydning melkespreng en gang.

 

Forresten hadde mm-barnet mitt problemer med treg mage. Mm-barn får ikke forstoppelse, og det er normalt at det går opp til to uker uten avføring. Det var kanskje ikke forstoppelse, men babyen var tydelig ukomfortabel de siste dagene før bæsjing, hver eneste gang.

Og en siste ting; mamming ER viktigere enn amming. Det er ikke forkastelig, det er noe man sier for å vise at det er bedre for babyen med en mor som er i stand til å dekke alle behov, enn en som bruker all tid å energi på å få til å dekke det eneste som paradolsalt nok kan erstattes med mme. 

 

Anonymkode: 6daf1...13f

Ordtaket "mamming er bedre enn amming" er bare trist

Anonymkode: 0a54e...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du sammenligner amming og kreft; tror jeg ikke lenger du har noe særlig å komme med. Og du bekrefter igjen det jeg sier med fremmedgjøring når du skriver " naturlig" - som om det er et skjellsord å bruke om amming. Heldigvis er vi rike og priviligerte slik at vi gjør som vi vil med egen kropp? Det var bare huleboere som drev med denne dumme ammingen fordi de ikke skjønte bedre og ikke hadde mulighet til å velge det bort?

Du representerer for meg en svært skremmende utvikling i samfunnet. 

Anonymkode: 78527...9df

Nå tror jeg det er du som misforstår her. 

Faren med å kalle amming naturlig og en "selvfølge" er at kvinner som ikke vil eller ikke kan amme får skyldfølelse for å velge en annen måte å mate barna sine på. "Flaskebarn" brukes som skjellsord.

De som ammer mener de er så stigmatiserte og amming må støttes ihjel og tilgang til mme må begrenses, men i virkeligheten ammer jo de aller aller fleste, og enda flere enn det igjen prøver å amme og det fungerer ikke. Det er de som ikke ammer som stigmatiseres og gjør ikke "det som er best" for barna sine.

Ser du hvordan det ordvalget ikke hjelper verken kvinner eller amming?

Og når valget om å amme eller ikke faktisk ikke påvirker barns fremtidige helse er det jo enda tåpeligere at folk bryr seg med hvordan andre folk mater barna sine. Med mindre man vet absolutt alt om en persons situasjon og bakgrunn kan man ikke vite om amming er riktig for den personen eller ikke.

Dette er ikke en skremmende utvikling, fordi kvinner flest ammer. Dette er helt super utvikling fordi de som ikke kan amme har tilgang til en helt super erstatning som redder barns liv (og i mange tilfeller kvinners liv fordi amming kan bidra til fødselsdepresjon). Vi burde prise oss lykkelige for at mme finnes slik at alle barn kan få super næring og slippe å sulte. 

Selvfølgelig skal kvinner kunne velge bort amming hvis de rett og slett ikke VIL amme (selv om dette hører til unntakene).

 

 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ordtaket "mamming er bedre enn amming" er bare trist

Anonymkode: 0a54e...518

Da har du ikke forstått meningen med setningen.. 

Anonymkode: 1765c...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du ikke forstått meningen med setningen.. 

Anonymkode: 1765c...018

At setningen høres hjemmesnekra ut med ordet "mamming" er en ting, men at det får amming til å høres negativt, er verre.

Det sier litt om dagens samfunn at folk har sett seg nødt til å snekre sammen ett så tåpelig "mantra", eller hva jeg enn skal kalle det 

Anonymkode: 0a54e...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

At setningen høres hjemmesnekra ut med ordet "mamming" er en ting, men at det får amming til å høres negativt, er verre.

Det sier litt om dagens samfunn at folk har sett seg nødt til å snekre sammen ett så tåpelig "mantra", eller hva jeg enn skal kalle det 

Anonymkode: 0a54e...518

Det å være god mamma innebærer langt mer enn å gi barnet næring. Næring kan barn få både med morsmelk og ved mme. For noen blir amming nærmest religiøst. 

Jeg skal ærlig innrømme at amming når det funker er dritpraktisk. Maten er alltid med og riktig temperert. Det holder ikke for ammefanatikerne. Neida, man må dikte opp historier om at amming gir barn en fordel videre i livet. Men ingen god vitenskapelig forskning viser dette. Så da kniper de bare øynene sammen og TROR. Da hjelper det også å se litt ned på de andre, du vet de som ikke er like bra mødre. De litt late, litt dumme, de veldig egoistiske og selvsentrerte, de med flaske. Da kommer man selv i et meget godt lys. 

 

Anonymkode: 85f46...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

At setningen høres hjemmesnekra ut med ordet "mamming" er en ting, men at det får amming til å høres negativt, er verre.

Det sier litt om dagens samfunn at folk har sett seg nødt til å snekre sammen ett så tåpelig "mantra", eller hva jeg enn skal kalle det 

Anonymkode: 0a54e...518

Synes ikke det får amming til å høres negativt ut i det hele tatt. Det påpeker fakta, at en velfungerende mor er bedre enn amming til enhver pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...