Gå til innhold

Er røyking en turnoff ved potensiell partner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en absolutt deal breaker for meg. Hvis han slutter umiddelbart kan det gå til nød.

Anonymkode: e22c1...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, 20 om dagen? Tenkt hva det koster, regn det sammen...

Hadde aldri blitt sammen med noen som røyket. 

Mannen festrøyket litt da vi ble sammen for 20 år siden, men han sluttet med det også i løpet av et års tid. 

Anonymkode: a14f4...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennekrets ville ingen blitt sammen med en røyker. Både menn og kvinner. Det er virkelig lite tiltrekkende. 

Jeg tenker (uten å si det høyt) at de som røyker er bittelitt dummere enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: aa2bf...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oooh, 20 om dagen? Tenkt hva det koster, regn det sammen...

Hadde aldri blitt sammen med noen som røyket. 

Mannen festrøyket litt da vi ble sammen for 20 år siden, men han sluttet med det også i løpet av et års tid. 

Anonymkode: a14f4...02a

Nå måtte jeg sjekke bare for gøy, det koster altså ca 120 kr for en 20-pk.

120 kr x 31 dager = 3720 kr x 12 mnd = 44640 kr

Tenkt det da, nesten 45.000 i året på røyk. Tenk hvor mye annen morro man kunne hatt med de pengene da....

Og enda er ikke pengene det viktigste her, det er lukta (stanken) og helsen.

Anonymkode: a14f4...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig dealbreaker. Ville ikke vurdert det engang. Det samme med stort alkoholinntak og grøftefyll.

Anonymkode: 89e78...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker, i utgangspunktet som i at jeg ikke hadde sett med interesse på en mann som røyker  

Men så er det liv og lære da. Om jeg ellers hadde vært hals over hode forelsket og bortevekk i mannen hadde jeg nok godtatt uvanen hans. 

 

Anonymkode: de23b...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vurdert å bli sammen med en som røyker. Er det noen oppegående mennesker igjen som røyker? Ikke som jeg vet om i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, HeiteH skrev:

Hadde ikke vurdert å bli sammen med en som røyker. Er det noen oppegående mennesker igjen som røyker? Ikke som jeg vet om i alle fall.

Jeg tror faktisk det kommer an på hvor du bor....

Her jeg bor, i en mellomstor by, er det heller ingen "oppegående" mennesker som røyker. De som gjør det er temmelig harry. Jeg kjenner ingen, ingen på jobb, ingen av foreldrene til barnas venner osv.

Men tenåringssønnen min driver en idrett hvor vi farter litt rundt, og innpå bygda, der er det faktisk en del som røyker enda. Blir helt sjokkert når jeg ser folk røyke i bilen osv og sønnen min sier de til og med røyker inne. Han har ligget over i forbindelse med noen cuper o.l. og de har askebeger inne!

Anonymkode: a14f4...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er en genrasjonsgreie. Bor også i mellomstor by. Her er det en del velutdannede mennesker som røyker - men de er alle nærmere 60 i alder. Eller eldre. 

Blant yngre mennesker er det heldigvis få som røyker.

Kunne uansett ikke være sammen med en røyker.

Anonymkode: 94e9a...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for det sier alt om hvor dum han er ! Hadde nok fått store utfordringer med en hottentott som røyker ! 

Anonymkode: b5121...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personelig syntes jeg det er en ganske stor turn off. Idioti er det også, men må huske på at det ikke er like enkelt for han å slutte når han tar 20 om dagen. 

Anonymkode: 4f497...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo, og absolutt ingen i min vennekrets røyker. Kanskje noen få tar en røyk på fest. Her har det faktisk blitt sånn at det er lavstatus å røyke. 

Personlig plager det meg litt med kolleger som røyker (står rett ved døren), og ville aldri blitt tiltrukket av noen som røykte fast. 

Anonymkode: db999...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg treffte samboer røykte jeg sikkert 20-30 for dagen. Dette er nå 2,5 år siden. Angra ikkje på eg slutta. Han hata røyk. No hata jeg og røyklokt, det stinker🤮🤮 

Hadde aldri blitt sammen med noen som røyker nei.

Anonymkode: 269f2...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri blitt sammen med en røyker nei. Heller ikke en som snuser, er overvektig, ikke har høyere utdanning eller som ikke jobber - uavhengig av grunn.

Anonymkode: 92b63...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var uaktuelt ja. 

Så møtte jeg en fantastisk mann! Som var kjekk, sjarmerende, intelligent, høyt utdannet i lederstilling, og råsexy mann. Som røyket. 

Han sluttet da han falt for meg da... Uten at jeg ba han om det, men han visste jeg ikke likte det. 

Så litt forskjell på teori og praksis...

Anonymkode: 885f7...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke kommet opp til vurdering en gang. Jeg er over 30 år. Ingen oppegående mennesker på min alder røyker i dag. 

Mannen min røykte da jeg traff ham, for mange år siden. Men sluttet før vi flyttet sammen og stiftet familie. Noe annet var ikke et alternativ. Han er oppegående, med høyere utdanning og godt betalt lederjobb da, men vi traff hverandre ganske unge, og han hadde noen år med røyking og såkalt «utagerende festing» bak seg.  

Anonymkode: 0692f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...