Gå til innhold

Sette i gang fødsel med sex?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med at fødselen har startet etter samleie? Lurer på å prøve å intensivere frekvensen litt fram mot termin i håp om at prostaglandinene kan bidra til å modne livmorhalsen. 🙂 Lurer også på om noen har hatt mye sex framfor termin og likevel gått langt over tiden?

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt sex omtrent daglig den siste tiden. Alle tre ble født mellom tre og ti dager før termin. Om sexen hadde noe å si aner jeg ikke😜

Anonymkode: 8a763...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke livmorhalsen være moden for at prostaglandinene skal ha noe effekt, eller er jeg helt på bærtur nå? 😅 Kan jo uansett ikke skade med sex. 

Stimulering av brystvortene skal visst også få i gang rier, samme med orgasme 🤞

Anonymkode: 4fd83...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt sex omtrent daglig den siste tiden. Alle tre ble født mellom tre og ti dager før termin. Om sexen hadde noe å si aner jeg ikke😜

Anonymkode: 8a763...9d7

Høres lovende ut! I hvilken uke begynte dere med sex daglig? Er i uke 36 nå, så vil ikke ha babyen ut før i uke 37 siden det er grensa for å være fullbåren. Samtidig helt greit med fødsel i uke 37/38 siden jeg ellers blir satt i gang...

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldste hadde jeg så og si ikke sex mellom unnfangelse og fødsel. Han ble født 2 uker før termin.

Med yngste hadde vi sex kvelden før fødselen startet. Hun er født på termin.

Anonymkode: 19d1a...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Må ikke livmorhalsen være moden for at prostaglandinene skal ha noe effekt, eller er jeg helt på bærtur nå? 😅 Kan jo uansett ikke skade med sex. 

Stimulering av brystvortene skal visst også få i gang rier, samme med orgasme 🤞

Anonymkode: 4fd83...bf7

Er det jeg har lest også og aner ikke om livmorhalsen er moden, men kan jo være verdt noen forsøk i tilfelle den er det... Brystvortestimulering har jeg lest at kan gi riestorm og dårlig oksygentilførsel til baby, så det tør jeg ikke prøve...

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres lovende ut! I hvilken uke begynte dere med sex daglig? Er i uke 36 nå, så vil ikke ha babyen ut før i uke 37 siden det er grensa for å være fullbåren. Samtidig helt greit med fødsel i uke 37/38 siden jeg ellers blir satt i gang...

Anonymkode: f0ab8...f19

Husker ikke nøyaktig, men ikke mer enn 2-3 uker før termin. 

Anonymkode: 8a763...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr.1 hadde vi ikke sex på en god stund før termin, ble strippet og hun kom 1 dag før termin. 

Nr.2 så hadde vi sex på kvelden, bitte små rier og mye dogåing den natta, hun kom da dagen etter, 9 dager før termin.

Nr.3 så hadde vi og sex på kvelden, samme start som med nr.2 med små rier og dogåing den natta, hun kom da dagen etter, 14 dager før termin.

Så her har 2 av 3 kommet dagen etter sex😁så var tydligvis moden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine startet med rier like etter samleie.

første hadde vi sex daglig i 9mnd :) Var moden, og hadde åpning opptil 4cm, fra ca 5uker før fødsel. Født i uke 40

Andre ble det (desverre) mindre sex, men fortsatt fler x i uken. Født 10dager før termin.

Anonymkode: ffe52...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil råde deg til å ikke prøve å framskynde fødselen uansett hvor mye det enn måtte friste. 

Hadde masse sex før termin, om det var grunnen til at vannet gikk 1 uke før termin vet jeg nå ikke.

men jeg endte opp med å bli satt i gang og det var gørr kjedelig å tilbringe så lang tid på sykehuset! 

Først ballong, så 4 dager tabletter og endelig drypp.  Så det tok tid! Legg deg ned og slapp av og NYT det før den lille vakre babyen velger å melde sin annkomst. 

Anonymkode: 90496...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil råde deg til å ikke prøve å framskynde fødselen uansett hvor mye det enn måtte friste. 

Hadde masse sex før termin, om det var grunnen til at vannet gikk 1 uke før termin vet jeg nå ikke.

men jeg endte opp med å bli satt i gang og det var gørr kjedelig å tilbringe så lang tid på sykehuset! 

Først ballong, så 4 dager tabletter og endelig drypp.  Så det tok tid! Legg deg ned og slapp av og NYT det før den lille vakre babyen velger å melde sin annkomst. 

Anonymkode: 90496...088

Saken er den at jeg uansett blir satt i gang i uke 38 pga risikosvangerskap. Skulle gjerne ha sluppet igangsetting og startet fødselen på egenhånd eller i det minste vært så moden som mulig ved igangsetting...

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er den at jeg uansett blir satt i gang i uke 38 pga risikosvangerskap. Skulle gjerne ha sluppet igangsetting og startet fødselen på egenhånd eller i det minste vært så moden som mulig ved igangsetting...

Anonymkode: f0ab8...f19

forstår det godt at du heller vil slippe det, nå vet jeg ikke om du har født før. Men smerten er bare midlertidig men gleden er større så prøv å tenk på det selvom du blir satt i gang. 

 

Vet også at fotmassasje skal unngås, bak Helen og rundt ankelen tror jeg det var? Les litt på Google. 

Personlig så mener jeg også når du er mest avslappet. Ikke når du stresser og styrer med noe hele tiden. 

 

Lykke til ☺️

Anonymkode: 90496...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å fremskynde fødsel med sex. Dette er en gammel myte (som sitter så hardt at man fremdeles får tipset av jordmødre), men det er forsket på og tilbakevist. 

https://www.reuters.com/article/us-sex-labor/sex-wont-bring-on-labor-study-idUSBRE8AK12U20121121

Her kan du lese om undersøkelsene, eventuelt google dem på bakgrunn av informasjonen som gis. 

Anonymkode: e708f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke an å fremskynde fødsel med sex. Dette er en gammel myte (som sitter så hardt at man fremdeles får tipset av jordmødre), men det er forsket på og tilbakevist. 

https://www.reuters.com/article/us-sex-labor/sex-wont-bring-on-labor-study-idUSBRE8AK12U20121121

Her kan du lese om undersøkelsene, eventuelt google dem på bakgrunn av informasjonen som gis. 

Anonymkode: e708f...a66

Men i denne undersøkelsen hadde jo begge gruppene sex, den ene tre ganger i uka og den andre to ganger i uka. Fødselen startet gj.snittlig i uke 39 i begge grupper og det er jo faktisk litt tidligere enn forventet. Hvis man skal slutte noe ut av denne undersøkelsen, må det jo være at sex faktisk kan framskynde fødsel. Tar forbehold om at studien er riktig gjengitt siden jeg bare leste artikkelen.

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i denne undersøkelsen hadde jo begge gruppene sex, den ene tre ganger i uka og den andre to ganger i uka. Fødselen startet gj.snittlig i uke 39 i begge grupper og det er jo faktisk litt tidligere enn forventet. Hvis man skal slutte noe ut av denne undersøkelsen, må det jo være at sex faktisk kan framskynde fødsel. Tar forbehold om at studien er riktig gjengitt siden jeg bare leste artikkelen.

Anonymkode: f0ab8...f19

Det må du gjerne slutte, men det var ikke konklusjonen. Men for all del, pul på! (Men kanskje du først skulle søke på artikkelen om økt infeksjonsfare ved keisersnitt i forbindelse med sex kort tid i forveien?)

Anonymkode: e708f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne slutte, men det var ikke konklusjonen. Men for all del, pul på! (Men kanskje du først skulle søke på artikkelen om økt infeksjonsfare ved keisersnitt i forbindelse med sex kort tid i forveien?)

Anonymkode: e708f...a66

Nei, konklusjonen utifra artikkelen var at sex er trygt i svangerskapet.

Anonymkode: f0ab8...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...