Gå til innhold

Droppe julen i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer sikkert ikke til å gjøre det. Men akkurat nå føles alt bare fælt. Eldste ungen har og sagt at hun ikke ønsker å feire jul uten henne... men jeg elsker jo julen!! Så jeg kommer sikkert til å feire den.... bare.... åååå

Anonymkode: 79ca8...6e5

Det er forståelig. Og når dere står midt i det kommer sikkert jula til å føles ganske kunstig. Alle vil nok føle på det, at det føles rart å skulle være glade når dere egentlig er triste, men jeg tror absolutt dere kommer til å være glad dere gjorde det i ettertid. Det er noe med at den første julen uten henne må dere ta før eller siden og det å utsette den gjør det ikke nødvendigvis noe lettere. 

Anonymkode: b2bb5...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er forståelig. Og når dere står midt i det kommer sikkert jula til å føles ganske kunstig. Alle vil nok føle på det, at det føles rart å skulle være glade når dere egentlig er triste, men jeg tror absolutt dere kommer til å være glad dere gjorde det i ettertid. Det er noe med at den første julen uten henne må dere ta før eller siden og det å utsette den gjør det ikke nødvendigvis noe lettere. 

Anonymkode: b2bb5...cf4

Det var et veldig godt poeng ❤️

Anonymkode: 79ca8...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i år har jeg unegne og vi skal feire med hele min side av familien og min svogers familie. Dette har ungene mast på i mange år, men med samboer og hans barn som ikke ville feire med andre så har det blitt dårlig. Men nå kan vi det endelig!

i fjor på julaften var jeg hundepasser. Feiret ikke julaften siden ungene var hos faren. Jeg kunne dra til familie, men julaften uten ungene er ikke noe koselig så jeg jobbet dagen og koste meg i sofaen med en hund og tv. Vi laget en skikkelig kosedag kom hjem igjen med god mat og gaveåpning, dette er igrunn veldig koselig og jeg syns ikke det er trist å ikke feire julaften eller være alene. 

Anonymkode: 54879...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men blir du ikke farget av barna dine? Ser du ikke gleden deres og gleder deg med dem?

Jeg synes det er så rart å si at du hater jul, samtidig som du ser gleden det gir barna dine. Er du helt kald for gleden de føler?

Anonymkode: a991b...342

Nei. Absolutt ikke kald. 

Jeg synes jo det er flott at ungene mine gleder seg til jul, og  håper at det varer livet ut. 

Jeg gleder meg over å ha glade barn, uansett om det er jul eller sommerferie.  

Men jeg liker så absolutt ikke julen,og hadde glatt hoppet over den. Kunne sikkert funnet på andre ting for å glede barna mine. De er veldig enkle å glede. Men nå er det nå en gang slik at julen har kommet for å bli. .😉 Så vi får bare henge oss fast på den karusellen. Heldigvis varer den ganske så kort her hjemme.  Kort men intens. 😊

Anonymkode: c3c08...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp mistet pappaen min, og min fødte innskytelse angående jul var også å avlyse den i år. Drite i alt og reise til syden. Har aldri feiret jul uten han, og skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til i år, men har funnet ut at vi må bare prøve oss fram.  

Alt blir sikkert litt rart og nytt. Og tomt. Men jeg kan jo ikke ta jula fra barna! Så får man bare gjøre så godt man kan.

Husk at det kommer bedre dager.

klem til deg.

Anonymkode: 372a8...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma døde nå for 3 uker siden og det var vår tur å ha henne i år. Gruer meg, men kommer til å lage en super jul for ungene mine for det var det hun ville ønsket. Kommer selvfølgelig til å kjenne på sorgen og savnet, men mamma ville ønsket at vi koste oss! Og det er jeg sikker på din nærmeste ville ønsket også!

Anonymkode: c51e6...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke til og droppe julen. Koselig høytid😊 

Vi feira bare oss 4 for første gang i fjor, uvant men godt 😊

Anonymkode: 2cbf1...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2018 at 8:07 PM, Anonym bruker said:

Du kan absolutt droppe jula! Men ikke hvis du har barn. Da gjør du ikke det! 

Anonymkode: b2bb5...cf4

Hvorfor ikke? Barn klarer seg fint uten jul. 

Anonymkode: 5f971...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene i jula i år - men jeg skal feire jul likevel! All førjulstiden blir sammen med ungene, og så skal vi pynte tre og de skal legge gaver under det før de drar til faren sin. De kommer først hjem over nyttår, men for det første liker jeg julen og for det andre liker barna at de vet at jeg også feirer jul selvom de ikke er hjemme. Jeg vil ikke at de skal bruke krefter på å synes synd på meg. Sist de var hos faren involverte jeg meg i en del frivillig arbeid på julekvelden. Mulig jeg gjør det i år også. Men jul skal det bli!

Jeg skjønner veldig godt dere som har mistet nære familiemedlemmer. At julen uten dem må være tung. Men jeg håper dere holder fast ved en julefeiring likevel. 

Anonymkode: ece96...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...