Gå til innhold

Hvis du måtte, hvor lenge kunne du klart deg med klærne du har nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at jeg strengt tatt ikke hadde trengt å kjøpe noe som helst på årevis, om jeg ikke ble tjukkere (tynnere hadde jo gått fint, selv om det ikke hadde sett pent ut). Da måtte jeg slitt ut alle truser og sokker, stoppa og lappa og brukt opp de umatcha sokkene også, men det hadde sikkert holdt i minst fem-seks år, kanskje lenger.

Anonymkode: 8c502...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mye man skulle reparert på dem. Jeg har bare to bukser, og nesten alle sokkene mine har hull, men om jeg skulle sy og lappe på dem hadde de sikkert holdt et par år.

Anonymkode: cead2...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har egentlig alt for mye klær :P 

Har endret meg litt i kroppen, og går stadig ned i vekt (fikk siste barnet for et år siden), så hadde vært litt kjekt å kunne kjøpt seg noe nye jeans/penbukser etterhvert. Men topper og kjoler har jeg i skapet fra str 34-38 så kan både gå opp og ned i vekt 😂👍

Anonymkode: 2f07d...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hvor mye man skulle reparert på dem. Jeg har bare to bukser, og nesten alle sokkene mine har hull, men om jeg skulle sy og lappe på dem hadde de sikkert holdt et par år.

Anonymkode: cead2...84b

Kunne forresten slanket meg og hatt klær til noen år til. Har et par esker med klær som er et par størrelser for små, som har ligget noen år og ventet på å passe igjen. 😛

Anonymkode: cead2...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av tre bher, fem truser, to tights og ett par støvletter er faktisk alle klærne mine ni år eller eldre. Nå ble jeg overrasket selv. Men så er jeg slik som aldri finner noe jeg liker i butikkene. Og har klær som ikke er, eller har vært moteklær, så jeg er ganske så "tidløs" sånn sett.  Liker heller ikke å handle klær, så hvis du spør om 9 år igjen, så er det faktisk mulig jeg går i noe av det samme som nå.  Nå følte jeg meg plutselig uendelig kjedelig og gammelmodig.

Anonymkode: 99cd4...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med unntak av tre bher, fem truser, to tights og ett par støvletter er faktisk alle klærne mine ni år eller eldre. Nå ble jeg overrasket selv. Men så er jeg slik som aldri finner noe jeg liker i butikkene. Og har klær som ikke er, eller har vært moteklær, så jeg er ganske så "tidløs" sånn sett.  Liker heller ikke å handle klær, så hvis du spør om 9 år igjen, så er det faktisk mulig jeg går i noe av det samme som nå.  Nå følte jeg meg plutselig uendelig kjedelig og gammelmodig.

Anonymkode: 99cd4...ef5

Nei nei, du bør heller føle deg flink og ressursforsvarlig!

Anonymkode: 8c502...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overleve vil jeg i veldig mange år, men de nyeste buksene mine er over 5 år. Da kjøpte jeg 3 samtidig. Nå begynner de å bli tjenlig slitt. De kan jo kappes og jeg kan gå i skjørt noen år, men i praksis bør jeg ha minst2 nye bukser de neste 3 årene.

Anonymkode: 43cac...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes, jeg kunne nok klart meg i minst ti år og fortsatt være pent kledd. Jeg har nok 40 bukser, 30 skjørt, 15 treningsbukser, 30 ytterjakker, 30 kjoler, 40 kortermet gensere, 50 bh, 50 truser, 50 par sokker, 20 par sko/støvletter, 40 bluser, 50 cardigans/strikke jakker, 7 par jogge/løps sko, 8 dressjakker. Og dette er bare hva som ligger i skapet, jeg har nok 10 bokser med klær på kottett også.

Anonymkode: 77aa0...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å hjelpes, jeg kunne nok klart meg i minst ti år og fortsatt være pent kledd. Jeg har nok 40 bukser, 30 skjørt, 15 treningsbukser, 30 ytterjakker, 30 kjoler, 40 kortermet gensere, 50 bh, 50 truser, 50 par sokker, 20 par sko/støvletter, 40 bluser, 50 cardigans/strikke jakker, 7 par jogge/løps sko, 8 dressjakker. Og dette er bare hva som ligger i skapet, jeg har nok 10 bokser med klær på kottett også.

Anonymkode: 77aa0...1c0

Det må da t veldig mye plass?

Anonymkode: 43cac...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gitt bort en del klær da, men usikker på om jeg trenger klær ever 😂😂😂 

Før jeg begynte å gi bort hadde jeg bikket 100 bukser. Minst like mange gensre om ikke mer. Sikkert 50 skjørt, mange kjoler, men en del er jo sommerklær. Masse strømpebukser, sokker, topper, mange mange jakker. Sikkert 30-40 par sko. Luer, skjerf, votter i all mass. T-shirt, skjorter, shortser, topper, finklær, dresser osv. 

Klær er en hobby og har nok handlet klær for 20000-30000 kr i året i mange år. Men jeg går ikke så masse for merkeklær. Har mange Bergansjakker og bukser og litt vanlige klær i Bergans eller er det mest type h&m, New Yorker, Cubus, Bilka, BikBok, Only ol. Litt eBay også 😊 

Elsker klær og sko. Har nå innført shoppestopp for megselv pga. vektnedgang. Så skal jeg heller kjøpe nytt nåt jeg når vekta jeg vil ha. Gir bort det jeg ikke vil ha til venninner f.eks. Og noen har jo merkelapp på når de går.. 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1 år.

jeg har allerede greid meg slik i flere år så kleslageret er ganske skrapet fra før. Har ingen bukser, bruker skjørt og strømpebukser. Skjørtene holder mye lengre enn buksene, og kjøper man strømpebuksene litt store holder de også bra. Men etter ett år tviler jeg på at jeg har strømpebukser tilbake likevell. 

Anonymkode: d54d4...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor lenge jeg hadde klart meg, og truser, sokker og strømpebukser er jo forbruksvare. Jeg bruker bomulls strømpebukser og, de blir lett slitt. Men ellers kunne jeg kanskje klart meg ca 2 år. Eller egentlig burde jeg ha kjøpt meg en bukse, da jeg ikke eier en eneste bukse. Har 3 treningstights. Bruker bare kjoler nå.

Anonymkode: 123e5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper liteklær og har så det holder.. i tillegg kan jeg og jentene mine dele; de er 11 og 13 og de låner mine klær og motsatt.. 

vi kunne nok klart oss i mange mange år.. 

Anonymkode: c960f...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til jeg dør sikkert 🙈 har alt for mye ! Jobber med å få akkurat passe, for kveles av alt tøyet 

Anonymkode: 3c2b7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg beholder kroppsfasongen og jobben hvor jeg går i uniform hver dag, så sikkert 15 år (hvis vi ser bort fra sokker, bher, truser og strømpebukser, de hadde kanskje vart i 2-3 år til). Har allerede en del klesplagg som er 10-15 år og som nok holder lenge enda, og mange av dem jeg har holder nok like lenge.

Jeg sliter generelt lite på klær, og vasker dem stort sett på finvask, så de holder lenge. Kaster svært sjelden klær, det meste selges eller gis bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et par år. Men jeg har ikke så veldig mye klær. Hiver ut det jeg ikke bruker når jeg kjøper nytt. Rensker skikkelig opp ca annenhvert år. Men hadde nok følt meg ufresh etter hvert, har en jobb der det er viktig at klærne er skikkelige.

Anonymkode: 64c03...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok gått i mange år, såfremt ikke jeg hadde gått mye opp i vekt. Skiftet ut hele garderoben min i fjor, har kun noen få vinterjakke igjen og sokker. Pentøy har jeg ikke mye av, så mulig sliti litt akkurat der, men ikke ofte det blir brukt. Håpet mitt er å gå opp endel i vekt, men har igrunn gitt opp. Gikk til skirittet å kjøpe ny garderobe når jeg måtte stjele unegnes klær for å få noe som nesten satt på kroppen. I skrivende stund har jeg oljabuksa begge unegne har vokst ut av, den er str 13/14 år så sier seg vel igrunn selv at jeg blr gå opp. Ungene er superfornøyde, for når mor måtte kjøpe ny garderobe og hater å shoppe kunne de lure hu til å kjøpe klær de kunne stjele. 

Anonymkode: d1d6c...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1 år, tenker jeg. Jobber i bhg, det sliter vanvittig på klærne, særlig bukser. Siden jeg jobber med småbarn, blir overdeler byttet hver dag pga snørr, sikl, tårer og matrester. Da slites det fort pga hyppig vasking. 

Andre klær (litt finere) holder nok livet ut. Eller til jeg ev får litt alderstillegg på magen 😂

 

Anonymkode: 1acd7...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må da t veldig mye plass?

Anonymkode: 43cac...611

Nå bor jeg og min datter på 350 kvm så plass er ikke et problem. 

Anonymkode: 77aa0...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne klart meg i åresvis- hvis jeg bare hadde taklet å gå barbeint. Jeg sliter ut sokker etter et par-tre dagers bruk, så tipper jeg ville gått tom der innen rimelig tid. 
Alt det andre kunne jeg nok klart meg med til den dagen jeg dør. Både opp og ned i vekt! Vi har nylig flyttet, og da oppdaget jeg at bare jeg har 8 søppelsekker med tøy!!!! Dette inkluderer uhorvelig mye ulltøy, vintertøy, sommerklær osv. Igrunn klær til enhver anledning!

Jeg jobber i helsevesenet og går i uniform på jobb. Tar derfor greit lang tid før jeg klarer å slite ut noe tøy også.

Anonymkode: 93ef3...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok klart meg noen år tenker jeg. Har ikke så uhorvelig mye klær, finner sjelden noe jeg liker, og når jeg finner det, så bruker jeg det hele tiden.

Men har sikkert 10.12 bukser som passer, selv om jeg bytter på å bruke kanskje 4.

Har vel 4-5 penjumpere og 4-5 jeg bruker til daglig på jobb (har ikke en jobb hvor jeg kler meg veldig pent, mer praktisk).

Sokker og truser hadde jeg sikkert klart meg med i 1-2 år. Alt det andre sikkert i 5-6 år til, mye av det har jeg hatt i minst 5-6 år.

Jeg ga til Fretex en jumper for en stund siden, som jeg angrer på at jeg ga bort.

Anonymkode: 037f7...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med unntak av tre bher, fem truser, to tights og ett par støvletter er faktisk alle klærne mine ni år eller eldre. Nå ble jeg overrasket selv. Men så er jeg slik som aldri finner noe jeg liker i butikkene. Og har klær som ikke er, eller har vært moteklær, så jeg er ganske så "tidløs" sånn sett.  Liker heller ikke å handle klær, så hvis du spør om 9 år igjen, så er det faktisk mulig jeg går i noe av det samme som nå.  Nå følte jeg meg plutselig uendelig kjedelig og gammelmodig.

Anonymkode: 99cd4...ef5

Sånn er det i skapet mitt og.. har klær som jeg brukte når eldstemann var liten.  Han er 23 nå 😂

 

Anonymkode: 6cc64...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...