Gå til innhold

Trenger litt hjelp. Ang. en i 1.klasse som ikke er helt grei.


Lagertha

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tror det er to tilfeller her. Tror ikke hi er den som sier at fylkeskommunen* er trukket inn i saken. 

Anonymkode: 8d60f...ed7

Fylkesmannen *

Anonymkode: 8d60f...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er to tilfeller her. Tror ikke hi er den som sier at fylkeskommunen er trukket inn i saken. 

Anonymkode: 8d60f...ed7

Åja, ser det nå 😊

Hi, du må ta dette opp med barnas lærer. Ser at 58f mener barn må slippe tilsnakk av andre voksne; hvorfor mener du det? Har jeg som hi vært vitne til ugrei oppførsel i en oppstillingssituasjon hadde jeg sagt fra med en gang hvis det ikke var en lærer der. De ser jo ikke alt heller. Tror ikke vi skal være så pisse redde for å «oppdra» andres barn. Det trengs en landsby osv...

Vi må gjøre barna litt robuste, de må tåle tilsnakk fra andre uten å bryte sammen. Mener jeg. Men jeg er vel av den gamle garde....

Men enig med 58f at det tar seg dårlig ut å kritisere andres barn, mens egne fremstilles som perfekte. Alt under dekke av at man er bekymret.. Det er en del innlegg her bla som oser av dette. Også enig med 58f at det ikke er greit å stå å observere andre barn. De har sitt personvern, også på skolen. Men å si fra hvis noen går over streken gjør jeg gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sett og få hjelp? Ja! Men les ts sitt innlegg. Ingenting ved det indikerer et behov for at jenta skal få hjelp, kun kritikk. DET er ikke bra!

Anonymkode: e5511...58f

Hi her. Nå lager du oppstyr uten grunn. Jeg har skrevet flere steder over her at det kanskje gagner henne om jeg sier ifra til lærer også. Kritikk? Nei, bare fakta av det jeg ser. Jeg er som sagt over, hyggelig og snakker med denne jenta. 

Anonymkode: b8adc...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Oi oi oi. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette her. Jeg står da ikke å stirrer og glor på dette barnet ! 😂 Du blander jo min historie med en annen sin! Kanskje din? Har noen sagt i fra om ditt barn? Når denne jenta får folk lei seg, så sier man i fra altså. Jeg er helt sjokkert over svaret ditt. Når noen får barnet mitt utrygg, så har jeg lov til å stå opp for mitt barn altså. Hadde ikke du gjort det samme? 

Anonymkode: b8adc...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn ikke klarer dette med å oppføre seg er det bedre å si fra og forsøke og hjelpe. De er seks år ja, og skal finne sin plass som yngst på skolen i en ny og krevende situasjon. 

Det er bedre for denne jenta om hun får råd og veiledning nå enn at hun skal få rollen som klassens mobber eller som en urokråke. Jeg tror vi alle godt kan ta litt ansvar for omgivelsene våre uten at dette skal bety at vi er blinde for egne barns del i det som måtte oppstå av konflikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Dette er mobbing og må følges opp. Ja, det er alltid en årsak til at barn oppfører seg som de gjør. Dårlige forhold hjemme, diagnoser... Det betyr ikke at det er greit, men hvis man klarer å finne årsaken til oppførselen, er det lettere å ordne opp. Her har skolen en jobb å gjøre. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Signerer denne. Vi hadde ét sånt barn på skolen her hos oss. Viste seg at mor til barnet var veldi psykriatisk, banket ungene, drev med selvskading i barnas nærvær m.m. Barnevernet var innvolvert , men skaden var jo allerede skjedd lenge før de grep inn. Tok lang tid før den ungen begynte å oppføre seg som folk. Vet mor fikk avlastning og tilsyn hjemme, denne stakkars ungen fikk etterhvert flytte til faren som var mer stabil og ting begynte å gå seg til.

Anonymkode: e7976...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...