Gå til innhold

Trenger litt hjelp. Ang. en i 1.klasse som ikke er helt grei.


Lagertha

Anbefalte innlegg

Nå har jeg levert jenta mi på skolen. På bare 2 min har denne andre jenta oppført deg dårlig, for å kalle det det. 

Hver eneste dag, jeg ser denne jenta maks 5 min hver dag, ser / hører jeg henne være ekkel mot andre. 

Når jeg skriver nå, så skjønner jeg at jeg må si ifra, men blir jeg mere sparebank ? Er dette alvorlig nok, eller er det bare småting man må oppleve i livet ?

Nå nettopp står jeg ved siden av min jente og ser klassen stelle seg opp i brannrekke. Denne jenta står to rader foran min.  Hun legger deg bakover så fire rader med barn blir dælja bakover. Jenta mi er ganske sjenert, så hun får litt småpanikk fordi hun kommer ut av rekka og hun vil være flink og stå ordentlig. Ser de andre blir forfjamsa også. I dag sa jeg i fra. " Du må stå stille og ikke dytte de andre." Da himlet hun med øynene og lo. Hun dytter hver eneste dag. Begynner å bli lei. 

To sekunder før dyttingen, sier hun til hun som står ved siden av :" Du har skikkelig stor mage ! Du spiser for mye !" Og ler.  Hun ble sur og svarte at det ikke er sant.

Slik er det HELE tiden. Har sett sett dette så mange ganger. 

I bursdag så fulgte jeg jenta mi inn, da gaper hun strengt at det ikke er lov til å ha med foreldre. Joda, svarte jeg.  Jeg ser dattern min krymper seg og føler seg dum. 

Denne jenta er populær blant foreldrene, men ikke så veldig blant barna hvis man ser etter.

Hva skal jeg gjøre? Hun slenger stygge kommentarer hele tiden. Til alle. 

Jeg kan vel sende en mail/ snakke med læreren ? 

Jeg har heldigvis aldri blitt mobbet/ ertet, men jeg husker godt den ene kommentaren til en gutt da jeg gikk i 1.klasse, at jeg hadde drit stygg jakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at jenta kanskje ikke har det så bra. Usikker og behov for oppmerksomhet, Tøff utad, liten inni....

Hadde tatt kontakt med læreren var jeg deg. Mulig lærer er fullt klar over problemet og at det jobbes med et. Men allikevel må det være lov for andre å reagere.

Jeg har ihvertfall hatt lav terskel for å ta det opp med lærer når noen av mine har hatt "problemer" med klassekamerater. Her har (ihvertfall ene) lærer tatt sånne ting på alvor og jobbet mye for å ha et godt klassemiljø, selv med ting som ser ut som småting. Men småting blir også store når det pågår konstant.

Anonymkode: 4408a...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først tatt en uformell prat med læreren, så lenge ditt barn ikke er mer direkte berørt. Vil tro at de jobber med det, men skader ikke å si det. -Vis forståelse for at de har taushetsplikt. 

Så, om du fortsatt observerer ugrei adferd så ville jeg skrevet i mails form, og referert til at du også har sagt fra muntlig («bakt» det inn). 

Og enda viktigere, jobb med jenta di og styrk henne. 

Har selv vært borti en gutt som var ugrei allerede fra småbarnsavdelingen i bhg og opp i skolen, en gutt som bet og slo og ikke kjente sin styrke. Bhg og foreldrene jobbet etterhvert aktivt, og på skolen ble det bedre etterhvert. 

Da jobbet jeg med min gutt også. Lærte han at den oppførselen var ikke grei. At han måtte gå når denne gutten oppførte seg slemt. Si fra til voksen. Snakke med meg. Viste han at jeg tok han i forsvar (gutten spyttet etter oss i garderoben en gang. Da ble jeg hard i stemmen, og fulgte han bestemt til en som jobbet der og sa til han at sånn oppførsel og tilsnakk aksepterte jeg ikke!). Og på den måten ble ikke min gutt et «offer» for denne gutten. Min gutt forsto at det ikke var personlig, men at den andre gutten hadde noe han stride med. ...Så når han ble grei så måtte vi jobbe andre veien igjen da 😛 For da var alle barna lei, og ingen ville leke med han. Men vi fikk snudd det, og lærte de om tilgivelse 

Anonymkode: c1d29...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mobbing og må følges opp. Ja, det er alltid en årsak til at barn oppfører seg som de gjør. Dårlige forhold hjemme, diagnoser... Det betyr ikke at det er greit, men hvis man klarer å finne årsaken til oppførselen, er det lettere å ordne opp. Her har skolen en jobb å gjøre. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at jenta kanskje ikke har det så bra. Usikker og behov for oppmerksomhet, Tøff utad, liten inni....

Hadde tatt kontakt med læreren var jeg deg. Mulig lærer er fullt klar over problemet og at det jobbes med et. Men allikevel må det være lov for andre å reagere.

Jeg har ihvertfall hatt lav terskel for å ta det opp med lærer når noen av mine har hatt "problemer" med klassekamerater. Her har (ihvertfall ene) lærer tatt sånne ting på alvor og jobbet mye for å ha et godt klassemiljø, selv med ting som ser ut som småting. Men småting blir også store når det pågår konstant.

Anonymkode: 4408a...aa2

Takk for at du svarte 😊 Det er som du sier, tror ikke hun har det helt greit. Ikke at det er store problemer kanskje, men ja noe er det. Jeg så herom dagen at hun ble helt fra seg da ene venninnen hennes gikk til et annet sted.  Da ropte hun : " Ikke gå fra meg! Du må være sammen med meg!" Hun så redd ut. Hun løp så videre til noen andre. Men her igjen blir det problemer. Da bryter hun opp leken blant noen andre, og drar med seg den ene bort. Da blir jo den tredje jenta stående. 

Ja, jeg skal si ifra. Rolig og hyggelig 😊 

Jeg vet at foreldrene  er litt.. tja, hvordan skal jeg si det. Han faren oppfører seg litt merkelig. På foreldremøte feks er han sur og nedsettende til alt. Så mannen min måtte si ifra litt at man ikke kan si slike ting til folk. Så hun tarcvel litt etter han. Jeg skal ta det opp med læreren. 

Bare for å ha sagt det, så er jeg og barnet mitt hyggelig og grei mot denne jenta. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er mobbing og må følges opp. Ja, det er alltid en årsak til at barn oppfører seg som de gjør. Dårlige forhold hjemme, diagnoser... Det betyr ikke at det er greit, men hvis man klarer å finne årsaken til oppførselen, er det lettere å ordne opp. Her har skolen en jobb å gjøre. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Takk 😊 ja, helt enig. De som mobber har gjerne problemer selv. Det er som du sier ikke greit å oppføre seg slik, men da kan  man finne ut at dette. Jeg skal snakke med læreren. 😊og det er bedre å si ifra en gang for mye enn for lite. Bare litt.. ekkelt/ kleint å si ifra. Men det er nødvendig selvfølgelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville først tatt en uformell prat med læreren, så lenge ditt barn ikke er mer direkte berørt. Vil tro at de jobber med det, men skader ikke å si det. -Vis forståelse for at de har taushetsplikt. 

Så, om du fortsatt observerer ugrei adferd så ville jeg skrevet i mails form, og referert til at du også har sagt fra muntlig («bakt» det inn). 

Og enda viktigere, jobb med jenta di og styrk henne. 

Har selv vært borti en gutt som var ugrei allerede fra småbarnsavdelingen i bhg og opp i skolen, en gutt som bet og slo og ikke kjente sin styrke. Bhg og foreldrene jobbet etterhvert aktivt, og på skolen ble det bedre etterhvert. 

Da jobbet jeg med min gutt også. Lærte han at den oppførselen var ikke grei. At han måtte gå når denne gutten oppførte seg slemt. Si fra til voksen. Snakke med meg. Viste han at jeg tok han i forsvar (gutten spyttet etter oss i garderoben en gang. Da ble jeg hard i stemmen, og fulgte han bestemt til en som jobbet der og sa til han at sånn oppførsel og tilsnakk aksepterte jeg ikke!). Og på den måten ble ikke min gutt et «offer» for denne gutten. Min gutt forsto at det ikke var personlig, men at den andre gutten hadde noe han stride med. ...Så når han ble grei så måtte vi jobbe andre veien igjen da 😛 For da var alle barna lei, og ingen ville leke med han. Men vi fikk snudd det, og lærte de om tilgivelse 

Anonymkode: c1d29...fb7

Hei og takk for svar. Fantastisk alt du skriver 😊💛 Du er et godt menneske og forbilde 😊

Jenta mi er veldig fin. Hun kom hjem og fortalte meg at det var to jenter , siste året i bhg, som gikk bort til henne på 16.mai festen og sa at hun var stygg osv. Jenta mi hadde bare svart rolig at dette ikke stemte og at hun ikke brydde seg noe om det de sa. Det var jo bare tull. Da gikk de tause bort derifra. 

Men jeg fortsetter å ha en god dialog med jenta mi. 

Jeg syns det er leit på hennes vegne og få slike kommentarer. Har skjedd bare to ganger, så det må være helt forferdelig for barn som blir mobbet. 😢

Må si at skolen er veldig flinke med dette å inkludere og å stoppe mobbing. Det kommer større barn bort  til Jenta mi og trøster hvis hun er litt redd osv. Og jeg ser lærerene har null toleranse når det gjelder dårlig oppførsel.  

Jeg skal nevne dette for læreren 😊igjen, takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du skal ta dette opp med læreren. Du er nok ikke den eneste som har sagt ifra, så dette er nok kjent for han eller henne;-)

Det som er viktig, er at det følges opp på skolen, slik at det ikke får lov til å utvikle seg. Etter hvert kan man kreve tiltak dersom mobbingen eskalerer, og skolen kan anmeldes dersom de ikke gjør de grep de må for å få bukt med dette. Alle har rett til en mobbefri hverdag, og jo før det tas tak i desto bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lagertha skrev:

Nå har jeg levert jenta mi på skolen. På bare 2 min har denne andre jenta oppført deg dårlig, for å kalle det det. 

Hver eneste dag, jeg ser denne jenta maks 5 min hver dag, ser / hører jeg henne være ekkel mot andre. 

Når jeg skriver nå, så skjønner jeg at jeg må si ifra, men blir jeg mere sparebank ? Er dette alvorlig nok, eller er det bare småting man må oppleve i livet ?

Nå nettopp står jeg ved siden av min jente og ser klassen stelle seg opp i brannrekke. Denne jenta står to rader foran min.  Hun legger deg bakover så fire rader med barn blir dælja bakover. Jenta mi er ganske sjenert, så hun får litt småpanikk fordi hun kommer ut av rekka og hun vil være flink og stå ordentlig. Ser de andre blir forfjamsa også. I dag sa jeg i fra. " Du må stå stille og ikke dytte de andre." Da himlet hun med øynene og lo. Hun dytter hver eneste dag. Begynner å bli lei. 

To sekunder før dyttingen, sier hun til hun som står ved siden av :" Du har skikkelig stor mage ! Du spiser for mye !" Og ler.  Hun ble sur og svarte at det ikke er sant.

Slik er det HELE tiden. Har sett sett dette så mange ganger. 

I bursdag så fulgte jeg jenta mi inn, da gaper hun strengt at det ikke er lov til å ha med foreldre. Joda, svarte jeg.  Jeg ser dattern min krymper seg og føler seg dum. 

Denne jenta er populær blant foreldrene, men ikke så veldig blant barna hvis man ser etter.

Hva skal jeg gjøre? Hun slenger stygge kommentarer hele tiden. Til alle. 

Jeg kan vel sende en mail/ snakke med læreren ? 

Jeg har heldigvis aldri blitt mobbet/ ertet, men jeg husker godt den ene kommentaren til en gutt da jeg gikk i 1.klasse, at jeg hadde drit stygg jakke. 

Du glemmer noe vesentlig:

jenta er 6 år. 6år!! Hun er noens datter. 

Hadde jeg vært moren hennes, og fikk vite at du gikk mitt barn etter i sømmene slik du gjør, hadde jeg krevd fullt tilsyn med deg tilstede.

slutter aldri å forbause meg over at folk med barn har så lite empati for andres. 

Skjerp deg. Gjentar: hun er seks!!!

Anonymkode: e5511...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du glemmer noe vesentlig:

jenta er 6 år. 6år!! Hun er noens datter. 

Hadde jeg vært moren hennes, og fikk vite at du gikk mitt barn etter i sømmene slik du gjør, hadde jeg krevd fullt tilsyn med deg tilstede.

slutter aldri å forbause meg over at folk med barn har så lite empati for andres. 

Skjerp deg. Gjentar: hun er seks!!!

Anonymkode: e5511...58f

Oi ! Jeg går da ikke etter i sømmene jeg. Jeg har bare observert at dette barnet gjør andre lei seg. Min 6 åring klarer å oppføre seg snilt mot andre. Jeg har aldri hørt denne jenta si eller gjøre noe snilt. Jeg vil hjelpe dette barnet og de andre. Ikke lukke øynene. 

Anonymkode: b8adc...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du glemmer noe vesentlig:

jenta er 6 år. 6år!! Hun er noens datter. 

Hadde jeg vært moren hennes, og fikk vite at du gikk mitt barn etter i sømmene slik du gjør, hadde jeg krevd fullt tilsyn med deg tilstede.

slutter aldri å forbause meg over at folk med barn har så lite empati for andres. 

Skjerp deg. Gjentar: hun er seks!!!

Anonymkode: e5511...58f

Åja, så da er det lov til å buse på og skade andre? Bedre at de får god veiledning når de er 6, en å ende opp som sosialt utstøtt pga oppførselen sin innen hun er 16

Hadde mitt barn oppført seg sånn uten meg til stede så håper jeg virkelig at jeg får tilbakemelding på det. 

Selv slutter jeg aldri å forbause meg over de som stadig mener at «det har ikke jeg noe med». Klart vi har det. Jenta fortjener å bli sett, og få hjelp

Anonymkode: c1d29...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, så da er det lov til å buse på og skade andre? Bedre at de får god veiledning når de er 6, en å ende opp som sosialt utstøtt pga oppførselen sin innen hun er 16

Hadde mitt barn oppført seg sånn uten meg til stede så håper jeg virkelig at jeg får tilbakemelding på det. 

Selv slutter jeg aldri å forbause meg over de som stadig mener at «det har ikke jeg noe med». Klart vi har det. Jenta fortjener å bli sett, og få hjelp

Anonymkode: c1d29...fb7

Sett og få hjelp? Ja! Men les ts sitt innlegg. Ingenting ved det indikerer et behov for at jenta skal få hjelp, kun kritikk. DET er ikke bra!

Anonymkode: e5511...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi ! Jeg går da ikke etter i sømmene jeg. Jeg har bare observert at dette barnet gjør andre lei seg. Min 6 åring klarer å oppføre seg snilt mot andre. Jeg har aldri hørt denne jenta si eller gjøre noe snilt. Jeg vil hjelpe dette barnet og de andre. Ikke lukke øynene. 

Anonymkode: b8adc...965

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Har du noen gang vært vitne til mobbing? Det har jeg og det er vondt å se på. Det må ordnes opp i og barna må få hjelp. 

Selvfølgelig blir det lagt merke til når et barn gjentatte ganger er stygg med andre barn. Selvfølgelig vil forelderen til mobbeofferet snakke med skolen om dette. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn type i klassen til min datter. Kommer med stygge kommentarer til andre barn. Jeg fant min datter alene på rommet gråtende så spurte umiddelbart hva som var galt. Min datter sa da at denne jenta i klassen hadde sendt henne uhyggelige meldinger. Hvor det blant annet sto at hun kalte dattera mi rett og slett for hore, og ja...min datter er 9 år gammel. Det sto også det var hennes feil at foreldrene hennes skilte seg, da jeg og mannen min var skilt. Jeg lot det gå litt og blokket nummeret hennes fra min datter telefon. Noen dager kommer hun hjem fra sfo gråtende igjen, med blåveis. Hun sier da at denne jenta hadde soarket henne i hodet. Da tok jeg umiddelbart kontakt med lærer og rektor på skolen når det ikke er måte på å oppføre seg sånn. Og det hjalp, denne jenta er nå hyggelig med min datter, men holder fortsatt øye når de to er sammen. Jeg hadde rådet deg til å snakke med lærer, rektor eller foreldrene til jenta, for å så se om det blir bedring. Lykke til!!😃

Anonymkode: 52752...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Åååkeeii🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen gang vært vitne til mobbing? Det har jeg og det er vondt å se på. Det må ordnes opp i og barna må få hjelp. 

Selvfølgelig blir det lagt merke til når et barn gjentatte ganger er stygg med andre barn. Selvfølgelig vil forelderen til mobbeofferet snakke med skolen om dette. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Så gi beskjed til skolen da, ikke ta saken i egne hender. Foreldre er ikke politi

Anonymkode: e5511...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Man er ikke «perfekt» bare fordi man ønsker at sitt eget og andres barn skal få gå i fred.

Det trenger heller ikke være noe galt med jentas foreldre selv om hun har en slik oppførsel, men hun trenger hjelp. Ja, hun er bare seks år, og det er bra om hun får hjelp nå heller enn om ti år.

At problemene hennes blir nevnt her, vet verken hun eller foreldrene. 

Anonymkode: 59931...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så gi beskjed til skolen da, ikke ta saken i egne hender. Foreldre er ikke politi

Anonymkode: e5511...58f

Har gjort det, har meldt fra til fylkesmannen også. 

Anonymkode: 3f338...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Og mange andre er lei unger som ikke greier å oppføre seg! Ikke alle barn som ikke greier å oppføre seg har diagnoser eller har det dårlig hjemme. De er rett og slett ufordragelige drittunger. 

Anonymkode: f3057...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så gi beskjed til skolen da, ikke ta saken i egne hender. Foreldre er ikke politi

Anonymkode: e5511...58f

Å herrefred, snakk om å parkere foreldrene til drittunger på sidelinja. Hvem ellers skal oppdra ungene, om ikke foreldrene?

Anonymkode: 7d6b6...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sett og få hjelp? Ja! Men les ts sitt innlegg. Ingenting ved det indikerer et behov for at jenta skal få hjelp, kun kritikk. DET er ikke bra!

Anonymkode: e5511...58f

 

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Oi...bare oi... 

Anonymkode: c1d29...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du ramser jo opp hva den stakkars jenta gjør av negative ting. Listen er nærmest utømmelig. Du har ikke bare «observert», nå har du i mine øyne begynt å følge med på alt hun gjør. 

Barn er vare på omgivelsene, og atferd som er negativ forverres ofte av at de merker omgivelsenes negative reaksjoner. Tenk om ti andre foreldre gjør det samme som du- stirrer, «observerer» og «sier» ifra. 

Det mest voksne av deg hadde vært å invitere jenta hjem til dere. Hun kan overraske deg vet du. Og er du så opptatt av å «hjelpe», får du kanskje en gylden mulighet når du blir kjent med henne. 

Er sååå lei av perfekte foreldre med rolige «ordentlige» barn som skal uglese alle andres. 

Jeg tenker forøvrig ikke at det er din plass å skulle «hjelpe» alle ungene når du er på skolen. Du er en mor, ikke lærer. og jenta har faktisk krav på beskyttelse fra stygge voksenblikk og irettesettelse fra andre foreldre i skoletiden . Må du absolutt gjøre noe, kan du huke tak i nærmeste lærer når noe oppstår. Deretter lar du dem ordne opp og snur deg vekk. Du gir også ditt eget barn ubevisst signaler om at den andre jenta er slem, ikke en man trenger å like eller en det er greit å uglese.

kan ikke få sagt hvor mye jeg misliker slik foreldreatferd- under dekke av å «bry seg». 

Gjentar til det kjedsommelige: hun er seks år! Hva tror du du som mor hadde gjort hvis du hadde fått høre at noen beskrev ditt barn som feks en som tar lite initiativ, en som ikke står opp for seg selv, en som ikke tørr hevde seg, en uten selvtillit etc. 

Det er ikke noe god tanke, er det vel?

Anonymkode: e5511...58f

Det hi gjør er å fortelle sitt barn og de andre barna at hun ser dem og ikke akseptere at et barn skal ødelegge deres skolehverdag, og det burde flere foreldre gjøre. 

Det er ingen stakkars jente når det kommer til mobbere, de skal få fortalt veldig klart at mobbing ikke er grei uansett årsak. Det er totalt uakseptabelt å skulle ta så mye hensyn til ett barn som plager de andre, og da la alle de andre barna få en dårlig skolehverdag. 

I min datters klasse var det samme problem med ei jente som skapte enormt mye problemer for alle de andre barna. Vi foreldre (minus foreldre til det barnet) nektet å godta at det var synd på barnet som mobbet og krevde at det ble en slutt på hennes adferd. Skolen tok tak i det og følger opp og kortigerer jenta så fort hun prøver å gjøre noe mot de andre barna. Til og med de større barna er på henne fort slik at hun ikke får plaget noen av de andre barna. Det oppleves kanskje negativt for mobberen, men heller det enn at hun skal ødelegge skolehverdagen til de andre barna.

 

Anonymkode: 334cc...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hi i at dette ikke er greit og at det må taes tak i. Hvis sønnen min oppfører seg sånn når han begynner på skolen håper jeg inderlig jeg får vite det.

Men også enig i at jenta er bare 6 og at å trekke frem de helt store kanonene blir litt mye. Derfor reagerte jeg når jeg leser at Fylkesmannen er trukket inn i saken?! 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hjertefru skrev:

Enig med hi i at dette ikke er greit og at det må taes tak i. Hvis sønnen min oppfører seg sånn når han begynner på skolen håper jeg inderlig jeg får vite det.

Men også enig i at jenta er bare 6 og at å trekke frem de helt store kanonene blir litt mye. Derfor reagerte jeg når jeg leser at Fylkesmannen er trukket inn i saken?! 🧐

Tror det er to tilfeller her. Tror ikke hi er den som sier at fylkeskommunen er trukket inn i saken. 

Anonymkode: 8d60f...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...