Gå til innhold

Hva har dere i klesbudsjett i mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en trist innstilling! Fine klær har med livskvalitet å gjøre. Man trenger ikke TV, bil, god mat. Alt kan forvandles til det «mest nødvendige» som vi har behov for. «Om det er krise kjøper du et par sokker.» Herregud!

Lurer virekelig på hvordan du ser ut, hva du jobber med og hvor du bor.

Anonymkode: 28ca2...eab

Vet du, når man står i en knepen situasjon da finner man ut hva som faktisk er viktig i livet.

Jeg ser helt vanlig ut men klær meg nøytralt. Man trenger ikke se ut som en hjemløs fordi man ikke kjøper masse nye klær hver måned. 

Livskvalitet henger for meg ikke sammen med shopping. 

Anonymkode: dfb2c...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, når man står i en knepen situasjon da finner man ut hva som faktisk er viktig i livet.

Jeg ser helt vanlig ut men klær meg nøytralt. Man trenger ikke se ut som en hjemløs fordi man ikke kjøper masse nye klær hver måned. 

Livskvalitet henger for meg ikke sammen med shopping. 

Anonymkode: dfb2c...f6d

Finnes en mellomting. Nye klær hver måned til et par sokker i året. 

Å ha er normalt klesforbruk dreier seg vel ikke om shopping?? 

Hvordan kan du ha normale klær med kr 0 i budsjett? Siden du snakker om år så forstår jeg ikke hvordan det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tipper jeg bruker 3-5000 kr på meg selv hver mnd. 

Ungene vet jeg ikke, stort sett mannen som handler, men rundt 2-3000. 

Mannen aner jeg ikke hva bruker. 

Anonymkode: a200d...4dc

3-5 hver måned på deg selv? Wow, det var utrolig mye. Ville nok redusert eget forbruk og heller økt barnas, men det er min personlige mening.

Anonymkode: 9ecb2...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3-5 hver måned på deg selv? Wow, det var utrolig mye. Ville nok redusert eget forbruk og heller økt barnas, men det er min personlige mening.

Anonymkode: 9ecb2...b0d

Barna får allerede 2-3000 PR måned, tror de har så de greier seg...

Anonymkode: 8c0c0...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen har faktisk ikke mer 500 kroner, og da bruker man ikke 2000 kroner på et plagg, uansett om det et konfirmasjon, dunjakke eller ballkjole. Jeg har en jobb som jeg er mye ute i, jeg eier ikke en eneste jakke til 2000 kroner, jeg eier heller ikke en eneste dunjakke. Man klarer seg faktisk helt fint uten det.

Anonymkode: 18a69...6ec

Det jeg reagerer på er ikke at det finnes mennesker som klarer seg med den summen, men på påstanden om at 500 kr pr mnd til klær og sko er en grei sum for en familie på 5. Det er det ikke.

Anonymkode: 37e68...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3-5 hver måned på deg selv? Wow, det var utrolig mye. Ville nok redusert eget forbruk og heller økt barnas, men det er min personlige mening.

Anonymkode: 9ecb2...b0d

Barna har mer enn nok klær, hvorfor skal jeg øke klesbudsjettet deres?

Og hvorfor skal jeg redusere mitt eget?

Anonymkode: a200d...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to barn og minste arver masse fra storebror. Bryr meg ikke om hun går i blå klær. Om dere ikke trenger to sett regntøy og ny dress hvert år til barna, så er det mulig å klare seg med ganske lite. Datteren min fikk ny vinterdress i fjor. kjøpte den litt stor og regner med at vi har dress også i år.

Sier du fra til venner og kjente at du gjerne vil ha arvetøy, så kommer det noe der også. Og kjole til skoleball? Hva med å låne en kjole til en slik anledning, de fleste ballkjoler blir brukt en gang.

Anonymkode: 0a304...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn og minste arver masse fra storebror. Bryr meg ikke om hun går i blå klær. Om dere ikke trenger to sett regntøy og ny dress hvert år til barna, så er det mulig å klare seg med ganske lite. Datteren min fikk ny vinterdress i fjor. kjøpte den litt stor og regner med at vi har dress også i år.

Sier du fra til venner og kjente at du gjerne vil ha arvetøy, så kommer det noe der også. Og kjole til skoleball? Hva med å låne en kjole til en slik anledning, de fleste ballkjoler blir brukt en gang.

Anonymkode: 0a304...ee7

Hører du ikke selv for en parasitt du er? Du bruker ikke penger på klær selv men skal få arve gratis fra andre.

Jeg er mitt oppe i ballkjolesituasjon selv nå. Hvis jeg kjøper en kjole til 3000kr og den blir brukt 1 gang-tror du jeg låner den ut til gjerrigknark som deg?? NEI. Du må nok punge ut med pengene dine. Jeg leier ut eller selger den. Jeg har 2 jobber for å kunne ha et bra liv å kjøpe ballkjole uten å tigge av andre. 

Pinlig å drive på sånn!

Endret av 1anonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen på 4 stk er vi nok oppe i 4000kr i måneden. Men jeg handler gjerne for 10000 på vei hjem fra ferie. Da får alle alt det de vil. Mannen kjøper sjelden noe nytt. Og det han kjøper er det jeg som handler. 

Ellers kjøper vi skikkelig uteklær og sko. 

Forøvrig har jeg shoppestopp for meg selv akkurat nå og det drar vel ned budsjettet med 1-2000kr i måneden i snitt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 1anonym skrev:

Hører du ikke selv for en parasitt du er? Du bruker ikke penger på klær selv men skal få arve gratis fra andre.

Jeg er mitt oppe i ballkjolesituasjon selv nå. Hvis jeg kjøper en kjole til 3000kr og den blir brukt 1 gang-tror du jeg låner den ut til gjerrigknark som deg?? NEI. Du må nok punge ut med pengene dine. Jeg leier ut eller selger den. Jeg har 2 jobber for å kunne ha et bra liv å kjøpe ballkjole uten å tigge av andre. 

Pinlig å drive på sånn!

Ikke meg du svarer.

Jeg får også mye til barnet arvet fra andre. Men så gir jeg jo videre gratis også! Og en del ting som finaler eller gaver de har fått og vokset raskt ut av er jo som nye! Hva er galt med å hjelpe hverandre på den måten? Det kunne ikke falde meg inn å kreve penger for brukte klær.

Anonymkode: dfb2c...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer.

Jeg får også mye til barnet arvet fra andre. Men så gir jeg jo videre gratis også! Og en del ting som finaler eller gaver de har fått og vokset raskt ut av er jo som nye! Hva er galt med å hjelpe hverandre på den måten? Det kunne ikke falde meg inn å kreve penger for brukte klær.

Anonymkode: dfb2c...f6d

Gå inn på Finn og se på ballkjole markedet. Du vet jo ikke hva du snakker om! Selvsagt tar man vel ikke betalt for arvetøy. Du har jo missforstått hele innlegget. Den jeg svarer kjøper jo ikke klær. Da hjelper man ikke hverandre. LES før du svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 1anonym skrev:

Gå inn på Finn og se på ballkjole markedet. Du vet jo ikke hva du snakker om! Selvsagt tar man vel ikke betalt for arvetøy. Du har jo missforstått hele innlegget. Den jeg svarer kjøper jo ikke klær. Da hjelper man ikke hverandre. LES før du svarer!

Jeg kjøper omtrent ikke klær jeg heller.

Men i vår familie er det vanlig å gi klær til jul/bursdag så noe nytt får man selvom vi arver mye av hverandre.

Datteren min har arvet ballkjole fra sin kusine. Og den blir gitt videre til min venninnes datter.

Jeg er rimelig likeglad med hva folk tar for ballkjoler på finn. Jeg både mottar og gir videre klær uten å kreve eller få penge for det. 

Anonymkode: dfb2c...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper omtrent ikke klær jeg heller.

Men i vår familie er det vanlig å gi klær til jul/bursdag så noe nytt får man selvom vi arver mye av hverandre.

Datteren min har arvet ballkjole fra sin kusine. Og den blir gitt videre til min venninnes datter.

Jeg er rimelig likeglad med hva folk tar for ballkjoler på finn. Jeg både mottar og gir videre klær uten å kreve eller få penge for det. 

Anonymkode: dfb2c...f6d

Men det er jo kart at du ikke kan ta i mot penger for brukte klær, som du selv har fått

Anonymkode: 18a69...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo kart at du ikke kan ta i mot penger for brukte klær, som du selv har fått

Anonymkode: 18a69...6ec

Tar ikke penger for de ting jeg har kjøpt heller. For selvfølgelig blir jeg i blant nødt å kjøpe noe også. Men jeg unngår det så langt jeg kan.

Anonymkode: dfb2c...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe budsjett på det, men tipper at det er max 3-500,-pr mnd i gjennomsnitt. 2 voksne og 2 ungdommer. Eldste tjener egne penger, og kjøper mye av egne klær selv.

Sitat

 

 

Anonymkode: 2830f...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på nettbanken bruker vi i snitt ca 2000kr/mnd på klær, vi er to voksne og to barn (4 og 1.5 år). Men vi kunne helt fint ha halvert denne utgiftsposten dersom det hadde vært behov for det; ungene arver masse klær og utstyr, så det eneste de *må* ha nytt er sko for de ulike sesongene/værtypene, og vi voksne har så vi greier oss og vel så det.

Anonymkode: 6fb83...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎10‎.‎2018 den 14.00, 1anonym skrev:

Hører du ikke selv for en parasitt du er? Du bruker ikke penger på klær selv men skal få arve gratis fra andre.

Jeg er mitt oppe i ballkjolesituasjon selv nå. Hvis jeg kjøper en kjole til 3000kr og den blir brukt 1 gang-tror du jeg låner den ut til gjerrigknark som deg?? NEI. Du må nok punge ut med pengene dine. Jeg leier ut eller selger den. Jeg har 2 jobber for å kunne ha et bra liv å kjøpe ballkjole uten å tigge av andre. 

Pinlig å drive på sånn!

Feil, hun er smart, økonomisk og miljøbevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg liten oversikt over du. Kjøper klær i rykk og napp, hvis jeg har penger til overs en mnd unner jeg meg noe nytt. Nå er det sparebluss etter en vår og sommer med masse utgifter; heldigvis trenger jeg ikke noe heller. Må ikke ha ny vinterjakke eller støvletter fordi om det er ny høstsesong. Bruker «de gamle» fra i fjor 😜

Sist lønn kjøpte jeg en pysjamas og 3-4 par ullsokker til meg selv. Ble vel en tusenlapp. Mannens innkjøp har jeg ingen oversikt over, men tviler på at han ligger over 500. 😅

Har dårlig oversikt over tenåringenes innkjøp også, men har vel kanskje sponsa dem med 2-300 hver, til klær. De har sluttet å vokse så mye, så regnklær og sånn har de fra før.

Minstemann har ikke fått et plagg på flere MNDR., har kasser med tøy jeg har fått fra en venninne på loftet. 

Må vel ile til å si at jeg bruker arbeidstøy på jobb. 

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 18.57, Anonym bruker skrev:

For en trist innstilling! Fine klær har med livskvalitet å gjøre. Man trenger ikke TV, bil, god mat. Alt kan forvandles til det «mest nødvendige» som vi har behov for. «Om det er krise kjøper du et par sokker.» Herregud!

Lurer virekelig på hvordan du ser ut, hva du jobber med og hvor du bor.

Anonymkode: 28ca2...eab

Syns hun er fornuftig jeg. Selv er jeg opptatt av å se bra ut i tøyet. Men det kan man gjøre selv om man ikke på død og liv fornyer garderoben hver sesong. Det er et kunstig behov forbrukersamfunnet har plantet i oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...