Gå til innhold

Hjelp! Lønningspils og jeg er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, men er ikke i uke 12 før midten av november så jeg vil enda drøye det en stund før jeg sier noe. Før den tid har vi minst to runder med lønningspils med jobben. Jeg har ikke pokerfjes og kolleger vil jo fatte mistanke om jeg ikke drikker alkohol. Hva ville du gjort?

Jeg vurderer unnskyldning for å holde meg hjemme 😅

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drt er da ikke drikkepress selv om det et lønningspils, bare bli med og drikk alk.fri ingen trenger og vite noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører bil fordi du skal noe neste dag, eller du bestiller en alkoholfri øl og sier ingenting.

Skulle noen spørre hvorfor du bestiller en alkohollfri sier du vel bare at du ikke orker alkokohol i dag...

Anonymkode: 41120...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden. Skal på lønningspils på fredag og skal drikke alkoholfritt. Ingen baby på vei (det er jeg FERDIG med).

Anonymkode: 1da7a...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kjører bil fordi du skal noe neste dag, eller du bestiller en alkoholfri øl og sier ingenting.

Skulle noen spørre hvorfor du bestiller en alkohollfri sier du vel bare at du ikke orker alkokohol i dag...

Anonymkode: 41120...6d8

God idé, men de på jobb vet at jeg ikke tør kjøre bil i Oslo 😂😅

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drikker sjelden. Skal på lønningspils på fredag og skal drikke alkoholfritt. Ingen baby på vei (det er jeg FERDIG med).

Anonymkode: 1da7a...f57

Er det noen som bruker å spørre hvorfor du drikker alkoholfritt? Har de alkoholfri hvitvin også? 😊

 

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Drt er da ikke drikkepress selv om det et lønningspils, bare bli med og drikk alk.fri ingen trenger og vite noe.

Er bare redd noen skal få med seg at jeg bestiller alkoholfritt 😅

 

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en du kan alliere deg med, er det stort sett mye enklere. Da er dere to som kan bytte på å kjøpe til hverandre og i verste fall, kan hun drikke opp din øl også, hvis noen spanderer på begge. Er dere mange er det også enklere enn om dere er få. 

På min jobb er det ikke drikkepress,men alle hadde trodd jeg var gravid hvis jeg ikke drakk på en lønningspils, rett og slett fordi jeg alltid tar en øl eller et glass vin til vanlig i de situasjonene, derfor hadde de gjennomskuet alle dårlige unnskyldninger. 

Anonymkode: 630da...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er en du kan alliere deg med, er det stort sett mye enklere. Da er dere to som kan bytte på å kjøpe til hverandre og i verste fall, kan hun drikke opp din øl også, hvis noen spanderer på begge. Er dere mange er det også enklere enn om dere er få. 

På min jobb er det ikke drikkepress,men alle hadde trodd jeg var gravid hvis jeg ikke drakk på en lønningspils, rett og slett fordi jeg alltid tar en øl eller et glass vin til vanlig i de situasjonene, derfor hadde de gjennomskuet alle dårlige unnskyldninger. 

Anonymkode: 630da...46a

God idé å alliere seg med noen, men jeg har ikke fått nær relasjon til noen enda siden jeg er ny i jobben 😅 så er ikke bekvem med å dele det med noen. Blir bedre når jeg er offentlig gravid , for da vet alle hvorfor jeg ikke drikker 😊

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er ny i jobben, er det vel ikke noen som vet om du drikker alkohol eller ikke? 

Anonymkode: a8ff8...71c

Nei, det er sant. Jeg kan ikke huske og ha snakket om alkohol 😊🤔 HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på toalettet når de andre bestiller drikke. Deretter går du alene i baren og ber om en claustaler i et vanlig ølglass. Det funker 😉

Anonymkode: f00a3...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gå på toalettet når de andre bestiller drikke. Deretter går du alene i baren og ber om en claustaler i et vanlig ølglass. Det funker 😉

Anonymkode: f00a3...5da

Takk for tips 😊 Hva er claustaler? 🤔 HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke alkohol smaker noe godt så jeg bestiller alltid en brus , aldri noen som har spurt hvorfor 

Anonymkode: 091c1...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke pokerfjes burde du faktisk holde deg hjemme. En kvinne i en viss alder som ikke drikker alkohol i en sosial setning blir automatisk mistenkt for å være gravid. Med mindre folk kjenner henne og vet at hun er generelt er avholds.

Håper ikke at noen kommer med antibiotika forslag, den er så gammel at tom mannfolk har skjønt det.

Anonymkode: d7c39...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke pokerfjes burde du faktisk holde deg hjemme. En kvinne i en viss alder som ikke drikker alkohol i en sosial setning blir automatisk mistenkt for å være gravid. Med mindre folk kjenner henne og vet at hun er generelt er avholds.

Håper ikke at noen kommer med antibiotika forslag, den er så gammel at tom mannfolk har skjønt det.

Anonymkode: d7c39...384

Antibiotikaforslag er gammelt ja 😂

Jeg er kommet frem til at det er best å holde seg hjemme. Kommer bare til å bli redd for å bli avslørt. Det kommer flere lønningspilser så jeg får ta det når jeg er "offentlig" gravid 😊

 

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gå på toalettet når de andre bestiller drikke. Deretter går du alene i baren og ber om en claustaler i et vanlig ølglass. Det funker 😉

Anonymkode: f00a3...5da

Serr ? Hvis mine venner/ kollegaer ikke hadde respektert at jeg drakk noe annet enn alkohol... javel, hvis noen hadde sagt:" Er du gravid eller ????" Hadde jeg svart enten : ja faktisk! Pause. Kødda!" Eller :" hahaha VELDIG morsomt."  

Og begynne å bestille noe som skal ligne øl, syns jeg er tull. Jeg personlig hadde sagt at jeg var gravid, men skjønner at du vil vente med å si noe. 

Anonymkode: c6b1e...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er bare redd noen skal få med seg at jeg bestiller alkoholfritt 😅

 

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Gå til baren alene. Be dem om om å helle Munkholmen i et vanlig ølglass. Problem solved.

Anonymkode: 2406b...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Serr ? Hvis mine venner/ kollegaer ikke hadde respektert at jeg drakk noe annet enn alkohol... javel, hvis noen hadde sagt:" Er du gravid eller ????" Hadde jeg svart enten : ja faktisk! Pause. Kødda!" Eller :" hahaha VELDIG morsomt."  

Og begynne å bestille noe som skal ligne øl, syns jeg er tull. Jeg personlig hadde sagt at jeg var gravid, men skjønner at du vil vente med å si noe. 

Anonymkode: c6b1e...5a4

Ville du virkelig sagt at du var gravid hvis du bare var 7 uker på vei?

Jeg har ikke en gang fortalt familien min det

HI 😊

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt at det er et problem. Vi hadde klassefest - 20 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen her for noen år siden. Jeg var da gravid, men veldig kort på vei. Må legge til at jeg ikke var den som spyttet i glasset i ungdomsårene.

Jeg drakk ikke da, fikk selvfølgelig mange spørsmål da om jeg ikke drakk, svarte bare at nei, jeg drikker ikke. Nå hadde jeg ikke truffet mesteparten av disse menneskene siden den tiden da jeg var ute hver helg. Ingen som reagerte nevneverdig på at jeg ikke drakk. Måtte vel forklare meg litt til noen som spurte om jeg aldri drakk. Svarte bare at jeg ikke er noe glad i alkohol, og derfor heller ikke gidder å drikke. Fikk ingen spørsmål om jeg var gravid.

Nå er jeg ikke den som drikker noe særlig til vanlig heller, og har vel ikke vært ute på byen på mange år, men om du er ny i bedriften, og ingen der vet at du vanligvis drikker alkohol, så tar du en hvit løgn og sier at du faktisk ikke drikker. Synes du bør gå ut å være sosial med de andre dersom du er ny i bedriften.

Anonymkode: 7dd87...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid alliert meg med baren/bartender som da heller alkoholfritt i vanlig glass. Har til og med fått Irish coffee uten whiskey 😉

Anonymkode: 59bc0...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet lønningspils i dag pga besøk av svigermor som bor på andre kanten av landet. Var uansett trøtt etter lite søvn i natt så det passet bra

 

HI

Anonymkode: c08b9...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...