Gå til innhold

Hva sier man til foreldrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns faktisk ikke noe om at småsøsken alltid skal være med i leken. Det kan jo være at lillesøster plager og ødelegger slik at gutta faktisk ønsker være i fred.

Anonymkode: 846cc...e2c

Det er jeg enig i!

Men jeg tror uansett at jeg hadde holdt besøket på et minimum hvis han er slik du beskriver.

 

Anonymkode: 00f90...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du synes det er slitsomt, men jeg har det nesten motsatt. Den eneste gangen jeg har kommentert barn negativt til foreldrene, som jeg kan huske, var et barn som vår så "overhøflig" at det ikke var mulig å få skikkelige svar på spørsmål og som ikke kunne leke skikkelig uten at en voksen var med og veiledet hele tiden. Slike barn er veldig slitsomme å ha besøk av!

Anonymkode: d965f...0d7

Ja, det høres heller ikke så gøy ut. 

Anonymkode: a5049...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns faktisk ikke noe om at småsøsken alltid skal være med i leken. Det kan jo være at lillesøster plager og ødelegger slik at gutta faktisk ønsker være i fred.

Anonymkode: 846cc...e2c

Enig i det, og hun pleier ikke være med så mye heller. Pleier stikke innom å hilse på og så leke et annet sted igjen. Men det er faktisk ikke gutten på besøk som bestemmer / skal begrense det ved å stenge henne ute. 

Anonymkode: a5049...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt på å begrense besøket, men synes det er kjipt også da. Tror jeg prøver å snakke med foreldrene om han gjør det samme neste gang. Ikke så mye mer jeg får gjort uten å nekte ham adgang. Han kan fint le meg opp i ansiktet når jeg begynner å bli streng og så da jeg ikke godtar det er det buhu jeg vil hjem. Og når jeg sier greit da ringer jeg mamma så er det Ok jeg skal sitte ved bordet. Er dette vanlig oppførsel altså? Burde vel bare sende ham hjem hver gang, men har en følelse av at han da sier det er jeg eller sønnen min som har vært slemme. Sønnen min hadde hørt noe i den duren på skolen. 

Anonymkode: a5049...fc1

Nei, det er ikke vanlig oppførsel, men ikke gi ham sjansen til å ombestemme seg når han tar den tonen. Jeg ville ringt til foreldrene, bedt dem hente og forklart situasjonen når de kom. Tror det skal være rimelig effektivt om du gjør det straks han skaper seg noen ganger.

Foreløpig tar han deg ikke på alvor fordi han får ombestemme seg, og jeg tror ikke det vil bite på at foreldrene snakker med ham etterpå.

Eller du kan begrense besøk, det velger du.

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånne småting ville jeg definitivt ikke hengt meg opp i. Kunne ikke falt meg inn å nevne sånt til foreldrene. Hadde det vært alvorlige ting som at han tok kvelertak på lillesøster eller klippet av håret hennes ja.

Mulig du blir den rare som ikke tåler normale og litt gira unger hvis du skal fortelle foreldrene slike småting. Jeg hadde ihvertfall begynt å lure på hvor curlingbanen din var 😂

Anonymkode: 43929...d3b

Jeg håper aldri jeg får dine barn på besøk, hvis lista for dårlig oppførsel går ved kvelertak og skamfering.

Anonymkode: 039af...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det varer helt til neste besøk. 

Anonymkode: a5049...fc1

Så bare gjentar du det samme hver eneste gang, får da være måte på tafatthet. 

Anonymkode: 76b7b...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt på å begrense besøket, men synes det er kjipt også da. Tror jeg prøver å snakke med foreldrene om han gjør det samme neste gang. Ikke så mye mer jeg får gjort uten å nekte ham adgang. Han kan fint le meg opp i ansiktet når jeg begynner å bli streng og så da jeg ikke godtar det er det buhu jeg vil hjem. Og når jeg sier greit da ringer jeg mamma så er det Ok jeg skal sitte ved bordet. Er dette vanlig oppførsel altså? Burde vel bare sende ham hjem hver gang, men har en følelse av at han da sier det er jeg eller sønnen min som har vært slemme. Sønnen min hadde hørt noe i den duren på skolen. 

Anonymkode: a5049...fc1

Hos meg hadde han bare fått en sjanse til å le meg opp i ansiktet, da hadde det vært rett hjem og med beskjed til foreldrene. Du må ikke være så konfliktsky, det hjelper verken deg, sønnen eller den andre.

Anonymkode: 76b7b...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånne småting ville jeg definitivt ikke hengt meg opp i. Kunne ikke falt meg inn å nevne sånt til foreldrene. Hadde det vært alvorlige ting som at han tok kvelertak på lillesøster eller klippet av håret hennes ja.

Mulig du blir den rare som ikke tåler normale og litt gira unger hvis du skal fortelle foreldrene slike småting. Jeg hadde ihvertfall begynt å lure på hvor curlingbanen din var 😂

Anonymkode: 43929...d3b

curling fordi man forventer bordskikk av barna?? Ehm...det er jo du som er curlingforeldre her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos meg hadde han bare fått en sjanse til å le meg opp i ansiktet, da hadde det vært rett hjem og med beskjed til foreldrene. Du må ikke være så konfliktsky, det hjelper verken deg, sønnen eller den andre.

Anonymkode: 76b7b...698

Men hvor store barn tenker du på da? 

Min sønn har også en sånn kamerat, som ler meg opp i ansiktet og surver når han får tilsnakk, men de går i bhg. enda...

Anonymkode: d987f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tvinger de til å inkludere lillesøster i leken??? Kjære vene, de ungene der kommer du til å bli kvitt for ingen gidder å fortsette å besøke de som hele tiden må drasse på småsøsken. 

Anonymkode: 18f1e...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor store barn tenker du på da? 

Min sønn har også en sånn kamerat, som ler meg opp i ansiktet og surver når han får tilsnakk, men de går i bhg. enda...

Anonymkode: d987f...8a9

Ta det ved fødselen! Bhgbarn (fra 3 år og oppover) kan fint få beskjed om at det ikke er greit og at man ikke godtar det. 

Min prøvde seg på sånt rundt 3,5 års alder. Han fikk klar beskjed om å tørke av seg gliset og at jeg ikke godtok slikt. «Du står ikke og flirer meg i ansiktet når jeg prater til deg! Det er frekt og ikke greit å gjøre mot noen».

Akkurat hånfliring er noe som trigger meg. Da forvinner pedagogen gitt 😂

 

Anonymkode: 3d84c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha beskjed hvis mitt barn ikke oppfører seg ved matbordet eller ellers når de er på besøk hos andre. Hvordan skal vi ellers kunne veilede de...

Anonymkode: 9a671...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta det ved fødselen! Bhgbarn (fra 3 år og oppover) kan fint få beskjed om at det ikke er greit og at man ikke godtar det. 

Min prøvde seg på sånt rundt 3,5 års alder. Han fikk klar beskjed om å tørke av seg gliset og at jeg ikke godtok slikt. «Du står ikke og flirer meg i ansiktet når jeg prater til deg! Det er frekt og ikke greit å gjøre mot noen».

Akkurat hånfliring er noe som trigger meg. Da forvinner pedagogen gitt 😂

 

Anonymkode: 3d84c...a07

Ja, til egne barn er det selvfølgelig greit å være streng, jeg bare tenkte på de som er på besøk. Om de er litt små til å snakkes hardt til når de er på besøk uten foreldre, eller om det er jeg som tenker for dullete 🙄 hittil har vi bare begrenset besøket og tenkt at han får komme på besøk når han blir gammel nok til å ta i mot beskjeder, men det beste er selvfølgelig om de kunne leke sammen hjemme også..

Anonymkode: d987f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, til egne barn er det selvfølgelig greit å være streng, jeg bare tenkte på de som er på besøk. Om de er litt små til å snakkes hardt til når de er på besøk uten foreldre, eller om det er jeg som tenker for dullete 🙄 hittil har vi bare begrenset besøket og tenkt at han får komme på besøk når han blir gammel nok til å ta i mot beskjeder, men det beste er selvfølgelig om de kunne leke sammen hjemme også..

Anonymkode: d987f...8a9

Jeg tenker at hvis de er store nok til å være med hjem på lekebesøk, er de også store nok til å bli snakket strengt til og/eller bli fortalt hva slags regler det er hos dere. Jeg snakker til barn i mitt eget hjem, uavhengig om foreldre er til stede eller ikke. «Sånn gjør/sier vi ikke hos oss», «her sitter vi ved bordet til alle barna er ferdige å spise», «den tonen er ikke grei i mitt hus» osv osv. 

Mitt hus, mine regler. Strengheten i stemmen min avhenger av «alvorlighetsgraden».

Anonymkode: 3d84c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tvinger de til å inkludere lillesøster i leken??? Kjære vene, de ungene der kommer du til å bli kvitt for ingen gidder å fortsette å besøke de som hele tiden må drasse på småsøsken. 

Anonymkode: 18f1e...b91

Nei, jeg har jo skrevet at hun ikke er mye med dem, men hun bor da i dette huset og må da få lov å hilse på, evt hente noe som er i rommet de er i. Denne gutten har ingen rett til å låse dører for å stenge folk ute her i huset? Mener du deg er grei oppførsel? Akkurat denne ungen skulle jeg gjerne blitt kvitt om det er opp til meg. Kanskje det er din unge?

Anonymkode: a5049...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne ha beskjed hvis mitt barn ikke oppfører seg ved matbordet eller ellers når de er på besøk hos andre. Hvordan skal vi ellers kunne veilede de...

Anonymkode: 9a671...ffe

Det tenker jeg også, men tydelig på svar her inne at mange ikke ville tatt det godt imot...

Anonymkode: a5049...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 14.15, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt det da, hva som er bagateller. Min gutt er veldig «ordentlig», så er ikke vant til noe tull. Men tenker at han nesten er i «unormal» enden av skalaen liksom. Men at de ikke hører når en snakker til dem er vel ikke greit?

Anonymkode: a5049...fc1

Det at din er «ordentlig» er jo kun i dine øyne da. Helt ærlig; du vet jo ikke 100 prosent hvordan han er når du ikke er der. 

Eventuelt har du en roligere unge, mens veldig mange andre barn er mer urolige av natur. Det betyr ikke at de er slemme eller ulydige, bare mer aktive.

min erfaringer er at foreldre med rolige unger glorifiserer egen oppdragelse, og peker på mer urolige barn som et resultat av det motsatte. 

Med saken er ofte slik: de urolige barna har ofte andre fortrinn: de kommer seg fram, de er med der det skjer og mange lærer fort. 

Har et slikt barn. Han er nettopp fylt 4 år, leser, skriver, kan svømme og sykler uten støttehjul. Likevel vil foreldre som du beskrive ham som «uordentlig». 

Forstå det den som kan.

Anonymkode: ea3d0...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...