Gå til innhold

Herlighet! Denne måneden har vi bikket 30.000 kroner i rent forbruk!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet du fint lite om hva de pengene går til, og ikke minst hvor mye av disse pengene som går til veldedige formål, så kanskje du skulle holde snavla og ikke uttale deg?! 

Fikk du med deg at dette inkluderer ALT, ikke bare rent forbruk? 

Anonymkode: aa66f...6fe

Å be folk holde snavla er bare SÅ uhøflig og umodent.

jeg eier to leiligheter, har studielån, husleier mm, men mitt forbruk ville ikke kommet i nærheten av 100000, selv inkludert alle utgifter.

igjen; sløsing. Det finnes mange organisasjoner man kan bidra hos. Ta med snavla di og lommeboken dit isteden du;-)

Anonymkode: 66c69...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å be folk holde snavla er bare SÅ uhøflig og umodent.

jeg eier to leiligheter, har studielån, husleier mm, men mitt forbruk ville ikke kommet i nærheten av 100000, selv inkludert alle utgifter.

igjen; sløsing. Det finnes mange organisasjoner man kan bidra hos. Ta med snavla di og lommeboken dit isteden du;-)

Anonymkode: 66c69...224

Først kaller du meg uhøflig som ba deg holde snavla, og så gjør du akkurat det samme selv. Snakk om å kaste stein i glasshus. 🤣

Nå har du ingenting med det, men for å si det sånn, så går nøyaktig 8 640 kr av de pengene til forskjellige faste veldedige formål hver måned. I tillegg gir vi ekstra penger til andre formål, som ikke er fast beløp i måneden. Dette er inkludert i beløpet jeg har oppgitt, og består av forskjellige støttemedlemsskap, faste trekk/donasjoner, tre forskjellige fadderskap og SMS-aktivist. I tillegg jobber jeg som frivillig i Røde Kors en gang i uken. Mulig det ikke er nok for deg, men jeg er rimelig sikker på at det er langt over gjennomsnittet i Norge. 

Ikke skjønner jeg hvorfor du mener det er relevant å ramse opp hvor mange leiligheter du eier, at du har studielån og husleie? Utgifter på eierskap av leiligheter er jo ikke like/konstante. Hvorvidt det er dyrt eller ikke kommer jo helt an på beliggenhet og størrelse. 

Som sagt; du vet INGENTING om hva vi eier, hvor vi bor, hva slags utgifter vi har, hvor stor familie vi har eller hva vi bruker pengene våre på. Så du har ingen grunnlag overhodet for å drive å skjelle meg ut for nivået på våre utgifter og forbruk. Jeg kan trøst deg med at etter st vi har brukt alle de pengene på en måned, så har vi fremdeles penger igjen på lønnskontoen før neste lønning. 

Og her skal du få en fun fact på kjøpet; når jeg skal kjøpe meg klær, så går jeg på KappAhl, Lindex og lignende butikker, OG jeg har fremdeles klær i skapet som jeg kjøpte på 90-tallet som jeg bruker den dag i dag. 

Anonymkode: aa66f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, altså når 20.000 skal dekke mat til 4 personer og to husdyr, fritid, gaver, klær og alt som ikke kommer under faste regninger hver måned så synes jeg det er nøkternt. Ikke som stramt budsjett, men likevel et kontrollert forbruk som gjør at vi lever godt :) 

Anonymkode: 13b82...67f

Det var du som skrev at dere vanligvis lever nøkterne liv på stramt budsjett, og det var det jeg gikk ut i fra når jeg svarte deg

Anonymkode: 09874...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...