Gå til innhold

Herlighet! Denne måneden har vi bikket 30.000 kroner i rent forbruk!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler varmt å ta en kikk i nettbanken og se på forbruk altså for nå reiste hårene seg 😱

Pengene har gått til vintersko, klær og jakker, en helgetur med to barn, høstferietur til byen, kafeturer, mat, litt sårt tiltrengt nytt tøy til mor osv. Altså føler jeg ikke noe var sløsing, men en og annen vinflaske, litt ekstra godt osv har det blitt pga høstferien.

Noen andre som har turt å sjekke hvor mye de har brukt de siste fire ukene? :D 

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgetur, høstferietur og laget ut er jo den sløsing. Det er hyggelig å kunne gjøre, men langt fra nødvendig.

Anonymkode: c0762...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heldigvis for det! Jeg ble skikkelig flau av tallene. Kanskje fordi vi vanligvis lever nøkterne liv på stramt budsjett. Det var mye vi kunne droppet.

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt noe særlig mer enn andre mnd, men prioritert enkelte ting. Litt høst/vinterinnkjøp er det blitt, men max 3000, som da er 2 par vintersko, 2 vinterjakker, 2 regnsett og litt ull. Det var det som gjenstod for å bli ferdig med innkjøpene til vinteren. Jeg begynner neste vinters innkjøp allerede i januar på salg og er stort sett ferdig innen utgangen av august

Har også kjøpt litt nytt til  meg selv, men jeg jobber i klesbutikk, så jeg kjøper jo noe nytt flere ganger i mnd.

Anonymkode: 7796b...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et totalt forbruk på ca 100 000 kr/mnd, inkludert alt (også hus, bil, bhg, lån osv). 

Anonymkode: aa66f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3000

Anonymkode: 09874...838

Det inkluderer altså mat og disel

Anonymkode: 09874...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forferdelig mye?  Høres ut som dere har brukt pengene på hyggelige ting og opplevelser og ikke designklær, fancy solbriller og vesker liksom. 😊

Anonymkode: 00a89...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det så forferdelig mye?  Høres ut som dere har brukt pengene på hyggelige ting og opplevelser og ikke designklær, fancy solbriller og vesker liksom. 😊

Anonymkode: 00a89...bf2

Nei, nå som jeg har tenkt litt (fikk sjokk og måtte få det ut en anonym plass) så er det jo egentlig helt innafor.

Vi lever nøkternt i hverdagen nettopp fordi vi innimellom vil skeie ut litt. Når jeg ser hvor mye vi faktisk har fått for pengene er det verdt det :)

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det så forferdelig mye?  Høres ut som dere har brukt pengene på hyggelige ting og opplevelser og ikke designklær, fancy solbriller og vesker liksom. 😊

Anonymkode: 00a89...bf2

Nei, ingen sløsing, bortsett fra at barna har fått litt ekstra i lekebutikken, lastet ned spill osv 😏

10.000 mer enn vi vanligvis bruker i forbruk pr måned, så det kan jeg leve med 🙂

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ingen sløsing, bortsett fra at barna har fått litt ekstra i lekebutikken, lastet ned spill osv 😏

10.000 mer enn vi vanligvis bruker i forbruk pr måned, så det kan jeg leve med 🙂

Anonymkode: 13b82...67f

Synes du 20 000 i mnd i rent forbruk, er nøkternt på stramt budsjett? Jeg skjønner at jeg har et helt annet syn på hva nøkternt på stramt budsjett er

Anonymkode: 09874...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget oss budsjett, altså 3500kr uka til forbruk. Vi har da en lønningskonto, også overfører jeg 3500kr derifra hver mandag.

Noen uker bruker vi mindre, andre mer, så da er helt overkommelig når vi skal ha til dyrere ting.

Før bare handlet jeg akkurat det jeg ville, når jeg ønsket, fordi vi har muligheten. Det er mye bedre å leve på et budsjett, det skaper bevissthet, ihvertfall for meg. Vi lever fortsatt veldig godt, og sparer mye hver mnd. Inntekt behøver ikke å samsvare med forbruk, blir kvalm når jeg ser tilbake nå på alt jeg sløste penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et totalt forbruk på ca 100 000 kr/mnd, inkludert alt (også hus, bil, bhg, lån osv). 

Anonymkode: aa66f...6fe

Herregud, det er det verste forbruket jeg har hørt om noen sinne!!! 

Bidra mer istedenfor å sløse så! Det er mange organisasjoner som kan trenge bidra. 

Anonymkode: 66c69...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, det er det verste forbruket jeg har hørt om noen sinne!!! 

Bidra mer istedenfor å sløse så! Det er mange organisasjoner som kan trenge bidra. 

Anonymkode: 66c69...224

Nå vet du fint lite om hva de pengene går til, og ikke minst hvor mye av disse pengene som går til veldedige formål, så kanskje du skulle holde snavla og ikke uttale deg?! 

Fikk du med deg at dette inkluderer ALT, ikke bare rent forbruk? 

Anonymkode: aa66f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå vet du fint lite om hva de pengene går til, og ikke minst hvor mye av disse pengene som går til veldedige formål, så kanskje du skulle holde snavla og ikke uttale deg?! 

Fikk du med deg at dette inkluderer ALT, ikke bare rent forbruk? 

Anonymkode: aa66f...6fe

Det er jo uansett en helt vill sum

Anonymkode: 09874...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo uansett en helt vill sum

Anonymkode: 09874...838

Det må du gjerne tenke. 

Anonymkode: aa66f...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneden for sko og jakker er alltid dyr. 

Så ikke stress HI. Forbruk går opp og ned.

Fornuftig og nødvendig spør du meg.

Det verste forbruket i trang familieøkonomi synes jeg erforeldre som sløser i fyll og taxi på byen, der 1000-lappene flyr.

Anonymkode: 94d7d...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes du 20 000 i mnd i rent forbruk, er nøkternt på stramt budsjett? Jeg skjønner at jeg har et helt annet syn på hva nøkternt på stramt budsjett er

Anonymkode: 09874...838

Ja, altså når 20.000 skal dekke mat til 4 personer og to husdyr, fritid, gaver, klær og alt som ikke kommer under faste regninger hver måned så synes jeg det er nøkternt. Ikke som stramt budsjett, men likevel et kontrollert forbruk som gjør at vi lever godt :) 

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Måneden for sko og jakker er alltid dyr. 

Så ikke stress HI. Forbruk går opp og ned.

Fornuftig og nødvendig spør du meg.

Det verste forbruket i trang familieøkonomi synes jeg erforeldre som sløser i fyll og taxi på byen, der 1000-lappene flyr.

Anonymkode: 94d7d...446

Takk :)

Hjalp å skrive av seg skrekken her 😅

I morgen venter ny lønn og vi er tilbake til mer normalt forbruk 😏

Anonymkode: 13b82...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker alltid 30000 hver måned, inkludert regninger og mat, men uten huslån. Begge setter inn 15000 hver på forbrukskonto og den er tom hver måned.

Anonymkode: 25b09...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal leve litt også. Er det ferie- så er det ferie :) 

Vi er en familie på fem og har et månedsbudsjett på nesten 50.000 kr. Er det ferie kan vi fort bruke noen tusen ekstra på kafe, kino, tur i familiepark, badeland osv. Pengene flyr når man har det gøy, men vi sitter igjen med gode minner :)

Klær må man også ha. Barna vokser, så vi kan ikke belage oss på at samme tøyet kan brukes hvert år. 

Anonymkode: eb186...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, altså når 20.000 skal dekke mat til 4 personer og to husdyr, fritid, gaver, klær og alt som ikke kommer under faste regninger hver måned så synes jeg det er nøkternt. Ikke som stramt budsjett, men likevel et kontrollert forbruk som gjør at vi lever godt :) 

Anonymkode: 13b82...67f

Vil si at da lever du godt ja.

Vi har 12000 i mnd til alt utenom de faste utgiftene. Altså mat, klær, bensin, aktiviteter osv. Vi er to voksne, to "barn" på 20 og 18 og ett barn på 10. Synes vi lever godt på det og jeg.

Anonymkode: e8608...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vil si at da lever du godt ja.

Vi har 12000 i mnd til alt utenom de faste utgiftene. Altså mat, klær, bensin, aktiviteter osv. Vi er to voksne, to "barn" på 20 og 18 og ett barn på 10. Synes vi lever godt på det og jeg.

Anonymkode: e8608...a53

Vi har også hund, katt, kanin og hamster

Anonymkode: e8608...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...