Gå til innhold

Sminke på barsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og jeg som planlegger vippeløft før fødsel så jeg kanskje ser litt menneske ut på barsel 😅 

Anonymkode: a5c49...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.10.2018 den 10.04, Anonym bruker skrev:

Nei, dette har du da ingenting med. Hvorfor plager det deg, det går jo ikke utover noen? 

«Rocka» barsel selv når jeg var innom etter 24-timer på nyfødtkontroll. I trange jeans, oppsatt hår og sminke (uten parfyme), skilte jeg meg ut fra de som subbet rundt med nettingtruser og sykehusskjorter. Men jeg var i knallform... Hadde født raskt og rolig hjemme, sovet godt i egen seng hele natten, og var i bedre form en noen sinne etterpå. -Noen ganger er det faktisk mulig 😊🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 261fe...873

Men hva er vitsen? Trange jeans med bleie under og sminke?

nei vet du hva. Er det en gang i livet kvinnen skal få være ufiks, sminkefri, og 100 prosent dedikert til barnet, så er det barsel. 

La nå bloggeverden ligge igjen hjemme EN gang i livet... 

#oppgitt

Anonymkode: 31b5d...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Men hva er vitsen? Trange jeans med bleie under og sminke?

nei vet du hva. Er det en gang i livet kvinnen skal få være ufiks, sminkefri, og 100 prosent dedikert til barnet, så er det barsel. 

La nå bloggeverden ligge igjen hjemme EN gang i livet... 

#oppgitt

Anonymkode: 31b5d...519

Er du 100% dedikert til en sovende unge? Eller lar du aldri pappaen bære nyfødt? Det er virkelig ingen problem å finne tid til litt sminke.

Jeg hater joggebukser, og ser ærlig talt ikke hvorfor du skulle mene noe om min klesdrakt 

Jeg synes det var veldig rart å se en nybakt mor med sykehusskjorte på pasienthotellets spisesal, men det er da ingenting jeg trengte å bry meg om. Selv om jeg mistenkte at blodet på gulvet kom derifra..

Anonymkode: 5f494...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå dama få rocke hva f**** hun vil!

»Bør jeg si noe?»...

Jeg mener at folk må slutte å bry seg så mye om andre. Så lenge hun ikke skader seg selv eller andre har du da ingenting du skulle sagt (!)

vi er alle forskjellige. Så klart kan du tenke inni deg at du synes hun er teit. Men å si noe?🙄

Anonymkode: f698d...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du 100% dedikert til en sovende unge? Eller lar du aldri pappaen bære nyfødt? Det er virkelig ingen problem å finne tid til litt sminke.

Jeg hater joggebukser, og ser ærlig talt ikke hvorfor du skulle mene noe om min klesdrakt 

Jeg synes det var veldig rart å se en nybakt mor med sykehusskjorte på pasienthotellets spisesal, men det er da ingenting jeg trengte å bry meg om. Selv om jeg mistenkte at blodet på gulvet kom derifra..

Anonymkode: 5f494...75d

Det er ikke ikke problem å finne tid. Men hvorfor ? Tipper du er 25. 

Newsflash: det finnes andre ting i livet enn bare utseende. Å få barn er en av den;-)

Anonymkode: 31b5d...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Det er ikke ikke problem å finne tid. Men hvorfor ? Tipper du er 25. 

Newsflash: det finnes andre ting i livet enn bare utseende. Å få barn er en av den;-)

Anonymkode: 31b5d...519

Jeg er 37, uten at jeg ser relevansen av alder her. Eller er jeg i en alder hvor utseendet ikke burde være viktig?

Du kan gå med joggedress 24/7 og aldri besøke frisør eller barbere deg, men ikke prøv å påtvinge det på noen andre. 

Eller er det nå du føler et behov for å fortelle at du barberer deg under armene og er stelt på håret? Så alt som er overdrevent når det gjelder utseende er tilfeldigvis akkurat det DU unnlater å gjøre. Rart det der.

Anonymkode: 5f494...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 37, uten at jeg ser relevansen av alder her. Eller er jeg i en alder hvor utseendet ikke burde være viktig?

Du kan gå med joggedress 24/7 og aldri besøke frisør eller barbere deg, men ikke prøv å påtvinge det på noen andre. 

Eller er det nå du føler et behov for å fortelle at du barberer deg under armene og er stelt på håret? Så alt som er overdrevent når det gjelder utseende er tilfeldigvis akkurat det DU unnlater å gjøre. Rart det der.

Anonymkode: 5f494...75d

Her var det snakk om barsel, og bare barsel

Anonymkode: 31b5d...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 20.43, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt både livmorbetennelse, blodoverføring og uplanlagt keisersnitt, og har følt meg så jævlig etter hver fødsel, at den mora hadde rocka barsel helt uten at jeg hadde ensa det. Hennes valg. Publikummet er vel nesten ikke-eksisterende, så hun gjør det jo kun for seg selv. 

Anonymkode: 51d54...cde

Dette. Som om noen bryr seg, liksom. Bortsett fra HI, da. 

Anonymkode: fd5d5...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen? Trange jeans med bleie under og sminke?

nei vet du hva. Er det en gang i livet kvinnen skal få være ufiks, sminkefri, og 100 prosent dedikert til barnet, så er det barsel. 

La nå bloggeverden ligge igjen hjemme EN gang i livet... 

#oppgitt

Anonymkode: 31b5d...519

Jeg dusjet og stelte meg, litt sminke tok jeg også på. Kun for meg selv, for å føle meg bedre, hva er galt med det?

Anonymkode: 6ae3d...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen? Trange jeans med bleie under og sminke?

nei vet du hva. Er det en gang i livet kvinnen skal få være ufiks, sminkefri, og 100 prosent dedikert til barnet, så er det barsel. 

La nå bloggeverden ligge igjen hjemme EN gang i livet... 

#oppgitt

Anonymkode: 31b5d...519

øh, så du mener at kun de som er sminkefrie etter fødsel er dedikert til barnet sitt? Hvaslags logikk er det da? Jeg føler jeg mye mer vel hvis jeg har dusjet og ser normal ut, fremfor å være sminkefri og gå i joggebukse. Slik er helt greit hjemme, men hvis jeg skal være ute i offentligheten vil jeg se bra ut og hvis jeg ser bra ut føler jeg meg bedre. Og er det en gang i livet kvinner skal få føle seg så bra som mulig må det jo være rett etter fødsel. Det har overhode ikke noe å gjøre med hvordan man føler for barnet sitt.

Jeg trengte forøvrig aldri bleie, jeg gikk kun med vanlig bind etter fødsel. Det er ikke alle som trenger bleie og dermed kan man gå rundt i vanlige klær og.

Fint for deg at du ikke ville sminke deg. Det er DITT valg. Hvorfor du synes du skal mene noe om andres kles- og sminkevalg rett etter de har født forstår jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

øh, så du mener at kun de som er sminkefrie etter fødsel er dedikert til barnet sitt? Hvaslags logikk er det da? Jeg føler jeg mye mer vel hvis jeg har dusjet og ser normal ut, fremfor å være sminkefri og gå i joggebukse. Slik er helt greit hjemme, men hvis jeg skal være ute i offentligheten vil jeg se bra ut og hvis jeg ser bra ut føler jeg meg bedre. Og er det en gang i livet kvinner skal få føle seg så bra som mulig må det jo være rett etter fødsel. Det har overhode ikke noe å gjøre med hvordan man føler for barnet sitt.

Jeg trengte forøvrig aldri bleie, jeg gikk kun med vanlig bind etter fødsel. Det er ikke alle som trenger bleie og dermed kan man gå rundt i vanlige klær og.

Fint for deg at du ikke ville sminke deg. Det er DITT valg. Hvorfor du synes du skal mene noe om andres kles- og sminkevalg rett etter de har født forstår jeg ikke helt.

Fordi det er dette tråden handler om

Anonymkode: 31b5d...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pobie skrev:

øh, så du mener at kun de som er sminkefrie etter fødsel er dedikert til barnet sitt? Hvaslags logikk er det da? Jeg føler jeg mye mer vel hvis jeg har dusjet og ser normal ut, fremfor å være sminkefri og gå i joggebukse. Slik er helt greit hjemme, men hvis jeg skal være ute i offentligheten vil jeg se bra ut og hvis jeg ser bra ut føler jeg meg bedre. Og er det en gang i livet kvinner skal få føle seg så bra som mulig må det jo være rett etter fødsel. Det har overhode ikke noe å gjøre med hvordan man føler for barnet sitt.

Jeg trengte forøvrig aldri bleie, jeg gikk kun med vanlig bind etter fødsel. Det er ikke alle som trenger bleie og dermed kan man gå rundt i vanlige klær og.

Fint for deg at du ikke ville sminke deg. Det er DITT valg. Hvorfor du synes du skal mene noe om andres kles- og sminkevalg rett etter de har født forstår jeg ikke helt.

Det triste her er jo at en trenger sminke og fine klær for å se bra ut for andre, for å SELV føle seg bra. Man burde kunne føle seg bra selv om man ikke er dollet opp? Det betyr lite hvordan andre synes du ser ut, hvertfall akkurat på barsel.

Anonymkode: 72ef4...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er dette tråden handler om

Anonymkode: 31b5d...519

Den handler om det er greit å kommentere det hos andre, så da kan du jo forklare hvorfor du mener at alle skal føle og mene det samme som deg om sminke på barsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg må le av denne. Jeg er en person som aldri går ut uten sminke og hadde også pakket med meg litt lett sminke for å ha på barsel. Jeg hadde også bestemt meg for å ikke bruke nettingtruser og ekle sykehusklær.

Da jeg en kveld fikk tidlige rier så tok jeg meg god tid til en dusj og sminka meg godt. Jeg følte meg faktisk ganske fresh og var skikkelig fornøyd med resultatet. Førstegangsfødende forresten. Da vi kom til sykehuset tok fødselen en brutal vending og gikk over til å bli en styrtfødsel. Jeg kunne glatt betalt 1000 kr for å få fjerna all sminken med en gang🙈 Jeg hadde ikke energi og kapasitet til å få mannen til å finne frem sminkefjerneren en gang. 

På barsel fant jeg fort ut at det holdt å ta på seg litt maskara. Svetta så mye at det var ikke vits å ha på så mye mer... og der satt jeg også i sykehusklær og nettingtruser.

 

Til spørsmålet. Prøv å himle med øynene inni deg, og la henne bare gjør som hun vil :) 

 

 

Anonymkode: 78c51...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det triste her er jo at en trenger sminke og fine klær for å se bra ut for andre, for å SELV føle seg bra. Man burde kunne føle seg bra selv om man ikke er dollet opp? Det betyr lite hvordan andre synes du ser ut, hvertfall akkurat på barsel.

Anonymkode: 72ef4...cfd

Hvorfor er det trist? Tror 95% av befolkningen velger klær som ser bra ut når de kler seg for dagen altså, og man velger ikke klær for resten av verden, men utifra hva man selv synes ser bra ut og føler seg vel i. For noen inkluderer dette sminke, enten i små eller store mengder. Hvorfor er dette galt på barsel? Sånn spesifikt, hvorfor har man ikke lov til å kle seg pent på barsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Pobie said:

Hvorfor er det trist? Tror 95% av befolkningen velger klær som ser bra ut når de kler seg for dagen altså, og man velger ikke klær for resten av verden, men utifra hva man selv synes ser bra ut og føler seg vel i. For noen inkluderer dette sminke, enten i små eller store mengder. Hvorfor er dette galt på barsel? Sånn spesifikt, hvorfor har man ikke lov til å kle seg pent på barsel?

Fordi man ikke bryr seg om ungen. Fordi det får noen til å føle seg underlegne. Fordi man er overfladisk. Og blogger.

Og sjansen er visst større for at man ikke AMMER! 

Læstadianere hadde rett. Sminke er djevelens verk.

Anonymkode: 5f494...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man ikke bryr seg om ungen. Fordi det får noen til å føle seg underlegne. Fordi man er overfladisk. Og blogger.

Og sjansen er visst større for at man ikke AMMER! 

Læstadianere hadde rett. Sminke er djevelens verk.

Anonymkode: 5f494...75d

Tror de som sier man ikke bryr seg om babyen fordi man vil kle seg pent ikke har barn selv altså. Alle som har barn skjønner vel at det ikke er noen forbindelse mellom hvordan man kler seg og hva man føler for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pobie skrev:

Tror de som sier man ikke bryr seg om babyen fordi man vil kle seg pent ikke har barn selv altså. Alle som har barn skjønner vel at det ikke er noen forbindelse mellom hvordan man kler seg og hva man føler for babyen.

Det har jo med prioritering å gjøre. Har tre barn selv. Kunne ikke ramlet meg inn å bruke tid på sminke på barsel. For meg kom det langt ned på prioriteringslista, spesielt med nr tre. Ikke noen interesse av det heller. Mitt velbefinnende er ikke styrt sv mitt utseende, og hva andre måtte synes om det. 

Anonymkode: 72ef4...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 11.39, Anonym bruker skrev:

Bare føler det er så merkelig at det virker som dette barnet blir et tilbehør, i en perfekt verden for henne.

Anonymkode: 823b6...450

ER det så ille å ha det bra, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jo med prioritering å gjøre. Har tre barn selv. Kunne ikke ramlet meg inn å bruke tid på sminke på barsel. For meg kom det langt ned på prioriteringslista, spesielt med nr tre. Ikke noen interesse av det heller. Mitt velbefinnende er ikke styrt sv mitt utseende, og hva andre måtte synes om det. 

Anonymkode: 72ef4...cfd

Hva brukte du tiden på da?

Begge mine to babyer sov på barsel og det var faktisk ikke så mye å finne på annet enn å sminke meg, lese, og sitte på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pobie skrev:

Hva brukte du tiden på da?

Begge mine to babyer sov på barsel og det var faktisk ikke så mye å finne på annet enn å sminke meg, lese, og sitte på facebook.

Mine sov også, men på brystet mitt. Ammet 24/7. Kun lov med besøk av pappaen mellom 17-20, og da måtte han jo også ivareta storesøsknene (eller jeg gjorde det, men de kunne ikke være på barsel i tre timer). Ikke mye tid til sminke. Forstår at det arter seg forskjellig, altså. 

Anonymkode: fafc3...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg ville jeg ikke ønsket å ha som venninne!

La nå folk gjøre hva de enn vil og ønsker selv!

Jeg brukte selv sminke da og det var på vei hjem og når vi fikk besøk! Nettopp fordi jeg hovnet så mye opp i ansiktet at jeg ikke gjennkjente meg selv engang! Mine egne såper og mitt pentøy fikk meg til å føle meg bedre og som meg selv igjen! Selv om jeg bokstavelig talt ikke klarte å sitte engang pga stingene ! 

 

Og hva damen velger å gjøre med amming er ikke din sak! Amming er hardt arbeid! Selvom det til tider også er superlett! 

 

La nå folk gjøre hva de enn vil! En god mor blir hun nok, du derimot bør droppe sjalusien eller slutte å være venn med den stakkars damen som har deg som venninne.

 

Anonymkode: 5c917...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 19.45, Anonym bruker skrev:

Er du 100% dedikert til en sovende unge? Eller lar du aldri pappaen bære nyfødt? Det er virkelig ingen problem å finne tid til litt sminke.

Jeg hater joggebukser, og ser ærlig talt ikke hvorfor du skulle mene noe om min klesdrakt 

Jeg synes det var veldig rart å se en nybakt mor med sykehusskjorte på pasienthotellets spisesal, men det er da ingenting jeg trengte å bry meg om. Selv om jeg mistenkte at blodet på gulvet kom derifra..

Anonymkode: 5f494...75d

Trange jeans med bleie under! Så nok frest ut, ja! 😂

Anonymkode: c965a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 14.10, Pobie skrev:

Hva brukte du tiden på da?

Begge mine to babyer sov på barsel og det var faktisk ikke så mye å finne på annet enn å sminke meg, lese, og sitte på facebook.

Jeg brukte tiden på å prøve å få sove, prøve å få gått på do, prøve å få dusjet. Komme meg etter KS. Ammet, byttet på baby. Koste med baby. Var ikke akkurat dødtid der... 

Anonymkode: 72ef4...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trange jeans med bleie under! Så nok frest ut, ja! 😂

Anonymkode: c965a...292

Hun sier da ingenting om trange jeans?

Det går uansett an å ha en genser som går under rumpa og noen blør faktisk ikke mer enn at de klarer seg med nattbind. 

Så rar du er som lar deg provosere av hva andre kler seg i...

Anonymkode: 906f4...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...