Gå til innhold

Hvor mye får du gjort etter 20.30?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er som regel ikke ferdig med legging før 20.30, også tenker jeg alltid at da skal jeg få gjort litt husarbeid, betalt noen regninger, planlagt diverse. 

Men jeg ender alltid opp i sofaen, ser på tv og bruker opp livet mitt  på dritt... 

Anonymkode: 50c91...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg har jobb med hjem kan jeg gjerne få jobba et par-tre timer etter halv ni, men ellers prioriterer jeg ikke husarbeid eller kjedelige ting på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er b-menneske, og er mest produktiv etter kl 20. Mannen også. Når unga er i seng begynner vi på husarbeid og diverse prosjekter.

Anonymkode: 55538...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst B-menneske tidlig på dag, og A-menneske på kveldstid.... Akkurat nå sitter jeg og gruer meg til å henge opp klær. Men det må jeg jo bare, ellers blir de ødelagt. 

Anonymkode: 50c91...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på kveldende når ungene har lagt seg at jeg virkelig kvikner til. Da kan jeg vaske hus, klær, starte med opprydning og sortering  og ellers gjøre alt jeg tenker burde bli gjort. Er generelt ikke glad i å sitte stille, så tv-titting er bare å glemme. Pleier også å finne på hyggelige ting sammen med mannen. Han er også b-menneske, så vi får mye alenetid sammen... Enn så lenge :P 

Anonymkode: 0e5a2...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjenner meg godt, vet at jeg knapt er tilsnakkbar etter kl. 21. Får altså gjort lite eller ingenting på kveldene.

Er A-menneske. Får gjort "alt" før frokost. (Tok 4.38-toget til jobb før jeg fikk barn.)

Anonymkode: f8543...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som deg dessverre så huset ser ikke ut! Det er helt utrolig rotete men etter en lang dag på jobb er jeg sliten å det frister mye mer med film. Har jeg barnefri derimot så er gjerne i 22-23 tiden jeg rydder og vasker frivellig fordi jeg er rastløs.

.

Anonymkode: d5f7a...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva det er. Er b-menneske, og energi og kreativitet kommer ofte på kveldstid. Kan sitte utover natta med prosjekter som ikke bråker. 

Setter inn bilder i album og slikt. Kan også henge opp og brette klær. En type husarbeid jeg liker.

Er jeg alene kan jeg også begynne på storrydding av et rom kl 23. Det er ikke ofte jeg er alene....🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme som deg dessverre så huset ser ikke ut! Det er helt utrolig rotete men etter en lang dag på jobb er jeg sliten å det frister mye mer med film. Har jeg barnefri derimot så er gjerne i 22-23 tiden jeg rydder og vasker frivellig fordi jeg er rastløs.

.

Anonymkode: d5f7a...09d

Huset mitt er også rotete... Men jeg fikk hengt opp klesvasken. Så nå ser jeg kirurgiske katastrofer😇🤣🤣

Anonymkode: 50c91...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hjertefru skrev:

Spørs hva det er. Er b-menneske, og energi og kreativitet kommer ofte på kveldstid. Kan sitte utover natta med prosjekter som ikke bråker. 

Setter inn bilder i album og slikt. Kan også henge opp og brette klær. En type husarbeid jeg liker.

Er jeg alene kan jeg også begynne på storrydding av et rom kl 23. Det er ikke ofte jeg er alene....🤪

Viss jeg visste jeg kunne sove på morningen kunne jeg gjerne sitter med div slik prosjekter utover natta. Men jeg er jo direkte farlig når jeg får for lite søvn. Så tørr ikke sette igang med slikt heller.... 

Anonymkode: 50c91...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender ofte jeg må jobbe noen timer på kvelden hvis jeg er inne i en travel periode.

Ellers gjør jeg aldri husarbeid da. Det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 3f676...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger opp en klesvask, støvsuger huset, vasker kjøkkengulvet, lager matpakker, sjekker skolesekkene og drar over badet hver kveld etter barna er i seng. Eldste legger seg 20.30, jeg legger med 22-22.30

Anonymkode: 6b9bb...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte satt på en klesvask, ryddet og vasket to bad, samt støvsugd to etasjer før kl 10. Etter at ungene er i seng kl 20:30, får jeg ikke gjort noe annet enn å sløve i sofaen med en kopp te og teppet godt oppunder haka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg etter kl 21, fordi ungene var sent i seng gjort følgende: satt på vask og tørketrommel, tømt og fylt oppvaskmaskin, samlet og tømt søppel, brettet og ryddet en del tøy, vasket kjøkkenbenker, ryddet gangen, luftet hunden, laget matpakker, lagt frem tøy til i morgen og satt meg i sofaen for et kvarters tid siden. Jeg er veldig effektiv på kvelden. Egentlig er jeg sånn hele døgnet. Har også vært på jobb, pyntet kake, vært med på aktiviteter og passet barna før og etter jobb. Sover ca 5 timer i døgnet eller mindre så nok av tid til alt 

Anonymkode: f15ba...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag har jeg etter kl 21, fordi ungene var sent i seng gjort følgende: satt på vask og tørketrommel, tømt og fylt oppvaskmaskin, samlet og tømt søppel, brettet og ryddet en del tøy, vasket kjøkkenbenker, ryddet gangen, luftet hunden, laget matpakker, lagt frem tøy til i morgen og satt meg i sofaen for et kvarters tid siden. Jeg er veldig effektiv på kvelden. Egentlig er jeg sånn hele døgnet. Har også vært på jobb, pyntet kake, vært med på aktiviteter og passet barna før og etter jobb. Sover ca 5 timer i døgnet eller mindre så nok av tid til alt 

Anonymkode: f15ba...853

Er du ikke redd for å få Alzheimer eller andre sykdommer som er relatert til for lite søvn?

Anonymkode: 2ce40...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag har jeg etter kl 21, fordi ungene var sent i seng gjort følgende: satt på vask og tørketrommel, tømt og fylt oppvaskmaskin, samlet og tømt søppel, brettet og ryddet en del tøy, vasket kjøkkenbenker, ryddet gangen, luftet hunden, laget matpakker, lagt frem tøy til i morgen og satt meg i sofaen for et kvarters tid siden. Jeg er veldig effektiv på kvelden. Egentlig er jeg sånn hele døgnet. Har også vært på jobb, pyntet kake, vært med på aktiviteter og passet barna før og etter jobb. Sover ca 5 timer i døgnet eller mindre så nok av tid til alt 

Anonymkode: f15ba...853

Kort tur med hunden da...? 35 min på alt det der er nesten «boom supermann»

Anonymkode: 6b9bb...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du ikke redd for å få Alzheimer eller andre sykdommer som er relatert til for lite søvn?

Anonymkode: 2ce40...dd0

Det har rett og slett ikke vært noe jeg har tenkt over. Jeg sover lite fordi de to yngste våkner mye og sover lite. Det er noe som går over. Skolebarnet mitt sover godt. 

Anonymkode: f15ba...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Kort tur med hunden da...? 35 min på alt det der er nesten «boom supermann»

Anonymkode: 6b9bb...d05

Ingen tur, lufting. Hunden var med for å tømme søppel. Tar kun 5-6 min. 

Anonymkode: f15ba...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite og det er skkurat det jeg ønsker. Etter samlivsbrudd har jeg fått ett ryddig hus som betyr st jeg kan nyet kvelden på sofaen eller andre ting jeg vil. Ungene rydder, vasker og tar det som må gjøres på nesten lik linje som meg så vi har igrunn lite som må gjøres hver dag når vi holder det greit hele tiden. Jeg må ikke mase eller spørre de engang, de tømme oppvaskmaskinen når den er ferdig, er vaskemaskinen ferdig når jeg ikke er hjemme henger de den opp eller bretter tøyet når det er tørt. Dette er så utrolig deilig.

Før så kom jeg aldri i mål med alt som måtte gjøres. En rotete mann og to enda mer rotete unger, samt to unger som syns det var urettferdig å måtte gjøre husting når de tre andre bare rotet gjorde at ting ble kaos. Da det ble brudd og det bare var meg og mine unger som grudde jeg meg til å ta kampen om at de måtte bidra, men det slapp jeg. De har gjort ting fra dag en uten at jeg må mase. Rommet deres er bomba til tider, men snodig nok så klarer de ikke å ha det rotete mange dager før de fikser. Dette også uten at jeg sier noe, eneste jeg maser om er matboksene må finne plass inn i oppvaskmaskinen hver dag. 

Jeg sliter med å sitte ned og nyte når jeg ser ting skulle vært gjort og jeg aldri får gjort alt som lå gjøres. Så det har faktisk vært en stor overgang. Det tok lang tid før jeg klarte å nyte å slappe av forran tv, for av gammel vane så var tanken på alt som skulle vært gjort der enda. Jeg gikk nesten og leitet etter klesvask for å få fylt opp en maskin bare for å gjøre noe. Det er det helt slutt på. Jeg kan gjøre mye rart på kvelden enda, men nå er det pga at jeg vil og jeg har lyst ikke pga at jeg må. Og ja, jeg har to tennåringer i hus som produserer ett tonn klesvask, sminke og gris over hele badet, men dette tryller seg bort selv.

Anonymkode: 8e5c7...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student, så jobber som regel med skolearbeid etter at ungene legger seg. Rydder alltid hele kåken før ungene legger seg (tar ikke så lang tid), så alt er strøkent når ungene er i seng. Alle hjelper til med ryddingen, så det er ganske kjapt unnagjort. 

Tips til rotete hus: La alt ha en fast plass, så det lett kan ryddes på riktig sted. 

Anonymkode: 62515...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så alt for godt igjen. Er stort sett alltid kaputt etter legging, så her blir der ikke gjort stort mer enn det som er helt nødvendig 😩

Anonymkode: 20f1f...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å gå i grava og vite at huset alltid var støvfritt og ryddig 😉
Nææ her har vi ett bruks hjem. Alle har ulike hobbyer i hjemmet så blir en del ting og tang som ikke nødvendigvis blir ryddet bort hele tiden. Begge to tar noen sjauer når man syns det er på tide. "Velkommen inn i kaoset" er en standard velkomsthilsen 😂 . Er veldig opp og ned hva vi gjør på kveldene. Begge to kan være truende støtt og stadig til å gjøre ting ut i de sene nattetimer. 

Endret av MrGoodMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I dag har jeg etter kl 21, fordi ungene var sent i seng gjort følgende: satt på vask og tørketrommel, tømt og fylt oppvaskmaskin, samlet og tømt søppel, brettet og ryddet en del tøy, vasket kjøkkenbenker, ryddet gangen, luftet hunden, laget matpakker, lagt frem tøy til i morgen og satt meg i sofaen for et kvarters tid siden. Jeg er veldig effektiv på kvelden. Egentlig er jeg sånn hele døgnet. Har også vært på jobb, pyntet kake, vært med på aktiviteter og passet barna før og etter jobb. Sover ca 5 timer i døgnet eller mindre så nok av tid til alt 

Anonymkode: f15ba...853

Heldig du. Jeg så ferdig kirurgiske katastrofer før jeg sovnet på sofaen til Brille. Nå har jeg lagt meg, i trygg forvisning om at jeg har litt å finne på i morgon og. God natt. (Skulle virkelig ønske jeg var en slik energibunt som deg)

Anonymkode: 50c91...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du ikke redd for å få Alzheimer eller andre sykdommer som er relatert til for lite søvn?

Anonymkode: 2ce40...dd0

Ja, bare husk åssen det gikk med Margareth Thatcher 😏

Men hun var vel nedpå 4 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får stort sett gjort ganske mye. I går etter kl 20.30 laget jeg matpakke til meg og datteren vår, tømte oppvaskmaskinen, laget sitron/ingefærrotvann, laget havrekjeks, samt laget fruktgele 😊 La meg litt vel sent da, kl 2330, men er stort sett i seng før kl 23

Anonymkode: 4792b...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...