Gå til innhold

Juni 2019 💖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hører også inn her, om jeg har regnet riktig havner vi i slutten av juni. Veldig spennende, siden jeg også har bursdag da 😬 

Er veldig mye sliten, mye «mens»murringer, kvalmen kommer og går, halsbrann og ømme bryster.

Er vår første, så vet ikke hva som er normalt mtp symptomer. Jeg har lest om så mange SA/MA, så nå går jeg å bekymrer meg for det om jeg har lite symptomer.. 

Har vært veldig på at jeg ikke har ønsket meg barn lenge, men når vi nå først bestemte oss at vi ville prøve og det klaffet såpass fort er jeg veldig redd for å miste 😞 

 

Gratulerer til dere alle, dette blir spennende! 💕

Anonymkode: cd63f...6e7

Det er like normalt å ha symptomer som og ikke ha symptomer. 

Håper du klarer å nyte graviditeten snart 💗 Jeg bruke å tenke slik at det er større sannsynlighet for at det går bra enn at det ikke går bra. Dessuten skjer de fleste SA før uke 8. Kanskje du vil roe deg mer om du/dere drar på tidlig UL og ser ett levende foster?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2018 den 20.48, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at dere vil vente til de "magiske 12 uker". Jeg er også litt sånn. Skulle bare ønske det var mindre tabu å fortelle tidlig om graviditeten. 

Det kan ta tid før det går ordentlig opp ja, er jo en stor omveltning. 

 

I dag var vi på privat UL og det var veldig hyggelig. Jeg er 11 uker på vei i morgen, termin 9.juni. nå føles det mer virkelig siden vi har sett ett levende foster. Neste time har vi den 30.november og da håper jeg vi får vite kjønnet 😊

Anonymkode: 72f44...0d9

Synsest og det er litt teit at man nesten ikke må si noe før det er gått 12 uker, men men. 😉

Så gøy! Blir litt mer virkelig når man får sett lille inni der og hørt hjertet og sånt😊 

jeg ble henvist til tidlig ultralyd når jeg var hos legen nå for biene dager siden så har fått time 28.11! Gleder meg veldig til det- er liksom noe å se frem til😄 

hvordan er formen din, og dere andre sin?😊 

her merker jeg egentlig ingenting annet enn litt murringer ogvonde pupper, så håper nesten det blir med det😉 

Ønsker dere en fin uke denne uken som kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører vel jeg til her, venter juni-tvillinger og er 9+6 i dag! Krysser fingrer og tær for det går veien denne gangen. Er gravid for 3. gang og har ingen barn fra før. Har nettopp fått fremskyndet TUL pga litt blødninger, så har gråten i halsen og er fullstendig nervevrak. Har allerde vært på to ul, den siste i uke 7, og da såg alt bra ut. Så hva er oddsen for at det skal gå galt nå igjen???😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, haoo skrev:

Da hører vel jeg til her, venter juni-tvillinger og er 9+6 i dag! Krysser fingrer og tær for det går veien denne gangen. Er gravid for 3. gang og har ingen barn fra før. Har nettopp fått fremskyndet TUL pga litt blødninger, så har gråten i halsen og er fullstendig nervevrak. Har allerde vært på to ul, den siste i uke 7, og da såg alt bra ut. Så hva er oddsen for at det skal gå galt nå igjen???😰

Så utrolig gøy. Jeg venter også tvillinger og er 9+2. Var på ultralyd for 2 dager siden og da sto alt bra til. Skal på ny ultralyd om 3 uker på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 15.38, haoo skrev:

Da hører vel jeg til her, venter juni-tvillinger og er 9+6 i dag! Krysser fingrer og tær for det går veien denne gangen. Er gravid for 3. gang og har ingen barn fra før. Har nettopp fått fremskyndet TUL pga litt blødninger, så har gråten i halsen og er fullstendig nervevrak. Har allerde vært på to ul, den siste i uke 7, og da såg alt bra ut. Så hva er oddsen for at det skal gå galt nå igjen???😰

Krysser fingre og tær for deg🙂🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, unai skrev:

Hvordan er det med kvalmen og andre symptomer hos dere? Kvalmen har begynt å gi seg her og føler meg mye piggere🙂 Er straks 9 uker.

Er i uke 8 nå og nå har jeg har vært kvalm 1,5 uke vel(HATER det 😩) og mye halsbrann. Er også veldig trøtt, kunne vel ha sovet hele tiden tror jeg 🙈 

Håper det gir seg fort her også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 16.44, unai skrev:

Krysser fingre og tær for deg🙂🤞

Takk for det, og jeg kan nå meddele at UL viste at alt var i skjønneste orden. Full aktivitet inni der🙏🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 18.48, HåperPå2019Baby skrev:

Synsest og det er litt teit at man nesten ikke må si noe før det er gått 12 uker, men men. 😉

Så gøy! Blir litt mer virkelig når man får sett lille inni der og hørt hjertet og sånt😊 

jeg ble henvist til tidlig ultralyd når jeg var hos legen nå for biene dager siden så har fått time 28.11! Gleder meg veldig til det- er liksom noe å se frem til😄 

hvordan er formen din, og dere andre sin?😊 

her merker jeg egentlig ingenting annet enn litt murringer ogvonde pupper, så håper nesten det blir med det😉 

Ønsker dere en fin uke denne uken som kommer 😊

 

Så flott at formen din er fin 😀

Hehe det var 5 stk på jobb som visste det før jeg nådde uke 12 da det er nærmest umulig å skjule på min jobb pga oppgaver jeg må avstå fra. 

Nå er jeg i uke 12 og det er 10 kolleger samt sjefen som vet det så det sprer seg fort. 

Jeg skal jobbe natt til tirsdag og onsdag og gleder meg ikke. Tenker det blir mine siste netter jeg jobber. Sjefen sier at man blir ikke fritatt nattevakter som gravid , må da prøve å få byttet eller sykmelde seg. Jeg har ikke lykkes å bytte så langt 

Formen er super. Var kun trøtt helt i starten. Ingen kvalmen. Får lettere sting enn vanlig og har ømme bryster , men ellers føler jeg meg ikke gravid så det er fortsatt litt uvirkelig. Gleder meg til UL nr 2 den 30.11 for da får vi vite kjønnet 😍

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, unai skrev:

Hvordan er det med kvalmen og andre symptomer hos dere? Kvalmen har begynt å gi seg her og føler meg mye piggere🙂 Er straks 9 uker.

Har ikke vært noe kvalm og matlysten er helt enorm, men styrer meg da jeg ikke orker å gå opp for mange kilo. Føler meg feit allerede, men var på vekta og det var ingen økning enda 😊

Var en del trøtt i starten , men fra uke 10 ga det seg 

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sum skrev:

Er i uke 8 nå og nå har jeg har vært kvalm 1,5 uke vel(HATER det 😩) og mye halsbrann. Er også veldig trøtt, kunne vel ha sovet hele tiden tror jeg 🙈 

Håper det gir seg fort her også! 

Er også i uke 8+5. Føler at småkvalmen kommer og går. Best så jeg føler meg kjempefin i formen så henger den tungt over meg, men den er heldigvis ikke så ille så den var med de 2 første. Da hadde jeg mange sykedagen fra jobb🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke vært noe kvalm og matlysten er helt enorm, men styrer meg da jeg ikke orker å gå opp for mange kilo. Føler meg feit allerede, men var på vekta og det var ingen økning enda 😊

Var en del trøtt i starten , men fra uke 10 ga det seg 

Anonymkode: 72f44...0d9

Veldig lurt at du tenker sånn. Skulle ønske at jeg gjorde det samme😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, unai skrev:

Veldig lurt at du tenker sånn. Skulle ønske at jeg gjorde det samme😂

Hehe spiser meg god og mett på sunn mat så det hjelper 😊 Håper magen blir like liten som sist, men den blir vel nesten alltid større med nummer 2?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har hørt hjertelyd ennå? Med doppler? Jeg fant igår 9+3😊

Anonymkode: 4e2e9...e38

Ikke med doppler, men på UL. Verken legen eller jordmor har prøvd å høre med doppler enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, schpa84 skrev:

Ikke med doppler, men på UL. Verken legen eller jordmor har prøvd å høre med doppler enda.

Fant igjen istad, skal på ny UL om 3 uker, vi har fortsatt ikke sagt det til noen, tenker si det på julaften.. ikke lenge igjen😊

Anonymkode: 4e2e9...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag. Vi venter gutt til min store overraskelse og terminen er 7.juni i stedet for 10.juni. 

14 uker på vei i dag. 

Hvordan er formen til dere andre?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 20.00, Anonym bruker skrev:

Var på UL i dag. Vi venter gutt til min store overraskelse og terminen er 7.juni i stedet for 10.juni. 

14 uker på vei i dag. 

Hvordan er formen til dere andre?

Anonymkode: 72f44...0d9

Artig å høre at du venter en gutt. Har selv to gutter fra før og regner med at det blir gutt nr 3 nå😂 Formen forandrer seg hele tiden. Noen dager er den fin, mens andre dager er den pyton.  Håper det gir seg i uke 12😂 Enn der? Er du i fin form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 9.47, unai skrev:

Artig å høre at du venter en gutt. Har selv to gutter fra før og regner med at det blir gutt nr 3 nå😂 Formen forandrer seg hele tiden. Noen dager er den fin, mens andre dager er den pyton.  Håper det gir seg i uke 12😂 Enn der? Er du i fin form?

Håper formen din blir mer stabil fra uke 12 😊 Høres plagsomt ut med variabel form.

Formen min er flott, Er bare litt mer trøtt og mer sulten. 

Når er det vanlig å kjenne liv med barn nr 2?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.12.2018 den 23.21, Anonym bruker skrev:

Håper formen din blir mer stabil fra uke 12 😊 Høres plagsomt ut med variabel form.

Formen min er flott, Er bare litt mer trøtt og mer sulten. 

Når er det vanlig å kjenne liv med barn nr 2?

Anonymkode: 72f44...0d9

De magiske 12 ukene altså! Nå er kvalmen over og jeg har fått mye mer energi😁🎉 

Jeg kunne ha sverget på at jeg kjente liv her om dagen. Det var akkurat som et svakt,svakt dult i nederste del av magen.

Jeg var hos jordmor her om dagen, hadde gledet meg så til å få høre om der var liv, altså med doppler, men hun sa at det var for tidlig å høre det😔 Har dere andre fått høre i uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 8.26, unai skrev:

De magiske 12 ukene altså! Nå er kvalmen over og jeg har fått mye mer energi😁🎉 

Jeg kunne ha sverget på at jeg kjente liv her om dagen. Det var akkurat som et svakt,svakt dult i nederste del av magen.

Jeg var hos jordmor her om dagen, hadde gledet meg så til å få høre om der var liv, altså med doppler, men hun sa at det var for tidlig å høre det😔 Har dere andre fått høre i uke 12?

Ja, endelig 12 uker- det kan du godt si! 😉

selv har jeg ikke hatt noen andre plager enn vonde pupper og litt mer vondt i ryggen, men så deilig for alle dere andre som nå forhåpentligvis snart er ferdig med kvalme og diverse 😃

jeg var hos legen nå helt når jeg var 11+6 uker og han hørte hjertet klart og tydelig, trodde det var normalt, men høres ut som ikke det er det. 🤔

håper formen deres er stigende og at alle sammen får en kjempe fin uke 💕

Anonymkode: 50869...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 8.26, unai skrev:

De magiske 12 ukene altså! Nå er kvalmen over og jeg har fått mye mer energi😁🎉 

Jeg kunne ha sverget på at jeg kjente liv her om dagen. Det var akkurat som et svakt,svakt dult i nederste del av magen.

Jeg var hos jordmor her om dagen, hadde gledet meg så til å få høre om der var liv, altså med doppler, men hun sa at det var for tidlig å høre det😔 Har dere andre fått høre i uke 12?

Jeg hører hjertelyd med doppler hjemme fra uke 10. Men jordmor gjør det ikke så tidlig fordi sjansen for å finne hjertelyd er like stor som å ikke finne den, og det skaper bare fortvilelse hos den gravide.. 

Anonymkode: 7e2c5...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere? :) Formen fin? Symptomer?

Vært på ultralyd? Samme/endret termin? 

 

Dagene går unna her med en på snart 2 år og en på snart 4 år. Mini i magen har vært veldig livlig lenge. Så kjente tidlig liv. 

Termin etter ul er enda 18 juni. Magefølelsen sier 5.juni. Så spent. (magefølelsen min stemte ganske godt på mine to gutter både på kjønn og dato) 

18+5 i dag. På ultralyd fikk vi bekreftet følelsen av at det ble ei lillesøster ❤️

To tidligere svangerskap uten symptomer annet enn mens stopp, større pupper og voksende mage. Denne gang kraftig bekkensmerter, uggen/ ofte småkvalm ila dagen, dårlig matlyst, bredere hofter, hetetokter, you name it! 😛

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Hvordan går det med dere? :) Formen fin? Symptomer?

Vært på ultralyd? Samme/endret termin? 

 

Dagene går unna her med en på snart 2 år og en på snart 4 år. Mini i magen har vært veldig livlig lenge. Så kjente tidlig liv. 

Termin etter ul er enda 18 juni. Magefølelsen sier 5.juni. Så spent. (magefølelsen min stemte ganske godt på mine to gutter både på kjønn og dato) 

18+5 i dag. På ultralyd fikk vi bekreftet følelsen av at det ble ei lillesøster ❤️

To tidligere svangerskap uten symptomer annet enn mens stopp, større pupper og voksende mage. Denne gang kraftig bekkensmerter, uggen/ ofte småkvalm ila dagen, dårlig matlyst, bredere hofter, hetetokter, you name it! 😛

 

 

Kan tenke meg at du har nok å gjøre med barn på hhv 2 og 4 år 😉 Er de spent på å få seg lillesøster? 

Ifølge appen Preglife er jeg i uke 21 (20+1) i dag. Termin 09.06. Jordmor på ordinær ultralyd sa at det er 100 % sikkert at det blir en gutt 😊

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...