Gå til innhold

Juni 2019 💖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hører nok til her jeg og😍 Har termin 28. Ca...

Men jeg lurer på om det er flere som er som meg og er kvalme og spyr allerede nå ( er i begynnelsen av uke 5) ? 🤔

Har en gutt fra før av, men han er 7 neste mnd og var ikke dårlig med han..! 

Synes det er tar så lang tid før vi skal si det til noen, kjedelig å ikke snakke med noen om det enda😅

Anonymkode: 50869...56e

Ja syns jeg også ;P Så jeg har nå sagt det til en del allerede jeg da. Syns det er koselig å dele og er de som jeg også ville ha kunne sagt jeg mista til hvis jeg gjør det. Jeg er egentlig ikke noe i mot å fortelle det tidlig, eneste er om en mister, så må en jo da også fortelle de samme at en har mistet. Så det kan jo være litt tøft. Men tre veninner, mamma, søsteren min, studenten min, og to kollegaer vet det allerede ;P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, KmammaK skrev:

Ja syns jeg også 😜 Så jeg har nå sagt det til en del allerede jeg da. Syns det er koselig å dele og er de som jeg også ville ha kunne sagt jeg mista til hvis jeg gjør det. Jeg er egentlig ikke noe i mot å fortelle det tidlig, eneste er om en mister, så må en jo da også fortelle de samme at en har mistet. Så det kan jo være litt tøft. Men tre veninner, mamma, søsteren min, studenten min, og to kollegaer vet det allerede 😜

 

Ja, har også tenkt at jeg vil si det til ei venninne snart, men vet liksom ikke helt likevel! 

Vil vente så lenge jeg kan med å si det til familie og sånt bare fordi vi ikke orker at storebror skal mase i 8 mnd om når babyen kommer😂 

men fortsetter jeg med å være så kvalm, trøtt og kaste opp så kan jeg ikke vente så lenge, kan ikke ha omgangssyken i 3 mnd liksom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hører nok til her jeg og😍 Har termin 28. Ca...

Men jeg lurer på om det er flere som er som meg og er kvalme og spyr allerede nå ( er i begynnelsen av uke 5) ? 🤔

Har en gutt fra før av, men han er 7 neste mnd og var ikke dårlig med han..! 

Synes det er tar så lang tid før vi skal si det til noen, kjedelig å ikke snakke med noen om det enda😅

Anonymkode: 50869...56e

Jeg har ikke kjent så mye til kvalmen enda, men den kommer vel snart hvis dette svangerskapet blir lik de to andre😂

Når kommer du til å fortelle om graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kolleger vet om graviditeten. Jeg sa til de at de måtte holde det hemmelig. Jeg var nødt å si det pga måtte omrokkere på pasientene, ene pasienten skulle få injisert et radioaktivt stoff og andre pasient skulle på MR og dit kunne ikke jeg gå.

Jeg har ikke en gang sagt det til familien  (utenom søsteren min), men i min jobb er det nesten umulig å skjule en graviditet pga kolleger blir mistenksom når en person plutselig på omrokkere på hvilken pasienter som tas.

I dag var det så mye å gjøre på jobb at jeg gikk uten mat fra 0630-1330, var rimelig utladet da

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, unai skrev:

Jeg har ikke kjent så mye til kvalmen enda, men den kommer vel snart hvis dette svangerskapet blir lik de to andre😂

Når kommer du til å fortelle om graviditeten?

 

3 timer siden, unai skrev:

Jeg har ikke kjent så mye til kvalmen enda, men den kommer vel snart hvis dette svangerskapet blir lik de to andre😂

Når kommer du til å fortelle om graviditeten?

Jeg har på en måte lyst å bare vente til folk må spørre selv om jeg er feit eller gravid😂 men samtidig så har jeg sagt til mannen at hvis jeg fortsetter som dette, med å være trøtt, kvalm og kaste opp så må vi kanskje si det til svigermor sånn at jeg kan lene meg på henne som hjelp med eldstemann, ellers vil jeg nok vente så lenge jeg kan- tror jeg😉

du da? Når kommer du til å dele de gode nyhetene med alle rundt ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HåperPå2019Baby skrev:

 

Jeg har på en måte lyst å bare vente til folk må spørre selv om jeg er feit eller gravid😂 men samtidig så har jeg sagt til mannen at hvis jeg fortsetter som dette, med å være trøtt, kvalm og kaste opp så må vi kanskje si det til svigermor sånn at jeg kan lene meg på henne som hjelp med eldstemann, ellers vil jeg nok vente så lenge jeg kan- tror jeg😉

du da? Når kommer du til å dele de gode nyhetene med alle rundt ?😊

Jeg vet faktisk ikke🤔 Jeg har litt lyst å bevare hemmeligheten, samtidig som jeg vil dele den med alle😂 Men jeg tror at vi  holder det for oss selv en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, unai skrev:

Jeg vet faktisk ikke🤔 Jeg har litt lyst å bevare hemmeligheten, samtidig som jeg vil dele den med alle😂 Men jeg tror at vi  holder det for oss selv en stund til.

Tror vi også gjør det. Men det er jammen meg ikke lett 😳😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HåperPå2019Baby skrev:

Tror vi også gjør det. Men det er jammen meg ikke lett 😳😂

Nei det er sant det🙂 Har du bestilt time hos legen/helsestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, unai skrev:

Nei det er sant det🙂 Har du bestilt time hos legen/helsestasjon?

Ja, eller hadde en time nå i november fra før av, så det passet egentlig veldig greit 😉 skal følges tett opp på grunn av kro isl sykdom og sånt.. 

du da? Har du fått bestilt  time enda?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ringte hs i går. Trodde man måtte være nærmere uke 12, men nå hadde de endret retningslinjene, så nå skulle man komme med en gang🙂 Hår fått time 2.nov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, unai skrev:

Ja, ringte hs i går. Trodde man måtte være nærmere uke 12, men nå hadde de endret retningslinjene, så nå skulle man komme med en gang🙂 Hår fått time 2.nov. 

Er det sant? Jeg trodde og det, har liksom lest det over alt hvor jeg har søkt😳men så greit da...😄

kjenner at det blir spennende! 

hvor langt er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, HåperPå2019Baby skrev:

Er det sant? Jeg trodde og det, har liksom lest det over alt hvor jeg har søkt😳men så greit da...😄

kjenner at det blir spennende! 

hvor langt er du på vei? 

De endrer jo alt for hver gang jeg er gravid😂 Jeg er i uke 6😁 Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, unai skrev:

De endrer jo alt for hver gang jeg er gravid😂 Jeg er i uke 6😁 Enn du?

Hehe... er 7 år siden sist jeg var gravid så alt er liksom «nytt» 

jeg er i uke 5 og noe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på innvendig ultralyd i dag og jeg venter visst tvillinger i uke 6. De ligger i h er sin fosterheim og vi fikk se begge hjertene slå💖

 

Mye følelser i sving her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, schpa84 skrev:

Jeg har vært på innvendig ultralyd i dag og jeg venter visst tvillinger i uke 6. De ligger i h er sin fosterheim og vi fikk se begge hjertene slå💖

 

Mye følelser i sving her nå....

Så utrolig gøy!!! Gratulerer så mye 😄💕

kan ikke tenke meg hvordan det må føles, tvillinger 😄 masse lykke til 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, HåperPå2019Baby skrev:

Så utrolig gøy!!! Gratulerer så mye 😄💕

kan ikke tenke meg hvordan det må føles, tvillinger 😄 masse lykke til 😊😊

Var det forresten noen grunn til at du gikk på tidlig ultralyd, eller var du bare nysgjerrig ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, HåperPå2019Baby skrev:

Var det forresten noen grunn til at du gikk på tidlig ultralyd, eller var du bare nysgjerrig ? 😊

Hei. Grunnen til at jeg gikk til tidlig ultralyd var at jeg har hatt veldig sterke symtomer tidlig i graviditeten og magen er veldig stor for å være i uke 6. Derfor trodde jeg at jeg var lengre på vei, men årsaken var jo at det var dobbelt opp der inne. Bestilte time privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, schpa84 skrev:

Hei. Grunnen til at jeg gikk til tidlig ultralyd var at jeg har hatt veldig sterke symtomer tidlig i graviditeten og magen er veldig stor for å være i uke 6. Derfor trodde jeg at jeg var lengre på vei, men årsaken var jo at det var dobbelt opp der inne. Bestilte time privat.

Så gøy 😄 

jeg har og lyst til å bestille time til tidlig ultralyd, men det er bare fordi jeg er så sykt utålmodig 😉

hva slags symptomer har du? Alltid gøy å sammenligne- synes jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HåperPå2019Baby skrev:

Så utrolig gøy!!! Gratulerer så mye 😄💕

kan ikke tenke meg hvordan det må føles, tvillinger 😄 masse lykke til 😊😊

Wow! Gratulerer så mye😁 Hadde du det på følelsen at du ventet tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HåperPå2019Baby skrev:

Hehe... er 7 år siden sist jeg var gravid så alt er liksom «nytt» 

jeg er i uke 5 og noe 😉

Morsomt🙂 Da kan vi følge hverandre😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 5 uker gravid 🤰🏼Når bør man ringe HS? Skal til legen den 29.10 for noe annet, men tenkte bare og nevne det da... men bør kanskje ringe HS snart også? 

Mistet i fjor på denne tiden, tok ikke lange stunden fra testen viste gravid til jeg fikk en følelse av at det ikke kom til å gå bra, mistet i 5+ et eller annet. Denne gangen har jeg ikke hatt den følelsen, spennende å se om det er noe i det. Flere som har følt det likt?

Anonymkode: 4e2e9...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HåperPå2019Baby skrev:

Så gøy 😄 

jeg har og lyst til å bestille time til tidlig ultralyd, men det er bare fordi jeg er så sykt utålmodig 😉

hva slags symptomer har du? Alltid gøy å sammenligne- synes jeg 😉

Ja, dette er veldig gøy og blir litt lettet ettersom jordmor fant hjertelyd i begge fostersekken også. Jeg får ny ultralyd på sykehuset om 3 uker og gleder meg veldig :) Samtidig er det ganske overveldende å vite at man skal få tvillinger.

 

De symptomene jeg har hatt er mye smerter i korsryggen, stikkinger i skambenet og menslignende smerter, utrolig trøtthet, ekstremt mye hormoner og ømme bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Oslo i august og er 9 uker gravid i morgen. Er det på helsestasjonen jordmor holder til?kan jeg bare ringe en hvilken som helst helsestasjon?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, schpa84 skrev:

Ja, dette er veldig gøy og blir litt lettet ettersom jordmor fant hjertelyd i begge fostersekken også. Jeg får ny ultralyd på sykehuset om 3 uker og gleder meg veldig :) Samtidig er det ganske overveldende å vite at man skal få tvillinger.

 

De symptomene jeg har hatt er mye smerter i korsryggen, stikkinger i skambenet og menslignende smerter, utrolig trøtthet, ekstremt mye hormoner og ømme bryster.

Ja det vil jeg absolutt tro! Håper på oppdatering etter ultralyden da😊 

 

ja har batt en del menslignende smerter og litt sånn tak på en måte.. og er veldig trøtt og så kjennes det ut Som om jeg går med konstant melkespreng😆 husker ikke så mye fra sist gang, men den ammedelen husker jeg veldig godt, og kjenner allerede nå at det er noe jeg gruer meg til 😅😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...