Gå til innhold

Juni 2019 💖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, schpa84 skrev:

Jeg har smerter i korsryggen og noe som minner om kraftige menstruasjonssmerter eller nesten kynnere. Det kan ha noe å gjøre med at jeg var mye yngre under forrige graviditet også er jo hver graviditet ulik. Noen dager fryser jeg og har influensalignende smerter og er stort sett slapp og trøtt hele tiden.

 

Jeg tenkte å drøye litt med å fortelle det på jobb. Jeg og samboer vil ikke fortelle det til familien før i uke 12, pga risiko for SA. De eneste som vet det er to venninner av meg og en kamerat av han. Vi venter også å fortelle barna det før risikoen for SA er over.

Når skal dere fortelle barna det?

Vi skal også fortelle familien det i uke 12.

Heldigvis skjer de fleste SA før uke 8.

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når skal dere fortelle barna det?

Vi skal også fortelle familien det i uke 12.

Heldigvis skjer de fleste SA før uke 8.

Anonymkode: 72f44...0d9

Vi tenkte å fortelle barna det i uke 12. Er litt redd for å fortelle det tidlig også blir det en SA eller svangerskap utenfor livmor og lignende, men det spørs hvor lenge jeg klarer å holde det skjult for datteren på 12 år. Hun får med seg absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, schpa84 skrev:

Vi tenkte å fortelle barna det i uke 12. Er litt redd for å fortelle det tidlig også blir det en SA eller svangerskap utenfor livmor og lignende, men det spørs hvor lenge jeg klarer å holde det skjult for datteren på 12 år. Hun får med seg absolutt alt.

Uke 12 er et greit tidspunkt å fortelle det på.

Barn fanger opp alt . 

4-åringen sa her om dagen "Mamma hq4 du en baby i magen"? 😅🤣

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uke 12 er et greit tidspunkt å fortelle det på.

Barn fanger opp alt . 

4-åringen sa her om dagen "Mamma hq4 du en baby i magen"? 😅🤣

Anonymkode: 72f44...0d9

Ja, de barna får med seg alt. Datteren min strøk meg plutselig på magen her om dag og sa bare "den var litt hard" med et lurt blikk. Så tror kanskje hun allerede har skjønt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg hører til her, foreløpig termin 30 juni. Ikm er lørdag, fikk positiv digital clearblue Idag, ikke morgenurin og 2-3😱Halveis planlagt, litt skremt 😅

Anonymkode: 4e2e9...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg hører til her, foreløpig termin 30 juni. Ikm er lørdag, fikk positiv digital clearblue Idag, ikke morgenurin og 2-3😱Halveis planlagt, litt skremt 😅

Anonymkode: 4e2e9...e38

Gratulerer 😁og velkommen i klubben 😊

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, schpa84 skrev:

Ja, de barna får med seg alt. Datteren min strøk meg plutselig på magen her om dag og sa bare "den var litt hard" med et lurt blikk. Så tror kanskje hun allerede har skjønt det :P

Så søtt 😍

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, schpa84 skrev:

Ja, de barna får med seg alt. Datteren min strøk meg plutselig på magen her om dag og sa bare "den var litt hard" med et lurt blikk. Så tror kanskje hun allerede har skjønt det :P

Haha så skjønn😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dreiv 4 åringen å hoppa i fanget mitt og vanligvis så pleier vi å kunne "herje" litt, men akkurat da så stoppa jeg henne automatisk litt fra å treffe med rumpa rett nedi magen og hun reagerte umiddelbart og "åå men har du baby i magen nå? da må jeg være forsiktig" Jeg bare smilte og sa "ja når en har baby må en være forsiktig" :P De gleder seg veldig og er veldig spente :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg innom jobb for å fortelle sjefen om graviditeten pga jeg trenger tilrettelegging i visse til visse arbeidsoppgaver. Sjefen er sykmeldt og nå aner jeg ikke hvordan jeg skal få ordnet det mtp tilrettelegging. Har arbeidshelg og er nervøs for å bli satt til de arbeidsoppgavene som kan innebære risiko for fosteret... Hva kan jeg gjøre? 🤔

Er bare 8 uker på vei

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KmammaK skrev:

Her dreiv 4 åringen å hoppa i fanget mitt og vanligvis så pleier vi å kunne "herje" litt, men akkurat da så stoppa jeg henne automatisk litt fra å treffe med rumpa rett nedi magen og hun reagerte umiddelbart og "åå men har du baby i magen nå? da må jeg være forsiktig" Jeg bare smilte og sa "ja når en har baby må en være forsiktig" :P De gleder seg veldig og er veldig spente :)

 

 

Nydelig da 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hjemme hær, termin ca 17 juni☺️ Barn nr 2, har en datter på 2 år💕 Var på TUL i går og fikk se en liten prikk med bankende hjerte😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei! Jeg har termin 27.juni😊 Er jo helt uvirkelig at man er gravid igjen. Håper at ukene fram til uke 12 går fort!🤞

Endret av unai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2018 den 10.46, Betta123 skrev:

Tusen takk!😍 og gratulerer til deg også😄dette er så spennende! Rart hvor ulike graviditetene er, hvilke kjønn har du fra før? 

Jeg er veldig spent på om det er en eller to, vi satte inn to egg gjennom IVF❤️ Får se på ul på torsdag😄

Ikke sant! Vi er utrolig heldige😍 så spennende da er du en uke foran meg😄

Så spennende :) vi har to gutter ❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter i fra før. Lurer litt på om magen kommer til å vises tidligere i dette svangerskapet siden det er nr 3? Noen som vet? Jeg føler jo at alle kan se det på meg at jeg er gravid. Er jo selvfølgelig veldig oppblåst nå, men ingen av buksene mine passer nå😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, unai skrev:

Jeg har to gutter i fra før. Lurer litt på om magen kommer til å vises tidligere i dette svangerskapet siden det er nr 3? Noen som vet? Jeg føler jo at alle kan se det på meg at jeg er gravid. Er jo selvfølgelig veldig oppblåst nå, men ingen av buksene mine passer nå😂

Magen kom tidlig på både 1, 2 og 3. Men nå på nr 4 er den merkelig flat ennå.. Så tror det har mye å si hvor babyen ligger i livmor også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har mye murringer ? Tidvis relativt vonde, men jeg Er ikke plaget av menssmerter til vanlig så har sikkert ikke så høy terskel der. Mistet i SA for et år siden ca denne tiden, så håper det går bra denne gangen🙏🏼 Har en helt annen ro nå, så håper det er noe i det 🤰🏼

Anonymkode: 4e2e9...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange som har mye murringer ? Tidvis relativt vonde, men jeg Er ikke plaget av menssmerter til vanlig så har sikkert ikke så høy terskel der. Mistet i SA for et år siden ca denne tiden, så håper det går bra denne gangen🙏🏼 Har en helt annen ro nå, så håper det er noe i det 🤰🏼

Anonymkode: 4e2e9...e38

Av og på her, bruker mye rispute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Emi81 skrev:

Magen kom tidlig på både 1, 2 og 3. Men nå på nr 4 er den merkelig flat ennå.. Så tror det har mye å si hvor babyen ligger i livmor også. 

Føler at den stikker mye ut allerede nå, vi har vel bestemt oss for å dele nyheten rundt uke 10 og det er jo ikke så lenge til😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 9.13, unai skrev:

Jeg har to gutter i fra før. Lurer litt på om magen kommer til å vises tidligere i dette svangerskapet siden det er nr 3? Noen som vet? Jeg føler jo at alle kan se det på meg at jeg er gravid. Er jo selvfølgelig veldig oppblåst nå, men ingen av buksene mine passer nå😂

Det er nummer 2 på meg, men føler allerede at jeg har fått ganske stor mage selv om jeg bare er i uke 6. Regner med at meste er at jeg er oppblåst eller at jeg er lenger på vei, da jeg tror kanskje forrige menstruasjon var festeblødning siden den kun varte i 2 dager og det var veldig lite. Syns det går så sakte frem til uke 12, men så er jeg veldig utålmodig da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, schpa84 skrev:

Det er nummer 2 på meg, men føler allerede at jeg har fått ganske stor mage selv om jeg bare er i uke 6. Regner med at meste er at jeg er oppblåst eller at jeg er lenger på vei, da jeg tror kanskje forrige menstruasjon var festeblødning siden den kun varte i 2 dager og det var veldig lite. Syns det går så sakte frem til uke 12, men så er jeg veldig utålmodig da😂

Mange er oppblåst i 1.trimester. jeg føler meg feit i magen, ser bare ut som jeg har lagt litt på meg, ikke gravidmage

 

Jeg er i uke 8+2. Føler der får kjempesakte fram til uke 12. Dessverre kan det hende jeg må si det på jobb når som helst, noe som oppleves ubehagelige. Jeg kan nemlig ikke følge pasienter inn til MR pga magnetfeltet kan være skadelig for foster så det anbefales et føre-var-prinsipp. Sjefen er sykmeldt så det føles litt rart om jeg må dele nyheten med de andre ansatte først. Jeg gruer meg litt til jobb hver dag pga er så redd jeg må dele nyheten så tidlig  .

Flere her som føler seg ekstra trøtte på kvelden ?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 9.13, unai skrev:

Jeg har to gutter i fra før. Lurer litt på om magen kommer til å vises tidligere i dette svangerskapet siden det er nr 3? Noen som vet? Jeg føler jo at alle kan se det på meg at jeg er gravid. Er jo selvfølgelig veldig oppblåst nå, men ingen av buksene mine passer nå😂

Min er oppblåst og dem som kjenner meg ser at jeg er gravid. Er bare 6+3 😛 2 gutter fra før. Mamma så hofta mi var plutselig så brei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utålmidig.no skrev:

Min er oppblåst og dem som kjenner meg ser at jeg er gravid. Er bare 6+3 😛 2 gutter fra før. Mamma så hofta mi var plutselig så brei. 

Hehe! Kanskje det er jenta som kommer denne gang?😂 Skal ikke den "stjele"skjønnheten fra mora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 11.47, Anonym bruker skrev:

Mange er oppblåst i 1.trimester. jeg føler meg feit i magen, ser bare ut som jeg har lagt litt på meg, ikke gravidmage

 

Jeg er i uke 8+2. Føler der får kjempesakte fram til uke 12. Dessverre kan det hende jeg må si det på jobb når som helst, noe som oppleves ubehagelige. Jeg kan nemlig ikke følge pasienter inn til MR pga magnetfeltet kan være skadelig for foster så det anbefales et føre-var-prinsipp. Sjefen er sykmeldt så det føles litt rart om jeg må dele nyheten med de andre ansatte først. Jeg gruer meg litt til jobb hver dag pga er så redd jeg må dele nyheten så tidlig  .

Flere her som føler seg ekstra trøtte på kvelden ?

Anonymkode: 72f44...0d9

Ja, det skjønner jeg godt. Bra å høre at flere allerede har mage. Føler heller ikke at jeg har gravidmage, men at jeg ser feit ut.

 

Jeg er også ekstremt trøtt. Til vanlig klarer jeg meg med svært lite søvn, men nå er jeg trøtt og tom for energi hele tiden. Merker også veldig godt at livmoren vokser og har en del vondt i korsryggen, samt ekstremt ømme pupper. Har heldigvis ikke blitt kvalm enda, men var ikke det under forrige svangerskap heller.

Endret av schpa84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører nok til her jeg og😍 Har termin 28. Ca...

Men jeg lurer på om det er flere som er som meg og er kvalme og spyr allerede nå ( er i begynnelsen av uke 5) ? 🤔

Har en gutt fra før av, men han er 7 neste mnd og var ikke dårlig med han..! 

Synes det er tar så lang tid før vi skal si det til noen, kjedelig å ikke snakke med noen om det enda😅

Anonymkode: 50869...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...