Gå til innhold

Juni 2019 💖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På ‎13‎.‎10‎.‎2018 den 11.40, Utålmidig.no skrev:

Ja, fryktelig seint! Vi har og sagt det til mange nære, men ikke noe offisielt på facebook eller noe. Kun nærmeste. Syntes det er lettere om noe skulle skje. Så er de med hele veien. Har opplevd spontan abort, riktignok i uke 6, men likevel var det godt å ha noen rundt. Var jo litt trist. Men spiren satt mnd etter :)

 

Ultralyd er koselig og veldig spesielt. Godt å få bekrefta at alt er ok. ❤️ Vi har i 12 uke. 

Ja, ikke lett å skjule. Hehe

 

Ja er enig :) jeg vil også gjerne fortelle det om det skulle skje noe. Jeg ble gravid forrige syklus også, men mistet med en gang. Altså før jeg egentlig fant det ut. Så rakk ikke føle på "tapet" men er jo redd for det skal skje igjen.

Krysser fingrene for at ting er i orden denne gangen og at vi kan senke skuldrene litt mer om noen uker :)

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, så har ikke fått bestilt enda. Gleder meg så masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Betta123 skrev:

Termin 8 juni😍går snart inn i uke7! Absolutt ingen symptomer, skal på tidlig ultralyd for å faktisk sjekke at det er noe der inne😅dette er mitt første❤️

Gratulerer ❤️

Hehe :) Kjenner til det! Greit å se. Det er en utrolig opplevelse. Veldig spesielt når man der tidlig før man kjenner bevegelser. Gleder meg veldig til å se ❤️

Med første merka jeg ikkeno symptomer i det hele tatt. NR to var litt på lukt og murring tidlig. 

Nå er jeg oppblåst og luftig 😛 men slutt på hetetokter. Er så spent på hvordan det står til inni der. Og såå nysgjerrig på om det er gutt eller jenta da graviditeten allerede skiller seg veldig ut fra de to første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, KmammaK skrev:

Ja er enig :) jeg vil også gjerne fortelle det om det skulle skje noe. Jeg ble gravid forrige syklus også, men mistet med en gang. Altså før jeg egentlig fant det ut. Så rakk ikke føle på "tapet" men er jo redd for det skal skje igjen.

Krysser fingrene for at ting er i orden denne gangen og at vi kan senke skuldrene litt mer om noen uker :)

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, så har ikke fått bestilt enda. Gleder meg så masse! :)

Samme ble det Hos meg før jeg ble gravid med nr to. Testen ble akkurat ultrasvak og bare svakere. Mensen kom 4 dager forsinka. (testa som gal noen dager etter el) kjemisk graviditet. Godt det skjer så tidlig når det først måtte skje. 

 

Jeg og. ❤️ spent på om alt er ok og hvem som er der inne. Hehe. 

Nå er jeg kvitt hetetokter, for know, men skikkelig oppblåst med mens liknende fis. Uff. Haha. 

Venter utålmodige på ultralyd nå i slutt nov... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Betta123 skrev:

Termin 8 juni😍går snart inn i uke7! Absolutt ingen symptomer, skal på tidlig ultralyd for å faktisk sjekke at det er noe der inne😅dette er mitt første❤️

Å ha ingen symptomer er veldig deilig da 😍 Jeg er 8 uker på fredag og ingen kvalme så langt. 

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe: Jeg jobber som sykepleier på en sengepost og det hender jeg må følge pasienter til røntgen (MR eller CT). Selv om jeg ikke er der under selve bildetakingen når strålingen er som verst bør jeg vel unnlate å være med inn på rommet?

Jeg synes det er så kleint å måtte fortelle sjefen om graviditeten i uke 7-8, men må jeg så må jeg . 

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 11.35, Utålmidig.no skrev:

Ja ❤️ gleder oss :)

Guttene har mye glede av hverandre og allerede er de veldig selvstendige. Minste lærer av storebror og har allerede begynt å gå potte på eget initiativ og kler seg selv(bruker bleie, men vil ofte på potta). 

Uff. Det husker jeg med amming. Ømme nipler er helt forferdelig. Man kan ikke se på dr uten at det er ubehag. Håper det går over. 

Høres både koselig og slitsomt ut med 2 tette 😊 Det blir 4 år og 9 mnd mellom datteren vår og junibabyen 😅😊

Går fint med ømme nippler, men må være veldig varsom når jeg tørker meg etter dusjing

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på noe: Jeg jobber som sykepleier på en sengepost og det hender jeg må følge pasienter til røntgen (MR eller CT). Selv om jeg ikke er der under selve bildetakingen når strålingen er som verst bør jeg vel unnlate å være med inn på rommet?

Jeg synes det er så kleint å måtte fortelle sjefen om graviditeten i uke 7-8, men må jeg så må jeg . 

Anonymkode: 72f44...0d9

Du må forlate rommet ja, det gjør de jo på sykehuset her. Pasienten er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om jeg er i uke 5 eller uke 9, da siste menstruasjon kun varte i to dager og jeg blødde veldig lite. Graviditetstesten viste dessuten 3+ når jeg egentlig skulle vært i uke 4. Ringte legekontoret, men legen min er på ferie og jeg får ikke time hos fastlegen før 30.oktober. Burde jeg bestille time hos Volvat? Syns det kan være greit å konstatere hvor langt jeg er på vei, men er kanskje ikke så farlig å vente i to uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Gratulerer ❤️

Hehe :) Kjenner til det! Greit å se. Det er en utrolig opplevelse. Veldig spesielt når man der tidlig før man kjenner bevegelser. Gleder meg veldig til å se ❤️

Med første merka jeg ikkeno symptomer i det hele tatt. NR to var litt på lukt og murring tidlig. 

Nå er jeg oppblåst og luftig 😛 men slutt på hetetokter. Er så spent på hvordan det står til inni der. Og såå nysgjerrig på om det er gutt eller jenta da graviditeten allerede skiller seg veldig ut fra de to første

Tusen takk!😍 og gratulerer til deg også😄dette er så spennende! Rart hvor ulike graviditetene er, hvilke kjønn har du fra før? 

Jeg er veldig spent på om det er en eller to, vi satte inn to egg gjennom IVF❤️ Får se på ul på torsdag😄

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ha ingen symptomer er veldig deilig da 😍 Jeg er 8 uker på fredag og ingen kvalme så langt. 

Anonymkode: 72f44...0d9

Ikke sant! Vi er utrolig heldige😍 så spennende da er du en uke foran meg😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Utålmidig.no skrev:

Samme ble det Hos meg før jeg ble gravid med nr to. Testen ble akkurat ultrasvak og bare svakere. Mensen kom 4 dager forsinka. (testa som gal noen dager etter el) kjemisk graviditet. Godt det skjer så tidlig når det først måtte skje. 

 

Jeg og. ❤️ spent på om alt er ok og hvem som er der inne. Hehe. 

Nå er jeg kvitt hetetokter, for know, men skikkelig oppblåst med mens liknende fis. Uff. Haha. 

Venter utålmodige på ultralyd nå i slutt nov... 

Ja det var bare noen dager etter eggløsning så fikk jeg "mensen" plutselig. Skjønte ingenting. Og ble lei meg for da var det jo ikke mulig å bli gravid. Og frustrert over 16 dagers syklus. Så tok jeg tester og fikk positiv, negativ, positiv og negativ... så det hadde nok vært noe men så funka det ikke. Så ja er jo godt det ikke går lenger tid når det nå først var noe som ikke fungerte.

Ja jeg er også skikkelig oppblåst... promper som en tulling og ungene ler seg skakk.. (håper ikke de går rundt å forteller det til andre, hahaha )

Jeg tenkte bestille i midten av desember. Da vil jeg være ca 13 uker. Appene sier forskjellige ting.. sikkert pga kort syklus at noen av de ikke helt tar høyde for det, mens andre gjør det. men er 5 + noe nå i allefall. Jeg vil gjerne at de skal kunne se kjønn når jeg går. Vet jo at det ikke er "viktig" men synes det har vært veldig fint med de to andre for å få litt mer "tilknytning" til den.

Dette er første barn med ny partner og hans første. Så tror han synes det er litt rart at jeg har gjort dette to ganger før mens han er helt fersk. Han har ikke helt tatt det innover seg og tror kanskje en ultralyd med kjønn vil gjøre det lettere :)

 

Jeg hadde noen hetetokter her en dag, men mest av alt fryser jeg også, haha.

Men fått en del vondt i ryggen da.. det er kjipt :S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, schpa84 skrev:

Jeg er usikker på om jeg er i uke 5 eller uke 9, da siste menstruasjon kun varte i to dager og jeg blødde veldig lite. Graviditetstesten viste dessuten 3+ når jeg egentlig skulle vært i uke 4. Ringte legekontoret, men legen min er på ferie og jeg får ikke time hos fastlegen før 30.oktober. Burde jeg bestille time hos Volvat? Syns det kan være greit å konstatere hvor langt jeg er på vei, men er kanskje ikke så farlig å vente i to uker?

Med mindre du skal ta ultralyd hos legen så kan vel ikke fastlegen gi deg noe svar på hvor langt du er på vei heller?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men syns det er veldig lenge å vente. Burde jeg bestille time hos Volvat for ultralyd? Vil jo gjerne vite hvor langt jeg er på vei. Dersom HcG viser seg å være veldig høyt kanskje fastlegen henviser til ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emi81 skrev:

Du må forlate rommet ja, det gjør de jo på sykehuset her. Pasienten er alene. 

Ja, Det gjør jeg alltid, men i går var jeg sammen med en sykepleier på opplæring og da sa hun at selv før og etter MR-bildene tas kan man ikke være inne i rommet om man er gravid. 

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Betta123 skrev:

Tusen takk!😍 og gratulerer til deg også😄dette er så spennende! Rart hvor ulike graviditetene er, hvilke kjønn har du fra før? 

Jeg er veldig spent på om det er en eller to, vi satte inn to egg gjennom IVF❤️ Får se på ul på torsdag😄

Ikke sant! Vi er utrolig heldige😍 så spennende da er du en uke foran meg😄

Ja, det er veldig deilig å være "symptomfri" 😍 Forrige graviditet var jeg kvalm 1-2 timer i en uke

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, schpa84 skrev:

Jeg er usikker på om jeg er i uke 5 eller uke 9, da siste menstruasjon kun varte i to dager og jeg blødde veldig lite. Graviditetstesten viste dessuten 3+ når jeg egentlig skulle vært i uke 4. Ringte legekontoret, men legen min er på ferie og jeg får ikke time hos fastlegen før 30.oktober. Burde jeg bestille time hos Volvat? Syns det kan være greit å konstatere hvor langt jeg er på vei, men er kanskje ikke så farlig å vente i to uker?

Legen min henviste meg til TUL pga akkurat det dilemmaet, men det skal være noen som har ansvar for deg mens legen er på ferie. 

Endret av Emi81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎10‎.‎2018 den 11.06, schpa84 skrev:

Nei, men syns det er veldig lenge å vente. Burde jeg bestille time hos Volvat for ultralyd? Vil jo gjerne vite hvor langt jeg er på vei. Dersom HcG viser seg å være veldig høyt kanskje fastlegen henviser til ultralyd?

Ja skjønner deg godt, jeg er heller ikke helt sikker på hvor langt jeg er, men for meg er det bare en uke ca jeg er usikker på, så får bare smøre meg med tålmodighet. Jeg skal til legen 1.nov. Så tenkte høre med henne hva hun tror, og det er jo som du sier, kanskje slik at en kan bli henvist for UL om en er usikker på hvor langt man er. Men spørs vel om det gjør det hvis det ikke er veldig viktig? Det er jo en utgift og de gjør det i utgangspunktet bare om det er medisinsk nødvendig. 

Jeg tror ikke legen min kan gi meg noe bedre svar enn å tippe, men vil bestille ultralyd rundt uke 12 privat, så får jeg endelig svaret da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KmammaK skrev:

Ja skjønner deg godt, jeg er heller ikke helt sikker på hvor langt jeg er, men for meg er det bare en uke ca jeg er usikker på, så får bare smøre meg med tålmodighet. Jeg skal til legen 1.nov. Så tenkte høre med henne hva hun tror, og det er jo som du sier, kanskje slik at en kan bli henvist for UL om en er usikker på hvor langt man er. Men spørs vel om det gjør det hvis det ikke er veldig viktig? Det er jo en utgift og de gjør det i utgangspunktet bare om det er medisinsk nødvendig. 

Jeg tror ikke legen min kan gi meg noe bedre svar enn å tippe, men vil bestille ultralyd rundt uke 12 privat, så får jeg endelig svaret da :)

 

 

Når man ikke vet hvor langt man er på vei får man TUL. I uke 12 skal blodprøver taes, så legen vil vite når det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 14.34, Emi81 skrev:

Legen min henviste meg til TUL pga akkurat det dilemmaet, men det skal være noen som har ansvar for deg mens legen er på ferie. 

Tusen takk for svar. Da regner jeg med at fastlegen henviser meg til TUL :)

 

Ellers sliter jeg ekstremt mye med trøtthet. Jeg har heldigvis hjemmekontor, men det er ikke akkurat en fordel når jeg hele tiden sovner foran pc-skjermen. I tillegg har jeg en 30% stilling i et annet firma og der må jeg hele tiden ta meg sammen. Jeg husker at jeg var litt trøtt under forrige svangerskap, men ikke så ekstremt. Har normalt et veldig høyt aktivitetsnivå og nå har jeg absolutt ingen energi og vil bare sove hele tiden. Prøver å skjerpe meg, men det går ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, schpa84 skrev:

Tusen takk for svar. Da regner jeg med at fastlegen henviser meg til TUL :)

 

Ellers sliter jeg ekstremt mye med trøtthet. Jeg har heldigvis hjemmekontor, men det er ikke akkurat en fordel når jeg hele tiden sovner foran pc-skjermen. I tillegg har jeg en 30% stilling i et annet firma og der må jeg hele tiden ta meg sammen. Jeg husker at jeg var litt trøtt under forrige svangerskap, men ikke så ekstremt. Har normalt et veldig høyt aktivitetsnivå og nå har jeg absolutt ingen energi og vil bare sove hele tiden. Prøver å skjerpe meg, men det går ikke.

 

Er ikke trøttheten ganske klassisk i første trimester?

Jeg sov bare 5,5 timer i natt og i min vanlige tilstand hadde jeg nok tålt det bedre, men i dag duppet jeg av flere ganger da jeg var på kurs . Var heldigvis ikke den eneste 😅 Jeg kan også duppe av mens jeg sitter i sofaen på ettermiddagen mens 4-åringen er hjemme .

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke trøttheten ganske klassisk i første trimester?

Jeg sov bare 5,5 timer i natt og i min vanlige tilstand hadde jeg nok tålt det bedre, men i dag duppet jeg av flere ganger da jeg var på kurs . Var heldigvis ikke den eneste 😅 Jeg kan også duppe av mens jeg sitter i sofaen på ettermiddagen mens 4-åringen er hjemme .

Anonymkode: 72f44...0d9

Så bra å høre at jeg ikke er alene. Jeg vet at det er et vanlig symptom i første trimester, men forrige gang hadde jeg ikke mye symptomer. Kun hyppig vannlating og ømme pupper. Trodde jeg var litt trøtt da, men hvert svangerskap er forskjellig, så må bære venne meg til det. Har også mye mer smerter og voldsomme humørsvingninger denne gangen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, schpa84 skrev:

Så bra å høre at jeg ikke er alene. Jeg vet at det er et vanlig symptom i første trimester, men forrige gang hadde jeg ikke mye symptomer. Kun hyppig vannlating og ømme pupper. Trodde jeg var litt trøtt da, men hvert svangerskap er forskjellig, så må bære venne meg til det. Har også mye mer smerter og voldsomme humørsvingninger denne gangen😂

Hvor har du smerter?

Ja, alle svangerskap er ulike . Forrige gang hadde jeg litt kvalme og fikk endret matpreferanser mens denne gangen ingenting 

Jeg merker at jeg er mer lettrørt. Så på "bloggerne" og ble rørt av å se babygavedryss. 

I morgen må jeg fortelle sjefen om graviditeten. Synes det er kleint å si det tidlig, men må det da det er arbeidsoppgaver jeg ikke kan påta meg pga risiko for fosteret. 

Når skal dere andre fortelle det på jobb?

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, schpa84 skrev:

Tusen takk for svar. Da regner jeg med at fastlegen henviser meg til TUL :)

 

Ellers sliter jeg ekstremt mye med trøtthet. Jeg har heldigvis hjemmekontor, men det er ikke akkurat en fordel når jeg hele tiden sovner foran pc-skjermen. I tillegg har jeg en 30% stilling i et annet firma og der må jeg hele tiden ta meg sammen. Jeg husker at jeg var litt trøtt under forrige svangerskap, men ikke så ekstremt. Har normalt et veldig høyt aktivitetsnivå og nå har jeg absolutt ingen energi og vil bare sove hele tiden. Prøver å skjerpe meg, men det går ikke.

 

Ja det er jo godt mulig de gjør det :) vet noen også "bare" tar hcg prøver for å få en mer indikasjon på hvor langt også, så tror det er ulik praksis på hva som blir gjort :)

 

Jeg er også ganske trøtt.. var det en del med nr 2 også, men jeg klarer ikke helt å huske hvor mye 😜 

Jeg har en del smerter/stikkinger i magen, og etter sex kan det nesten kjennes som kynnere allerde... men det er jo veldig veldig tidlig å skulle begynne med det nå så håper det ikke er det. 

Med første hadde jeg det en god del på slutten, med andre så begynte det rundt uke 14/15 tror jeg og hadde myyyye mot slutten. Ble veldig sliten av det.. så håper det ikke blir enda verre denne gangen.. *facepalm* 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du smerter?

Ja, alle svangerskap er ulike . Forrige gang hadde jeg litt kvalme og fikk endret matpreferanser mens denne gangen ingenting 

Jeg merker at jeg er mer lettrørt. Så på "bloggerne" og ble rørt av å se babygavedryss. 

I morgen må jeg fortelle sjefen om graviditeten. Synes det er kleint å si det tidlig, men må det da det er arbeidsoppgaver jeg ikke kan påta meg pga risiko for fosteret. 

Når skal dere andre fortelle det på jobb?

Anonymkode: 72f44...0d9

Jeg vet ikke helt når jeg tenker å si det.. jeg sa det seint første gang, nesten 5 mnd. Men tidlig gang nr 2 pga mye kvalme. Nå vet jeg ikke helt. Jeg har egentlig litt lyst til å fortelle det men ikke bestemt meg enda. Det er veldig greit for de å planlegge vikariater for andre osv med folk som kanskje da får forlenget når de vet noen av oss faste skal ut osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, KmammaK skrev:

Jeg vet ikke helt når jeg tenker å si det.. jeg sa det seint første gang, nesten 5 mnd. Men tidlig gang nr 2 pga mye kvalme. Nå vet jeg ikke helt. Jeg har egentlig litt lyst til å fortelle det men ikke bestemt meg enda. Det er veldig greit for de å planlegge vikariater for andre osv med folk som kanskje da får forlenget når de vet noen av oss faste skal ut osv. 

 

Med mindre du trenger tilrettelegging på jobb trenger du ikke si det enda. Du vet nok selv når det føles riktig 😊

Med første sa jeg det på jobb da jeg var 26 uker på vei

Anonymkode: 72f44...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du smerter?

Ja, alle svangerskap er ulike . Forrige gang hadde jeg litt kvalme og fikk endret matpreferanser mens denne gangen ingenting 

Jeg merker at jeg er mer lettrørt. Så på "bloggerne" og ble rørt av å se babygavedryss. 

I morgen må jeg fortelle sjefen om graviditeten. Synes det er kleint å si det tidlig, men må det da det er arbeidsoppgaver jeg ikke kan påta meg pga risiko for fosteret. 

Når skal dere andre fortelle det på jobb?

Anonymkode: 72f44...0d9

Jeg har smerter i korsryggen og noe som minner om kraftige menstruasjonssmerter eller nesten kynnere. Det kan ha noe å gjøre med at jeg var mye yngre under forrige graviditet også er jo hver graviditet ulik. Noen dager fryser jeg og har influensalignende smerter og er stort sett slapp og trøtt hele tiden.

 

Jeg tenkte å drøye litt med å fortelle det på jobb. Jeg og samboer vil ikke fortelle det til familien før i uke 12, pga risiko for SA. De eneste som vet det er to venninner av meg og en kamerat av han. Vi venter også å fortelle barna det før risikoen for SA er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...