Gå til innhold

Flere barn og født før termin? Og hvor lange fødsler?


Utålmidig.no

Anbefalte innlegg

Vi venter nå på 3. Barn i juni.

Første gutt ble født 8 dager før termin. (3370 gr og 49 cm)

totalt 8 timer fra jeg skjønte noe var på gang til han kom. ("fødsel/4cm" ca 3 timer) 30 min pressrier. 

Andre gutt ble født 16 dager før termin (3260 gr og 49 cm) 

Totalt 9 timer fra noe var på gang til han var ute. ("fødsel/4cm" ca 1,5 time) 4 min fra 6 cm-10 + pressrier med vannet som gikk før han var ute. (travel kar. Hehe ) 

Venter i spenning på hvem som kommer og aner ett mønster med tanke på født før termin og rask fødsel. Tanker og erfaring? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første født 4dager før termin, var 9t på sykehus før han var ute. Dro dit pga blødninger, var vist nok i fødsel og 5/6cm åpning. Ble masse mas, epidural , drypp og lang pressing (fordi de la meg på rygg uten at jeg ville det, men klarte ikke si noe)

Andre født 10dager før termin. Varte 4timer fra jeg følte at noe var i gang, og ringte Jm. Lett fødsel i ro og fred hjemme. Gikk fort og mye mindre smerter fordi jeg følte meg trygg og fikk gjøre som kroppen ville at jeg skulle. (Med god og trygg hjelp fra kjent Jm)

-Har tro på at jo tryggere man er jo fortere går det (kroppen får jobbe uten at man stritter imot), og at det er en av grunnene til at det kan gå fortere for hver gang (uavhengig av hvor man føder).

Anonymkode: be690...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første født 4dager før termin, var 9t på sykehus før han var ute. Dro dit pga blødninger, var vist nok i fødsel og 5/6cm åpning. Ble masse mas, epidural , drypp og lang pressing (fordi de la meg på rygg uten at jeg ville det, men klarte ikke si noe)

Andre født 10dager før termin. Varte 4timer fra jeg følte at noe var i gang, og ringte Jm. Lett fødsel i ro og fred hjemme. Gikk fort og mye mindre smerter fordi jeg følte meg trygg og fikk gjøre som kroppen ville at jeg skulle. (Med god og trygg hjelp fra kjent Jm)

-Har tro på at jo tryggere man er jo fortere går det (kroppen får jobbe uten at man stritter imot), og at det er en av grunnene til at det kan gå fortere for hver gang (uavhengig av hvor man føder).

Anonymkode: be690...6b3

Ja, det ligger nok mye i at man er trygg på hva man skal. Det blir spennende å se når juni baby melder ankomst og hvor travelt lille har med å ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...