Gå til innhold

Fascinerende hvordan folk tror at verden dreier seg om dem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ta denne dama f.eks. 

https://www.dt.no/nedre-eiker/nyhet/matvareproduksjon/slik-forsvant-bananfluene-hos-ellen-cathrine/s/5-57-991355

På ett eller annet tidspunkt har hun tenkt noe sånt som: "Wow. Dette vil sikkert andre vite om og." Så har hun ringt lokalavisa, fått den hjem til seg, tatt bilder og ordnet, for så å ende opp med en artikkel. 

Facinerende. Jeg klarte å få en hel vaskemaskin med klær til å bli gullende ren etter kun halv dosering med omo. Burde jeg ringt noen?

Anonymkode: fd804...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta denne dama f.eks. 

https://www.dt.no/nedre-eiker/nyhet/matvareproduksjon/slik-forsvant-bananfluene-hos-ellen-cathrine/s/5-57-991355

På ett eller annet tidspunkt har hun tenkt noe sånt som: "Wow. Dette vil sikkert andre vite om og." Så har hun ringt lokalavisa, fått den hjem til seg, tatt bilder og ordnet, for så å ende opp med en artikkel. 

Facinerende. Jeg klarte å få en hel vaskemaskin med klær til å bli gullende ren etter kun halv dosering med omo. Burde jeg ringt noen?

Anonymkode: fd804...f76

Jøss, så du mener hun tror at hele verden dreier seg om henne pga dette? Er du helt skrullete?

Anonymkode: d8c0d...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, så du mener hun tror at hele verden dreier seg om henne pga dette? Er du helt skrullete?

Anonymkode: d8c0d...ab4

Ja. I og med at hun oppdaget noe som, i hennes verden, fikk henne til å tenke at "dette vil sikkert alle andre vite om og." Og at hun deretter faktisk ringte avisen for å berette om sin fantastiske oppdagelse. HVORFOR? Og at det attpåtil ble en artikkel ut av det. 🙈

Skjønner hvor jeg vil?

HI

Anonymkode: fd804...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne saker bruker å bli til ved at avis trenger fyllstoff og sekretær nevner over lunsjbordet at kusina til a May har slikt et bra triks for dessa bannanfluene, altså. Ikke ved at noen ringer med et hett tips.

Anonymkode: 60210...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne saker bruker å bli til ved at avis trenger fyllstoff og sekretær nevner over lunsjbordet at kusina til a May har slikt et bra triks for dessa bannanfluene, altså. Ikke ved at noen ringer med et hett tips.

Anonymkode: 60210...751

Haha! Håper du har rett. 🤪

Anonymkode: fd804...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller de tenker at verden ikke dreier seg bare om dem, og at andre kan ha samme problem? Det er en kjent sak at bananfluer kan være vanskelige å bli kvitt, da er dette et godt og hjelpsomt tips. Faktisk litt uselvisk å bruke tid på å hjelpe andre. 

Det var kanskje å trekke den litt langt. Likevel, ikke så latterlig langt som du gjorde. Laget deg en historie om at dama tror verden dreier seg om henne pga et bananfluetips? 😂

Anonymkode: 72588...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! 

Og så henne her da: Valgte å slutte på videregående, valgte å få to barn veldig tidlig, valgte å ikke ta utdannelse, og nå hyler hun fordi hun ikke kan få jobb. Hvem sin feil er det? (Legg merke til at det tydelig ikke feiler økonomien noe. Velstelt, samler på Royal Copenhagen, iPad, nye negler, flott interiør. Men klage skal hun!)

https://www.nrk.no/telemark/vanskeligere-arbeidsmarked-for-unge-uten-utdannelse-1.14214819

Anonymkode: 138f8...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Og så henne her da: Valgte å slutte på videregående, valgte å få to barn veldig tidlig, valgte å ikke ta utdannelse, og nå hyler hun fordi hun ikke kan få jobb. Hvem sin feil er det? (Legg merke til at det tydelig ikke feiler økonomien noe. Velstelt, samler på Royal Copenhagen, iPad, nye negler, flott interiør. Men klage skal hun!)

https://www.nrk.no/telemark/vanskeligere-arbeidsmarked-for-unge-uten-utdannelse-1.14214819

Anonymkode: 138f8...0af

Jeg synes jo ikke hun hyler akkurat, og om hun faktisk ønsker seg ut i arbeidslivet (og slik virker det jo, siden hun ønsker seg en praksisplass) er jo det positivt. At hun ikke har sultet ihjel i mellomtiden er jo også bare bra, gitt at hun har barn også. Klart det har vært noen ukloke valg der, men om hun er faktisk arbeidsvillig og har ståpå-innstilling kan hun jo herfra og videre ta kloke valg, bare hun får en mulighet til å få foten innafor. Igjen virker det som en sak der media, i dette tilfellet nrk, har trengt en person til å illustrere en samfunnstrend, nemlig at Telemark har en altfor stor andel unge i tjueårene uten arbeid, det hadde vært noe annet om linken var til en blogg med sutrekjerringoppgulp.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg synes jo ikke hun hyler akkurat, og om hun faktisk ønsker seg ut i arbeidslivet (og slik virker det jo, siden hun ønsker seg en praksisplass) er jo det positivt. At hun ikke har sultet ihjel i mellomtiden er jo også bare bra, gitt at hun har barn også. Klart det har vært noen ukloke valg der, men om hun er faktisk arbeidsvillig og har ståpå-innstilling kan hun jo herfra og videre ta kloke valg, bare hun får en mulighet til å få foten innafor. Igjen virker det som en sak der media, i dette tilfellet nrk, har trengt en person til å illustrere en samfunnstrend, nemlig at Telemark har en altfor stor andel unge i tjueårene uten arbeid, det hadde vært noe annet om linken var til en blogg med sutrekjerringoppgulp.

Selvfølgelig enig i det. Jeg har nok bare en tendens til å henge meg litt for mye opp i at dine valg er ditt problem 😉 

Anonymkode: 138f8...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Og så henne her da: Valgte å slutte på videregående, valgte å få to barn veldig tidlig, valgte å ikke ta utdannelse, og nå hyler hun fordi hun ikke kan få jobb. Hvem sin feil er det? (Legg merke til at det tydelig ikke feiler økonomien noe. Velstelt, samler på Royal Copenhagen, iPad, nye negler, flott interiør. Men klage skal hun!)

https://www.nrk.no/telemark/vanskeligere-arbeidsmarked-for-unge-uten-utdannelse-1.14214819

Anonymkode: 138f8...0af

Hyler hun? Hvor da? 

Og tenk å våge seg å både være velstelt og ha et møblert hjem da! 

Kanskje bildet er tatt hos forledrene hennes? Kanskje hun har mann? Kanskje hun har arvet serviset? Kanskje hun er kjempeflink til å få pengene til å rekke langt?

Kanskje hun rett og slett er et bedre og mer vellykket menneske enn deg som gremmer deg over andre? Kanskje det, faktisk. 

Anonymkode: ef94a...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig enig i det. Jeg har nok bare en tendens til å henge meg litt for mye opp i at dine valg er ditt problem 😉 

Anonymkode: 138f8...0af

Og nå ønsker hun å ta ansvar og rette opp i 'feil' valg. Kanskje du kan henge deg opp i det?

Anonymkode: ef94a...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. I og med at hun oppdaget noe som, i hennes verden, fikk henne til å tenke at "dette vil sikkert alle andre vite om og." Og at hun deretter faktisk ringte avisen for å berette om sin fantastiske oppdagelse. HVORFOR? Og at det attpåtil ble en artikkel ut av det. 🙈

Skjønner hvor jeg vil?

HI

Anonymkode: fd804...f76

Haha, tror du virkelig at det er sånn det fungerer

Anonymkode: d8c0d...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, tror du virkelig at det er sånn det fungerer

Anonymkode: d8c0d...ab4

Ehh ja, sånn kunne det lett ha vært. 

Anonymkode: fd804...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh ja, sånn kunne det lett ha vært. 

Anonymkode: fd804...f76

Kjære, du er bare pinlig. 

Anonymkode: ef94a...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, tror du virkelig at det er sånn det fungerer

Anonymkode: d8c0d...ab4

Det interessante her er at DU ikke tror det er sånn det fungerer. 🤣🤣

Anonymkode: 98562...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære, du er bare pinlig. 

Anonymkode: ef94a...5c5

"Kjære?" Elendig forsøk på hersketeknikk. Spar deg.

Og hvorfor er jeg pinlig? Selvsagt kunne det vært sånn det var. Jeg vet om opptil flere som kunne ringt avisa for å dele noe hverdagslig som omhandler dem. I disse blogg-tider er det jo meg-meg-meg som gjelder. 

 

Anonymkode: fd804...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Og så henne her da: Valgte å slutte på videregående, valgte å få to barn veldig tidlig, valgte å ikke ta utdannelse, og nå hyler hun fordi hun ikke kan få jobb. Hvem sin feil er det? (Legg merke til at det tydelig ikke feiler økonomien noe. Velstelt, samler på Royal Copenhagen, iPad, nye negler, flott interiør. Men klage skal hun!)

https://www.nrk.no/telemark/vanskeligere-arbeidsmarked-for-unge-uten-utdannelse-1.14214819

Anonymkode: 138f8...0af

Hvis hun virkelig vil rette opp i sin egen situasjon, så tar hun utdannelse nå. I stedet for å sutre seg til en praksisplass. Ser ikke at denne dama har noe å sutre for. Ja, at ting skjer i ungdomstida, det har skjedd flere, men da tar man jo tak når man blir mer voksen. 

Anonymkode: 2541f...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det JEG lurer på er hvorfor jeg ikke får bananfluefelletrikset til å funke 🙈🤣

Anonymkode: bfc89...0f0

Feil eddik? Funker med sukkerholdig saft også. Men viktig med en dråpe zalo som bryter vannhinnen.

Anonymkode: 72588...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det JEG lurer på er hvorfor jeg ikke får bananfluefelletrikset til å funke 🙈🤣

Anonymkode: bfc89...0f0

Det samme lurer jeg på! Prøvde det i sommer! Ikke en flue i min skål som inneholdt, epcidereddik, zalo og vann! Prøvde også uten vann

Anonymkode: 3286c...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare unngå eddik? Jeg bruker bare litt utblandet husholdningssaft med en dråpe zalo. Ingen plastikk over. Setter ut flere glass og ser hvor flest samler seg. Noen glass får mange, andre få. 

Anonymkode: 72588...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller de tenker at verden ikke dreier seg bare om dem, og at andre kan ha samme problem? Det er en kjent sak at bananfluer kan være vanskelige å bli kvitt, da er dette et godt og hjelpsomt tips. Faktisk litt uselvisk å bruke tid på å hjelpe andre. 

Det var kanskje å trekke den litt langt. Likevel, ikke så latterlig langt som du gjorde. Laget deg en historie om at dama tror verden dreier seg om henne pga et bananfluetips? 😂

Anonymkode: 72588...f91

Jeg kunne tildels skjønt argumentasjonen dersom dette trikset var noe hun selv hadde pønsket ut, men altså, hun hadde googlet? Det er jo det flesteparten av oss gjør når vi lurer på noe.

Jeg satser i alle fall heller på Google enn lokalavisa dersom jeg trenger triks for å fjerne ketchup fra linskjorta eller hva det nå er. Dette eddiktrikset er ikke godt gjemt bak obskure søkeord, akkurat, så er litt rart om hun tenker folk trenger bistand til å finne frem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. I og med at hun oppdaget noe som, i hennes verden, fikk henne til å tenke at "dette vil sikkert alle andre vite om og." Og at hun deretter faktisk ringte avisen for å berette om sin fantastiske oppdagelse. HVORFOR? Og at det attpåtil ble en artikkel ut av det. 🙈

Skjønner hvor jeg vil?

HI

Anonymkode: fd804...f76

Nei. Jeg skjønner ikke hvor du vil. I det hele tatt. 

Syns DU er rar... Må lage et negativt innlegg om et godt tips som kanskje ikke alle vet om. 

Anonymkode: 76894...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Jeg kunne tildels skjønt argumentasjonen dersom dette trikset var noe hun selv hadde pønsket ut, men altså, hun hadde googlet? Det er jo det flesteparten av oss gjør når vi lurer på noe.

Jeg satser i alle fall heller på Google enn lokalavisa dersom jeg trenger triks for å fjerne ketchup fra linskjorta eller hva det nå er. Dette eddiktrikset er ikke godt gjemt bak obskure søkeord, akkurat, så er litt rart om hun tenker folk trenger bistand til å finne frem til det. 

Vel, det vare et eureka for henne, og da kan det være det for andre som leser lokalavisa også. Ikke sikkert alle med banafluer er så flinke til å komme på Google. Mange eldre f.eks. Eller nå slipper de å google det i fremtiden. Akkurat som jeg las det her inne en gang, og husket på tipset da jeg selv ble invadert. Var takknemlig for det, jeg. Uansett, siste jeg hadde tenkt på ved å lese en sånn artikkel, er at dama tror verden dreier seg om henne? Det uttrykket brukes om selvsentrerte egoister, ingenting i det artikkelen insinuerer at den omtalte damen er det.

Anonymkode: 72588...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...