Gå til innhold

Tar far noe av jobben på natta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en sønn på fire uker, som er MYE våken på natta. Han vil blant annet ha mat hver time, og får flaske. Samboeren min mener at det er min jobb å ta nattarbeidet siden det er jeg som har permisjon, og mener at han burde hatt permisjonen isteden, dersom han skal ta mer ansvar. Han sover derfor uforstyrret på eget rom, mens jeg blir mer og mer sliten etter fire uker med våkenetter, pluss alt annet som følger med det å være hjemme i permisjon. Jeg har i tillegg en datter på sju år, som skal følges opp. Det skal også sies at jeg har tilbakelagt et tøft svangerskap med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), og er derfor utslitt i utgangspunktet.

Nå er jeg så fryktelig sliten og trøtt, og lurer på om denne «fordelingen» er normen blant folk? Hvordan gjør dere dette?

Anonymkode: 79e2e...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som var i permisjon tok natta, men den som ikke hadde permisjon tok seg av morgenstell og levering av eldste slik at en ikke måtte opp tidlig etter en lang natt. I helgene tok vi hver vår natt/morgen.

Anonymkode: e50cb...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da guttungen var liten tok jeg (far og b-menneske) første økta frem til sånn 1-2 på natta og så tok mora resten av natta. Hun la seg "tidlig" og rakk å få seg noen timer søvn før hun måtte trå til. Jeg tok meg en hvil på sofaen på ettermiddag ved behov.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer så da blir det naturlig at jeg tar nattskiftet. Hvis jeg blir trøtt prøver jeg å sove sammed med baby på dagen. Hvis jeg blir veldig trøtt ber jeg om å få sove ut i helgene. 

Den som skal på jobb behøver nattesøvnen sin så det synes jeg er fair. Det blir jo motsatt når jeg skal på jobb. 

Anonymkode: 2c309...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen vår har sovet stort sett hele natta fra fødsel av men om han våkner vil det jo være jeg som mor som tar meg av ham iom at han får pupp🙂 er i tillegg hjemmeværende mens far er i fullt arbeid.  Hadde vi hatt "normalt"  permisjonsopplegg hadde nok den som hadde permisjon tatt seg av baby 

Anonymkode: 0a876...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...