Gå til innhold

Nei! Jeg skal ikke amme! Hvorfor er det andres mission å overtale meg til å amme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt brystreduksjon og fulgte alle tips og triks og klarte ikke å amme. Det hjelper ikke å få "velmente" råd av alle du møter, når du i tilegg føler deg som den værste moren på jorda. Tenk litt før dere presser på dette temaet, det er et veldig sårt tema for oss som ikke har melk!

Anonymkode: da187...cad

Jamen, har man operert puppene så er det jo ikke rart det ikke går, da er jo puppene ute av funksjon. Det blir en annen sak. 

Anonymkode: d8d78...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan jo tenkes? Man gir ikke opp FØR man har prøvd?? Er det det dere lærer barna også? Nei, greide du ikke sykle de tre første gangene er det bare å gi opp, ikke verdt p prøve igjen for det kan jo føre til skrubbsår og ubehageligheter... Et par uker bør man gi ammingen for hvert barn, det er jo ikke samme situasjonen hver gang, og mor lærer jo mer og mer (forhåpentligvis). Den nesesprayen har reddet mange den. 

Anonymkode: d8d78...e98

Jeg sier vel «har du lyst å prøve igjen» om de ikke får det til. Om barn prøver 3 ganger og bare gråter hver gang du setter det på sykkelen, sier du da «du har bare prøvd 3 ganger. Slutt å gråte og gjør det en gang til på min måte, for da klarer du det nok. Du har ikke prøvd alle metoder som er, så du må gjøre det igjen for det er best»?

Anonymkode: 3b143...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier vel «har du lyst å prøve igjen» om de ikke får det til. Om barn prøver 3 ganger og bare gråter hver gang du setter det på sykkelen, sier du da «du har bare prøvd 3 ganger. Slutt å gråte og gjør det en gang til på min måte, for da klarer du det nok. Du har ikke prøvd alle metoder som er, så du må gjøre det igjen for det er best»?

Anonymkode: 3b143...141

Haha... ikke nødvendigvis samme dagen da. Men skal de aldri lære å sykle? Fordi de ikke fikk det til på første forsøk?? De må lære seg motgang også, ingen får til alt med en gang. Og ja, de må jo prøve ut ulike ting om de ikke får det til, selvsagt. Det er jo slik man lærer..? 

Anonymkode: d8d78...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha... ikke nødvendigvis samme dagen da. Men skal de aldri lære å sykle? Fordi de ikke fikk det til på første forsøk?? De må lære seg motgang også, ingen får til alt med en gang. Og ja, de må jo prøve ut ulike ting om de ikke får det til, selvsagt. Det er jo slik man lærer..? 

Anonymkode: d8d78...e98

Poenget er vel at man ikke kan sammenligne sykling med amming. Det er ikke sånn at om man ikke får det til nå og gråter og blir frustrert så kan man prøve igjen neste år eller om et par uker. 

Om amming er et stressmoment før fødsel, så er det på gal vei. Jeg stresser og er mer redd for amming enn keisersnittet. 

Anonymkode: 3b143...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jamen, har man operert puppene så er det jo ikke rart det ikke går, da er jo puppene ute av funksjon. Det blir en annen sak. 

Anonymkode: d8d78...e98

Men med mindre man går og informerer alle og enhver om det, så er det ingen som vet grunnen til at man ikke kan amme.

Anonymkode: 52079...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Silikon er jo viktigere enn spedbarn ernæring, ja. Bare mor får silikonen sin har nok barnet det også bra.

Anonymkode: 8bcfb...a65

Silikonen kom leeenge før barna. Hadde større brystvorter enn bryster. Uansett, angrer ikke. Hehe,  tror barnet mitt har det bra til tross for at den grusomme mora har silikon. 

Anonymkode: 5cbab...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 17.35, Anonym bruker skrev:

altså jeg leste lengre oppe at barn med mme blir oftere syk, min var aldri syk som baby, han ble syk første gang når han var over 1

Anonymkode: e4e86...96f

Signerer denne. Jeg ammet datteren min til hun var 2 år og er så glad for det. Hun startet i bhg da hun var 11 mnd og nå er hun 4 år . Hun har hatt totalt 10 "sykedager" fra bhg alle disse årene og da hun hadde vannkopper var hun i god form og de var borte etter 2 dager. 

Hun har heller aldri vært obstipert.

Det finnes alltid unntak, men jeg har stor tro på morsmelk, er ikke uten grunn at det omtales som "et flytende krigsskip"

Anonymkode: de0b3...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Signerer denne. Jeg ammet datteren min til hun var 2 år og er så glad for det. Hun startet i bhg da hun var 11 mnd og nå er hun 4 år . Hun har hatt totalt 10 "sykedager" fra bhg alle disse årene og da hun hadde vannkopper var hun i god form og de var borte etter 2 dager. 

Hun har heller aldri vært obstipert.

Det finnes alltid unntak, men jeg har stor tro på morsmelk, er ikke uten grunn at det omtales som "et flytende krigsskip"

Anonymkode: de0b3...fa1

Du signerer henne som har gitt morsmelkerstatning?

Anonymkode: 52079...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du signerer henne som har gitt morsmelkerstatning?

Anonymkode: 52079...2bd

Hun hadde gitt ulikt til sine barn stod det

Anonymkode: de0b3...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Signerer denne. Jeg ammet datteren min til hun var 2 år og er så glad for det. Hun startet i bhg da hun var 11 mnd og nå er hun 4 år . Hun har hatt totalt 10 "sykedager" fra bhg alle disse årene og da hun hadde vannkopper var hun i god form og de var borte etter 2 dager. 

Hun har heller aldri vært obstipert.

Det finnes alltid unntak, men jeg har stor tro på morsmelk, er ikke uten grunn at det omtales som "et flytende krigsskip"

Anonymkode: de0b3...fa1

Jeg har ammet alle mine. Den minste har vært obstipert fra hun var 4 uker gammel, og hele veien gjennom barnehagen. 

Mellomste har egg- og melkeallergi. 

Eldste har vært snørrete hele vinteren hvert år siden hun begynte i barnehagen. 

Just sayin... 

Anonymkode: e52fa...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...