Gå til innhold

Er det uvanlig å bli innkalt til ny mr undersøkelse etter at de har gransket bildene av forrige mr undersøkelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var til mr på forrige onsdag, og fikk i dag brev i posten med innkalling til ny mr undersøkelse til tirsdag igjen. Og da blir jeg jo en smule bekymret. Er det noen her som har vært til mr og blitt innkalt på nytt? Jeg vet at ingen her kan svare meg på om det kan være noe galt eller ikke, jeg blir bare litt nysgjerrig på hvor vanlig det er å bli innkalt på nytt.

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fet lan være at bildeopptaket ble for dårlig. Så kan ha en ufarlig årsak. Hva gjelder det om du vil fortelle?

Anonymkode: ab170...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fet lan være at bildeopptaket ble for dårlig. Så kan ha en ufarlig årsak. Hva gjelder det om du vil fortelle?

Anonymkode: ab170...9c7

Det var mr av hode, nakke og rygg uten kontrast, nå med kontrast. Hadde det ikke stått det, hvis det hadde vært dårlige bilder?

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mr flere ganger, og har aldri blitt innkalt for å ta nye bilder etter en mr. Det kan være at bildene er for dårlig, eller så er det noe de er usikker på og som de trenger bedre bilder for å være sikker i sin vurdering.

Anonymkode: 35659...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være de glemte kontrast? Mulig de er pirkete og grundig.

Men skjønner tankegangen din.. men mye tyder på at det er enten grundighet eller dårlig arbeid første gangen.

Lykke til🌹

Anonymkode: ab170...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være de glemte kontrast? Mulig de er pirkete og grundig.

Men skjønner tankegangen din.. men mye tyder på at det er enten grundighet eller dårlig arbeid første gangen.

Lykke til🌹

Anonymkode: ab170...9c7

Jeg skulle ikke ha kontrast førte gangen. Takk :)

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uvanlig, nei! 

Anonymkode: 1246a...c67

At man får mr caput i tide og utide? Virkelig?

Anonymkode: 92fd5...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At man får mr caput i tide og utide? Virkelig?

Anonymkode: 92fd5...587

I tide og utide?

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I tide og utide?

Hi

Anonymkode: c2012...e64

At du skal til MR to ganger i løpet av et par uker er uvanlig. Jeg tolker det dithen at de har sett noe på bildene, og nå trenger de nye bilder, med kontrast. Hadde de ikke sett noe suspekt, nå ville de ikke bestilt nye bilder. 

Anonymkode: 92fd5...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på hvordan dårlig kommunikasjon i helsevesenet gir folk store bekymringer.

Kunne de ikke tatt en telefon og gitt skikkelig informasjon om hva og hvorfor? 

Vi fikk beskjed fra legen på telefonsvareren om at de hadde informasjon om datteren min sin blodprøve og at hun skulle ringe tilbake etter 17. Da var klokken 08. 

Hele dagen var det karastrofetanker etterfulgt av total panikk når klokka nærmet seg 17. Både jeg og mannen fikk en slik litt uventet reaksjon.. og han er vanligvis helt rolig på sånt..

Også var det litt utslag på allergi.. Vet du hva? Da er det bedre at legen sier det på telefonsvareren.. «Datteren deres har utskag på allergi, jeg ringer dere etter klokken 17 med nærmere informasjon»

Lykke til, forsøk å kople av i helgen :) 

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er et eksempel på hvordan dårlig kommunikasjon i helsevesenet gir folk store bekymringer.

Kunne de ikke tatt en telefon og gitt skikkelig informasjon om hva og hvorfor? 

Vi fikk beskjed fra legen på telefonsvareren om at de hadde informasjon om datteren min sin blodprøve og at hun skulle ringe tilbake etter 17. Da var klokken 08. 

Hele dagen var det karastrofetanker etterfulgt av total panikk når klokka nærmet seg 17. Både jeg og mannen fikk en slik litt uventet reaksjon.. og han er vanligvis helt rolig på sånt..

Også var det litt utslag på allergi.. Vet du hva? Da er det bedre at legen sier det på telefonsvareren.. «Datteren deres har utskag på allergi, jeg ringer dere etter klokken 17 med nærmere informasjon»

Lykke til, forsøk å kople av i helgen :) 

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Litt forskjell på blodprøvesvar og å ta en ny mr. Blodprøvesvar kan være noe så enkelt som at det er utslag på allergi. MR for andre gang, det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 92fd5...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på blodprøvesvar og å ta en ny mr. Blodprøvesvar kan være noe så enkelt som at det er utslag på allergi. MR for andre gang, det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 92fd5...587

Poenget var ikke allergien.. poenget var hva dårlig kommunikasjon i helsevesenet gjør ned hodet til folk. 

Hvis det er så uvanlig å bli kalt inn til ny MR så burde hun fått ordentlig informasjon om hvorfor hun blir innkalt. 

Og det kan jo være at de tror de har funnet noe.. men det de har finnet behøver jo ikke å være alvorlig.. 

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var ikke allergien.. poenget var hva dårlig kommunikasjon i helsevesenet gjør ned hodet til folk. 

Hvis det er så uvanlig å bli kalt inn til ny MR så burde hun fått ordentlig informasjon om hvorfor hun blir innkalt. 

Og det kan jo være at de tror de har funnet noe.. men det de har finnet behøver jo ikke å være alvorlig.. 

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Okey

Anonymkode: 92fd5...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var ikke allergien.. poenget var hva dårlig kommunikasjon i helsevesenet gjør ned hodet til folk. 

Hvis det er så uvanlig å bli kalt inn til ny MR så burde hun fått ordentlig informasjon om hvorfor hun blir innkalt. 

Og det kan jo være at de tror de har funnet noe.. men det de har finnet behøver jo ikke å være alvorlig.. 

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Det er det jeg og tenker. Var ikke forberedt på dette i det hele tatt, så får jeg bare ny time i postkassa uten å få vite noe om hvorfor. Står ikke engang hva jeg skal ta mr av, bare at denne gangen er det mr med kontrast.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg og tenker. Var ikke forberedt på dette i det hele tatt, så får jeg bare ny time i postkassa uten å få vite noe om hvorfor. Står ikke engang hva jeg skal ta mr av, bare at denne gangen er det mr med kontrast.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Logg deg inn på helse.no. Der Jan man jo lese hva legen skriver i journalen og hva henvisningen gjelder.

Anonymkode: cd171...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Logg deg inn på helse.no. Der Jan man jo lese hva legen skriver i journalen og hva henvisningen gjelder.

Anonymkode: cd171...c9d

Jeg tilhører ikke Helse Vest eller Helse Nord, og kan derfor ikke se det.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uvanlig. Sannsynlig at legen ønsker å se nærmere på noe. Behøver ikke være noe farlig, men f.eks at noe man ønsket å vurdere ut fra opprinnelig henvisning ikke litt seg vurdere på bildene som ble tatt. 

Jeg ville også blitt nervøs av dette,  og ringt fastlegen for en avklaring. 

Anonymkode: b2843...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er uvanlig. Sannsynlig at legen ønsker å se nærmere på noe. Behøver ikke være noe farlig, men f.eks at noe man ønsket å vurdere ut fra opprinnelig henvisning ikke litt seg vurdere på bildene som ble tatt. 

Jeg ville også blitt nervøs av dette,  og ringt fastlegen for en avklaring. 

Anonymkode: b2843...6a3

Ja, jeg blir litt smånervøs, spesielt siden de nå vil bruke kontrast. En annen grunn til at jeg blir litt smånervøs er at fastlegen henviste meg mest for sikkerhets skyld, og regnet ikke med at det kom til å være noe der.
Men tror du fastlegen har fått noe beskjed da? Jeg regnet nesten med at han ikke ville få noe beskjed før jeg var helt ferdig.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg blir litt smånervøs, spesielt siden de nå vil bruke kontrast. En annen grunn til at jeg blir litt smånervøs er at fastlegen henviste meg mest for sikkerhets skyld, og regnet ikke med at det kom til å være noe der.
Men tror du fastlegen har fått noe beskjed da? Jeg regnet nesten med at han ikke ville få noe beskjed før jeg var helt ferdig.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Hva ble du henvist for? Hvilke plager ligger til grunn for undersøkelsen?

Anonymkode: 1b7fe...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på å få utlevert mrbeskrivelsen. Hvis det er type unilabs har jeg pleid å bare gå innom å be om den. På sykehuset tar det gjerne litt lenger tid å få den, men du har krav på den. Jeg har tatt mye mr hode og nakke (har ms) og nærmeste intervallet jeg har tatt har vært to mnd (Også da først uten og så med kontrast). Du vet vel hva de ser etter, regner jeg med? 

Anonymkode: 8c339...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett på å få utlevert mrbeskrivelsen. Hvis det er type unilabs har jeg pleid å bare gå innom å be om den. På sykehuset tar det gjerne litt lenger tid å få den, men du har krav på den. Jeg har tatt mye mr hode og nakke (har ms) og nærmeste intervallet jeg har tatt har vært to mnd (Også da først uten og så med kontrast). Du vet vel hva de ser etter, regner jeg med? 

Anonymkode: 8c339...019

Hun har ikke krav på å få den utlevert over disk nei. 

Anonymkode: 92fd5...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke krav på å få den utlevert over disk nei. 

Anonymkode: 92fd5...587

Ikke på sykehuset nei, der må hun sende inn skiftlig ønske om å få den tilsendt. På andre steder har jeg alltid fått den rett i hånda om jeg har spurt. Men regner med at beskrivelsen allerede er klar siden de ønsker ny time, og da skal den uansett være tilsendt legen din. 

Anonymkode: 8c339...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:


Men tror du fastlegen har fått noe beskjed da? Jeg regnet nesten med at han ikke ville få noe beskjed før jeg var helt ferdig.

Hi

Anonymkode: c2012...e64

Ikke nødvendigvis,  men det er alltid enklere for en lege å sjekke dette og ringe deg tilbake en for deg selv å få info.  

Anonymkode: b2843...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...