Gå til innhold

Blir så oppgitt ang mat på AKS og kresene barn. Og foredldre som mener at hovedmåltidet barna spiser skal være maten de får på SFO.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår SFO serverer grovt brød med 3-4 påleggssorter. Det varierer hvilke de har, men det er alltid et kjøttpålegg, et fiskepålegg og egg. Det er godt nok i massevis for oss! 

Anonymkode: 921c7...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare tull, hi, hev deg over foreldregnål. Ingen av ungene lider noen nød med maten de får -- de kunne fått posesuppe hver dag på sfo uten å lide noen nød, for ALLE andre måltider er det faktisk FORELDRENE som har ansvar for, og da burde jo alt av næringsbehov være dekket... Foreldre er et jævla mareritt som du dessverre må forholde deg til i jobben din, ære være deg for at du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det blir jo ikke sunn mat når fiskekakene er fra dagligvarebutikken,toro tomatsuppe og fiskepinner fra frysedisken. Skjønner godt at foreldre klager jeg! Å hadde dere laget maten fra bunnen så hadde nok de fleste likt maten også.

Anonymkode: 47f38...337

Hva er galt med ferdige fiskekaker og toro tomatsuppe da?

Anonymkode: 6a44e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med ferdige fiskekaker og toro tomatsuppe da?

Anonymkode: 6a44e...080

Det er jo mye sunnere om du lager fiskekakene fra bunnen. Det er også sunnere om du lager tomatsuppen fra bunnen

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mye sunnere om du lager fiskekakene fra bunnen. Det er også sunnere om du lager tomatsuppen fra bunnen

Anonymkode: 47f38...337

Selvfølgelig er det sunnere, men det er sfo det er snakk om her, og der er posesuppe og ferdige fiskekaker mer enn bra nok. Litt realisme er og bra å ha

Anonymkode: 6a44e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mye sunnere om du lager fiskekakene fra bunnen. Det er også sunnere om du lager tomatsuppen fra bunnen

Anonymkode: 47f38...337

Hjelpe meg, jeg trodde det var kødd at foreldre oppfører seg sånn, men det er visst riktig!

Det er nok ikke maten som ødelegger de små prinsene og prinsessene deres..

Anonymkode: 06c3c...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mye sunnere om du lager fiskekakene fra bunnen. Det er også sunnere om du lager tomatsuppen fra bunnen

Anonymkode: 47f38...337

Det kommer an på hvem som lager maten. På SFO her er det nok bedre med ferdigmat enn med selvlaget, men de bør helst begrense seg til å sette frem ferdigskåret brød og pålegg.

Anonymkode: ee1db...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

På vår SFO, har barna med matpakke. Ingen annen mat. Hadde blitt glad for maten dere serverer. De kresne barna kan vel ha med niste hjemmefra.

 

Anonymkode: 5c9e1...9ed

Enig. Hos oss er det 1 barn med cøliaki på HELE SFO. Da vi skulle ha avslutning før sommeren måtte vi kjøpe en hel pizza uten gluten. Et pizzastykke ble spist! Hvorfor er det slik at foreldre har forventninger om at alle skal innrette seg etter barnet, fremfor motsatt, som ville vært å ta med pizzastykke til dette barnet hjemmefra, slik at en slipper å kaste restene av en pizza til kr 335 kroner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpe meg, jeg trodde det var kødd at foreldre oppfører seg sånn, men det er visst riktig!

Det er nok ikke maten som ødelegger de små prinsene og prinsessene deres..

Anonymkode: 06c3c...8b6

Jeg oppfører meg ikke sånn for her må vi ha med matpakke på SFO å det er sikkert like greit! For de få gangene de har fått mat der så er det pølser i brød eller fiskekaker fra dagligvarebutikk og lyse burgerbrød til.

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, koro51 skrev:

Enig. Hos oss er det 1 barn med cøliaki på HELE SFO. Da vi skulle ha avslutning før sommeren måtte vi kjøpe en hel pizza uten gluten. Et pizzastykke ble spist! Hvorfor er det slik at foreldre har forventninger om at alle skal innrette seg etter barnet, fremfor motsatt, som ville vært å ta med pizzastykke til dette barnet hjemmefra, slik at en slipper å kaste restene av en pizza til kr 335 kroner? 

For det var ikke mulig for noen andre å spise av den fordi den var glutenfri? Er du seriøs?

Anonymkode: 187a6...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For det var ikke mulig for noen andre å spise av den fordi den var glutenfri? Er du seriøs?

Anonymkode: 187a6...40e

Når det står skilt merket med glutenfritt, tar du den maten da? Eller tenker du at kanskje den er forbeholdt allergikere? Alle spiste seg jo mette på den andre pizzaen, eller mener du virkelig at vi som ikke er allergiske skal spise av allergiker maten? Det blir jo det samme som å sette seg på et bord på en restaurant som er reservert, bare en smule verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakker du ikke med de ansatte på SFO når du henter da? Her forteller de alltid hva barna har fått servert.

Anonymkode: 47f38...337

Bor i Oslo, stor skole, her er det ingen voksne som har tid til å snakke med oss ved henting...

Anonymkode: eb6ac...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Oslo, stor skole, her er det ingen voksne som har tid til å snakke med oss ved henting...

Anonymkode: eb6ac...cbf

BLir bare mer og mer overbevist om at store robuste enheter virkelig er veien å gå... 

Anonymkode: 921c7...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår SFO serverer ikke mat. Her har barna med seg dobbel niste hver dag (til skole og SFO). Eventuelt kan man selv sette havregryn og melk, knekkebrød og pålegg el.l. på SFO og merke med barnets navn. 

Synes det er helt OK. Vil at barna skal være sultne når de kommer hjem til middag, og jeg vil gjerne ha litt kontroll på hva de spiser. 

Anonymkode: aefda...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Oslo, stor skole, her er det ingen voksne som har tid til å snakke med oss ved henting...

Anonymkode: eb6ac...cbf

Oi der hadde ikke jeg likt å hatt ungen min. Ikke at det er nødvendig at de forteller meg hva de har spist,men er kjekt å småprate litt med ansatte der de forteller litt om dagen de har hatt på SFO.De forteller det uoppfordret altså. En SFO der de ansatte ikke har tid å snakke med deg uten å booke ett møte,der ville ikke jeg hatt mitt barn hvertfall.

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo mye sunnere om du lager fiskekakene fra bunnen. Det er også sunnere om du lager tomatsuppen fra bunnen

Anonymkode: 47f38...337

Da kan jo de som er opptatt av at barna må ha middag til lunsj lage hjemmelagede fiskekaker og hjemmelaget suppe og sende med på SFO?

For jeg er ikke interessert i å betale 1-2000 mer til SFO hver måned for at folk som ikke evner å dekke barnas næringsbehov selv skal få gjennomslag for sine krav på SFO.

Anonymkode: 4c90b...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg oppfører meg ikke sånn for her må vi ha med matpakke på SFO å det er sikkert like greit! For de få gangene de har fått mat der så er det pølser i brød eller fiskekaker fra dagligvarebutikk og lyse burgerbrød til.

Anonymkode: 47f38...337

Grøss og gru! Tipper ungene dine hadde blitt skikkelig sjuke av #de få gangene#!

Anonymkode: 06c3c...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det var ikke mulig for noen andre å spise av den fordi den var glutenfri? Er du seriøs?

Anonymkode: 187a6...40e

Har du smakt glutenfri pizza eller?? Det smaker ikke godt! Skjønner godt hvorfor ingen andre ville spise den.

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 5.52, prekæs skrev:

Med den sunne maten disse ungene får hjemme, burde ikke fiskekaker og posesuppe innimellom, være noe problem.

Hvis barnet er på SFO hver dag og ikke vil ha middag hjemme for der allerede har spist er det et problem. SFO er som regel ikke et sted de er "innimellom". 

Anonymkode: a4cd8...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, koro51 skrev:

Enig. Hos oss er det 1 barn med cøliaki på HELE SFO. Da vi skulle ha avslutning før sommeren måtte vi kjøpe en hel pizza uten gluten. Et pizzastykke ble spist! Hvorfor er det slik at foreldre har forventninger om at alle skal innrette seg etter barnet, fremfor motsatt, som ville vært å ta med pizzastykke til dette barnet hjemmefra, slik at en slipper å kaste restene av en pizza til kr 335 kroner? 

En pizza koster 335 kroner? Hvor i alle dager kjøper dere pizza? Foreslår at dere finner dere et nytt pizzasted

Anonymkode: 6a44e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En pizza koster 335 kroner? Hvor i alle dager kjøper dere pizza? Foreslår at dere finner dere et nytt pizzasted

Anonymkode: 6a44e...080

Glutenfri pizza er jo mye dyrere da,det er noe alle vet. Spiste de pizza fra peppes eller Dolly så er nok 335 kr helt vanlig pris for en glutenfri pizza.

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glutenfri pizza er jo mye dyrere da,det er noe alle vet. Spiste de pizza fra peppes eller Dolly så er nok 335 kr helt vanlig pris for en glutenfri pizza.

Anonymkode: 47f38...337

Glutenfri pizza koster ikke 335 kr på dolly dimples eller på peppes nei. Peppes har kun porsjonspizza som er glutenfritt. Som regel er glutenfri pizza enten i porsjonsstørrelse eller mindre enn en vanlig stor pizza, og koster ikke i nærheten av 335 kroner.

Anonymkode: 6a44e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glutenfri pizza koster ikke 335 kr på dolly dimples eller på peppes nei. Peppes har kun porsjonspizza som er glutenfritt. Som regel er glutenfri pizza enten i porsjonsstørrelse eller mindre enn en vanlig stor pizza, og koster ikke i nærheten av 335 kroner.

Anonymkode: 6a44e...080

Den dyreste glutenfrie fra dolly  koster 285 kr så det vil jeg påstå er ganske nærmt 335 kr jo.

Anonymkode: 47f38...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg oppfører meg ikke sånn for her må vi ha med matpakke på SFO å det er sikkert like greit! For de få gangene de har fått mat der så er det pølser i brød eller fiskekaker fra dagligvarebutikk og lyse burgerbrød til.

Anonymkode: 47f38...337

Da er jeg litt spent på hvilken skade du mener at slik mat gjør på barna? Måltidet på SFO er ment å være et mellommåltid og om du gir ungen din hjemmelaget mat til de andre måltidene så gjør nok ikke halvfabrikata noen skade, skal du se. 

Anonymkode: b7467...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...